No i stało się. Prawdopodobnie dołączę do szczęśliwców, którzy borykają się z problemem panewki głównej wału w silniku 2.0 (137KM). Taka przynajmniej jest wstępna diagnoza. Jak na razie objawy to terkot słyszalny szczególnie na 1, 2 i 3 biegu w zakresie prędkości od ok. 2500rpm. Ponadto przy delikatnym ruszaniu jest taki zakres w trakcie puszczenia pedału sprzęgła, że słychać jakby lekki stukot z okolic wału+szarpanie. Moment ten jest ledwo wyczuwalny (może 0,5 do 1 cm na pedale w dolnym zakresie, wystarczy lekko musnąć gaz i problem znika). Dodatkowo na biegu jałowym przy przechodzeniu przez ok 2500rpm czuć ewidentnie "bujnięcie" autem. Staram się wyeliminować ewentualne inne przyczyny terkotu. Koło (jednomasowe) wyważone, zmienione łożysko, łapa ale nic nie pomaga. W związku z tym kilka pytań:
1. Czy mogą być jeszcze inne przyczyny takiego terkotu/drgań?
2. Koszt naprawy (ew. polecane serwisy które ogarną problem w sposób fachowy (Kraków/okolice/małopolska))
3. Jak tak naprawa wpływa na żywotność (zakładając, że wszystko będzie zrobione prawidłowo to czy problem nie wróci po np. 30tkm )
4. Czy może zakup używanego silnika i przekładka?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
klub terkoczącej panewki
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: klub terkoczącej panewki
Jak Carfit wróci z urlopu to podjedź do niego do Sącza i obadają sprawę. Nie ma się co martwić na przyszłość , najważniejsze to poprawna diagnoza.
Re: klub terkoczącej panewki
ok dzięki za infokAROL10 pisze:Jak Carfit wróci z urlopu to podjedź do niego do Sącza i obadają sprawę. Nie ma się co martwić na przyszłość , najważniejsze to poprawna diagnoza.