Strona 1 z 1

Legacy 4CAM AT

: 7 mar 2014, o 22:20
autor: subarka665
Witam!
Mam pewne pytania dotyczące skrzyni automatycznej w moim Legacu oraz układu chłodzenia.

Najpierw zacznę od tego, że mój samochód przechodził wymianę chłodnicy, z czego po jej założeniu i odpowietrzaniu, zaszło dziwne zjawisko po raz kolejny, czyli wytworzyło się podciśnienie. Wyglądało to tak:

Obrazek
Obrazek

To wszystko wyglądało mniej- więcej tak, że po zalaniu chłodnicy wraz ze zbiorniczkiem wyrównawczym i odpowietrzeniu, po zagrzaniu został wyrzucony płyn ze zbiorniczka, a następnie stworzyło się podciśnienie, co ilustrują to zdjęcia powyżej, kiedy silnik został wyłączony, to podciśnienie zassało płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Myślę, że może być przyczyną tego termostat, lecz nie wiem czy jestem dobrej myśli i proszę o opinię i/lub porady na ten temat. Póki co jeśli chodzi o te podciśnienie, to jak na razie nie ukazuje się, jest okay.

Druga sprawa tyczy się skrzyni biegów.
Nie ukrywam, że auto stało pewien czas, ze względu na uszkodzoną chłodnicę i od tego momentu rozpoczęły się pewne problemy.
Wygląda to tak, że po odpaleniu samochodu i wrzuceniu biegu R auto natychmiast rusza, czyli tu jest dobrze, a po włączeniu biegu D Subara rusza, dopiero po podwyższeniu obrotów silnika - wcześniej tak nie było. Następny punkt, mianowicie trzymając samochód na hamulcu, na biegu D, po dłuższej chwili spada ciśnienie oleju i nie rusza samodzielnie, tylko po zwiększonych obrotach silnika.
Ostatnio zauważyłam, że podczas wolnej jazdy pod górkę, stworzył się "tak jakby" uślizg na sprzęgle, czyli brak wzrostu prędkości, przy wzroście obrotów silnika. Czasami bywa też tak, że podczas zmiany biegu z 1 na 2 występuje przyhamowanie i szarpnięcie, zaznaczam, że nie zawsze.

Czy może to być związane z niskim poziomem oleju w skrzyni ?
Proszę również o własne spostrzeżenia/opinie na ten temat.

I mam jeszcze takie banalne pytanie, jak sprawdza się olej w skrzyni biegów?
Pytam, ponieważ gdzieniegdzie w internecie piszą różne sposoby sprawdzania, np. " Olej należy sprawdzać na ciepłej skrzyni i włączonym silniku" lub " Olej można sprawdzać na wyłączonym silniku" i teraz rodzi się pytanie, które jest prawidłowe, a które nie.

Re: Legacy 4CAM AT

: 7 mar 2014, o 22:54
autor: Kubik1
Olej sprawdza się na ciepłej skrzyni i włączonym silniku . Najpierw sprawdź poziom płynu w skrzyni i dyfrze a potem jego jakość .

Re: Legacy 4CAM AT

: 8 mar 2014, o 18:12
autor: sheki
Witaj.

Co do ukladu chlodzenia,to moze zacznij od wymiany korka chlodnicy.

Zas jesli chodzi o AT,to oczywiscie,przy niskim poziomie plynu,mogly by wystapic powyzsze objawy...choc moze to byc takze wina sterownika hydraulicznego,tego w skrzyni pod miska. Jesli wczesniej bylo ok,to bardzo mozliwe,ze do sterownika dostal sie jakis syf...sterownik hydrauliczny,jak i elektrozawory moga byc odpowiedzialne,za szarpniecie przy redukcji biegu,jak i spozniona reakcje,czy tez brak pelzania przy zwolnieniu hamulca.

Generalnie najlepiej sprawdzac stan oleju przy rozgrzanym silniku,co rowna sie przejechaniem kilku kilometrow. Nalezy stanac na rownym podlozu,przewachlowac biegami,ustawic wybierak w pozycji P,wyjac bagnet,wytrzec i zmierzyc poziom oleju,ow poziom powinien byc pomieczy dwoma kropkami,tymi gornymi,z oznaczeniem hot.
Bagnet znajduje sie po prawej stronie,patrzac na otwarta komore silnika,w poblizu rozrusznika ukaze Ci sie bagnet.

Pozdrawiam.

: 10 mar 2014, o 19:47
autor: subarka665
Kubik1, dziękuję :->

sheki, co do układu chłodzenia to prawdopodobnie będzie trzeba to wymienić. Jeśli chodzi o skrzynie, to olej był sprawdzany w skrzyni oraz w dyfrze stan jest okay, więc to raczej będzie wina tego sterownika hydraulicznego lub ... Elektrozaworów...

Także dziękuję za podpowiedź co do tej sprawy, mam nadzieję, że nie będzie to nic poważniejszego.


Pozdrawiam.