Przekładka zawieszenia
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Przekładka zawieszenia
Witam, mam nadzieje że mi pomożecie. Temat wygląda następująco. Zamierzam zrobić SWAP silnika z 1.6 na 2.0T, naturalnie ze wszystkimi gratami do wersji GT. Sprawa silnika pójdzie w ruch dopiero tak za półkroku a obecnie mam inny problem. Chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa zawieszenia w tych dwóch modelach. Aktualnie jest to 1.6 z 1995 a będzie 2.0T z wersji GT. A więc czym te zawieszenia się różnią? To pierwsza sprawa. Druga to taka że aktualnie kilka elementów zawieszenia wymaga wymiany a koszt roboty będzie na tyle znaczący ze zastanawiam się czy aby nie lepiej już teraz przełożyć zawieszenie z GT aby nie marnować kasy w coś co wyrzucę za pół roku. Zaznaczę że chodzi mi o same zawieszenie tj. wahacze, amory, stabilizatory, sprężyny. Idąc dalej czy po wymianie tych elementów w dalszym ciągu będzie pasował tylni most od wersji 1.6 czy też może trzeba kupić sanki pod most od wersji GT? I znowu jeśli będzie trzeba przełożyć sanki to czy będzie na nich pasował most od 1.6. I podobnie jeśli chodzi o przód zawieszenia, czy tam też obędzie się bezproblemowo? A jeśli nie to co trzeba zmienić aby było OK.
Wiem że trochę tego sporo ale sprawa jest dla mnie ważna i liczę na wasza pomoc jako bardziej doświadczonych. Dziękuje z góry za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Wiem że trochę tego sporo ale sprawa jest dla mnie ważna i liczę na wasza pomoc jako bardziej doświadczonych. Dziękuje z góry za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam.
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Przekładka zawieszenia
sprzedaj 1.6 kup 2.0... za dużo problemów ogólnie sobie robisz...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
- MacGregor
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przekładka zawieszenia
Spokojnie możesz przełożyć zawieszenie na GT-owe wszystko generalnie pasuje, najlepiej kompletne. Wymiana jest prosta odkręcasz komplet i przykręcasz komplet, jeśli chodzi o tylny dyfer zamieniasz je miejscami mocowania pasują pnp.
Aha nie zwracaj uwagi na takie odpowiedzi "sprzedaj 1.6 kup 2.0... za dużo problemów ogólnie sobie robisz.." jak masz chęci to robisz co chcesz, aby solidnie. Internet tylko Cie utwiedzi w tym przekonaniu zwłaszcza strony anglojęzyczne, ludzie opisują multum przeróbek różnego sortu.
Pracuję w prototypowni zakładu produkującego elementy do aut, przeróbki typu drut-mode to norma inaczej się nie dojdzie do idealnego finałowego produktu, ktoś powie dziś takie rzeczy projektuje się na kompach, tak tylko komp wie tyle ile człowieczek mu dał informacji.
Dlatego dziś nie chodzimy dalej na piechotę bo ludzie lubią pokonywać problemy - no może nie wszyscy.
Aha nie zwracaj uwagi na takie odpowiedzi "sprzedaj 1.6 kup 2.0... za dużo problemów ogólnie sobie robisz.." jak masz chęci to robisz co chcesz, aby solidnie. Internet tylko Cie utwiedzi w tym przekonaniu zwłaszcza strony anglojęzyczne, ludzie opisują multum przeróbek różnego sortu.
Pracuję w prototypowni zakładu produkującego elementy do aut, przeróbki typu drut-mode to norma inaczej się nie dojdzie do idealnego finałowego produktu, ktoś powie dziś takie rzeczy projektuje się na kompach, tak tylko komp wie tyle ile człowieczek mu dał informacji.
Dlatego dziś nie chodzimy dalej na piechotę bo ludzie lubią pokonywać problemy - no może nie wszyscy.
http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f=10&t=18466
"Impreza EJ16 Turbo"
"Impreza EJ16 Turbo"
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Przekładka zawieszenia
zgodze sie z MacGregor kwestia tylko czy to sie oplaca itd itp. Owszem dla chcacego nic trudnego! Na forum sa nawet uturbione na i tyle w temacie tego czy sie da czy nie da. Ja spojrzalem raczej ze strony oplacalnosci, nakladu pracy itd. Jesli kolega ma sile i checi i troche kasiorki to nic nie stoi na przeszkodzie... po drugie swap silnika skrzyni i zawiechy sporo kasy i roboty... ale jak chce:D Wiec zeby byla jasnosc nie mowie ze sie nie da tylko SWOIM zdaniem uwazam ze maly sens logiczny jest tej operacji...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Przekładka zawieszenia
ale efekt mmmmm.....zinc pisze:zgodze sie z MacGregor kwestia tylko czy to sie oplaca itd itp. Owszem dla chcacego nic trudnego! Na forum sa nawet uturbione na i tyle w temacie tego czy sie da czy nie da. Ja spojrzalem raczej ze strony oplacalnosci, nakladu pracy itd. Jesli kolega ma sile i checi i troche kasiorki to nic nie stoi na przeszkodzie... po drugie swap silnika skrzyni i zawiechy sporo kasy i roboty... ale jak chce:D Wiec zeby byla jasnosc nie mowie ze sie nie da tylko SWOIM zdaniem uwazam ze maly sens logiczny jest tej operacji...



- MacGregor
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przekładka zawieszenia
To prawdazinc pisze:zgodze sie z MacGregor kwestia tylko czy to sie oplaca itd itp. .................. maly sens logiczny jest tej operacji...

http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f=10&t=18466
"Impreza EJ16 Turbo"
"Impreza EJ16 Turbo"
Re: Przekładka zawieszenia
Dzięki za odpowiedzi na temat a nie czy opłaca się się robić SWAP. Czyli zawieszenie będzie pasować bez problemów, to dobrze. Czyli jak rozumiem nie będę musiał teraz przekładać dyferencjału, sanek pod nim i pod silnik ( chodzi o same zawieszenie).
- MacGregor
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przekładka zawieszenia
To wszystko nie jest takie proste, lepiej napisz jakie elementy masz teraz do wymiany, to ci powiem co lepiej teraz zmienić a co zostawić na później.
Płyta podłogowa w Imprezach czy 1.6 czy GT jest taka sama więc otwory do mocowania elementów zawieszenia są takie same tylko w 1.6 nie wszystkie są wykorzystane. Cała reszta jest w większości różna, no niektóre elementy są takie same ale to na palcach rąk można policzyć. Bezsensem jest teraz zamiana pojedynczych elementów.
Ja bym zrobił tak: teraz nie zawracał sobie tyłka obecnym zawieszeniem, tylko doprowadzić do ładu graty z GT. Jak już wszystko będzie gotowe to odkręcamy cały majdan który jest dokręcony do budy od dołu, nadwozie do góry graty z 1.6(zawieszenie przód-tył,silnik,skrzynia,dyfer) na bok, graty z GT wsuwamy pod spód, buda do dołu, dokręcamy wszystko(to tak w wieeeelkim skrócie). Jeszcze dojdą zabawy w środku auta trzeba wywalić całą deskę, nagrzewnicę, wentylator i wykładziny bo musisz zmienić caluśką instalację elektryczną ta od 1.6 jest zupełnie inna. Pedały
też są inne, sprzęgło w 1.6 jest sterowane linką, w GT już jest hydrauliczne.Pompa paliwa inna. I jeszcze milion szczególików.
Podsumowując jeżeli masz dostęp do warsztatu z podnośnikiem i kogoś kto ci pomoże i wszystkie graty będą przygotowane, to zamiana zajmie ci max dwa całe dni no może trzy, jeżeli nie to myślę że czas podmianki wyniesie z dwa miesiące.
Płyta podłogowa w Imprezach czy 1.6 czy GT jest taka sama więc otwory do mocowania elementów zawieszenia są takie same tylko w 1.6 nie wszystkie są wykorzystane. Cała reszta jest w większości różna, no niektóre elementy są takie same ale to na palcach rąk można policzyć. Bezsensem jest teraz zamiana pojedynczych elementów.
Ja bym zrobił tak: teraz nie zawracał sobie tyłka obecnym zawieszeniem, tylko doprowadzić do ładu graty z GT. Jak już wszystko będzie gotowe to odkręcamy cały majdan który jest dokręcony do budy od dołu, nadwozie do góry graty z 1.6(zawieszenie przód-tył,silnik,skrzynia,dyfer) na bok, graty z GT wsuwamy pod spód, buda do dołu, dokręcamy wszystko(to tak w wieeeelkim skrócie). Jeszcze dojdą zabawy w środku auta trzeba wywalić całą deskę, nagrzewnicę, wentylator i wykładziny bo musisz zmienić caluśką instalację elektryczną ta od 1.6 jest zupełnie inna. Pedały

Podsumowując jeżeli masz dostęp do warsztatu z podnośnikiem i kogoś kto ci pomoże i wszystkie graty będą przygotowane, to zamiana zajmie ci max dwa całe dni no może trzy, jeżeli nie to myślę że czas podmianki wyniesie z dwa miesiące.
http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f=10&t=18466
"Impreza EJ16 Turbo"
"Impreza EJ16 Turbo"
Re: Przekładka zawieszenia
Sprawa wygląda tak że aktualnie mam do wymiany parte rzeczy w zawieszeniu i koszt tego będzie spory a nie chce pakować w te elementy skoro za pół roku je wyrzucę. Wiem jak wygląda cała przekładka, jej miej więcej koszt i jakie elementy trzeba wymienić. Mi chodzi aktualnie tylko o zawieszenie. Wiem ze są zaślepione otwory na stabilizator tylny oraz inny wahacz tylny. Zwrotnic też chyba nie muszę zmieniać w ogóle bo z tyłu mam tarcze więc od GT też chyba wejdą, ale to temat na za 6 miesięcy. . Musze tylko wiedzieć jeszcze czy przy samym zawieszeniu mogę zostawić dyfer, jego mocowanie oraz trawerse z przodu.
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Przekładka zawieszenia
oj kombinujesz...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Przekładka zawieszenia
To jest odpowiedz na pytanie? Jak nie to po co ten post. Nie pytam się o wasze zdanie czy warto tylko czy się da. Oczywiście dziękuje za wszystkie odpowiedzi na temat.