Strona 1 z 1

Syk turbiny

: 6 kwie 2014, o 01:03
autor: Charliey
Witam, mam pytanie. W wielu subaru, po puszczeniu pedału gazu, słychać syk. Jak można zrobić coś takiego w swoim samochodzie? Czy szkodzi to silnikowi? ;-)

Re: Syk turbiny

: 6 kwie 2014, o 05:38
autor: jarmaj
To zawór wypuszczający powietrze z dolotu na zewnątrz. Rzecz kompletnie bez sensu.

Re: Syk turbiny

: 6 kwie 2014, o 12:16
autor: booSTi
W seryjnym samochodzie ma tylko sens "dźwiękowy" (ze swoimi minuskami), ale w wysilonych maszynkach obowiązkowy :D

Re: Syk turbiny

: 6 kwie 2014, o 13:32
autor: Charliey
Muszę coś w samochodzie wymieniać, żeby powietrze były upuszczane ?? Jakie są tego minusy? :)

Re: Syk turbiny

: 6 kwie 2014, o 15:43
autor: jarmaj
booSTi pisze:ale w wysilonych maszynkach obowiązkowy :D
Tak samo kompletnie zbędny.

Re: Syk turbiny

: 6 kwie 2014, o 16:27
autor: siewcu
Charliey pisze:Muszę coś w samochodzie wymieniać, żeby powietrze były upuszczane ?? Jakie są tego minusy? :)
Tak, założyć zawór upustowy atmosferyczny - BOV. Z minusów może lekko pójść w górę spalanie i może zacząć strzelać z wydechu - ale reguły na to nie ma.


jarmaj pisze:
booSTi pisze:ale w wysilonych maszynkach obowiązkowy :D
Tak samo kompletnie zbędny.
Czyli należy jeździć na całkowicie zamkniętym układzie dolotowym, skoro zawór upustowy jest kompletnie zbędny. W takim razie ciekawe po co producent DV zamontował, skoro jest zbędne :)

Re: Syk turbiny

: 6 kwie 2014, o 16:30
autor: jarmaj
siewcu pisze:
Charliey pisze:Muszę coś w samochodzie wymieniać, żeby powietrze były upuszczane ?? Jakie są tego minusy? :)
Tak, założyć zawór upustowy atmosferyczny - BOV. Z minusów może lekko pójść w górę spalanie i może zacząć strzelać z wydechu - ale reguły na to nie ma.
Można sobie też wbić w dach samochodu kilof. Z minusów w czasie deszczu może trochę cieknąć i przy wjeździe do parkingów podziemnych może być auto za wysokie, ale reguły na to nie ma.




siewcu pisze:
jarmaj pisze:
booSTi pisze:ale w wysilonych maszynkach obowiązkowy :D
Tak samo kompletnie zbędny.
Czyli należy jeździć na całkowicie zamkniętym układzie dolotowym, skoro zawór upustowy jest kompletnie zbędny. W takim razie ciekawe po co producent DV zamontował, skoro jest zbędne :)
Tu nie jest mowa o zaworze recyrkulacyjnym, tylko upuszczającym na zewnątrz.

Re: Syk turbiny

: 6 kwie 2014, o 16:31
autor: ccwrc
Charliey pisze:Muszę coś w samochodzie wymieniać, żeby powietrze były upuszczane ?? Jakie są tego minusy? :)
Tu trochę do poczytania: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/t ... a-z-jazdy/

Z tego co zauważyłem jedyny plus blow-offa to, to, że "jeżdżę i nie ma problemów". No, chyba, że jest problem, wtedy na Allegro mozna wyrwać sztukę za czasami 10-20% jej początkowej wartości ;)

Re: Syk turbiny

: 6 kwie 2014, o 17:07
autor: siewcu
jarmaj pisze:
siewcu pisze:
Charliey pisze:Muszę coś w samochodzie wymieniać, żeby powietrze były upuszczane ?? Jakie są tego minusy? :)
Tak, założyć zawór upustowy atmosferyczny - BOV. Z minusów może lekko pójść w górę spalanie i może zacząć strzelać z wydechu - ale reguły na to nie ma.
Można sobie też wbić w dach samochodu kilof. Z minusów w czasie deszczu może trochę cieknąć i przy wjeździe do parkingów podziemnych może być auto za wysokie, ale reguły na to nie ma.
Kilof polecam wbić w swój dach, użyj jakiegoś sensownego argumentu anty BOV - gadka na zasadzie "nie bo nie" i jakieś co najmniej żałosne porównania dobrze nie świadczą. I jakiś konkretny argument na to, że nie mam racji - bo póki co Ty nie masz.

PS. Argument "bo na forum dużo ludzi pisze" to też nie jest argument, może praktyczne przykłady awarii w każdym założonym egzemplarzu dadzą do myślenia.

Re: Syk turbiny

: 6 kwie 2014, o 19:48
autor: jarmaj
siewcu pisze: jakiś konkretny argument na to, że nie mam racji - bo póki co Ty nie masz.
Po co?

Ty nie dałeś żadnego, nawet żałosnego :giggle: , że zakładanie tej fanaberii ma jakiś sens. Napisz po co to robić. Proszę, czekam, po co komuś sugerujesz, żeby tak psuł auto.

Re: Syk turbiny

: 10 kwie 2014, o 12:58
autor: hati
Niektórzy sie dopiero uczą jak działa silnik doładowany i najwidoczniej nie docierają do nich wszystkie informacje. Temat BOVa i DV jest na forum opisany juz w takim stopniu ze trzeba miec złą wolę zeby się z tym nie spotkać. Ja od siebie dodam ze BOV lepiej pracuje w komplecie z "angel eyes" :mrgreen:

Re: Syk turbiny

: 10 kwie 2014, o 13:48
autor: mcc
hati pisze: BOV lepiej pracuje w komplecie z "angel eyes"

a to da sie do Subarynki kupic "angel eyes"? :chair:

Pzw,
MCC

Re: Syk turbiny

: 10 kwie 2014, o 13:59
autor: przymar
Kiapol1057 pisze:Witam serdecznie! Zdjęcia muszą być bardzo wyraźne i muszą odzwierciedlać rzeczywisty wygląd produktu. Niestety często mamy do czynienia z oszustami, którzy przerabiają fotki w programach graficznych!
No dobra, spam zaczął się nawet w dziale technicznym. Powiedz "kolego" coś o swoim Subaru - jak się sprawuje, dlaczego kupiłeś i takie tam. Bo odnoszę wrażenie że
Kiapol1057 pisze:mamy do czynienia z oszustami
którzy z niewiadomego bliżej powodu chcą storpedować to całkiem fajnie czytające się forum.

Re: Syk turbiny

: 10 kwie 2014, o 15:29
autor: hati
mcc pisze: a to da sie do Subarynki kupic "angel eyes"?

Wszystko sie da, nawet znaczek M3 na klapę sie da. Z przodu STI , z tylu M3 i gitarra :giggle:

Zeby wrocic do watku i koledze cos tam podpowiedziec - z tego co sie orientuje to syk upuszczanego powietrza jest sensowny w autach ktore mają podtrzymanie turbo i z niego korzystają, w rajdowkach czyli (chyba ze ktos zamontowal toto w cywilu) .
BOV to cos jak biale rekawiczki na disco czy niebieskie diodki na masce golfa. Daje + 10 do samopoczucia kierowcy ale czasem -1 do tego co rejestruje przepływka.

Re: Syk turbiny

: 10 kwie 2014, o 15:49
autor: siewcu
hati pisze:Zeby wrocic do watku i koledze cos tam podpowiedziec - z tego co sie orientuje to syk upuszczanego powietrza jest sensowny w autach ktore mają podtrzymanie turbo i z niego korzystają, w rajdowkach czyli (chyba ze ktos zamontowal toto w cywilu) .
Takie podpowiedzi to dla siebie zatrzymaj i nigdzie tego nie pisz, i poszukaj jak działa ALS i jak jest skonstruowany dolot w prawdziwych rajdówkach...

Re: Syk turbiny

: 10 kwie 2014, o 20:17
autor: hati
Wiedzialem siewcu ze niezawodnie mozna liczyc na Ciebie :) Ale mialem ochote po prostu wykopac troche burakow, a juz po wczesniejszych Twoich wpisach widzialem ze jestes w formie :) Powiedz lepiej czy Tobie sie BOV dobrze sprawuje i gdzie go montowales ostatnio ? :lol: Po grochówce dobrze syczy ? :giggle: