Strona 1 z 1

blokowanie kół

: 20 gru 2008, o 13:06
autor: kasiaczek01
mam imprezę 2.0 z reduktorem. Może ktoś miał problem z blokowaniem się kół? Wyląda to tak, że przy wrzuconym biegu wciśniętym sprzęgłem samochód nie stacza sie np. ze stromej góry. Podczas ruszania dodając trochę więcej gazu koła odblokowują się.Oprócz tego przy zimnym samochodzie z tylnego napędu wydobywa sie stukanie tak jak 'przeskakujący przegub' podczas gwałtownego dodania gazu na niskich biegach. Po rozgrzaniu samochodu stukanie ustępuje. Miałam ostatnio wymieniane sprzęgło, ale to chyba nie ma nic wspólnego z tylnym napędem i blokowaniem się kół?

Re: blokowanie kół

: 20 gru 2008, o 13:07
autor: jarmaj
Hill holder?

Re: blokowanie kół

: 20 gru 2008, o 13:16
autor: Bergen
jarmaj pisze: Hill holder?
To żeś ziom wytłumaczył :roll: :razz:
kasiaczek01 pisze: mam imprezę 2.0 z reduktorem. Może ktoś miał problem z blokowaniem się kół? Wyląda to tak, że przy wrzuconym biegu wciśniętym sprzęgłem samochód nie stacza sie np. ze stromej góry. Podczas ruszania dodając trochę więcej gazu koła odblokowują się.

To nie jest "problem", tylko jedna z funkcji wyposażenia samochodu, która nazywa się "hill holder", zapobiegająca staczaniu się samochodu na sprzęgle ze wzniesień.
kasiaczek01 pisze: Oprócz tego przy zimnym samochodzie z tylnego napędu wydobywa sie stukanie tak jak 'przeskakujący przegub' podczas gwałtownego dodania gazu na niskich biegach. Po rozgrzaniu samochodu stukanie ustępuje.

Jesteś pewna że dźwięk wydobywa się z tylnego napędu? Wszystko wskazuje na to, że to wydech stuka o jakiś element podwozia, dopóki się nie rozgrzeje. To taka stara tradycja w Subaru.

Re: blokowanie kół

: 20 gru 2008, o 13:19
autor: kasiaczek01
dzięki za pomoc. W takim razie sprawdzę jeszcze ten wydech. POZDRAWIAM!

Re: blokowanie kół

: 20 gru 2008, o 13:53
autor: jarmaj
Bergen pisze:
jarmaj pisze: Hill holder?
To żeś ziom wytłumaczył :roll: :razz:


Eeeee, no co?

Prostota i zwięzłośc formy jest najważniejsza :mrgreen:



Dobra.... wiem, wiem... :oops:

Re: blokowanie kół

: 20 gru 2008, o 14:00
autor: damaz
my podobne objawy mieliśmy w naszym Slow Mammal. to rzeczywiście był hill holder. nadgorliwy nieco. regulacja ustrojstwa zajęła serwisowi 10 minut.