Strona 1 z 2

Opony letnie 2014

: 15 kwie 2014, o 18:03
autor: e-grek
Wiem, że temat opon był już wielokrotnie poruszany, ale w tym sezonie pojawiło się kilka nowych propozycji. Kupiłem auto w zeszłym roku na chińskich, sparciałych oponach :-( :-( . Wypadało by je więc wymienić. Zrobiłem już wstępny rekonesans. Poniżej to co mnie zainteresowało:

- http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroya ... r#55580422 (nie mogę znaleźć żadnych testów tych opon)
- http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-pr ... l#57432455
- http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-pr ... r#57341586
- http://www.oponeo.pl/dane-opony/firesto ... r#56362878
- http://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian- ... l#55701010
- http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridges ... r#54620062 (tutaj zastanawiam się, czy indeks nośności nie będzie za mały do Forestera XT 2006/2007)
- http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop- ... eviewslist

Ciekaw jestem co sądzicie o tych oponach? Może ktoś ma jedne z nich? Może jakieś inne propozycje? Dodam, że jeżdżę raczej ofensywnie, głównie w mieście, rzadziej trasa. Dobrze by była gdyby opony miały zrównoważony charakterystykę, tzn. niezłe na suchym i na mokrym(zwłaszcza odporność na aquaplaning), no i żeby były w miarę komfortowe (ze względu na kręgosłup).

Przy okazji zastanawiam się nad zmianą standardowego rozmiaru w Forku XT z 215/50/17 na 235/45/17 lub 225/45/17. W pierwszym wypadku różnica w średnicy koła wynosi -3,5 mm (-0,54%), w drugim nieco więcej -12,5 mm (-1,97%). Ciekaw jestem co sądzicie o tym pomyśle? Czy takie gumy wejdą na standardową felgę 17' Forka? Jak to wpłynie na komfort, właściwości jezdne, trwałość zawieszenia, dyferencjałów itp.?

Re: Opony letnie 2014

: 15 kwie 2014, o 21:51
autor: Gepard
Rain sporty 1 i 2 były świetne. Nie sądzę że by pogorszyła jakosc

Re: Opony letnie 2014

: 15 kwie 2014, o 21:58
autor: komin
235 troche za szerokie bedzie głupio wyglądać a co do trwałosci nic nie powinno sie zmienic :thumb: zakładałem rain sporty3 i wyglądały tak jak pączek :-) - znaczy fajnie,chciałbym takie tyle tylko ze są miękkie i mogą szybko schodzic zwłaszcza przy dynamicznej jezdzie ale moim zdaniem warto :thumb:

Re: Opony letnie 2014

: 16 kwie 2014, o 00:17
autor: wilq
Ja kupiłem rain sporty 3 ze dwa tygodnie temu i złego zdania póki co nie mogę powiedzieć, cicha opona, na mokrym faktycznie trzyma się idealnie. Z minusów to wydaje się trochę miękka, ale do codziennej, niewyczynowej jazdy w zupełności wystarcza. Zobaczymy jak będzie ze zużyciem, bo to nowa guma chyba jest i w zasadzie nie wiadomo.
Gdzieś przed zakupem szukałem testów na necie i znalazłem nawet porównawczy, ale ni cholery nie mogę teraz odnaleźć...

Re: Opony letnie 2014

: 16 kwie 2014, o 12:17
autor: e-grek
Na oponeo czytałem, że przy większych prędkościach typu 130-140 km/h Rain sporty 3 "pływają". Czy możesz potwierdzić tę opinię? Ważnym kryterium przy wyborze opon jest dla mnie komfort resorowania. Zimówki mam Nokiany WR i jak dla mnie jest twardo.Zwłaszcza na krótkich poprzecznych nierównościach - typu te wredne metalowe kocie łby :evil: Podobno Rain sporty 3 są mięknie i wygodne. To prawda? Może ktoś może polecić ewentualnie inne opony - takie żeby były i wygodne i miały dobre właściwości jezdne na suchym i mokrym :-) Co do rozmiaru 235 to myślę, że może nieźle wyglądać :razz: Pytanie tylko czy taka szerokość zmieści na standardowej feldze Forestera XT? Co do mojej poprzednie wypowiedzi to się pomyliłem standardowe gumy to 215/55/17. W rachubę więc wchodzi wymiana na 225/55/217 lub 235/55/17.

Re: Opony letnie 2014

: 16 kwie 2014, o 12:22
autor: busik
e-grek pisze: standardowe gumy to 215/55/17. W rachubę więc wchodzi wymiana na 225/55/217 lub 235/55/17.
a znasz się na oznaczeniach rozmiarów?
bo jak zamiast 215/55/17 wsadzisz 235/55/17 to nie wiem czy nadkola Ci starczy :mrgreen:

Re: Opony letnie 2014

: 16 kwie 2014, o 13:19
autor: e-grek
Będą o 22 mm wyższe koła.W sumie to nie dużo, ale nie wiem czy się zmieści. Może ktoś testował taki manewr? Bardziej się zastanawiam, czy na felgę wejdzie.

Re: Opony letnie 2014

: 16 kwie 2014, o 13:50
autor: busik
e-grek pisze:Będą o 22 mm wyższe koła.
a liczniki przerobisz? bo prędkościomierz i licznik przebiegu zacznie Ci inne wskazania pokazywać - bierzesz to pod uwagę?
i inne aspekty związane z zawieszeniem itd itd...
dobierz rozmiar właściwie, to inne "kwiatki" w przyszłości nie będą wychodziły

Re: Opony letnie 2014

: 16 kwie 2014, o 13:55
autor: wilq
Co do samego pływania to nie wiem do końca czy jest to kwestia opon czy samego auta które posiadam od może miesiąca, nie jestem w stanie wyczuć tego czy tak się powinien prowadzić czy lekkie pływanie spowodowały opony (zwalam na opony bo zawieszenie tip top;). Jeżdżę głównie po obwodnicy Krakowa z prędkościami własnie w granicach 140, i fakt, czasami jak powieje to mam wrażenie że pływam lekko, natomiast przy ładnej pogodzie pływalność jest do przyjęcia i w zasadzie nieodczuwalna aż tak bardzo.

Na pewno na nierównościach jest miękko i cicho.

Re: Opony letnie 2014

: 16 kwie 2014, o 14:06
autor: So What!
wilq, to pojedź ostro po wąskiej krętej drodze, a przekonasz się, czy Rain Sporty mają miękkie ścianki boczne. W naszych okolicach takich dróg nie brakuje. ;-)

Re: Opony letnie 2014

: 16 kwie 2014, o 14:12
autor: Konto usunięte
e-grek pisze:Będą o 22 mm wyższe koła.W sumie to nie dużo, ale nie wiem czy się zmieści. Może ktoś testował taki manewr? Bardziej się zastanawiam, czy na felgę wejdzie.
Ja ćwiczyłem zamianę 215/60/16 na 215/65/16 w forku wolnossącym MY 2007 - różnica 21,5 mm i nie ma z tym żadnych problemów, ale z drugiej strony miejsca nie zostało za dużo. Niemniej w zimie sie sprawdza i nie obciera.

Ale w tym kontekście te 17-tki (235/55/17) będą większe od moich standardowych 16-tek o 25,9 mm jeśli dobrze patrzę. A to już sporo. No i zależy też pewnie jaką masz wersję budy, miejsce w nadkolach może się różnić w starej i nowej budzie.

Re: Opony letnie 2014

: 16 kwie 2014, o 14:42
autor: e-grek
busik pisze:
e-grek pisze:Będą o 22 mm wyższe koła.
a liczniki przerobisz? bo prędkościomierz i licznik przebiegu zacznie Ci inne wskazania pokazywać - bierzesz to pod uwagę?
i inne aspekty związane z zawieszeniem itd itd...
dobierz rozmiar właściwie, to inne "kwiatki" w przyszłości nie będą wychodziły
Z licznikiem nie powinno być problemu. Wg. poniższego kalkulatora różnica będzie niewielka przy 50 km/h będzie 51.59 km/h, przy 100 km/h będzie 103.19 km/h.

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamie ... 215/55r17/

Bardziej się właśnie obawiam o zawieszenie. Chociaż z drugiej strony znalazłem gdzieś informację, że 225/55/17 jest przez subaru uznawane jako zamiennik dla 215/55/17. A od tego rozmiaru do 235/55/17 jest już niedaleko :razz: Liczę, że więcej gumy poprawi wybieranie nierówności jezdni.

Re: Opony letnie 2014

: 16 kwie 2014, o 14:46
autor: e-grek
wilq pisze:Co do samego pływania to nie wiem do końca czy jest to kwestia opon czy samego auta które posiadam od może miesiąca, nie jestem w stanie wyczuć tego czy tak się powinien prowadzić czy lekkie pływanie spowodowały opony (zwalam na opony bo zawieszenie tip top;). Jeżdżę głównie po obwodnicy Krakowa z prędkościami własnie w granicach 140, i fakt, czasami jak powieje to mam wrażenie że pływam lekko, natomiast przy ładnej pogodzie pływalność jest do przyjęcia i w zasadzie nieodczuwalna aż tak bardzo.

Na pewno na nierównościach jest miękko i cicho.
Właśnie tego się obawiam. Ale pewnie tak jest z większością opon - coś za coś. Większy komfort albo lepsze prowadzenie przy dużych prędkościach.

Re: Opony letnie 2014

: 16 kwie 2014, o 14:50
autor: zinc
a patrzyl na general graber uhp ?? bardziej caloroczne ale na nich przynajmniej nie strach zjechac na piasek, bloto czy jakis mokry trawnik... co do miekkosci gum to nie wydaje Ci sie ze przeginasz? owszem opona to "element resorujacy" ale bez przesady... Przy wysokim, mocnym aucie niestety tym bardziej opona powinna byc sztywna aby przy dosc wysokim profilu bocznym kapcia zachowywal sie stabilnie... Uniroyala polecaya wszedzie i wszyscy praktycznie... Nokiana ale inny model letni mialem w poprzednim wozidelku 7osobowym vanie i byly ok choc znikaly w oczych...
za to dunlopy ujezdzalem nie jedne i zawsze byly pierwsza liga choc tych konkretnie nie znam... Jesli ma byc to typowa asfaltowa opona na ktorej leciec 200km/h nie strach ja bym patrzyl na dunlopki... ps sory za braki ort itd klepoane ze smartphone...

Re: Opony letnie 2014

: 16 kwie 2014, o 14:55
autor: e-grek
Konto usunięte pisze:
e-grek pisze:Będą o 22 mm wyższe koła.W sumie to nie dużo, ale nie wiem czy się zmieści. Może ktoś testował taki manewr? Bardziej się zastanawiam, czy na felgę wejdzie.
Ja ćwiczyłem zamianę 215/60/16 na 215/65/16 w forku wolnossącym MY 2007 - różnica 21,5 mm i nie ma z tym żadnych problemów, ale z drugiej strony miejsca nie zostało za dużo. Niemniej w zimie sie sprawdza i nie obciera.

Ale w tym kontekście te 17-tki (235/55/17) będą większe od moich standardowych 16-tek o 25,9 mm jeśli dobrze patrzę. A to już sporo. No i zależy też pewnie jaką masz wersję budy, miejsce w nadkolach może się różnić w starej i nowej budzie.
Zgadza się, dodatkowo będą o 2 cm szersze. Dlatego ciekaw jestem czy ktoś już taką zamianę przerabiał i czy wyszła mu na zdrowie. Buda jest po liftingu - chyba 2006 (rok produkcji 2007). Ceny 215 i 235 są porównywalne. Zastanawiam się nad taką zamianą licząc na poprawę komfortu (22 mm więcej gumy). Chociaż aspekt wizualny też jet ważny :mrgreen:

Re: Opony letnie 2014

: 16 kwie 2014, o 15:04
autor: e-grek
zinc pisze:a patrzyl na general graber uhp ?? bardziej caloroczne ale na nich przynajmniej nie strach zjechac na piasek, bloto czy jakis mokry trawnik... co do miekkosci gum to nie wydaje Ci sie ze przeginasz? owszem opona to "element resorujacy" ale bez przesady... Przy wysokim, mocnym aucie niestety tym bardziej opona powinna byc sztywna aby przy dosc wysokim profilu bocznym kapcia zachowywal sie stabilnie... Uniroyala polecaya wszedzie i wszyscy praktycznie... Nokiana ale inny model letni mialem w poprzednim wozidelku 7osobowym vanie i byly ok choc znikaly w oczych...
za to dunlopy ujezdzalem nie jedne i zawsze byly pierwsza liga choc tych konkretnie nie znam... Jesli ma byc to typowa asfaltowa opona na ktorej leciec 200km/h nie strach ja bym patrzyl na dunlopki... ps sory za braki ort itd klepoane ze smartphone...
Ma być asfaltowa, na bezdroża w zasadzie nie zjeżdżam. Nad Dunlopami też się zastawiam - Dunlop SP SportMaxx RT. Chociaż są najdroższe z tych co wymieniłem. Na chwilę obecną najbardziej skłaniam się ku TOYO (Proxes C1S albo Proxes T1 Sport). Dobra cena, mają dobre opinie i podobno są komfortowe. Miał je może ktoś na Foresterze?

Re: Opony letnie 2014

: 16 kwie 2014, o 17:06
autor: zinc
Jako zwykły śmiertelnik polecam te dunlopy... jak cena nie zabija Cie bierz i się ciesz!!

Re: Opony letnie 2014

: 16 kwie 2014, o 23:32
autor: rafik555
kupiłem bridgestone potenza adrenalin i dla mnie super opona, reakcja na kierownicę bardzo dobra, opona ma twarde boki.
Autko prowadzi się bardzo precyzyjnie i pięknie pokonuje zakręty.
rozmiar 205/55/16

Re: Opony letnie 2014

: 17 kwie 2014, o 09:59
autor: mcc
rafik555 pisze: kupiłem bridgestone potenza adrenalin i dla mnie super opona

Masz porownanie z RE070?

Pzw,
MCC

Re: Opony letnie 2014

: 17 kwie 2014, o 11:45
autor: freediver
rafik555 pisze:kupiłem bridgestone potenza adrenalin i dla mnie super opona, reakcja na kierownicę bardzo dobra, opona ma twarde boki.
Autko prowadzi się bardzo precyzyjnie i pięknie pokonuje zakręty.
Ja również mam Potenza Adrenaline i są świetne, polecam :thumb:

Re: Opony letnie 2014

: 17 kwie 2014, o 21:08
autor: e-grek
freediver pisze:
rafik555 pisze:kupiłem bridgestone potenza adrenalin i dla mnie super opona, reakcja na kierownicę bardzo dobra, opona ma twarde boki.
Autko prowadzi się bardzo precyzyjnie i pięknie pokonuje zakręty.
Ja również mam Potenza Adrenaline i są świetne, polecam :thumb:
A jak się te opony sprawują na deszczu - chodzi mi głównie o odporność na aquaplaning przy większych prędkościach? Piszesz rafik555, że opony mają twarde boki. Czy nie wpływa to negatywnie na komfort resorowania?

Re: Opony letnie 2014

: 17 kwie 2014, o 21:14
autor: jarmaj
e-grek, powyżej napisano o oponie dającej dobre właściwości jezdne.

Jak szukasz wyłącznie komfortu, to szukaj po drugiej stronie bieguna.

Re: Opony letnie 2014

: 17 kwie 2014, o 21:15
autor: lukass
Napisałbym coś, ale weny nie mam - popełniłem długiego posta w wątku dziadowskim, a w ogóle mam wkurwa.

Re: Opony letnie 2014

: 17 kwie 2014, o 21:35
autor: e-grek
jarmaj pisze:e-grek, powyżej napisano o oponie dającej dobre właściwości jezdne.

Jak szukasz wyłącznie komfortu, to szukaj po drugiej stronie bieguna.
Pewnie, że najważniejsze są dobre właściwość jezdne, ale nie chcę też całkowicie rezygnować z komfortu - o ile uznać, że coś takiego w Foresterze XT występuje ;-) Innymi słowy szukam rozsądnego kompromisu.

Re: Opony letnie 2014

: 17 kwie 2014, o 21:54
autor: Chloru
Dębica D-124 :giggle: