Forester 05 - Wymiana Chłodnicy
: 6 maja 2014, o 16:30
Witam.
Mam problem z chłodnicą w moim Foresterze. Model 2005, 2.0 125KM manual.
Kupując samochód widziałem że chłodnica jest u góry spawana także byłem przygotowany na jej wymianę jako że koszt nie jakiś super duży.
Zakupiłem chłodnicę, taką: http://allegro.pl/nowa-chlodnica-wody-s ... 94279.html - przed zakupem podawałem sprzedawcy VIN żeby się upewnić czy wszystko gra. Miało grać. Niestety nie gra :)
Mój mechanik dzwoni do mnie dzisiaj z informacją że chłodnica nie ma korka wlewu i nie idzie jej po prostu zalać. Przesłał mi zdjęcia chłodnicy, która była w aucie, zamieszczam poniżej:


Niestety nie jest to specjalista od Subaru i może po prostu nie wie na jakiej zasadzie montuje się chłodnicę w Foresterze o ile jest to jakiś naprawdę niespotykany sposób :) Podpowiedzcie o co tu chodzi. Z góry dzięki.
Cheers!
EDIT: Znalazłem na youtube filmik, na którym gość pokazuje chłodnicę do Forestera i mówi że różnica pomiędzy chłodnicą do turbo i N/A polega właśnie na obecności wlewu. Turbo go nie mają a N/A mają. Ile w tym prawdy?
EDIT2: Po obserwacji większości chłodnic do mojego rocznika dostępnych na Allegro zauważyłem, że wszystkie które mają korek wlewu opisane są jako do samochodów z automatyczną skrzynią biegów. Czy to możliwe żeby w moim foresterze gdzie skrzynia jest manualna do tej pory siedziała chłodnica do automatu? Czy to sprawia jakąś różnicę dla całego układu jeżeli przy manualnej skrzyni wstawię chłodnicę od automatu?
Mam problem z chłodnicą w moim Foresterze. Model 2005, 2.0 125KM manual.
Kupując samochód widziałem że chłodnica jest u góry spawana także byłem przygotowany na jej wymianę jako że koszt nie jakiś super duży.
Zakupiłem chłodnicę, taką: http://allegro.pl/nowa-chlodnica-wody-s ... 94279.html - przed zakupem podawałem sprzedawcy VIN żeby się upewnić czy wszystko gra. Miało grać. Niestety nie gra :)
Mój mechanik dzwoni do mnie dzisiaj z informacją że chłodnica nie ma korka wlewu i nie idzie jej po prostu zalać. Przesłał mi zdjęcia chłodnicy, która była w aucie, zamieszczam poniżej:


Niestety nie jest to specjalista od Subaru i może po prostu nie wie na jakiej zasadzie montuje się chłodnicę w Foresterze o ile jest to jakiś naprawdę niespotykany sposób :) Podpowiedzcie o co tu chodzi. Z góry dzięki.
Cheers!
EDIT: Znalazłem na youtube filmik, na którym gość pokazuje chłodnicę do Forestera i mówi że różnica pomiędzy chłodnicą do turbo i N/A polega właśnie na obecności wlewu. Turbo go nie mają a N/A mają. Ile w tym prawdy?
EDIT2: Po obserwacji większości chłodnic do mojego rocznika dostępnych na Allegro zauważyłem, że wszystkie które mają korek wlewu opisane są jako do samochodów z automatyczną skrzynią biegów. Czy to możliwe żeby w moim foresterze gdzie skrzynia jest manualna do tej pory siedziała chłodnica do automatu? Czy to sprawia jakąś różnicę dla całego układu jeżeli przy manualnej skrzyni wstawię chłodnicę od automatu?