ECU- aftermarket
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ECU- aftermarket
Tak sobie myślę po co licencja na remap skoro Autronic lub cos podobnego mającego chyba większe mozliwości kosztuje podobnie. Tak sobie myślę,że może kiedyś zmienię shortblock,turbo,ale głowic to mi się już nie chce zmieniać co ma związek z tym,że wiązki to mi się już kompletnie nie chce zmieniać.
Bardzo mnie zwiana wiązki nie straszy jednak jak już nabyłem zdrową serię,klasycznego samochodu to serce boli zmieniać ją w "wydumkę".Moje mechaniczne sdolności są ograniczone i nie wiem gdzie ta elektronika łączy się z silnikiem ale z tego co skumałem to ECU GT przede wszystkim nie obsłuży zmiennych faz i ma jakieś wąskie mapy czy co by to nie znaczyło. Zmiana wiązki w całym samochodzi by mi nie przeszkadzała jeśli to miał by być samochód na tor.Jednak obawiam się,że po tych modyfikacjach zwiększyła by się awaryjność tego układu a elementy wnętrza skręcone ponownie zaczeły by wydawać nowe dźwięki (trzeszczeć).
Tyle tytułem wstępu.Pytanie :
Czy do zmian jak powyżej mogę wrzucić jakiś aftermarketowy markowy sterownik np. Autronic tak aby pozostała wiązka GT ?
Jakie będa plusy tego rozwiązania ?
Jakie będą minusy ? Np. w dalszym ciągu nie obsłuzy zmiennych faz itp.
PS. Zdaje mi się,że ktoś wkładał do GT kombi Autronica potem ori i chyba się tak z wiązkami nie bawił ...
Bardzo mnie zwiana wiązki nie straszy jednak jak już nabyłem zdrową serię,klasycznego samochodu to serce boli zmieniać ją w "wydumkę".Moje mechaniczne sdolności są ograniczone i nie wiem gdzie ta elektronika łączy się z silnikiem ale z tego co skumałem to ECU GT przede wszystkim nie obsłuży zmiennych faz i ma jakieś wąskie mapy czy co by to nie znaczyło. Zmiana wiązki w całym samochodzi by mi nie przeszkadzała jeśli to miał by być samochód na tor.Jednak obawiam się,że po tych modyfikacjach zwiększyła by się awaryjność tego układu a elementy wnętrza skręcone ponownie zaczeły by wydawać nowe dźwięki (trzeszczeć).
Tyle tytułem wstępu.Pytanie :
Czy do zmian jak powyżej mogę wrzucić jakiś aftermarketowy markowy sterownik np. Autronic tak aby pozostała wiązka GT ?
Jakie będa plusy tego rozwiązania ?
Jakie będą minusy ? Np. w dalszym ciągu nie obsłuzy zmiennych faz itp.
PS. Zdaje mi się,że ktoś wkładał do GT kombi Autronica potem ori i chyba się tak z wiązkami nie bawił ...
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: ECU- aftermarket
A gdzie Ty widziales tego Autronica w cenie EcuTeka? :)
Moze jakis starszy, ale najlepszy z najlepszych SM4 to raczej za tani nie jest :) I to bez mapowania :)
SM4 i chyba conajmniej wiekszosc w miare nowoczesnych ecu chyba jest w stanie obsluzyc avcs.
Ale zmienne fazy rozrzadu, to i tak masz w glowicach, a nie w bloku - a komputer dobierasz raczej do glowic itp.
EDIT: tak nawiasem mowiac w przypadku Autronica, o ile nie bedzie to Autronic Plug-n-Play, musisz chyba cala wiazke w ogole rozgrzebywac i laczyc druty.
Ale tutaj pewnie Azrael moze miec wiecej do powiedzenia.
Moze jakis starszy, ale najlepszy z najlepszych SM4 to raczej za tani nie jest :) I to bez mapowania :)
SM4 i chyba conajmniej wiekszosc w miare nowoczesnych ecu chyba jest w stanie obsluzyc avcs.
Ale zmienne fazy rozrzadu, to i tak masz w glowicach, a nie w bloku - a komputer dobierasz raczej do glowic itp.
EDIT: tak nawiasem mowiac w przypadku Autronica, o ile nie bedzie to Autronic Plug-n-Play, musisz chyba cala wiazke w ogole rozgrzebywac i laczyc druty.
Ale tutaj pewnie Azrael moze miec wiecej do powiedzenia.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: ECU- aftermarket
Można kupić SM4 z adapterem do GT. Można kupić implant SMC do GT. Można zrobić nowa wiązkę. Można do wiązki do GT dołożyć sterowanie AVCSem i podpiąć stand-alone albo OEM kompa od np. STI (tak ma Abt). SM4 obsługuje AVCS.
Niemniej stand-alone to nie jest idealne rozwiazanie do auta uliczneg, natomiast do sportu w zasadzie jedyne.
Niemniej stand-alone to nie jest idealne rozwiazanie do auta uliczneg, natomiast do sportu w zasadzie jedyne.
Re: ECU- aftermarket
Dzięki Azrael
AMI - właśnie wiem,że komputer dobiera się do głowic i dlatego tylko myślę (niesmiało jeszcze) o włożeniu zakutego shortbloku 2,5L. Chyba,że znalazł bym (a raczej dzięki uprzejmości kolegów z forum ) rozwiązanie aby nierozbebeszać auta i podmienić w miarę bezproblemowo kompa to wtedy może swap-ował bym cały silnik, a więc silnik z głowicami najprawdopodobniej AVCS.
AMI - właśnie wiem,że komputer dobiera się do głowic i dlatego tylko myślę (niesmiało jeszcze) o włożeniu zakutego shortbloku 2,5L. Chyba,że znalazł bym (a raczej dzięki uprzejmości kolegów z forum ) rozwiązanie aby nierozbebeszać auta i podmienić w miarę bezproblemowo kompa to wtedy może swap-ował bym cały silnik, a więc silnik z głowicami najprawdopodobniej AVCS.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: ECU- aftermarket
Jacky X, Abt ma cały silnik z STi 2.0, trzeba wiedzieć co się robi, ale nie rozbebeszaliśmy całej instalacji elektrycznej.
Re: ECU- aftermarket
1)Jakie słabe strony ma implant SMC ?Azrael pisze: 1)Można kupić SM4 z adapterem do GT
2)Można kupić implant SMC do GT.
3)Można zrobić nowa wiązkę.
4)Można do wiązki do GT dołożyć sterowanie AVCSem i podpiąć stand-alone albo OEM kompa od np. STI (tak ma Abt). SM4 obsługuje AVCS.
Niemniej stand-alone to nie jest idealne rozwiazanie do auta uliczneg, natomiast do sportu w zasadzie jedyne.
2)Jeśli włoży się SM4 z adapterem do GT rozumiem,ze trzeba poprowadzić jakąś dodatkową wiązke z komputera do sterowania AVCS ?
3) Co to znaczy podłączenie stand alone (zostaje ECU GT + jakaś elektronika z STI ?) i dlaczego nie nadaje się do auta ulicznego ?
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: ECU- aftermarket
Jest oparty na starym SM2, ktory jest znacznie gorszy pod względem software.Jacky X pisze: 1)Jakie słabe strony ma implant SMC ?
Dodatkowe kabelki, tak samo jak przy sterowaniu GTeka kompem z nowszego Subaru.Jacky X pisze: 2)Jeśli włoży się SM4 z adapterem do GT rozumiem,ze trzeba poprowadzić jakąś dodatkową wiązke z komputera do sterowania AVCS ?
Stand-alone = aftermarketowy komputer - Autronic, Motec, Pectel, AEMJacky X pisze: 3) Co to znaczy podłączenie stand alone (zostaje ECU GT + jakaś elektronika z STI ?) i dlaczego nie nadaje się do auta ulicznego ?
Re: ECU- aftermarket
JackyX - jakbys byl zainteresowany, to mam na sprzedaz ecu, ktore obsluzy takze w razie potrzeby avcs, a obecnie jest polaczone z interfacem do my99/00 (w razie potrzeby wymieniasz tylko interface do ecu, zeby miec odpowiednie zlaczki dla danego rocznika).
Link G3 (aka LEM G3)
Link G3 (aka LEM G3)
Jacek "AMI" Rudowski
Re: ECU- aftermarket
1)Temat wymiany wiązki.
Proszę niech mi ktoś wyjaśni. Widzę plataninę kabli.I całość tej plątaniny z STI trzeba przełożyć do GT. Nie wydaje mi się aby takie przenosiny musiały być łatwe.Owszem kakson,lampy itd sa ilościach identycznych. Jednak idąc tą drogą to z każdego samochodu do każdego mozna by wiązki przenosić. Inne są panele z klimatyzacją, czy w STI jest więcej jakiegoś typu czujników silnika,turbo,skrzyni biegów niż w GT ??? Owszem jakaś część mało niezbędnych urządzeń może nie działać - OK.
Choć z drugiej strony jeśli te wiązki są dalece podobne to ... po co je zmieniać ? Nie można ewentualnie zmienić samych wtyczek i dołożyc sterowanie AVCS ? (można bo mi to Azrael powiedział).
To jak to jest z tymi wiązkami ????
2) Jakie info idzie to ECU ? Ma ktos schematy elektryki GT i STI , rozkład PINów w ECU jednego i drugiego ? (zakupiłem książkę mądrą więc może tam będzie) Ale wiem ,że są też jakieś materiały internetowe.Ma ktoś linka do tych zeskanowanych książek ?
3) Jakie minusy ma zastosowanie Autronica ? Gdzieś czytałem,że może ABS nie działać ? Prawda czy mit ?

Proszę niech mi ktoś wyjaśni. Widzę plataninę kabli.I całość tej plątaniny z STI trzeba przełożyć do GT. Nie wydaje mi się aby takie przenosiny musiały być łatwe.Owszem kakson,lampy itd sa ilościach identycznych. Jednak idąc tą drogą to z każdego samochodu do każdego mozna by wiązki przenosić. Inne są panele z klimatyzacją, czy w STI jest więcej jakiegoś typu czujników silnika,turbo,skrzyni biegów niż w GT ??? Owszem jakaś część mało niezbędnych urządzeń może nie działać - OK.
Choć z drugiej strony jeśli te wiązki są dalece podobne to ... po co je zmieniać ? Nie można ewentualnie zmienić samych wtyczek i dołożyc sterowanie AVCS ? (można bo mi to Azrael powiedział).
To jak to jest z tymi wiązkami ????
2) Jakie info idzie to ECU ? Ma ktos schematy elektryki GT i STI , rozkład PINów w ECU jednego i drugiego ? (zakupiłem książkę mądrą więc może tam będzie) Ale wiem ,że są też jakieś materiały internetowe.Ma ktoś linka do tych zeskanowanych książek ?
3) Jakie minusy ma zastosowanie Autronica ? Gdzieś czytałem,że może ABS nie działać ? Prawda czy mit ?

W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: ECU- aftermarket
Minus? Toż to zaleta ogromna by była!Jacky X pisze:3) Jakie minusy ma zastosowanie Autronica ? Gdzieś czytałem,że może ABS nie działać ?

Re: ECU- aftermarket
jarmaj pisze:Minus? Toż to zaleta ogromna by była!Jacky X pisze:3) Jakie minusy ma zastosowanie Autronica ? Gdzieś czytałem,że może ABS nie działać ?
E tam zaleta,wywalić jeden bezpiecznik ? Jednak jak autem jeździ ktoś inny po ulicach to niezawodność mile widziana.Zwłaszcza jak tą osobę lubisz.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: ECU- aftermarket
Za firmą sprzedającą Autronic :
odnosnie instalacji sti to sm4 bedzie mial za malo wyjsc aby sterowac walkami do tego potrzebna by byla
plyta pnp do sti ktora bazuje na sm4 ma wiecej wyjsc.
i dalej :
to co polecam to jest autronic sm4 + wiazka przejsciowa aby nie zmieniac oryginalnej wiazki gt.
Pytanie : wiązka przejściowa GT - Autronic aby nie zmieniać ori. A czy jest wiązka przejściowa GT- STI w tym samym celu ???
odnosnie instalacji sti to sm4 bedzie mial za malo wyjsc aby sterowac walkami do tego potrzebna by byla
plyta pnp do sti ktora bazuje na sm4 ma wiecej wyjsc.
i dalej :
to co polecam to jest autronic sm4 + wiazka przejsciowa aby nie zmieniac oryginalnej wiazki gt.
Pytanie : wiązka przejściowa GT - Autronic aby nie zmieniać ori. A czy jest wiązka przejściowa GT- STI w tym samym celu ???
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: ECU- aftermarket
a Apexi Power FC ?
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re: ECU- aftermarket
siewcu pisze:a Apexi Power FC ?
Mógłbyś rozwinąć , bo nie rozumiem . Apexi podchodzi pod GT ? i zodatkowymi kabelkami steruje AVCS ?
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
-
Michał z Ursusa
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: ...z AMW...
- Auto: Impreza GT MY98...Nardi...
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: ECU- aftermarket
Mam pytanie który komp jest lepszy i jakie są ceny chodzi mi o Autronic i Motec?
Azrael czemu Stand Alone nie jest idealny do auta ulicznego możesz to rozwinąć? z góry dzięki
Azrael czemu Stand Alone nie jest idealny do auta ulicznego możesz to rozwinąć? z góry dzięki
...Adrenaline Motorsport Warsaw...Tylko To Się Liczy...:)
Re: ECU- aftermarket
Michał z Ursusa pisze: Mam pytanie który komp jest lepszy i jakie są ceny chodzi mi o Autronic i Motec?
Autronic to bardizej rozwiążanie dla entuzjastów, amatorów, entry-lebvel motorsport, Motec bardziej profesjonalne
Stand-alone jest zaprojektowany bez wielu funkcji seryjnego komputera któe powodują ze silnk działa tak samo w każdychw arunkach, jeździ płynnie i przyjemnie, dobrze wystrojone stand-alone zwykle jest niegorsze, ale mogąbyć sytuacje, warunki, okoliczności gdy zachowuje się mało sympatycznie, szczególnie ze mapowanie stand-alone nie odbywa się jak tworzenie map przez producenta (ponoć zmapowanie toyoty Yaris kosztuje toyotę jakiś milion USD na R&D).
Re: ECU- aftermarket
A czy "normalny" remap może objawiać się jakimiś sytaucjami nieprzyjemnymi.Czy zmieniając pamięć ECU nie wymazujemy jakichś informacji o zabezpieczeniach silnika lub innych podzespołach ?
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: ECU- aftermarket
do tego strojenie na stand-alone wymaga przykatowania silnika, jesli nie ma on bazowej mapy - trzeba pouzupelniac wszystkie komorki paliwa i powietrza od 0 do samego konca obrotow...(zeby nie bylo potem - internet moze klamac, bo to przeczytalem) a co do apexiego - nie wiem czy steruje AVCS, ale podchodzi p'n'p do gt, ma bazowa mape na bogato, trzeba tylko przeprowadzic idle setup - postawic fure na wolnych na pol godziny i heja, mozna jezdzic(ale przydaloby sie wystroic)...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re: ECU- aftermarket
siewcu, Strojenie jak strojenie, zawsze podczas strojenia auto dostaje takie baty jak malo kiedy podczas eksploatacji, ale to dobrze lepiej żeby się zepsuło w warsztacie niż podczas eksploatacji.
Do Stand-alone są tez dostęne tysiące map bazowych ale co z tego, auto Ci odpali ale i tak musisz przejechać przez całośc map, do tego konfiguracja róznych korekcji trochę strzał w ciemno bo nikt nie dysponuje tunelem klimatycznym z hamownią jak producenci. W aucie do sportu bez znaczenia - możńa w razie nietypowych warunków poprawić na zawodach w chwilę. W aucie na ulice bywa irytujące. Seryjny komputer te rzeczy ma bardzo dobrze skonfigurowane przez producenta - o ile silnik jest w miarę zbliżóny do serii, w razie poważnych modyfikacji dużo łatwiej opannowac go stand-alone niż seryjnym sterownikiem który ma tysiące takich mechanizmów (w tym momencie jużnie pasujących do zmodyfikowanego silnika), a nie ma możliwości wprowadzania zmian on-line.
Do Stand-alone są tez dostęne tysiące map bazowych ale co z tego, auto Ci odpali ale i tak musisz przejechać przez całośc map, do tego konfiguracja róznych korekcji trochę strzał w ciemno bo nikt nie dysponuje tunelem klimatycznym z hamownią jak producenci. W aucie do sportu bez znaczenia - możńa w razie nietypowych warunków poprawić na zawodach w chwilę. W aucie na ulice bywa irytujące. Seryjny komputer te rzeczy ma bardzo dobrze skonfigurowane przez producenta - o ile silnik jest w miarę zbliżóny do serii, w razie poważnych modyfikacji dużo łatwiej opannowac go stand-alone niż seryjnym sterownikiem który ma tysiące takich mechanizmów (w tym momencie jużnie pasujących do zmodyfikowanego silnika), a nie ma możliwości wprowadzania zmian on-line.
Re: ECU- aftermarket
Jakby nie patrzeć nawet jeśli takie 'zmapowanie' odbywa się dwa razy w przeciągu życia danego modelu (czyli np po wejściu na rynek a później po faceliftingu) to chyba nie jest tak drogo ? Biorąc pod uwagę ile egzemplarzy Yarisa powstaje :DAzrael pisze:jak tworzenie map przez producenta (ponoć zmapowanie toyoty Yaris kosztuje toyotę jakiś milion USD na R&D).
Powracając do tematu, na czym w takim razie polega fenomen 'remapowania'? Chodzi mi o to, że udaje nam się uzyskać nowe KM i jak reklamują firmy remapujące (silniki turbo benzyna/diesel) obniżone spalanie, nie wielkim kosztem (w stosunku do ceny auta) ? Abstrahując już od kosztów 'zmapowania' w przypadku producenta aut, różnie to z tymi wycenami bywa :)
Czy poprawianie po kimś (producencie) jest o wiele łatwiejsze ?
Re: ECU- aftermarket
Remap polega zwyklena zmniejszeniu marginesów technologicnzych producenta, czyli po prostu wpakowaniu więcej paliwa/powietrza, oraz usunięciu pewnych "chwytów" ktorych producent używa np. żeby auto wypadało dobrze w standardowych testach ekonomii (nie koniecznie one są dobre dla rzeczywistego zużycia paliwa) i tak dalej. Często też usuwa się wiele z mechanizmów ekologicznych. Jest to znacznie prostzre bo musi działać z tym konkretnym autem, ewentualnie z podobnymi autami, w relatywnie dobrym stanie i tak dalej, a nie z każdym wyprodukowanym silnikiem przez cale jego życie. Poza tym modyfikuje się głównie punkty map dla wysokcich obciążeń co jest relatywnie prostrze niż ustawianie kalibracji dla zmiennych/niskich obciążeń, wolnychobrotów, kompensacji pracy klimatyzacji, wspomagania i innych tego typu rzeczy.
Producent musi iść z róznych powodów na poważne kompromisy, na które nie musi iść tuner. No i producent daje długą gwarancję na setki tysiecy egzemplarzy.
Co do częstotliwosci "remapów" fabrycznych to są one coraz częstrze w ostatnich latach i nawet kilka lat po wypuszczeniu modelu potrafią się pojawiać poprawki.
Producent musi iść z róznych powodów na poważne kompromisy, na które nie musi iść tuner. No i producent daje długą gwarancję na setki tysiecy egzemplarzy.
Co do częstotliwosci "remapów" fabrycznych to są one coraz częstrze w ostatnich latach i nawet kilka lat po wypuszczeniu modelu potrafią się pojawiać poprawki.