Dławi przy ciepłym-prosba o rozczytanie loga z ecuExplorera

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Esc
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Subaru Impreza EJ161 '00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Dławi przy ciepłym-prosba o rozczytanie loga z ecuExplorera

Post 11 maja 2014, o 20:30

Chciałbym prosić o zerknięcie do załączonego pliku loga z ecuExplorera. Mój problem polega na tym iż autko jak jest zimne pracuje poprawnie (czyli mniej więcej 10-15 minut) następnie auto bardzo uczula się na dodawanie gazu. W tym stanie można podróżować ale w zasadzie bez dodawania gazu, gdyż w zasadzie każdorazowe dodanie gazu powoduje dławienie. Oraz nawet powolne dodawanie gazu powoduje wcześniejsze niż normalnie odcinanie obrotów.

https://www.dropbox.com/s/7o7ty921km8zsrj/esc_1.xls

Log zaczynam od właśnie zimnego silnika a kończę na zagrzanym z występującym problemem.
Moja uwagę przykuwa fakt Knock Correction - w zasadzie na początku nic się tam nie dzieje, natomiast pod koniec logu gdzie już problem występuje cały czas kiedy musnę gaz dostaje wartości -7 ale może to tylko moje gdybanie.

Nie chciałbym abyście na pałę podpowiadali, zmień kable, świece, ustaw zawory, czy tam podobne tylko faktycznie popatrzyli w ten log - dlaczego - ano dlatego, że sporo rzeczy już było robione i szczerze nie chciałbym na razie wymienić całego silnika.



Shabat
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Subaru Impreza STI V4 JDM 1998 rok
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dławi przy ciepłym-prosba o rozczytanie loga z ecuExplorera

Post 11 maja 2014, o 22:15

Auto i silnik z opisu ?
Sprawdź czujnik spalania stukowego - zdemontuj, wyczyść go razem z blokiem silnika w miejscu styku. Pamiętaj o dokręceniu go kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem.

Esc
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Subaru Impreza EJ161 '00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dławi przy ciepłym-prosba o rozczytanie loga z ecuExplorera

Post 12 maja 2014, o 18:00

Tak auto z opisu EJ161 przejsciowka.

Hmm, właśnie chciałbym mieć pewność, że to w tym czujniku problem - niestety akcje czyszczenia przeprowadzałem pare dni temu wraz z przykreceniem 25Nm ale żadnego polepszającego rezultatu nie osiagnalem.

Troche drogi jest aby go tak na pałe wymienić. Jeszcze licze na to że znajde kogos w krakowie komu lezy gdzies sprawny i zechce udostepnic do testow :)

hati
4 gwiazdki
Lokalizacja: DDZ
Auto: forester II, blob wrx kombi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dławi przy ciepłym-prosba o rozczytanie loga z ecuExplorera

Post 13 maja 2014, o 23:37

Chlopaki montowali czasem ten czujnik na jakiejs blaszce, jesli zrozumialem - zeby byl mniej wrazliwy na odglosy dochodzące z silnika - moze warto sprobowac zanim wymienisz. Log wyglada ok, przynajmniej na tyle na ile jak potrafie cos wyczytac. W miejscach gdzie wystepuje knock correction, korekta mieszanki wyglada w normie. Przydaloby sie jeszcze zlogowac EGT. Mozliwe ze faktycznie jakis halas jest wychwytywany przez czujnik stuków albo ten jest zepsuty
Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android

Esc
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Subaru Impreza EJ161 '00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odp: Dławi przy ciepłym-prosba o rozczytanie loga z ecuExplo

Post 14 maja 2014, o 10:42

Wlasnie z jednej strony sie z toba zgodze a z drugiej nie bo jaki sens cala ta skomplikowana aparatura pomiarowa sprzegnieta z ecu wyprzedzajaca lub przyspieszajaca zaplon skoro dziala to na zasadzie przelacznika albo 0 albo -7, tam nie wystepuja u mnie posrednie wartosci. Nie wiem. Chyba ze ja czegos nie rozumiem

hati
4 gwiazdki
Lokalizacja: DDZ
Auto: forester II, blob wrx kombi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dławi przy ciepłym-prosba o rozczytanie loga z ecuExplorera

Post 14 maja 2014, o 12:24

Ja moge CI powiedziec tylko tyle ile sam u siebie zaobserwowalem. U mnei stuki pojawialy sie jesli obroty byly np w okolicy 4k, AF Correction szlo na +25% i wtedy zaczynalo stukac, po czym cofalo zaplon. Czyli zachowanie do ktorego zostal ow czujnik pomyslany. U Ciebie to nie wystepuje , korekcja AF jest w zakresie stukania wyglada na ok, stad moze wlasnie problem z uszkodzonym czujnikiem albo z jakims halasem ktory imituje spalanie stukowe. Czasem jakies brzeczace obudowy wydechu daja takie efekty.
Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android

Urbi
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester MY2010
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 17 maja 2014, o 21:14

Trochę dziwne, że na zimnym silniku nie ma dławienia. Klasyczne mulenie z powodu szalonego stukowca, który słyszy glosy wygląda inaczej - jak zamuli to do resetu (lub dłuższej agresywnej jazdy, 100 oct ...itp.) jest zamulony.
Jest ciekawy pomysł na modyfikację stukowca kolegi @skuti411na "innym" forum:
http://www.forum.subaru.pl/index.php?/t ... go/page-22
Filtr prosty w budowie - może ktoś w W-wie by taki filtr skonstruował/zainstalował - mogę zostać testerem :)

Esc
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Subaru Impreza EJ161 '00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dławi przy ciepłym-prosba o rozczytanie loga z ecuExplorera

Post 20 maja 2014, o 08:22

W sumie to dalej nie za wiele wiem. Czekam na razie na parę rzeczy które może problem wyeliminują. A jak na razie to w szoku jestem gdyż niektóre części nie tylko są drogie z brakiem zamienników ale również niedostępne z czasem oczekiwania kilku tygodni nawet u oficjeli.

No nic liczyłem szczerze mówiąc ze ten stukowy może być problemem ale tak raczej nie jest.

hati
4 gwiazdki
Lokalizacja: DDZ
Auto: forester II, blob wrx kombi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dławi przy ciepłym-prosba o rozczytanie loga z ecuExplorera

Post 20 maja 2014, o 10:39

Cisnienie na listwie paliwa sprawdzales? Nie pisales nic czy auto na benzynie tylko jezdzi czy moze lpg. Sprawdzilbym uklad zasilania, czy cisnienie jest ok. W ukladzie jest regulator cisnienia, calosc ma dawac ok 3 bar (dokladniejszych wartosci trza poszukac na forum lub w manualach). Mozliwe ze stuki sie pojawiaja jak jedziesz na zbyt ubogiej mieszance.
Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android

ODPOWIEDZ