Strona 1 z 2

DCCD do GTka

: 11 maja 2014, o 22:28
autor: ryjeks
:-)

Gdyby tak DCCD włożyć do GTka to:

1. jeśli z dyfrem R180 to jeszcze półosie i zwrotnice z piastami pewnie. Hamulce też ?
Wahacze są te same ?

2. oprócz wyżej wymienionych, to co jeszcze trzeba mieć/przełożyć ?

Sterownik + pokrętełko
Zegary z DCCD, jeśli GTek 99-00 to zegary też muszą być poliftowe, a czy w takim razie skrzynia/sterownik też ?

Czy potrzebne są jeszcze jakieś czujniki i inne pierdoły czy już będzie śmigać ?

Re: DCCD do GTka

: 11 maja 2014, o 22:38
autor: brahu
ryjeks, co Ty znowu kombinujesz? :razz: :thumb:

Re: DCCD do GTka

: 11 maja 2014, o 23:14
autor: TomekSliwa
Jeśli masz zewnętrzny sterownik to zegary niepotrzebne, a lepsze od jednego pokrętełka są 4 8-) :mrgreen:

STi RA do bodajże MY96 miały R160 i z DCCD więc może wystarczy tylko skrzynia od takiego i jeśli przełożenie główne się zgadza z dyfrem tylnym z GT może więcej rzeźby nie potrzeba?

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 09:03
autor: ryjeks
TomekSliwa pisze: Jeśli masz zewnętrzny sterownik to zegary niepotrzebne, a lepsze od jednego pokrętełka są 4

Od 4 pokrętełek wszystko jest lepsze ;-) :-)
TomekSliwa pisze: STi RA do bodajże MY96 miały R160 i z DCCD więc może wystarczy tylko skrzynia od takiego i jeśli przełożenie główne się zgadza z dyfrem tylnym z GT może więcej rzeźby nie potrzeba?

Zgadza się, ale jeszcze inaczej wymyśliłem.
Kupić po prostu DCCD z 4.44, bo są najbardziej popularne i tyle.
Ale nie wkładać dyfra R180, żeby życia sobie nie utrudniać, a zostawić 4.44 R160 i tyle.
Ważne żeby płytka była z tyłu jeśli ma działać.

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 11:16
autor: cyqan

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 20:01
autor: ryjeks
Nie czytałem, ale już przeczytałem.

Rozpisali się, ale jeśli dobrze zrozumiałem to temat rozbił się o tryb AUTO,
który mnie nie interesuje.

Chyba zostawię to w spokoju, a tylko przy okazji zrzucania skrzyni wzmocnię trochę wiskozę w centralnym i tyle.
U mnie ma być prosto i topornie :-)
Choć kusi rozdział napędu, 65% na tył :mrgreen:

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 20:20
autor: TERZO
ryjeks, ale przecież wzmocnienie centralnej wiskozy zmieni auto w bardziej podsterowne :?

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 20:30
autor: booSTi
Dla nie umiejących jeździć :-p
Będzie pełen bok nawet na asfalcie!

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 20:31
autor: ryjeks
Zależy w jaki sposób wejdziesz w zakręt :mrgreen:

Dlatego właśnie się zastanawiam, a nie wymieniam tego dzisiaj :lol: :giggle:
Gorzej na wejściu, lepiej na wyjściu. To trzeba przetestować kiedyś :-)

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 20:35
autor: ryjeks
Powiem tak, przyszłe spięcie wiskozy, będzie zależeć od wyniku na dwóch najbliższych WLTA :giggle: :giggle: :giggle:

:evilgrin:

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 21:46
autor: TERZO
O ile na rondku będzie pomagać, to na ciasnej beczce będzie przeszkadzać.. Ot przekleństwo wiskozy - trzeba znaleźć złoty środek :cofee: Albo wozić skrzynkę "dupek" w bazażniku :giggle:

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 22:10
autor: ryjeks
Dobry filmik znalazłem :idea:
Zastanawia mnie ta rozpiska procentowa rozłożenia napędu przód/tył w zależności od spięcia.

Czyli dyfer jest tak skonstruowany, że oprócz zwiększenia spięcia samego w sobie, następuje też zmiana podziału przód/tył :roll:
Do tej pory myślałem, że po prostu sterujemy siłą spięcia - czyli obrazowo dodajemy i odejmujemy kilogramy w "wiskozie".

Dobrze to rozumiem, czy gdzieś mam lukę ? :-)
W jaki sposób następuje zwiększenie przekazania napędu na przód ?

:cofee:


Link: https://www.youtube.com/watch?v=zHZSgXXC2x8

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 22:15
autor: TERZO
DCCD "otwarty" przenosi więcej momentu na tył, spinając go "dopinamy" przód, można powiedzieć, że "gotujemy" wiskozę :giggle:

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 22:17
autor: cyqan
To proste. Zmiana następuje wraz z brakiem (niech bedzie spadkiem) mocy przeniesienia momentu ;-)

Pasywny centralny np 10k to wg. mnie bezsens do Twoich potrzeb.
Kup New Age'a z dccd, albo evo Ix i nie pajacuj.

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 22:26
autor: ryjeks
Czytając jakieś wątki historyczne o DCCD, jak ktoś napisał, że DCCD zmienia rozdział momentu, to od razu były zjebki z tego co pamiętam.
A wg. tego filmiku tak właśnie jest, czyli zwiększenie spięcia samego w sobie + przy okazji przenoszenie większej pary na przód.
cyqan pisze: Pasywny centralny np 10k to wg. mnie bezsens do Twoich potrzeb.
Tak czy inaczej trzeba dobrze by było to przetestować :-)
cyqan pisze: Kup New Age'a z dccd, albo evo Ix i nie pajacuj.

Ciężkie kloce, a po co to komu, a dlaczego :-p

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 22:39
autor: brahu
ryjeks pisze: Ciężkie kloce, a po co to komu, a dlaczego
noo 6MT swoje waży :razz:
ryjeks pisze: W jaki sposób następuje zwiększenie przekazania napędu na przód ?
poprzez przekręcenie pokrętła w górę :razz: :evilgrin: :thumb:

ryjeks, ja to rozumiem w ten sposób, na przykładzie Twojej tylnej szpery ;-) jedno kółko się uślizguje - płytki trącają się o siebie napędzając drugie koło :thumb: Trącanie się płytek (moment spięcia szpery) możesz wyregulować sobie podkładkami ;-) Analogicznie przód/tył :roll: Tyle, że zamiast "podkładek" masz magnes, który spina płytki. Ponoć przy odpowiedniej eksploatacji, plus do tego odpowiednie przeglądy, 5MT daje rade :evilgrin:
ryjeks pisze: a zostawić 4.44 R160 i tyle
a to R160 nie były tylko na przełożeniu 3.9?

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 22:40
autor: cyqan
Testuje to juz forumowicz na kropce + helikal z przodu, gwint i stab 24mm i pisze ze mu nie bangla :lol:

Dlatego, ze:

- wsadzisz central 10k to dalej bedzie krecic kolem z przodu
- wsadzisz szpere z przodu, to bedzie mega podsterowne
- dojdziesz do wniosku, ze Colin musial miec jednak z 600Nm, co przy Twoich marnych szacuje oj 300 inaczej latało
- zrobisz remap na równie nędzne moze 370Nm, to zaczniesz ukrecac polosie
- zrobisz polosie, to zaczna padac skrzynie
- 6MT nie wchodzi w gre, bo z dccd cena jest nieracjonalna
- na ktoryms z piwyzszych etapow padnie silnik

... i będziesz sie tak bujał do starości z jednym gt-kiem.


Oczywiscie, kazdy ma jakies hobby
:giggle: :giggle: :giggle:

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 22:43
autor: brahu
Noo wychodzi na to, że taniej wyjdzie kupić Evo :-)

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 22:56
autor: ryjeks
brahu pisze: ryjeks, ja to rozumiem w ten sposób, na przykładzie Twojej tylnej szpery jedno kółko się uślizguje - płytki trącają się o siebie napędzając drugie koło

Chyba tak to będzie, czyli na "0" jest też preload w takim razie i słabo, bo słabo ale spina.
brahu pisze: a to R160 nie były tylko na przełożeniu 3.9?

Dokładnie, oryginalnie tylko 3.9 były ale mając szperę na stole można ją przykręcić do dowolnego przełożenia.
Ja zaaplikowałem do 4.44, bo taką mam skrzynię ;-)
cyqan pisze: .. i będziesz sie tak bujał do starości z jednym gt-kiem.

Proszę o usunięcie tego użytkownika z forum :idea: :mrgreen:

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 22:58
autor: ryjeks
brahu pisze:Noo wychodzi na to, że taniej wyjdzie kupić Evo :-)
Ale nic się człowiek nie nauczy i nie będzie o czym dyskutować ;-) :-)

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 23:09
autor: brahu
TERZO fajnie to ujął, spinając centralny dopinamy przód i wio 8-) (fajnie jak z przodu też coś siedzi, wtedy to już baja)
ryjeks pisze: Ale nic się człowiek nie nauczy i nie będzie o czym dyskutować
dokładnie ;-)
ryjeks pisze: Dokładnie, oryginalnie tylko 3.9 były ale mając szperę na stole można ją przykręcić do dowolnego przełożenia.
Ja zaaplikowałem do 4.44, bo taką mam skrzynię
no i się dzisiaj czegoś nowego nauczyłem, bo do tej pory myślałem, że te z R180 są większe :cofee: bo jeśli chodzi o sam dyfer R180, to wizualnie jest większy od R160
dzięki ryjeks :thumb:

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 23:12
autor: ryjeks
brahu pisze: TERZO fajnie to ujął, spinając centralny dopinamy przód i wio (fajnie jak z przodu też coś siedzi, wtedy to już baja)

Na podlinkowanym filmiku tak to właśnie jest przedstawione czyli pasuje ;-)

A tu rarytasik do wzięcia ;-) :
http://allegro.pl/subaru-szpera-r-160-l ... 96803.html

Ta druga to taka brahu jak u Ciebie siedzi.

Re: DCCD do GTka

: 12 maja 2014, o 23:15
autor: brahu
ryjeks pisze: A w prawie w temacie jeszcze:
na pierwszej focie fajnie widać tzw way'a i krzyżak który rozpycha "kosze"
ryjeks pisze: Ta druga to taka brahu jak u Ciebie siedzi.
ja to się będę musiał do Ciebie zgłosić abyś sprawdził mi spięcie mojej, bo jak ostatnio sam sprawdzałem to wyszło mi 50niutów :giggle:
Może na sobotnie zawody weź ze sobą jakieś podkładki, to ją rozbierzemy na miejscu i zwiększymy jej niuta :-p

: 14 maja 2014, o 19:13
autor: wicher
ryjeks kontra DCCD :-)

fakt cena 6MT DCCD niebotyczna ale rozpina napedy jak sie rekaw zapina

6MT bez DCCD też podobno spokojnie daje rade ale obie wage mają sumo....

Ja ciekaw jestem jakby do mojego 5MT DCCD założyć czy by pożyła....

Re: DCCD do GTka

: 14 maja 2014, o 19:39
autor: ryjeks
wicher, Ty nawet 6MT zajedziesz :D