DCCD do GTka

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

DCCD do GTka

Post 11 maja 2014, o 22:28

:-)

Gdyby tak DCCD włożyć do GTka to:

1. jeśli z dyfrem R180 to jeszcze półosie i zwrotnice z piastami pewnie. Hamulce też ?
Wahacze są te same ?

2. oprócz wyżej wymienionych, to co jeszcze trzeba mieć/przełożyć ?

Sterownik + pokrętełko
Zegary z DCCD, jeśli GTek 99-00 to zegary też muszą być poliftowe, a czy w takim razie skrzynia/sterownik też ?

Czy potrzebne są jeszcze jakieś czujniki i inne pierdoły czy już będzie śmigać ?


Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 11 maja 2014, o 22:38

ryjeks, co Ty znowu kombinujesz? :razz: :thumb:

TomekSliwa
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilczyce k/Wrocławia
Auto: Subaru "Masakrathor" STi, Outback H6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 11 maja 2014, o 23:14

Jeśli masz zewnętrzny sterownik to zegary niepotrzebne, a lepsze od jednego pokrętełka są 4 8-) :mrgreen:

STi RA do bodajże MY96 miały R160 i z DCCD więc może wystarczy tylko skrzynia od takiego i jeśli przełożenie główne się zgadza z dyfrem tylnym z GT może więcej rzeźby nie potrzeba?

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 09:03

TomekSliwa pisze: Jeśli masz zewnętrzny sterownik to zegary niepotrzebne, a lepsze od jednego pokrętełka są 4

Od 4 pokrętełek wszystko jest lepsze ;-) :-)
TomekSliwa pisze: STi RA do bodajże MY96 miały R160 i z DCCD więc może wystarczy tylko skrzynia od takiego i jeśli przełożenie główne się zgadza z dyfrem tylnym z GT może więcej rzeźby nie potrzeba?

Zgadza się, ale jeszcze inaczej wymyśliłem.
Kupić po prostu DCCD z 4.44, bo są najbardziej popularne i tyle.
Ale nie wkładać dyfra R180, żeby życia sobie nie utrudniać, a zostawić 4.44 R160 i tyle.
Ważne żeby płytka była z tyłu jeśli ma działać.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 11:16


ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 20:01

Nie czytałem, ale już przeczytałem.

Rozpisali się, ale jeśli dobrze zrozumiałem to temat rozbił się o tryb AUTO,
który mnie nie interesuje.

Chyba zostawię to w spokoju, a tylko przy okazji zrzucania skrzyni wzmocnię trochę wiskozę w centralnym i tyle.
U mnie ma być prosto i topornie :-)
Choć kusi rozdział napędu, 65% na tył :mrgreen:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

TERZO
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: niebieskie
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 20:20

ryjeks, ale przecież wzmocnienie centralnej wiskozy zmieni auto w bardziej podsterowne :?
Marcin

-_-

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 20:30

Dla nie umiejących jeździć :-p
Będzie pełen bok nawet na asfalcie!

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 20:31

Zależy w jaki sposób wejdziesz w zakręt :mrgreen:

Dlatego właśnie się zastanawiam, a nie wymieniam tego dzisiaj :lol: :giggle:
Gorzej na wejściu, lepiej na wyjściu. To trzeba przetestować kiedyś :-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 20:35

Powiem tak, przyszłe spięcie wiskozy, będzie zależeć od wyniku na dwóch najbliższych WLTA :giggle: :giggle: :giggle:

:evilgrin:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

TERZO
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: niebieskie
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 21:46

O ile na rondku będzie pomagać, to na ciasnej beczce będzie przeszkadzać.. Ot przekleństwo wiskozy - trzeba znaleźć złoty środek :cofee: Albo wozić skrzynkę "dupek" w bazażniku :giggle:
Marcin

-_-

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 22:10

Dobry filmik znalazłem :idea:
Zastanawia mnie ta rozpiska procentowa rozłożenia napędu przód/tył w zależności od spięcia.

Czyli dyfer jest tak skonstruowany, że oprócz zwiększenia spięcia samego w sobie, następuje też zmiana podziału przód/tył :roll:
Do tej pory myślałem, że po prostu sterujemy siłą spięcia - czyli obrazowo dodajemy i odejmujemy kilogramy w "wiskozie".

Dobrze to rozumiem, czy gdzieś mam lukę ? :-)
W jaki sposób następuje zwiększenie przekazania napędu na przód ?

:cofee:


Link: https://www.youtube.com/watch?v=zHZSgXXC2x8
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

TERZO
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: niebieskie
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 22:15

DCCD "otwarty" przenosi więcej momentu na tył, spinając go "dopinamy" przód, można powiedzieć, że "gotujemy" wiskozę :giggle:
Marcin

-_-

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 22:17

To proste. Zmiana następuje wraz z brakiem (niech bedzie spadkiem) mocy przeniesienia momentu ;-)

Pasywny centralny np 10k to wg. mnie bezsens do Twoich potrzeb.
Kup New Age'a z dccd, albo evo Ix i nie pajacuj.

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 22:26

Czytając jakieś wątki historyczne o DCCD, jak ktoś napisał, że DCCD zmienia rozdział momentu, to od razu były zjebki z tego co pamiętam.
A wg. tego filmiku tak właśnie jest, czyli zwiększenie spięcia samego w sobie + przy okazji przenoszenie większej pary na przód.
cyqan pisze: Pasywny centralny np 10k to wg. mnie bezsens do Twoich potrzeb.
Tak czy inaczej trzeba dobrze by było to przetestować :-)
cyqan pisze: Kup New Age'a z dccd, albo evo Ix i nie pajacuj.

Ciężkie kloce, a po co to komu, a dlaczego :-p
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 22:39

ryjeks pisze: Ciężkie kloce, a po co to komu, a dlaczego
noo 6MT swoje waży :razz:
ryjeks pisze: W jaki sposób następuje zwiększenie przekazania napędu na przód ?
poprzez przekręcenie pokrętła w górę :razz: :evilgrin: :thumb:

ryjeks, ja to rozumiem w ten sposób, na przykładzie Twojej tylnej szpery ;-) jedno kółko się uślizguje - płytki trącają się o siebie napędzając drugie koło :thumb: Trącanie się płytek (moment spięcia szpery) możesz wyregulować sobie podkładkami ;-) Analogicznie przód/tył :roll: Tyle, że zamiast "podkładek" masz magnes, który spina płytki. Ponoć przy odpowiedniej eksploatacji, plus do tego odpowiednie przeglądy, 5MT daje rade :evilgrin:
ryjeks pisze: a zostawić 4.44 R160 i tyle
a to R160 nie były tylko na przełożeniu 3.9?
Ostatnio zmieniony 12 maja 2014, o 22:42 przez brahu, łącznie zmieniany 1 raz.

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 22:40

Testuje to juz forumowicz na kropce + helikal z przodu, gwint i stab 24mm i pisze ze mu nie bangla :lol:

Dlatego, ze:

- wsadzisz central 10k to dalej bedzie krecic kolem z przodu
- wsadzisz szpere z przodu, to bedzie mega podsterowne
- dojdziesz do wniosku, ze Colin musial miec jednak z 600Nm, co przy Twoich marnych szacuje oj 300 inaczej latało
- zrobisz remap na równie nędzne moze 370Nm, to zaczniesz ukrecac polosie
- zrobisz polosie, to zaczna padac skrzynie
- 6MT nie wchodzi w gre, bo z dccd cena jest nieracjonalna
- na ktoryms z piwyzszych etapow padnie silnik

... i będziesz sie tak bujał do starości z jednym gt-kiem.


Oczywiscie, kazdy ma jakies hobby
:giggle: :giggle: :giggle:

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 22:43

Noo wychodzi na to, że taniej wyjdzie kupić Evo :-)

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 22:56

brahu pisze: ryjeks, ja to rozumiem w ten sposób, na przykładzie Twojej tylnej szpery jedno kółko się uślizguje - płytki trącają się o siebie napędzając drugie koło

Chyba tak to będzie, czyli na "0" jest też preload w takim razie i słabo, bo słabo ale spina.
brahu pisze: a to R160 nie były tylko na przełożeniu 3.9?

Dokładnie, oryginalnie tylko 3.9 były ale mając szperę na stole można ją przykręcić do dowolnego przełożenia.
Ja zaaplikowałem do 4.44, bo taką mam skrzynię ;-)
cyqan pisze: .. i będziesz sie tak bujał do starości z jednym gt-kiem.

Proszę o usunięcie tego użytkownika z forum :idea: :mrgreen:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 22:58

brahu pisze:Noo wychodzi na to, że taniej wyjdzie kupić Evo :-)
Ale nic się człowiek nie nauczy i nie będzie o czym dyskutować ;-) :-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 23:09

TERZO fajnie to ujął, spinając centralny dopinamy przód i wio 8-) (fajnie jak z przodu też coś siedzi, wtedy to już baja)
ryjeks pisze: Ale nic się człowiek nie nauczy i nie będzie o czym dyskutować
dokładnie ;-)
ryjeks pisze: Dokładnie, oryginalnie tylko 3.9 były ale mając szperę na stole można ją przykręcić do dowolnego przełożenia.
Ja zaaplikowałem do 4.44, bo taką mam skrzynię
no i się dzisiaj czegoś nowego nauczyłem, bo do tej pory myślałem, że te z R180 są większe :cofee: bo jeśli chodzi o sam dyfer R180, to wizualnie jest większy od R160
dzięki ryjeks :thumb:
Ostatnio zmieniony 12 maja 2014, o 23:13 przez brahu, łącznie zmieniany 1 raz.

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 23:12

brahu pisze: TERZO fajnie to ujął, spinając centralny dopinamy przód i wio (fajnie jak z przodu też coś siedzi, wtedy to już baja)

Na podlinkowanym filmiku tak to właśnie jest przedstawione czyli pasuje ;-)

A tu rarytasik do wzięcia ;-) :
http://allegro.pl/subaru-szpera-r-160-l ... 96803.html

Ta druga to taka brahu jak u Ciebie siedzi.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2014, o 23:15 przez ryjeks, łącznie zmieniany 1 raz.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 12 maja 2014, o 23:15

ryjeks pisze: A w prawie w temacie jeszcze:
na pierwszej focie fajnie widać tzw way'a i krzyżak który rozpycha "kosze"
ryjeks pisze: Ta druga to taka brahu jak u Ciebie siedzi.
ja to się będę musiał do Ciebie zgłosić abyś sprawdził mi spięcie mojej, bo jak ostatnio sam sprawdzałem to wyszło mi 50niutów :giggle:
Może na sobotnie zawody weź ze sobą jakieś podkładki, to ją rozbierzemy na miejscu i zwiększymy jej niuta :-p

wicher
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Walbrycz
Auto: WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 14 maja 2014, o 19:13

ryjeks kontra DCCD :-)

fakt cena 6MT DCCD niebotyczna ale rozpina napedy jak sie rekaw zapina

6MT bez DCCD też podobno spokojnie daje rade ale obie wage mają sumo....

Ja ciekaw jestem jakby do mojego 5MT DCCD założyć czy by pożyła....

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: DCCD do GTka

Post 14 maja 2014, o 19:39

wicher, Ty nawet 6MT zajedziesz :D
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ODPOWIEDZ