Strona 1 z 1
EJ2,2T z Legacy USA
: 1 sty 2009, o 21:41
autor: Jacky X
Szukam informacji o silniku Ej22 z legacy turbo USA. Wiadomo : zamknięty blok, pełna kucizna.
Plusy : zamknięty,mocny blok, kute wytrzymałe elementy zmontowane fabrycznie
Minusy: gorsze chłodzenie zamkniętego bloku
Co jeszcze wiadomo o tych silnikach ?
1)Czy pasują pod głowice od GT-ka ?
2)Czy mają problem z panewkami ?
3)Jak z żywotnością gładzi cylindrów , bo to juz wiekowe egzemplarze ?
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 1 sty 2009, o 21:42
autor: Azrael
Z tego silnika do wykorzystania jest tylko blok.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 1 sty 2009, o 21:46
autor: Jacky X
A jak z panewkami ?
Nastręcza jakiś innych problemów ?
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 1 sty 2009, o 21:57
autor: Azrael
Ale co z panewkami? Zakładasz nowe budując silnik. Najlepiej go przerobic na nową oporową, a nie starą.
Ale przede wszystkim po co ci ten blok? Budujesz wyyscigowe auto, dragstera?
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 1 sty 2009, o 22:24
autor: AMI
JackyX - gratuluje, w kombinowaniu i pomyslach przebijasz mnie na calej dlugosci :)
A ja to nawet juz mam wyrzuty sumienia molestujac Azraela kolejnymi pytaniami :)
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 1 sty 2009, o 23:25
autor: Jacky X
To ja powiem tak ,że takich trzech jak nas dwóch to nie ma ani jednego
A Azrael niewątpliwie powinien mieć na forum status - konsultant.Albo szef działu technicznego.
PS. A pytam bo zaup niewłaściwych gratów to podrażanie i tak drogiej zabawy.Tego bym chciał uniknąć. Najpierw plan,potem zakupy i projekt.
PS.2 Przynajmniej forum się wzbogaca w merytoryczne zagadnienia.Trudno w Polsce o wiedzę pisaną.Po prostu w kraju jest kilkanaście osób,którzy DUŻO wiedzą i jak się grzecznie poprosi to można stać się mądrzejszym.
Jak w tym ej22 sprawuje się wał.Czy też jest "pancerny" jak korby i tłoki czy trzeba zmieniać do. ok. 300KM ?
Ile ma ten Legac w serii ?
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 1 sty 2009, o 23:28
autor: Azrael
Napisałem Ci że chcesz z niego sam blok.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 1 sty 2009, o 23:57
autor: Jacky X
To nawet kute tłoki i korby są do kosza ???
To jeszcze raz.Mamy blok EJ22. Celujemy +/- 300-330KM. Auto uliczne. Jaki do tego wał ? Panewki podejrzewam ACL . Tłoki,korby MRT ?
Jaki jest koszt zrobienia takiego bloku.Czyli cześci,złożenie bez montażu w samochodzi i sprawdzenia ? Około,oczywiście ?
Jaką by taki blok polubił turbinę przy głowicach GT , aby się nim przyjemnie jeździło w więc dół i środek kosztem wysokich obrotów ?
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 2 sty 2009, o 00:01
autor: Azrael
wał 2.0 albo 2.5, ze wskazaniem na 2.5 (2.33 pojemności), korby jakieś kute, najlepiej Pauter, do tego Omegi, panewki ACL race i masz dół jak marzenie, można też tańsze komponenty.
Składanie tego z seryjnymi głowicami GT to jakies nieporozumienie totalne.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 2 sty 2009, o 00:23
autor: Jacky X
W sprawie głowic to pamiętam topic jak pomagałeś Krukowi , więc co nieco się zorientuję.
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... =g%B3owice
Wilkie dzięki.
1)To jakie by tam mogły podejść głowice bez AVCS ? I czy ECU z GT-ka wystarczy czy już trzeba lecieć po całości:wiązki itd,itp
2) Zrozumiałem,że się powiększa pojemność z 2,2 na 2,33 . Czyli odpadaw pewnym stopniu problem zużytych gładzi cylindrów bo jest robiony szlif.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 2 sty 2009, o 02:29
autor: szczur75
Jacky X pisze:
Ile ma ten Legac w serii ?
Około 160 PS (nie pamiętam dokładnie, i nie wiem wg jakiej normy)
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 2 sty 2009, o 02:42
autor: Azrael
Jacky X pisze:
1)To jakie by tam mogły podejść głowice bez AVCS ? I czy ECU z GT-ka wystarczy czy już trzeba lecieć po całości:wiązki itd,itp
Jakiekolwiek, mogą być nawet z AVCS przerobone na bez AVCS. Ja bym rozważał jakieś STi 2.0 na dużych zaworach.
ECU z GTeka pewnie mozna ale przy tak dużym projekcie pokusiłbym się o coś nowszego i lepszego.
Jacky X pisze:
2) Zrozumiałem,że się powiększa pojemność z 2,2 na 2,33 . Czyli odpadaw pewnym stopniu problem zużytych gładzi cylindrów bo jest robiony szlif.
Nic nie pisałem o szlifie, blok 2.2 z wałem 2.5 ma 2.33 litra.
Szlify, honowania przy tak starym silniku i budowie motoru za tyle kasy to sprawa oczywista, z resztą trzeba jakoś spasować nowe tłoki przecież.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 2 sty 2009, o 12:04
autor: jarmaj
Jacky X pisze:
To jeszcze raz.Mamy blok EJ22. Celujemy +/- 300-330KM. Auto uliczne.
A po co na taka moc budować silnik za worek pieniędzy i możliwościach dwa razy większych?
Tyle to seria STi po mapie ma.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 2 sty 2009, o 14:36
autor: Jacky X
jarmaj pisze:Jacky X pisze:
To jeszcze raz.Mamy blok EJ22. Celujemy +/- 300-330KM. Auto uliczne.
A po co na taka moc budować silnik za worek pieniędzy i możliwościach dwa razy większych?
Tyle to seria STi po mapie ma.
Topic nie powstał bez powodu :
http://moto.allegro.pl/item517545051_ej ... preza.html
żeby nie było,że siedzę i z nudów wymyślam niestworzone rzeczy .
A dlaczego 300-330KM ? Bo się boję więcej

Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 2 sty 2009, o 15:20
autor: AMI
Te 300-330KM to zrobisz na swoim bloku. Bebechy i tak musisz powymieniac w obu przypadkach, wieksze turbo itp.
Blok 2.2T to fajna sprawa, ale jak juz mierzyc w cos takiego, to szedlbym w sporo wieksze moce.
Jak juz chcesz kombinowac tak czy inaczej, to niedlugo bede mial na sprzedaz niedrogie turbo ktore powinno te 300-320KM nakrecic
z dobrymi modyfikacjami towarzyszacymi.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 2 sty 2009, o 19:49
autor: Bergen
Coś czuję, że
Jacky urodził się pod tą samą gwiazdą co Lord Turbowanna - tysiąc pomysłów na minutę

Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 2 sty 2009, o 19:53
autor: Azrael
Wsadź seryjny silnik z STi jak Abt i nie cuduj.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 2 sty 2009, o 19:55
autor: Bergen
Az, spokojnie, zaraz się Jackemu koncepcja zmieni

Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 2 sty 2009, o 20:16
autor: Taffarel
budowanie takiego bloku do takich mocy to imo nieporozumienie. mam taki ej22 zamkniety na tulejach dartona na 2,5l, korbach pauterach, panewkach clevite, kutym wale z 4T, tylko jest spasowany na ponad 500koni, wiec do swojej mocy musialbys wymienic tloki. ja nie mam narazie do czego go zamontowac

zbudowanie takiego bloku o jakim myslisz to gruubo ponad 20k. jednak jedyna droga do np.550-600koni i tylko do takich mocy lub sportu jest sensowne budowanie takiego bloku. 380KM znosi seria sti.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 2 sty 2009, o 20:55
autor: Azrael
Taffarel pisze:
jednak jedyna droga do np.550-600koni
Nie jedyna.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 2 sty 2009, o 21:04
autor: Jacky X
Taffarel pisze:budowanie takiego bloku do takich mocy to imo nieporozumienie. mam taki ej22 zamkniety na tulejach dartona na 2,5l,.......
Tuleje są wymienialne ??? a nie są integralną cześcią bloku ?
Taffarel wiemy,że masz takie cacko z kropki i allegro. Pozdro

Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 2 sty 2009, o 21:05
autor: Azrael
Jacky X, są, ale się wymienia.
Tzw. tulejowanie bloku.
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 2 sty 2009, o 23:11
autor: Taffarel
Azrael pisze:Taffarel pisze:
jednak jedyna droga do np.550-600koni
Nie jedyna.
sugerujesz polklozet do 2,5bara
czy tylko sie niezrozumielismy i przypominasz o innych closed deck ?
Re: EJ2,2T z Legacy USA
: 2 sty 2009, o 23:15
autor: Azrael
A kto CI każe pompować 2.5 bara i po kiego czorta?
Może być półzamknięty, może być zamknięty, jest sporo opcji na taki silnik, zalezy do czego, w jakiej technologii i kto buduje.