Strona 1 z 1
Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
: 23 maja 2014, o 23:05
autor: dzixd
Pacjent: Subaru Impreza MY 99'
Problem: Zatarty silnik
Diagnoza: Potrzebny sprawny silnik
Pytanie z tematu:
Czy da się zrobić swap 125 konnego silnika na 115 konny bez większej rzeźby
Bo patrząc po katalogach widziałem że mocowania do skrzyni są identyczne. Co z czujnikami i ECU?
Jeżeli ktoś przerabiał temat, proszę o wskazówki, lub jeżeli takowy temat powstał proszę o link do niego.
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
: 24 maja 2014, o 00:22
autor: rafik555
te silniki to inne konstrukcje a te 10km różnicy jest bardzo odczuwalne więc nie rozumiem sensu kupowania silnika 115.....
mocowania skrzyni są takie same Ecu jest inny...
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
: 24 maja 2014, o 01:02
autor: Matiz
125km były tez chyba w bugach i nie rózniły sie chyba w cale? nie bedzie tak lepiej/szybciej? i mniejsze przebiegi
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
: 24 maja 2014, o 07:41
autor: dzixd
rafik555 pisze:te silniki to inne konstrukcje a te 10km różnicy jest bardzo odczuwalne więc nie rozumiem sensu kupowania silnika 115.....
mocowania skrzyni są takie same Ecu jest inny...
Nie pytam o sens takiego przedwsięwzięcia tylko czy jest takie coś możliwe bez większej rzeźby
Matiz pisze:125km były tez chyba w bugach i nie rózniły sie chyba w cale? nie bedzie tak lepiej/szybciej? i mniejsze przebiegi
Właśnie patrzyłem na katalogi. Faktycznie wygląda identyko

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
: 25 maja 2014, o 00:34
autor: rafik555
Tylko że w GC przeważnie była hydraulika a w GD ręczna regulacja zaworów :) a moce te same 125km
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
: 25 maja 2014, o 06:49
autor: dzixd
rafik555 pisze:Tylko że w GC przeważnie była hydraulika a w GD ręczna regulacja zaworów :) a moce te same 125km
do 96 samoregulacja podobno potem reczna

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
: 25 maja 2014, o 15:01
autor: darecki1981
To własnie nie do końca tak ja mam hydraulikę na szklankach, ale jak stare przysłowie mówi hydraulikę też się reguluje :) nie wiem jak ,ale tak mówią górale! :) coś w tym jest ! Byłem przekonany że hydraulikę się nie reguluje a tu kicha ! trzeba regulować!!!!!
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
: 25 maja 2014, o 15:12
autor: leon
darecki1981 pisze:
hydraulikę też się reguluje :)
Spłuczkę w kiblu tylko.
hydro reguluję się raz, przy montażu lub wymianie.
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
: 25 maja 2014, o 15:17
autor: darecki1981
Leon i tu się grubo mylisz!Regulacja hydrauliczna zaworów była dobra do silników nie przekraczających 6 tyś obrotów, niestety silniki powyżej tej wartości zastosowano regulację ręczną bezawaryjna! Niestety jest tak że silniki mówię o Subaru z hydraulika nie są dobrym rozwiązaniem co za tym idzie? Jak wiadomo samoregulacja nie oznacza brak ustawiania luzu zaworowego! Wiadomo że olej silnikowy jest odpowiedzialny za pracę popychacza, ale to wymaga dobrze dobranego oleju pomiarów ciśnienia! Niestety nie dokońca człowiek jest w stanie to przewidzieć. Tak więc nie wiem jak w tym przypadku ale jest zalecane sprawdzanie stanu szklanek BĄDZ ICH WYMIANY!!!! w razie niedomagań! Można książkę napisac, jak zwał tak zwał trzeba sprawdzać problemem, jest tylko duża komplikacja aniżeli przy regulacji ręcznej gdzie jest śruba kontrująca.
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
: 25 maja 2014, o 16:03
autor: leon
darecki1981 pisze:
Tak więc nie wiem jak w tym przypadku ale jest zalecane sprawdzanie stanu szklanek BĄDZ ICH WYMIANY!!!!
Ale wymiana to nie regulacja.
darecki1981 pisze:
Jak wiadomo samoregulacja nie oznacza brak ustawiania luzu zaworowego!
Tak ? To co ile producent zaleca regulację przy hydroszklankach ?

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
: 25 maja 2014, o 16:21
autor: darecki1981
Przecież napisałem w ostatnim zdaniu jak zwał tak zwał, zrobić trzeba!
Co do zalecanej procedury sprawdzania hmmm tego nie powiem ponieważ nie wgłębiałem się w ten problem! Ja po prostu tego robić nie będę

problem jest gdy zużyty olej zatyka kanały przepływowe, wtedy problem robi się bardzo poważny ponieważ niszczy cały silnik, inaczej jest przy regulacji ręcznej.
Wiem że jest parę szkół na temat hydrauliki, jedni mówią nie ruszać też coś w tym jest, ale uważam że to jest dobre jeżeli silnik od początku eksploatuje jedna osoba, i na słowo honoru może sobie powiedzieć że mnie to nie dotyczy! Gorzej jest z autami używanymi gdzie auto przechodzi "z ręki do ręki" tu ryzyko rośnie :) także sam możesz sobie teraz odpowiedzieć na pytanie :)
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
: 25 maja 2014, o 16:32
autor: leon
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
: 25 maja 2014, o 19:02
autor: Soltys
125 chodzi w półsekwencji, 115 w pełnej sekwencji także elektryka na bank inna, dodatkowo parę innych pierdół. Pewnie blok 115 i osprzęt z 125 powinny zagadać w aucie.
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
: 26 maja 2014, o 18:59
autor: dzixd
Soltys pisze:125 chodzi w półsekwencji, 115 w pełnej sekwencji także elektryka na bank inna, dodatkowo parę innych pierdół. Pewnie blok 115 i osprzęt z 125 powinny zagadać w aucie.
Z tego co patrzyłem to bloki są identyczne
Kłopot w tym że nie mam tyle funduszy żeby ewentualnie stwierdzić "o fak jeden otwór nie pasuje, trzeba kupić jednak następny"

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
: 26 maja 2014, o 20:59
autor: ryjeks
Inna wiązka, komp i sporo detali.
Nie ma sensu, szukaj 125 KM.
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
: 26 maja 2014, o 22:05
autor: dzixd
A podmianka samego bloku ze 115KM i dołożenie do niego osprzętu ze 125KM?
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
: 27 maja 2014, o 10:04
autor: ryjeks
Myślę, że da radę.