Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Post 23 maja 2014, o 23:05

Pacjent: Subaru Impreza MY 99'
Problem: Zatarty silnik
Diagnoza: Potrzebny sprawny silnik


Pytanie z tematu:
Czy da się zrobić swap 125 konnego silnika na 115 konny bez większej rzeźby
Bo patrząc po katalogach widziałem że mocowania do skrzyni są identyczne. Co z czujnikami i ECU?
Jeżeli ktoś przerabiał temat, proszę o wskazówki, lub jeżeli takowy temat powstał proszę o link do niego.


Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

rafik555
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Post 24 maja 2014, o 00:22

te silniki to inne konstrukcje a te 10km różnicy jest bardzo odczuwalne więc nie rozumiem sensu kupowania silnika 115.....
mocowania skrzyni są takie same Ecu jest inny...
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców

Matiz
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Post 24 maja 2014, o 01:02

125km były tez chyba w bugach i nie rózniły sie chyba w cale? nie bedzie tak lepiej/szybciej? i mniejsze przebiegi
Obrazek

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Post 24 maja 2014, o 07:41

rafik555 pisze:te silniki to inne konstrukcje a te 10km różnicy jest bardzo odczuwalne więc nie rozumiem sensu kupowania silnika 115.....
mocowania skrzyni są takie same Ecu jest inny...
Nie pytam o sens takiego przedwsięwzięcia tylko czy jest takie coś możliwe bez większej rzeźby :-p
Matiz pisze:125km były tez chyba w bugach i nie rózniły sie chyba w cale? nie bedzie tak lepiej/szybciej? i mniejsze przebiegi
Właśnie patrzyłem na katalogi. Faktycznie wygląda identyko :thumb:
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

rafik555
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Post 25 maja 2014, o 00:34

Tylko że w GC przeważnie była hydraulika a w GD ręczna regulacja zaworów :) a moce te same 125km
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Post 25 maja 2014, o 06:49

rafik555 pisze:Tylko że w GC przeważnie była hydraulika a w GD ręczna regulacja zaworów :) a moce te same 125km
do 96 samoregulacja podobno potem reczna ;-)
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Post 25 maja 2014, o 15:01

To własnie nie do końca tak ja mam hydraulikę na szklankach, ale jak stare przysłowie mówi hydraulikę też się reguluje :) nie wiem jak ,ale tak mówią górale! :) coś w tym jest ! Byłem przekonany że hydraulikę się nie reguluje a tu kicha ! trzeba regulować!!!!!

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Post 25 maja 2014, o 15:12

darecki1981 pisze: hydraulikę też się reguluje :)

Spłuczkę w kiblu tylko.

hydro reguluję się raz, przy montażu lub wymianie.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Post 25 maja 2014, o 15:17

Leon i tu się grubo mylisz!Regulacja hydrauliczna zaworów była dobra do silników nie przekraczających 6 tyś obrotów, niestety silniki powyżej tej wartości zastosowano regulację ręczną bezawaryjna! Niestety jest tak że silniki mówię o Subaru z hydraulika nie są dobrym rozwiązaniem co za tym idzie? Jak wiadomo samoregulacja nie oznacza brak ustawiania luzu zaworowego! Wiadomo że olej silnikowy jest odpowiedzialny za pracę popychacza, ale to wymaga dobrze dobranego oleju pomiarów ciśnienia! Niestety nie dokońca człowiek jest w stanie to przewidzieć. Tak więc nie wiem jak w tym przypadku ale jest zalecane sprawdzanie stanu szklanek BĄDZ ICH WYMIANY!!!! w razie niedomagań! Można książkę napisac, jak zwał tak zwał trzeba sprawdzać problemem, jest tylko duża komplikacja aniżeli przy regulacji ręcznej gdzie jest śruba kontrująca.

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Post 25 maja 2014, o 16:03

darecki1981 pisze: Tak więc nie wiem jak w tym przypadku ale jest zalecane sprawdzanie stanu szklanek BĄDZ ICH WYMIANY!!!!

Ale wymiana to nie regulacja. :wall:
darecki1981 pisze: Jak wiadomo samoregulacja nie oznacza brak ustawiania luzu zaworowego!

Tak ? To co ile producent zaleca regulację przy hydroszklankach ? :cofee:
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Post 25 maja 2014, o 16:21

Przecież napisałem w ostatnim zdaniu jak zwał tak zwał, zrobić trzeba!
Co do zalecanej procedury sprawdzania hmmm tego nie powiem ponieważ nie wgłębiałem się w ten problem! Ja po prostu tego robić nie będę :-) problem jest gdy zużyty olej zatyka kanały przepływowe, wtedy problem robi się bardzo poważny ponieważ niszczy cały silnik, inaczej jest przy regulacji ręcznej.
Wiem że jest parę szkół na temat hydrauliki, jedni mówią nie ruszać też coś w tym jest, ale uważam że to jest dobre jeżeli silnik od początku eksploatuje jedna osoba, i na słowo honoru może sobie powiedzieć że mnie to nie dotyczy! Gorzej jest z autami używanymi gdzie auto przechodzi "z ręki do ręki" tu ryzyko rośnie :) także sam możesz sobie teraz odpowiedzieć na pytanie :)

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Post 25 maja 2014, o 16:32

Obrazek
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Post 25 maja 2014, o 19:02

125 chodzi w półsekwencji, 115 w pełnej sekwencji także elektryka na bank inna, dodatkowo parę innych pierdół. Pewnie blok 115 i osprzęt z 125 powinny zagadać w aucie.

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Post 26 maja 2014, o 18:59

Soltys pisze:125 chodzi w półsekwencji, 115 w pełnej sekwencji także elektryka na bank inna, dodatkowo parę innych pierdół. Pewnie blok 115 i osprzęt z 125 powinny zagadać w aucie.
Z tego co patrzyłem to bloki są identyczne :roll:
Kłopot w tym że nie mam tyle funduszy żeby ewentualnie stwierdzić "o fak jeden otwór nie pasuje, trzeba kupić jednak następny" :-p
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Post 26 maja 2014, o 20:59

Inna wiązka, komp i sporo detali.

Nie ma sensu, szukaj 125 KM.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Post 26 maja 2014, o 22:05

A podmianka samego bloku ze 115KM i dołożenie do niego osprzętu ze 125KM?
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?

Post 27 maja 2014, o 10:04

Myślę, że da radę.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ODPOWIEDZ