Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
Pacjent: Subaru Impreza MY 99'
Problem: Zatarty silnik
Diagnoza: Potrzebny sprawny silnik
Pytanie z tematu:
Czy da się zrobić swap 125 konnego silnika na 115 konny bez większej rzeźby
Bo patrząc po katalogach widziałem że mocowania do skrzyni są identyczne. Co z czujnikami i ECU?
Jeżeli ktoś przerabiał temat, proszę o wskazówki, lub jeżeli takowy temat powstał proszę o link do niego.
Problem: Zatarty silnik
Diagnoza: Potrzebny sprawny silnik
Pytanie z tematu:
Czy da się zrobić swap 125 konnego silnika na 115 konny bez większej rzeźby
Bo patrząc po katalogach widziałem że mocowania do skrzyni są identyczne. Co z czujnikami i ECU?
Jeżeli ktoś przerabiał temat, proszę o wskazówki, lub jeżeli takowy temat powstał proszę o link do niego.
Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

- rafik555
- 2 gwiazdki
- Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
te silniki to inne konstrukcje a te 10km różnicy jest bardzo odczuwalne więc nie rozumiem sensu kupowania silnika 115.....
mocowania skrzyni są takie same Ecu jest inny...
mocowania skrzyni są takie same Ecu jest inny...
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców
- Matiz
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
125km były tez chyba w bugach i nie rózniły sie chyba w cale? nie bedzie tak lepiej/szybciej? i mniejsze przebiegi

- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
Nie pytam o sens takiego przedwsięwzięcia tylko czy jest takie coś możliwe bez większej rzeźbyrafik555 pisze:te silniki to inne konstrukcje a te 10km różnicy jest bardzo odczuwalne więc nie rozumiem sensu kupowania silnika 115.....
mocowania skrzyni są takie same Ecu jest inny...

Właśnie patrzyłem na katalogi. Faktycznie wygląda identykoMatiz pisze:125km były tez chyba w bugach i nie rózniły sie chyba w cale? nie bedzie tak lepiej/szybciej? i mniejsze przebiegi

Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

- rafik555
- 2 gwiazdki
- Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
Tylko że w GC przeważnie była hydraulika a w GD ręczna regulacja zaworów :) a moce te same 125km
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
do 96 samoregulacja podobno potem recznarafik555 pisze:Tylko że w GC przeważnie była hydraulika a w GD ręczna regulacja zaworów :) a moce te same 125km

Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
To własnie nie do końca tak ja mam hydraulikę na szklankach, ale jak stare przysłowie mówi hydraulikę też się reguluje :) nie wiem jak ,ale tak mówią górale! :) coś w tym jest ! Byłem przekonany że hydraulikę się nie reguluje a tu kicha ! trzeba regulować!!!!!
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
darecki1981 pisze: hydraulikę też się reguluje :)
Spłuczkę w kiblu tylko.
hydro reguluję się raz, przy montażu lub wymianie.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
Leon i tu się grubo mylisz!Regulacja hydrauliczna zaworów była dobra do silników nie przekraczających 6 tyś obrotów, niestety silniki powyżej tej wartości zastosowano regulację ręczną bezawaryjna! Niestety jest tak że silniki mówię o Subaru z hydraulika nie są dobrym rozwiązaniem co za tym idzie? Jak wiadomo samoregulacja nie oznacza brak ustawiania luzu zaworowego! Wiadomo że olej silnikowy jest odpowiedzialny za pracę popychacza, ale to wymaga dobrze dobranego oleju pomiarów ciśnienia! Niestety nie dokońca człowiek jest w stanie to przewidzieć. Tak więc nie wiem jak w tym przypadku ale jest zalecane sprawdzanie stanu szklanek BĄDZ ICH WYMIANY!!!! w razie niedomagań! Można książkę napisac, jak zwał tak zwał trzeba sprawdzać problemem, jest tylko duża komplikacja aniżeli przy regulacji ręcznej gdzie jest śruba kontrująca.
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
darecki1981 pisze: Tak więc nie wiem jak w tym przypadku ale jest zalecane sprawdzanie stanu szklanek BĄDZ ICH WYMIANY!!!!
Ale wymiana to nie regulacja.

darecki1981 pisze: Jak wiadomo samoregulacja nie oznacza brak ustawiania luzu zaworowego!
Tak ? To co ile producent zaleca regulację przy hydroszklankach ?

Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
Przecież napisałem w ostatnim zdaniu jak zwał tak zwał, zrobić trzeba!
Co do zalecanej procedury sprawdzania hmmm tego nie powiem ponieważ nie wgłębiałem się w ten problem! Ja po prostu tego robić nie będę
problem jest gdy zużyty olej zatyka kanały przepływowe, wtedy problem robi się bardzo poważny ponieważ niszczy cały silnik, inaczej jest przy regulacji ręcznej.
Wiem że jest parę szkół na temat hydrauliki, jedni mówią nie ruszać też coś w tym jest, ale uważam że to jest dobre jeżeli silnik od początku eksploatuje jedna osoba, i na słowo honoru może sobie powiedzieć że mnie to nie dotyczy! Gorzej jest z autami używanymi gdzie auto przechodzi "z ręki do ręki" tu ryzyko rośnie :) także sam możesz sobie teraz odpowiedzieć na pytanie :)
Co do zalecanej procedury sprawdzania hmmm tego nie powiem ponieważ nie wgłębiałem się w ten problem! Ja po prostu tego robić nie będę

Wiem że jest parę szkół na temat hydrauliki, jedni mówią nie ruszać też coś w tym jest, ale uważam że to jest dobre jeżeli silnik od początku eksploatuje jedna osoba, i na słowo honoru może sobie powiedzieć że mnie to nie dotyczy! Gorzej jest z autami używanymi gdzie auto przechodzi "z ręki do ręki" tu ryzyko rośnie :) także sam możesz sobie teraz odpowiedzieć na pytanie :)
- Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
125 chodzi w półsekwencji, 115 w pełnej sekwencji także elektryka na bank inna, dodatkowo parę innych pierdół. Pewnie blok 115 i osprzęt z 125 powinny zagadać w aucie.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
Z tego co patrzyłem to bloki są identyczneSoltys pisze:125 chodzi w półsekwencji, 115 w pełnej sekwencji także elektryka na bank inna, dodatkowo parę innych pierdół. Pewnie blok 115 i osprzęt z 125 powinny zagadać w aucie.

Kłopot w tym że nie mam tyle funduszy żeby ewentualnie stwierdzić "o fak jeden otwór nie pasuje, trzeba kupić jednak następny"

Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
Inna wiązka, komp i sporo detali.
Nie ma sensu, szukaj 125 KM.
Nie ma sensu, szukaj 125 KM.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
A podmianka samego bloku ze 115KM i dołożenie do niego osprzętu ze 125KM?
Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Re: Swap 125>>115KM. Czy możliwy P&P?
Myślę, że da radę.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae