Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Bergen, Dzięki !
Możliwe że to czujnik ABS ? to jest rocznik 2000
Możliwe że to czujnik ABS ? to jest rocznik 2000
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Błędy systemu ABS wymruguje kontrolka ABS, a nie check engine.Kubik1 pisze: Możliwe że to czujnik ABS ?
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Dzięki !
To oznacza że to ten montowany na kolektorze co kosztuje w ASO chyba 1100 zł
To oznacza że to ten montowany na kolektorze co kosztuje w ASO chyba 1100 zł
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Auto było w ASO na diagnozie.
Stwierdzili że żadnego błędu nie ma z pompy paliwa w komputerze i pouczyli moją siostrę (bo ona była zaprowadzić samochód), że tych dwóch czarnych wtyczek nie wolno złączać, bo się check engine zapala
Na pytanie czy coś się stało z pompą paliwa odpowiedzieli:
"mógł naruszyć jakiś kabelek przy wymianie pompy wspomagania, bo nam na komputerze nic nie wyskakuje."
Na pytanie czemu samochód muli w przedziale 3-4,5k rpm stwierdzili że może być coś z pompą paliwa, ale w komputerze nie ma błędu.
Błąd pompy paliwa (53), który wyskakiwał po złączeniu kabelków (czarnych) zniknął. Widocznie magicznie go naprawili albo po prostu coś na łączach spięło się i dlatego wyskakiwał
Stałem się biedniejszy o 200 złotych (diagnoza czyli podpięcie komputerka), jakoś przecież muszą zarabiać, ale za to bogatszy o lekcję: jak chcesz coś naprawić w swoim samochodzie, to nie wysyłaj kogoś innego kto nim rzadko jeździ.
Stwierdzili że żadnego błędu nie ma z pompy paliwa w komputerze i pouczyli moją siostrę (bo ona była zaprowadzić samochód), że tych dwóch czarnych wtyczek nie wolno złączać, bo się check engine zapala
Na pytanie czy coś się stało z pompą paliwa odpowiedzieli:
"mógł naruszyć jakiś kabelek przy wymianie pompy wspomagania, bo nam na komputerze nic nie wyskakuje."
Na pytanie czemu samochód muli w przedziale 3-4,5k rpm stwierdzili że może być coś z pompą paliwa, ale w komputerze nie ma błędu.
Błąd pompy paliwa (53), który wyskakiwał po złączeniu kabelków (czarnych) zniknął. Widocznie magicznie go naprawili albo po prostu coś na łączach spięło się i dlatego wyskakiwał
Stałem się biedniejszy o 200 złotych (diagnoza czyli podpięcie komputerka), jakoś przecież muszą zarabiać, ale za to bogatszy o lekcję: jak chcesz coś naprawić w swoim samochodzie, to nie wysyłaj kogoś innego kto nim rzadko jeździ.
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
-
booschmen
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza (kombi) 1.6 1997r, Jaguar XJR 4.0 1996r, Saab 9000 2.0(intercooler) Aero 1994
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Witam, ja mam dwa pytania.
1. jak skasowac bledy ECU i ABS po ich sprawdzeniu bo jutro chce to zrobic jako nowy Imprezowicz:D tzn. podczas jazdy czesto zapala sie "check engine" auto troche traci na mocy i zrywnosci poza tym niec wiecej sie nie dzieje, jak sama zgasnie po jakims czasie moc i reszta wraca do normy(bez znaczenia cieply czy zimny silnik).
2. Mam tez problem z ABS tzn. podczas np. jazdy w terenie i puszczeniu gazu kiedy zaczyna hamowac silnikiem bo hamulcem sie nie da bo slisko to zapala sie kontrolka ABS i potem trzeba go zgasic i odpalic i ruszyc zeby wszystko wrocilo do normy bo tak to lapie jakis blad i ABS nie dziala(ostatnio przed wjechaniem sasiadowi na podworko przez plot uratowalo mnie dodanie gazu (jak nie hamulcem go to gazem:D)
Wiec jesli ktos zna odpowiedz na tak bardzo nurtujace mnie zagadnienia to prosze o pomoc, jesli cos napisalem nie tak w tym dziale to "przepraszam uczę się":D jestem nowy.
1. jak skasowac bledy ECU i ABS po ich sprawdzeniu bo jutro chce to zrobic jako nowy Imprezowicz:D tzn. podczas jazdy czesto zapala sie "check engine" auto troche traci na mocy i zrywnosci poza tym niec wiecej sie nie dzieje, jak sama zgasnie po jakims czasie moc i reszta wraca do normy(bez znaczenia cieply czy zimny silnik).
2. Mam tez problem z ABS tzn. podczas np. jazdy w terenie i puszczeniu gazu kiedy zaczyna hamowac silnikiem bo hamulcem sie nie da bo slisko to zapala sie kontrolka ABS i potem trzeba go zgasic i odpalic i ruszyc zeby wszystko wrocilo do normy bo tak to lapie jakis blad i ABS nie dziala(ostatnio przed wjechaniem sasiadowi na podworko przez plot uratowalo mnie dodanie gazu (jak nie hamulcem go to gazem:D)
Wiec jesli ktos zna odpowiedz na tak bardzo nurtujace mnie zagadnienia to prosze o pomoc, jesli cos napisalem nie tak w tym dziale to "przepraszam uczę się":D jestem nowy.
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Mam pytanie(mam nadzieję ,że w dobrym wątku zadałam pytanie) odnośnie odczytywania tych błędów ECU. Niedługo będę w Żabie odczytywała (pierwszy raz) błędy i teraz chciałam się upewnić/zapytać, ponieważ widziałam filmik inny niż dał Bergen (w temacie z numerami błędów) i teraz było tak te chenk engine mrugnęł dwa razy (kreskami, czyli z tego co się dowiedziałam to dziesiątki) i potem cztery razy (kropkami ,czyli jedności - chyba nic nie pokręciłam ) i teraz potem był odstęp taki dłuższy i znowu zaczęło mrugać, czyli komp pokazuje już następny błąd??
Może będzie prościej jak wkleję tu ten filmik??
Może będzie prościej jak wkleję tu ten filmik??
W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 18 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Heloł.
Codziennie rano po odpaleniu GTek wywala mi ostatnio check engine. Check gaśnie po rozgrzaniu silnika. Dla pewności robilem wczoraj reset ECU i dzisiaj mam błąd:
22 - Knock sensor
Czy to kwestia czujnika, czy coś poważniejszego? Może się mylę, ale mam wrażenie że check potrafi zapalić się też po przejechaniu kawałka po wybojach... Po chwili gaśnie. Błąd ten sam, bo to przykład z dzisiaj, a błędy zczytywałem przed chwilą.
Poza Checkiem właściwie nie ma innych objawów.
Codziennie rano po odpaleniu GTek wywala mi ostatnio check engine. Check gaśnie po rozgrzaniu silnika. Dla pewności robilem wczoraj reset ECU i dzisiaj mam błąd:
22 - Knock sensor
Czy to kwestia czujnika, czy coś poważniejszego? Może się mylę, ale mam wrażenie że check potrafi zapalić się też po przejechaniu kawałka po wybojach... Po chwili gaśnie. Błąd ten sam, bo to przykład z dzisiaj, a błędy zczytywałem przed chwilą.
Poza Checkiem właściwie nie ma innych objawów.
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
subarka665, komputer wymruguje w pętli wszystkie występujące błędy, czyli jeśli są powiedzmy 12 i 22, to będzie cały czas mrugał 12, 22, 12, 22, ...
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
witam jeste tu nowy jeszcze nie nadrobilem wszystkich postow wiec przepraszam jak bym sie powtarzał w poszukiwaniu odczytywania bledow i ich naprawy
mam taki problem jak error 1U i zapala mi sie kontrolka swiatla przeciwmgłowego wraz ze swiatlem przeciw mgielnym tylnym nie wiem jak sie tego pozbyc bo odbiera przyjemnosc z zabawy
mam taki problem jak error 1U i zapala mi sie kontrolka swiatla przeciwmgłowego wraz ze swiatlem przeciw mgielnym tylnym nie wiem jak sie tego pozbyc bo odbiera przyjemnosc z zabawy
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
To nie jest 1U, tylko IU (Intergarated Unit).
Tyle wiem. Więcej tylko wyguglałem:
1.
This code comes if at any one time there was a drop in voltage supply to the Body Intergrated Unit below 10v. This could have been from a stereo,interior lights or something like that draining the battery . You can disconnect the battery negative terminal for a minute and when reconnected it will be gone
2.
First thing to do is check each fuse (underneath the drivers side dteering wheel) with a tester light and replace any fuses that are burned out. If all of your fuses are good then you will need to reset the vehicle ECU then the error code will go away.
Tyle wiem. Więcej tylko wyguglałem:
1.
This code comes if at any one time there was a drop in voltage supply to the Body Intergrated Unit below 10v. This could have been from a stereo,interior lights or something like that draining the battery . You can disconnect the battery negative terminal for a minute and when reconnected it will be gone
2.
First thing to do is check each fuse (underneath the drivers side dteering wheel) with a tester light and replace any fuses that are burned out. If all of your fuses are good then you will need to reset the vehicle ECU then the error code will go away.
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 18 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
To jednak był czujnik. Wymieniony i GTek od razu lepiej jeździ.Godlik pisze:Heloł.
Codziennie rano po odpaleniu GTek wywala mi ostatnio check engine. Check gaśnie po rozgrzaniu silnika. Dla pewności robilem wczoraj reset ECU i dzisiaj mam błąd:
22 - Knock sensor
Czy to kwestia czujnika, czy coś poważniejszego? Może się mylę, ale mam wrażenie że check potrafi zapalić się też po przejechaniu kawałka po wybojach... Po chwili gaśnie. Błąd ten sam, bo to przykład z dzisiaj, a błędy zczytywałem przed chwilą.
Poza Checkiem właściwie nie ma innych objawów.
Niestety w 'promocji' okazało się, że najprawdopodobniej mam turbinkę do wymiany...
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Hej,
Po przeczytaniu tego wątku kupiłem najzwyklejszy kabelek VAG KKL, gada z FreeSSM i ecuExplorerem ale niestety nie łączy się z Romraiderem. Windows 7.
RR zagada w ogóle z moim subkiem: Legacy 2.0 MY06?
Po przeczytaniu tego wątku kupiłem najzwyklejszy kabelek VAG KKL, gada z FreeSSM i ecuExplorerem ale niestety nie łączy się z Romraiderem. Windows 7.
RR zagada w ogóle z moim subkiem: Legacy 2.0 MY06?
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 18 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
A jak i którą wersję RR instalowałeś? Bo w Win7 trzeba trochę pokombinować. Tu masz info krok po kroku:
http://www.romraider.com/Documentation/ ... rFAQ#toc40
http://www.romraider.com/Documentation/ ... rFAQ#toc40
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Hej,
Tak znam ten problem. Własnie musiałem, odinstalować jave zainstalować starsza wersje, rzeby zainstalowac RR, a pozniej znow wgrac nowa zeby RR odpalil... :/
Program odpala ale nie widzi kabla - ani portu na ktorym zostal zainstalowany. Inne aplikacje jak FreeSSM widza i dzialaja...
Dlatego pytam czy RR w ogóle obsluguje Legacy 2.0 i czy ktoś odpalał RR na zwykłym kablu VAG KKL
Tak znam ten problem. Własnie musiałem, odinstalować jave zainstalować starsza wersje, rzeby zainstalowac RR, a pozniej znow wgrac nowa zeby RR odpalil... :/
Program odpala ale nie widzi kabla - ani portu na ktorym zostal zainstalowany. Inne aplikacje jak FreeSSM widza i dzialaja...
Dlatego pytam czy RR w ogóle obsluguje Legacy 2.0 i czy ktoś odpalał RR na zwykłym kablu VAG KKL
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 18 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
RR moje Legacy widzi. Też 2.0, ale wersja przedliftowa - 2004
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Na zwykłym VAG KKL?Godlik pisze:RR moje Legacy widzi. Też 2.0, ale wersja przedliftowa - 2004
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Panowie i panie zdradzcie mi czy jest jakis inny sposob na kasowanie kodow ecu oprocz odlaczenia masy.Ostatecznie pojade na kompa,ale moze jest jakis myk
-
skokus_2006
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Niepołomice
- Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Czy da się odczytać błędy silnika przez mrugający check engine w Subaru Impreza 2,5 Usa z 2006? Znalazłem tylko zieloną kostkę, po połączeniu mruga jedynkami bez przerwy. Check się świeci cały czas w trakcie normalnej jazdy...
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
W twoim samochodzie jest normalny port OBD2,podlacz skaner do czytania kodow,pare groszy kosztuje.O ile sie orientuje,ten rocznik raczej nic ci nie wymruga
-
skokus_2006
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Niepołomice
- Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Czy np. ten będzie ok?
Jeśli nie to jaki bezproblemowy, sprawdzony?
http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-obd ... 68849.html
Jeśli nie to jaki bezproblemowy, sprawdzony?
http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-obd ... 68849.html
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Mam taki sam. Odczytuje bez problemów przez freeSSM albo EcuExplorera.skokus_2006 pisze:Czy np. ten będzie ok?
Jeśli nie to jaki bezproblemowy, sprawdzony?
http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-obd ... 68849.html
-
skokus_2006
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Niepołomice
- Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0