Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
zyg
0 gwiazdek
Auto: Forester 2,5X USA, 2010 i forester 2,0 1998
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 22 gru 2014, o 12:48

[quote="Rommel"]Zalecane przez producenta - FR5AP-11.

http://parts.subaru.com/a/Subaru_2010_F ... 90-03.html

Są jak widać jeszcze 2 inne, ale sa dłuższe(jak FR5AP-11 LR) - nie wiem czy to błąd, czy można wpakować prawie centa dłuższe świece...
[/quote]

Sprawdzałem katalog NGK i odstęp elektrod w naszych maszynach to 0,8! To już nie wiem co wkręcić?



Rommel
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 22 gru 2014, o 14:32

JA bym polegał na tym co Subaru doradza ;)

Zyg, aż specjalnie sprawdziłem w katalogu NGK - vzyzby 0,8 mm nie było zalecane do silnika... EJ 255? A My mamy 253 ;)

http://www.e-ngk.pl/katalogi/sam3.php

Forester 4 2.5 169 06.2008 - EJ255

W katalogu nie ma świec do EJ253 ;)
"Non homo sed vero mentula magna minax."

zyg
0 gwiazdek
Auto: Forester 2,5X USA, 2010 i forester 2,0 1998
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 23 gru 2014, o 09:02

Rommel pisze:JA bym polegał na tym co Subaru doradza ;)

Zyg, aż specjalnie sprawdziłem w katalogu NGK - vzyzby 0,8 mm nie było zalecane do silnika... EJ 255? A My mamy 253 ;)

http://www.e-ngk.pl/katalogi/sam3.php

Forester 4 2.5 169 06.2008 - EJ255

W katalogu nie ma świec do EJ253 ;)
Dzięki za odpowiedź. U mnie na silniku grubymi literami wybite jest EJ25. To nie wiem czy to 255 czy 253? Trochę się pogubiłem w tych oznaczeniach. W instrukcji /ang/ świece takie jak w twoim poście. Mój forek to 2010 SX, wolnossący, 127 kW, wersja usa.

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 23 gru 2014, o 10:28

EJ253. W każdym razie na pewno nie ej255, bo to są silniki z turbodoładowaniem.
Jacek "AMI" Rudowski

zyg
0 gwiazdek
Auto: Forester 2,5X USA, 2010 i forester 2,0 1998
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 23 gru 2014, o 11:30

AMI pisze:EJ253. W każdym razie na pewno nie ej255, bo to są silniki z turbodoładowaniem.
Tego będę się trzymał: EJ253. Dzięki.

zyg
0 gwiazdek
Auto: Forester 2,5X USA, 2010 i forester 2,0 1998
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 23 gru 2014, o 12:19

zyg pisze:
Rommel pisze:JA bym polegał na tym co Subaru doradza ;)

Zyg, aż specjalnie sprawdziłem w katalogu NGK - vzyzby 0,8 mm nie było zalecane do silnika... EJ 255? A My mamy 253 ;)

http://www.e-ngk.pl/katalogi/sam3.php

Forester 4 2.5 169 06.2008 - EJ255

W katalogu nie ma świec do EJ253 ;)
Dzięki za odpowiedź. U mnie na silniku grubymi literami wybite jest EJ25. To nie wiem czy to 255 czy 253? Trochę się pogubiłem w tych oznaczeniach. W instrukcji /ang/ świece takie jak w twoim poście. Mój forek to 2010 SX, wolnossący, 127 kW, wersja usa.
To jeszcze podpowiedz kiedy te świece /FR5AP-11/ wymienić?

Rommel
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 23 gru 2014, o 12:47

ja musiałem gdzieś przy 100 000. I chyba serwis też przy tylu zaleca, chociaż mi obiło się gdzieś 70 000 km. Jak gdzieś tyle masz, to zmiana nie zaszkodzi ;) Tylko bez narzędzi dobrych sie za to nie bierz, ja zmieniłem lewą stronę sam, prawą jak odkręcisz 3 plastiki tez sam zmienisz ;) Tylko po lewej jak masz kijowy klucz nasadowy do świec, to potem będziesz sie mógł bujać z wyciągnięciem go ;)
"Non homo sed vero mentula magna minax."

zyg
0 gwiazdek
Auto: Forester 2,5X USA, 2010 i forester 2,0 1998
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 23 gru 2014, o 18:48

Rommel pisze:ja musiałem gdzieś przy 100 000. I chyba serwis też przy tylu zaleca, chociaż mi obiło się gdzieś 70 000 km. Jak gdzieś tyle masz, to zmiana nie zaszkodzi ;) Tylko bez narzędzi dobrych sie za to nie bierz, ja zmieniłem lewą stronę sam, prawą jak odkręcisz 3 plastiki tez sam zmienisz ;) Tylko po lewej jak masz kijowy klucz nasadowy do świec, to potem będziesz sie mógł bujać z wyciągnięciem go ;)
Obok forka z 2010 roku stoi u mnie na podwórku forester 1998, 2,0 122 KM i ma przelatane co najmniej 299 tys. km. /ja zrobiłem 196 tys./ Wymieniałem kilka razy w nim świece, ale dla mnie /beztalencia mechanicznego/ to roboty na pół dnia :mrgreen: Szkoda mi staruszka, ale muszę się go pozbyć. Pracuję w Lasach i był to mój najlepszy nabytek ostatnich lat....

niebieskiultras
0 gwiazdek
Auto: Subaru Impreza 97'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 2 wrz 2015, o 10:23

w mojej imprezie pod deską jest 5 wtyczek luźnych 2 białe(1pin) 2 zielone (1pin) i jedna czarna na bodajże 4 piny

oprócz tego są dwa złącza serwisowe (foty załączam) jak mniemam jedno z nich to coś w stylu OBD? a drugie do skrzyni ?
moje pytanie: jak odczytać błędy ?
Obrazek
Obrazek

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 2 wrz 2015, o 11:37

zwierasz zielone i mrygasz kody błędów. to co wygląda jak obd - nie ma z obd nic wspólnego poza gniazdem. trzeba specjalny interfejs ssm-1 i przejściówkę. gniazdo do skrzyni - a co tam chcesz diagnozować? raczej do airbaga jest..
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

niebieskiultras
0 gwiazdek
Auto: Subaru Impreza 97'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 2 wrz 2015, o 11:42

zwarłem zielone i kontrolka nie mryga tylko świeci ciągle a do tego włącza się wentylator i słychać takie cykanie (jakby z przekaźnika)

a te białe od czego są ? i ta czarna od czego ?


chcę sprawdzić czemu załącza się co jakiś czas check oraz czy nie ma błędów w skrzyni bo szarpie czasem

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 2 wrz 2015, o 14:19

to musisz kupić interfejs na ssm1
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

Artur
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Goleniów
Auto: Outback 2,5 MY 03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 17 lis 2015, o 22:49

Witam.
Dziś wymrugałem sobie błąd ABSu o numerze 42 : zbyt niskie napięcie źródłowe - tak widnieje w opisie. Czy mógłby ktoś mi przybliżyć co oznacza zwrot " Zbyt niskie napięcie źródłowe" ?
Dla wyjaśnienia dodam, że kontrolka ABSu zaczęła się zapalać po wymianie gumowych osłon na półośkach przednich czyli na ich demontażu. Co ciekawe przy pierwszym paleniu silnika kontrolka nie gaśnie i ABS nie działa ale jeśli przejadę kawałek(nawet 50m), zgaszę silnik i znów go odpalę kontrolka gaśnie normalnie i ABS działa....
Jakieś podpowiedzi?

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 18 lis 2015, o 11:07

Stawiam, że padł Ci któryś z przewodów zasilających pompę ABS. One biegną wysoko pod błotnikiem.

Artur
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Goleniów
Auto: Outback 2,5 MY 03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 18 lis 2015, o 20:11

Bergen pisze:Stawiam, że padł Ci któryś z przewodów zasilających pompę ABS. One biegną wysoko pod błotnikiem.
Podrzuciłeś mi dobrą myśl. To autko miało kiedyś jakiś krasz i wiązka pod lewym nadkolem była łatana. Muszę tam zajrzeć i obczaić jak to wygląda po paru latach. Jeszcze raz dziękuję, zdam relację co znalazłem.

Artur
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Goleniów
Auto: Outback 2,5 MY 03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 22 lis 2015, o 20:45

Bergen pisze:Stawiam, że padł Ci któryś z przewodów zasilających pompę ABS. One biegną wysoko pod błotnikiem.
Niestety moje nadzieje okazały się płonne... Przejżałem wiązki, tą grubą pod błotnikiem nawet odizolowałem, przejrzałem też wtyczkę i gniazdo przy pompie ABSu ale wszystko wygląda jak nowe. Szukam pomysłu gdzie dalej skierować poszukiwania....

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 22 lis 2015, o 22:04

posprawdzaj kable od czujników, przypuszczam, że któryś czujnik jest uszkodzony a nie napięcie za niskie na... no właśnie, gdzie? do czujnika pasuje też objaw - po zgaszeniu błędy się kasują, przejedziesz 50m, sygnału z czujnika na którymś kole brak więc sterownik abs rzuca błędem i się wyłącza...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

limesiak
2 gwiazdki
Lokalizacja: NKE
Auto: OBK H6 MY05
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 22 lis 2015, o 22:58

Pozwolę podłączyć się do dyskusji.
Użyłem ecuexplorera na win7 i wszystko fajnie działało do momentu próby odczytania logów, które wyświetlają się w postaci dziwnych krzaków, podejrzewam że jest to temat czcionek tylko nie wiem jak to ugryźć :wall: spotkał się ktoś z czymś podobnym ? Jakieś pomoce?

Pzdr
Pozdrawiam
M

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 22 lis 2015, o 23:29

w czym te logi są? pewnie csv, a to się w excelu otwiera, bo najwygodniej na tabelkę przerobić
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

limesiak
2 gwiazdki
Lokalizacja: NKE
Auto: OBK H6 MY05
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 23 lis 2015, o 19:14

Hej
Te "logi" są w jakimś dziwnym formacie .ptf Chyba, że to nie są logi a jakieś inne pliki zapisane przez program?
Wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej
ecu.jpg
Generalnie w folderze programu spod windy nie widzę plików csv oraz tych widocznych na zrzucie z kłódeczką. Program przy otwieraniu chciałby zaciągnąć pliki z rozszerzeniem csv ale takowych nie ma, więc zmieniam na wszystkie i pojawiają się "ukryte" z kłódeczkami.
Natomiast po otwarciu jednego z tych dwóch na początku listy program zwraca same krzaczki, jak na zdjęciu poniżej :-(
krzaki.jpg
Będę jeszcze się z tym bawił, ale może ktoś coś podsunie?
Dzięki

Pozdro
Pozdrawiam
M

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 23 lis 2015, o 21:07

przejdź na romraider...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

limesiak
2 gwiazdki
Lokalizacja: NKE
Auto: OBK H6 MY05
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 23 lis 2015, o 21:39

Tak też poczynię...
Ale że co? z ecuexplorerem kaput? Naczytałem się tyle ochów i achów na jego temat a tutaj takie coś ;-( ;-)
Możesz/-ecie podzielić się pod jakim systemem wam działa? Na początek chętnie spróbuje innej windy...

Pzdr
Pozdrawiam
M

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 23 lis 2015, o 22:01

ja w sumie póki co na xp/7 32b/7 64b odpaliłem wszystkie softy(freessm, romraider, ecuexplorer, ecuflash), ale ecuexplorer nigdy mi nie odpowiadał. jakiś mało intuicyjny...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

Jerzuszn
0 gwiazdek
Auto: Subaru Impreza GF
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 24 cze 2016, o 19:57

Właśnie zgodnie z manualem odczytałem błędy w mojej imprezie 2.0 n/a z 96r. Wyszły 22 (czujnik spalania stukowego) i 23 (przepływomierz). Dodatkowo auto w dolnym zakresie obrotów potrafi chwilowo stracić moc w czasie przyspieszania (wypadanie zapłonu?) Dziś założyłem nowe świece. Jakieś rady Panowie i Panie?

ziomek4000
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Outback III 2,5 SOHC + LPG 2008r
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

Post 29 sie 2016, o 18:43

Czy w Legacy z 2004 roku są te kabelki do sprawdzania błędów. Nie wiem czy źle szukam czy ich po prostu nie ma.

Rano pojechałem do pracy i było w porządku. Po pracy odpalam silnik i świeci się Check Engine, kontrola trakcji i miga napis Cruise. Silnik chodzi równo, dobrze przyspiesza.

ODPOWIEDZ