Strona 16 z 16

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

: 6 lip 2017, o 20:06
autor: remix73
Witam.
Można spróbować czegoś takiego- światła na OFF, zapłon na OFF .
Przekręcamy zapłon na ON(bez uruchamiania silnika), światła na ON, następnie naciskamy przycisk(?) kasowania - przełączania przebiegów (okolice wyświetlacza przejechanych km) cztery razy,
następnie przełącznik świateł na OFF i ponownie cztery razy ten od kasowania przebiegu, znowu światła ON i cztery razy kasowanie przeb. UWAGA: mamy na to ok 10s. światła można wyłączyć.
Po tej sekwencji na wyświetlaczu km zostaną wyświetlone kody silnika i podwozia (przyciskiem kasującym przebieg przechodzimy między trybami),

Patent działa w IMPREZIE GH 2.5i MY2009 i na pewno też w Forkach ale nie wiem w jakich rocznikach.
Jeżeli temat znany na forum to proszę o podklejenie gdzieś wyżej, bo ciężko znaleźć, a w GH to chyba jedyny sposób bez podłączania czegokolwiek.

Pozdrawiam.

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

: 6 lip 2017, o 21:03
autor: lutek34
remix73 pisze: Patent działa w IMPREZIE GH 2.5i MY2009 i na pewno też w Forkach ale nie wiem w jakich rocznikach.

Działa chyba we wszystkich modelach od 2006, u mnie w Tribece to działa, o czym pisałem na innym forum ;-)

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

: 26 lip 2017, o 13:21
autor: zgrocca
https://www.aliexpress.com/item/A202-Mu ... 0.0.iFqfIJ
coś takiego zakupiłem
w forest 06 czyta / kasuje kody
ponadto prędkość , temperaturę , napiecie , spalanie ---choć sam niewiem co o tym sadzić bo przy daniu w palnik potrafi 3o pokazać
ponadto wskazania z czujników przepływu - cos czego zupełnie niewiem co wskazuje ... mechanik pewniew wie
średnią prędkość przejazdu
i jeszcze pare innych rzeczy
ciekawe jest że można ustawić ti-tanie zmiany biegów przy określonych obrotach

to tak jako ciekawostkę....

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

: 10 sty 2018, o 17:44
autor: stary32
Witam,
wyskoczył mi błąd 35 - Cewka zaworu pochłaniacza par paliwa.
Jak się tej usterki pozbyć ?
Subaru Impreza GT - 1996 (przed lift)

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

: 10 sty 2018, o 23:26
autor: lutek34
stary32 pisze: Jak się tej usterki pozbyć ?

naprawić usterkę.
Schemat w dłoń i przedzwonić wiązkę biegnącą do tego elektrozaworu, sprawdzić wtyczkę itd. jak wszystko jest OK to pewno tylko wymiana elektrozaworu recyrkulacji oparów spalin.

Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

: 30 maja 2018, o 16:51
autor: Skolo
limesiak pisze:
8 lis 2016, o 22:21
Hej
Zaświecił się dziś i tak sobie trwa Check, po podłączeniu do OBD i scanmastera okazuje się: P0032 HO2S HEATER CONTROL CIRCUIT HIGH (BANK 1 SENSOR 1)
W większości źródeł dostępnych w sieci --> wymienić sondę, tylko że manual mówi co innego...P0032.jpg
Możecie to skomentować? A może da się ją jakoś sprawdzić? Ze swojej strony poczynię restart
Hej. Czy udało Ci się rozwiązać problem? Od wczoraj mam ten sam błąd. Będę wdzięczny za każdą pomoc. 😊

Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

: 1 cze 2018, o 16:38
autor: siewcu
Lambada lub ECU lub wiązka. Sprawdź po kolei, jak możesz sondę podmienić to zacznij od tego - w sklepie nie przyjmą zwrotu jak podłączysz. ECU oczywiście na samym końcu... Bo zdarza się, że tam coś się spali. Wtedy albo elektryk, albo kupić drugie.

Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

: 8 cze 2018, o 13:08
autor: limesiak
Skolo pisze: Hej. Czy udało Ci się rozwiązać problem? Od wczoraj mam ten sam błąd. Będę wdzięczny za każdą pomoc. 😊
Hej
Zapomniałem już o problemie - wymieniłem sondę na Denso
Niemniej na początek sprawdź przewody pomiędzy sondą a ECU, głównie kostkę pomiędzy wiązką a sondą, przeczyść ją.

Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

: 21 paź 2019, o 18:39
autor: dzixd
Panowie i panie,
Legacy II 2.2 1997 LPG od 200k km :mrgreen: :razz:
Spalanie spore 15l lpg na 100km około 12l benzyny przy bardzo leciutkiej nodze
czasem dostaje czkawki przy przyspieszaniu
wybłyskane błędy:
24
31
32
53

Pierwsze 2 są ze sobą powiązane, zazwyczaj wystarczy wyczyścić zawór i przepustnicę, co będę robił w tym tygodniu.

Jak sprawdzić pracę sondy lambda? kupowałem nową chyba z 3 miesiące temu firmy bosch.
Mogła już umrzeć? Mam kolektor nierównoodległościowy handmade, może mieć na to wpływ?

a nr 53 nie wiem skąd się wziął... kluczyk jest dosyć luźny i można go wyciągnąć podczas jazdy ze stacyjki :mrgreen:
ale immo nigdy nie zadziałało.
Pompa paliwa ma dość?

Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

: 23 paź 2019, o 00:27
autor: ata
dzixd pisze:
21 paź 2019, o 18:39
Spalanie spore 15l lpg na 100km około 12l benzyny przy bardzo leciutkiej nodze
Fajne spalanie, takie nie za małe.
Rzeczywiście pali trochę dużo, nawet jak na silnik 2,2 l (o którym ludzie mówią różne brzydkie rzeczy). Powinno być około 10 na benzynie i 11-12 na LPG. Ten silnik żre tyle co 2,5 litrowy tylko mocy ma jakby mniej.
dzixd pisze:
21 paź 2019, o 18:39
Jak sprawdzić pracę sondy lambda? kupowałem nową chyba z 3 miesiące temu firmy bosch.
Że tak niedyskretnie zapytam: dobrze ją podłączyłeś? bo z tego co pamiętam fabrycznie są trzy kabelki, a podróba Bosch ma cztery druciki - mam na myśli sondę przed katalizatorem.
Sondy "uniwersalne" Bosch to kupa, ale jeśli nie była od razu uszkodzona to powinna pochodzić z rok, a jak ma się szczęście to nawet dwa lata.
dzixd pisze:
21 paź 2019, o 18:39
Pompa paliwa ma dość?
Pytanie do wróżki, po mojemu to trzeba podłączyć miernik ciśnienia i zobaczyć co się z pompą dzieje. Dobra, można po prostu włożyć wężyk w butelkę i sprawdzić czy paliwo równo leci (ale to tylko orientacyjnie, czy w ogóle jest jakieś ciśnienie).

Sondę lambda najlepiej sprawdzić oscyloskopem albo "przyrządem serwisowym wielofunkcyjnym". Każda inna metoda jest zawodna, bo nie pokazuje co się tak naprawdę dzieje w układzie. Auto jest od dawna pełnoletnie, więc różne cuda mogą być.