Strona 1 z 1

Geometria - pytanie

: 15 cze 2014, o 05:39
autor: zelu
Wiem, ze tematow na temat geometrii bylo juz ze 100 ale nie bede sie tam mieszal z moimi blachymi pytaniami ;)

W zalaczniku wstawiam pomiar geometrii i prosze patrzec na wartosci pierwotne bo nic nie bylo regulowane,
Glownie chodzi mi o rozbierznosc tylu srub od regulacji nie da sie ruszyc wiec mam pytanie czy tak rozbiezny tyl nie bedzie scinal opon? wiem ze przy rozbieznym tyle samochod powinien byc nadsterowny i o to chodzi :)
Jezli tyl jest oki to jak ustawic pod niego przod? chyba powinien byc zbiezny tylko jakie wartosci?

Jeszcze jest temat pochylenia kol, z przodu recznie ustawilem na oko maksymalne pochylenie kola ale jest tylko 0°50' czy jest mozliwosc ze zle wsadzilem gore amora w kielich? poduszka nie jest chyba calkiem symetryczna?
Tylu tez sie bardziej juz nie pochyli bo byl mocny pozytyw wsadzilem sroby mimosrodowe i pochylilem na oko ile sie dalo.

moj samochod to forester s turbo z zawiasem z wrx, poszukuje ustawien raczej do jazdy po zakretach i nadsterownosci ale zeby nie cielo opon

Re: Geometria - pytanie

: 16 cze 2014, o 15:57
autor: zelu
nikt nic nie wie?

Re: Geometria - pytanie

: 16 cze 2014, o 16:16
autor: FUX
Z cywilnej jazdy większym i cięższym autem mogę Tobie autorytatywnie napisać, iż tył chce zobaczyć, co robi przód.
Występuje myszkowanie.
Im szybciej, tym gorzej. Była rozbieżność.

W kwestiach ustawień „sportowych" niech wypowiadają się fachowcy.

Re: Geometria - pytanie

: 16 cze 2014, o 23:34
autor: rafik555
z przodu zbieżność do poprawy ustaw na 0. Kąty z przodu ustawiłem na 40 minut i jest optymalnie dla prowadzenia i opon i tak polecam (też zawias WRX ale w imprezie wolnym ssaku) max do 1 stopnia, powyzej może być problem z oponami.
tył ustaw po ok. 3min rozbieżny na stronę. Teraz jest zdecydowanie za dużo.
Kąty z tyłu w imprezie orginalnie są ok 1,5 stopnia. W Sti mam 2,25 st ale nie wiem czy tyle uzyskasz.

Re: Geometria - pytanie

: 17 cze 2014, o 01:36
autor: zelu
zbieznosc z przodu to wiem bo wszystko bylo wymieniane lacznie z maglem, tylko nie ruszalem nic zeby dwa razy kasy nie placic za geometrie jakby sie okazalo ze tyl trzeba robic bo teraz nie mogli srub ruszyc.
Czyli dochodzi kolejny niezapowiedzany wydatek, nowe sruby i tuleje trzeba kupic.
Pochylenia wiekszego juz sie nie uzyska na tych srubach moze minimalna jakas korekta