co nas drażni w Foresterach, czyli TTTM modelu
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
co nas drażni w Foresterach, czyli TTTM modelu
tytułem wstępu:
co pewien czas pojawia się osoba, która zastanawia się nad kupnem Forestera (lub innego Subaru) i zaczyna czytać forum celem znalezienia jakichś konkretnych uwag o modelu. wszyscy wiemy, że nawet z szukajką takie zadanie jest dość karkołomne. co więcej, moje doświadczenia są takie, że można tu i ówdzie znaleźć peany na cześć Forka, ale BARDZO trudno dowiedzieć się czegoś o wadach. sytuacja bardzo podejrzana, budząca wątpliwości i niepokój, bo przecież nie ma aut idealnych. dlatego też proponuję ułatwić życie "przymierzającym się" do zakupu Foresia i odnotować w jednym wątku mniej przyjemne aspekty eksploatacji naszych powozów.
wyliczanie wad zacznę od następującej uwagi:
[color=darkred]WSZYSTKIE peany i pokłony na cześć tego samochodu NIE SĄ przesadzone. samochód prowadzi się jak marzenie, wjedzie tam gdzie diabeł nie może (jeśli baba kieruje), objeżdża 90% tego co po polskich drogach jeździ (wersja turbo) i jest jednym z najbardziej uniwersalnych aut na rynku.
wady (Forester wolnossący MY 07, z pakietem Winter), kolejność przypadkowa:
- brudzące się szyby
to wcale nie jest zabawne. szyby brudzą się mocno i szybko skutecznie ograniczając widoczność na boki i możliwość korzystania z lusterek
- audio
głośniki do wymiany nawet jeszcze przed zakupem
- mało ergonomiczne schowki
niby są, tylko nie trochę wiadomo co w nie można włożyć
- w niektórych egzempl. trzeba regulować hillholder
- skrzynia czasem haczy (1 bieg, wsteczny)
- sprzęgło czułe na "obsługę"
to właściwie nie jest wada i dotyczy chyba też innych Subaru. po prostu sprzęgła trzeba używać zgodnie z zasadami sztuki, czyli jak najmniej, zawsze zdecydowanie i do końca.
- brak ręcznej regulacji częstości przerywanej pracy wycieraczek
co pewien czas pojawia się osoba, która zastanawia się nad kupnem Forestera (lub innego Subaru) i zaczyna czytać forum celem znalezienia jakichś konkretnych uwag o modelu. wszyscy wiemy, że nawet z szukajką takie zadanie jest dość karkołomne. co więcej, moje doświadczenia są takie, że można tu i ówdzie znaleźć peany na cześć Forka, ale BARDZO trudno dowiedzieć się czegoś o wadach. sytuacja bardzo podejrzana, budząca wątpliwości i niepokój, bo przecież nie ma aut idealnych. dlatego też proponuję ułatwić życie "przymierzającym się" do zakupu Foresia i odnotować w jednym wątku mniej przyjemne aspekty eksploatacji naszych powozów.
wyliczanie wad zacznę od następującej uwagi:
[color=darkred]WSZYSTKIE peany i pokłony na cześć tego samochodu NIE SĄ przesadzone. samochód prowadzi się jak marzenie, wjedzie tam gdzie diabeł nie może (jeśli baba kieruje), objeżdża 90% tego co po polskich drogach jeździ (wersja turbo) i jest jednym z najbardziej uniwersalnych aut na rynku.
wady (Forester wolnossący MY 07, z pakietem Winter), kolejność przypadkowa:
- brudzące się szyby
to wcale nie jest zabawne. szyby brudzą się mocno i szybko skutecznie ograniczając widoczność na boki i możliwość korzystania z lusterek
- audio
głośniki do wymiany nawet jeszcze przed zakupem
- mało ergonomiczne schowki
niby są, tylko nie trochę wiadomo co w nie można włożyć
- w niektórych egzempl. trzeba regulować hillholder
- skrzynia czasem haczy (1 bieg, wsteczny)
- sprzęgło czułe na "obsługę"
to właściwie nie jest wada i dotyczy chyba też innych Subaru. po prostu sprzęgła trzeba używać zgodnie z zasadami sztuki, czyli jak najmniej, zawsze zdecydowanie i do końca.
- brak ręcznej regulacji częstości przerywanej pracy wycieraczek
Re: co nas drażni w Foresterach, czyli TTTM modelu
Forester MY 07 i w górę:
- rysująca się szyba boczna kierowcy
- kontrowersyjny dizajn konsoli środkowej
- brak podświetlenia klawisza ryglowania drzwi od środka na lewych drzwiach
- słabe oświetlenie środka (przodu) w przypadku samochodu ze szklanym szybrem
- rysująca się szyba boczna kierowcy
- kontrowersyjny dizajn konsoli środkowej
- brak podświetlenia klawisza ryglowania drzwi od środka na lewych drzwiach
- słabe oświetlenie środka (przodu) w przypadku samochodu ze szklanym szybrem
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
design to trochę kwestia gustu jest...michal pisze:- kontrowersyjny dizajn konsoli środkowej
chyba, że mówimy o takich elementach jak wybitnie olbrzymia popielniczka .
to chyba trochę zależy od przyzwyczajeń (czym się jeździło wcześniej). w mieście tych lamp używa się dla policji raczej i dla zaznaczenia swojej obecności a nie do poprawy widoczności, na głównych drogach podobnie. a w innych sytuacjach (prawdziwe zad... znaczy, mniejsze drogi) używamy "długich". w skrócie: dla nas akurat lampy przednie są ok.Paweł_BB pisze:a lampy przednie? ponoć nie za dobrze świecą
Mam na myśli plastik na konsoli środkowej, którego prawdopodobnym pochodzeniem sa przetopione deski sedesowe z toalet publicznych wymieszane z obudowami od starych gier elektronicznych.damaz pisze:design to trochę kwestia gustu jest...michal pisze:- kontrowersyjny dizajn konsoli środkowej
chyba, że mówimy o takich elementach jak wybitnie olbrzymia popielniczka .
michal pisze:Mam na myśli plastik na konsoli środkowej, którego prawdopodobnym pochodzeniem sa przetopione deski sedesowe z toalet publicznych wymieszane z obudowami od starych gier elektronicznych.
a no tak. plastik jest .... no... plastikowy. bardzo. aż dziwne, że nie trzeszczy. a nie trzeszczy. nawet na nieutwardzonym.osa551 pisze:plastiki faktycznie trochę paździerz
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 18 razy
- Polubione posty: 83 razy
Eeee... No przecież można... Ustawiasz najpierw kierunek na szybę i nogi (owszem, włącza się A/C), ale potem wystarczy wyłączyć A/C.Konto usunięte pisze:Godlik, klima w foresterze jest 5 razy lepsza niż w legacy. Głównie dlatego, że manualnie ustawiasz kierunek nawiewu. Raz ustawiony działa zawsze. W legacym denerwowało mnie, że nie mogę ustawić raz na zawsze nawiewu na szybę i stopy, żeby się nie włączała klima.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
nie, nie resetuje się w tym sensie, że jeśli kierunek jest ustawiony pokrętłem, a reszta jest "auto", to nawiew działa zgodnie z tym co jest ustawione na pokrętle.
ale rzeczywiście, klima w Foresterze (w porównaniu z innymi markami) to porażka (zapomniałem wylistować w pierwszym poście). o "auto" można zapomnieć a pokrętło temperatury ma dwa położenia: "za zimno" i "za gorąco".
ale rzeczywiście, klima w Foresterze (w porównaniu z innymi markami) to porażka (zapomniałem wylistować w pierwszym poście). o "auto" można zapomnieć a pokrętło temperatury ma dwa położenia: "za zimno" i "za gorąco".
W każdym samochodzie z autoklimą wyłączam ją i ustawiam sobie po swojemu. Nie lubię jak mi samochód nagle zaczyna wiąc na przykład gorącym w paszczę. Najgorzej było w nowej vectrze - zajęło mi sporo czasu, że zrozumieć jak projektant przewidział ręczne nastawy autoklimy.Bilex pisze:We wszystkich naszych Subaru ( Jezu jak to zabrzmiało...) używam klimatyzacji wedle własnego widzimisie - czy po prostu w opcji "prawie manual" lub "manual" i jakoś działa...
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
+ lusterka bocznedamaz pisze: brudzące się szyby
(na szyby pomaga preparat powodujący, że woda łatwiej spływa, na lusterka niestety nie pomaga )
Zdecydowanie irytującemichal pisze:- słabe oświetlenie środka (przodu) w przypadku samochodu ze szklanym szybrem
nie da się zamknąć centralnych nawiewów (tych nad radiem)
seryjne opony (Geolandery)
-
samochodzik
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: lodz
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
-
samochodzik
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: lodz
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
- Piskoor
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester S-Turbo 2002 / Outback 2.5 2008 Viessmann Edition By Jako
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Forester S-Turbo
na brudzące się szyby polecam jakąś "niewidzialną wycieraczkę"
kilka dni temu wysmarowałem tym siuwaksem wszystkie szyby i teraz jak troszkę pada to generalnie boczne wyglądają podczas jazdy na zupełnie suche i na dodatek czyste...
Plastiki... nie wiem jak w XT ale w S-Turbo po 5 latach nic nie skrzypi.... skchowki są całkiem pojemne , za wyjątkiem tego na okulary do którego nie wchodza żadne okulary
skrzypiace plastiki wyciszyłem w ten sposb że najpierw je zdemontowalem a potem podkleiłem na brzegach 1mm grubości taśmą filcową samoprzylepną i z powrotem złożyłem tak więc nie mam miejsca gdzie plastik trze o plastik i jest Git
Mnie denerwuje alcantara na siedzeniach którą niewiadomo jak czyścić bo i tak zawsze trochę wyglą na brudną...
Głosniki - wymienione
na brudzące się szyby polecam jakąś "niewidzialną wycieraczkę"
kilka dni temu wysmarowałem tym siuwaksem wszystkie szyby i teraz jak troszkę pada to generalnie boczne wyglądają podczas jazdy na zupełnie suche i na dodatek czyste...
Plastiki... nie wiem jak w XT ale w S-Turbo po 5 latach nic nie skrzypi.... skchowki są całkiem pojemne , za wyjątkiem tego na okulary do którego nie wchodza żadne okulary
skrzypiace plastiki wyciszyłem w ten sposb że najpierw je zdemontowalem a potem podkleiłem na brzegach 1mm grubości taśmą filcową samoprzylepną i z powrotem złożyłem tak więc nie mam miejsca gdzie plastik trze o plastik i jest Git
Mnie denerwuje alcantara na siedzeniach którą niewiadomo jak czyścić bo i tak zawsze trochę wyglą na brudną...
Głosniki - wymienione
One cappucino per favore - Danke