Strona 1 z 1

Kopcenie na czarno i spadek obrotow GT

: 2 lip 2014, o 17:08
autor: jathek
Czesc,

Powielam moj tem z innego forum ;)

Ostatnio borykam sie z takim problemem. Silnik zaczyna sie dlawic tak w okolicach 4-5 tys obr, nastepnie na jalowym biegu obroty zaczynaja falowac ( czasami powoduje gasniecie silnika ) po ustaniu falowania nie wkreca sie wiecej niz 2-3 tys. Kopci na czarno podczas "falowania" i spaliny mocno smierdza benzyna. Myslalem, ze przerywanie jest spowodowane zlym paliwem :) ale po drugim tankowaniu lepszym paliwem objawy nie ustapily. CEL sie nie pali. Wszystkie wezyki podscisnienia wydaja sie ok. Przeplywka tez. Nie wiem czy to wazne ale zazwyczaj dzieje sie to na goracym silniku.

Zamierzam przeczyscic krokowy, moze tu tkwi problem. Macie tez inne pomysly albo w jakim kierunku isc?
Zadaje sobie sprawe, ze diagnoza przez internet jest czasami jak wrozenie z fusow, ale zawsze warto sprobowac :)

pozdrawiam
Jacek

Re: Kopcenie na czarno i spadek obrotow GT

: 3 lip 2014, o 08:48
autor: bzikus7
Jak kopci na czarno to za bogato zobacz czujnik temp silnika jak się tak zadzieje może ECU dostaje info że masz zimne auto i zalewa. Ewentualnie jeszcze sonda do sprawdzenia czy jak zalewa to reaguje jakoś na to. Bez podpięcia kompa raczej mało się dowiesz

Re: Kopcenie na czarno i spadek obrotow GT

: 3 lip 2014, o 10:02
autor: jathek
Tylko mam przedliftowy silnik, wiec nie wiem czy jest możliwość podpiecia kompa.

Re: Kopcenie na czarno i spadek obrotow GT

: 3 lip 2014, o 11:12
autor: bzikus7
A to trochę trudniej poszukaj manuala jaką oporność powinien mieć czujnik przy zadanych temperaturach i sprawdzić miernikiem.

Re: Kopcenie na czarno i spadek obrotow GT

: 3 lip 2014, o 15:43
autor: loslukasos
Ja miałem takie objawy przy uszkodzonej przepływce...

Re: Odp: Kopcenie na czarno i spadek obrotow GT

: 3 lip 2014, o 17:10
autor: niebieski708
Też takie miałem ale kolega sprawdzał przeplywke...