Strona 1 z 3

100k KM

: 22 lip 2014, o 23:32
autor: mcc
niestey zbliza sie nieublaganie moment, kiedy srebran strzala dobije do 100k km. Z tego co sie zorientowalem powinienem wymiec rozrzad. Co jeszcze przy tym przebiegu z elementow eksploatacyjnych zrobic?

Dzieki za podpowiedz.

Pzw,
MCC

Re: 100k KM

: 22 lip 2014, o 23:53
autor: So What!
mcc pisze: rebran strzala dobije do 100k KM.
Mocne auto będzie :-d

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 00:00
autor: zinc
.

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 08:53
autor: mcc
So What! pisze:
mcc pisze: rebran strzala dobije do 100k KM.
Mocne auto będzie :-d
poprawione :-p


Dzieki za liste - o swiecach nie pomyslalem - moze warto wymienic na nowe?

Hamulce - nowe tarcze i klocki + przewody w oplocie i plyn,

chlodziwo zmieniane na jesien zeszlego roku - zmieniac juz?

olej + filtr - oczywiscie

mysle o olejach w dyfrach - nie robilem tego jeszcze

a co ze sprzeglem i skrzynia mozna zrobic? Nie ruszalem jej od zakupu (jakies 15k km). Ponoc byla rozbierana i robiona przed sprzedaza, sprzeglo rowniez.


Pzw,
MCC

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 09:49
autor: zinc
.

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 09:55
autor: jarmaj
zinc pisze: jsprawdz stan przewodow wysokiego.

Przecież tu nie ma kabli wys. napięcia :giggle:

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 10:44
autor: Chloru
jarmaj, nie znasz się. Kolega zinc twierdzi, że w wolnossących sedanach są reduktory to w WRX mogą być przewody WN :giggle: :mrgreen:

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 11:07
autor: cyqan
100tys km lub co ~5 lat się rozrząd wymienia.
Jeśli samochód jest starszy, to hazardzista z Ciebie, biorąc pod uwagę koszt porządnego remontu turbolota.

Rzecz jasna pompa wody, napinacze, rolki itd.

Oleje: motor, dyfer, skrzynia - tu ważne, żeby nie kupić na allegro podróby (ja kupuję w Intercarsie albo 4turbo, a już nie raz miałem styczność z podróbkami!).

Świece: można sprawdzić, jeśli działają, to po co zmieniać...

Filtr powietrza, dobry bawełniany jakiś poszukaj STi albo Cosworth

Hamulce: jeśli wchodzisz w stalowe oploty i sportowy płyn, to wyłącznie markowe tarcze i klocki. Jeśli cywil to ds2500 są bardzo fajnym klockiem, który w razie konieczności również sprawdzi się na jakiejś pojeżdżawce. Żadne pedalskie tarcze gładkie - prawdziwa zabawa zaczyna się od tarcz nacinanych. Wierconych bym unikał, ponieważ krótko żyją (pękają często).

Konserwacja: zdjąć zderzaki, zaglądnąć pod wykłądziny, wysuszyć wszystko, usunąć korozję, zakonserwować/pomalować, żeby ruda nie żarła.

Najważniejsze jeśli chodzi o bezpieczeństwo są hamulce i zawieszenie, więc do kontroli wszystkie gumki. Gdybyś któreś wymieniał, to pamiętaj, że żółte Strongflexy, Powerflexi i inne tańsze opcje, to nie jest to samo co Whiteline !!! One w dotyku przypominają plastik, tak więc są to rozwiązania do sportu wyłącznie! Najlepiej OEM, ew. pokombinować, np. poliuretany na tuleje wahaczy, żeby koło na slicku nie ocierało o nadkola, a reszta OEM :evilgrin:

Pozdr

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 12:00
autor: mcc
cyqan pisze:100tys km lub co ~5 lat się rozrząd wymienia.
Jeśli samochód jest starszy, to hazardzista z Ciebie, biorąc pod uwagę koszt porządnego remontu turbolota.
Juz byl robiony, wiec koszty znam...
cyqan pisze:Rzecz jasna pompa wody, napinacze, rolki itd.
OK - jakies zalecenia odnosnie producentow w/w?

cyqan pisze:Oleje: motor, dyfer, skrzynia - tu ważne, żeby nie kupić na allegro podróby (ja kupuję w Intercarsie albo 4turbo, a już nie raz miałem styczność z podróbkami!).
Zrobie - olej do tej pory bralem z usluga w subaruauto.pl - oni leja valvoline - spytam o millersa.
cyqan pisze:Świece: można sprawdzić, jeśli działają, to po co zmieniać...
Samochod jezdzi da sie cos wiecej sprawdzic i jak?
cyqan pisze:Filtr powietrza, dobry bawełniany jakiś poszukaj STi albo Cosworth
MAF sensor nie zwariuje przy wiekszym przeplywie?
cyqan pisze:Hamulce: jeśli wchodzisz w stalowe oploty i sportowy płyn, to wyłącznie markowe tarcze i klocki. Jeśli cywil to ds2500 są bardzo fajnym klockiem, który w razie konieczności również sprawdzi się na jakiejś pojeżdżawce. Żadne pedalskie tarcze gładkie - prawdziwa zabawa zaczyna się od tarcz nacinanych. Wierconych bym unikał, ponieważ krótko żyją (pękają często).
Yes sir! Czekam na dostawe.
cyqan pisze:Konserwacja: zdjąć zderzaki, zaglądnąć pod wykłądziny, wysuszyć wszystko, usunąć korozję, zakonserwować/pomalować, żeby ruda nie żarła.
Nie wiem czy moge na tyle zostawic samochod w serwisie. Na pewno mam rdze na tej belce co trzyma chlodnice a drugim miejscem gdzie ja widze to zaczepy foteli - jakis odjazd... Nigdy sie z tym nie zetknalem w innych samochodach.
cyqan pisze:Najważniejsze jeśli chodzi o bezpieczeństwo są hamulce i zawieszenie, więc do kontroli wszystkie gumki. Gdybyś któreś wymieniał, to pamiętaj, że żółte Strongflexy, Powerflexi i inne tańsze opcje, to nie jest to samo co Whiteline !!! One w dotyku przypominają plastik, tak więc są to rozwiązania do sportu wyłącznie! Najlepiej OEM, ew. pokombinować, np. poliuretany na tuleje wahaczy, żeby koło na slicku nie ocierało o nadkola, a reszta OEM :evilgrin:
Gumki mam poliuretanowe na calym przodzie procz maglownicy. Na tyle tylko stab. Ale i to sie niebawem zmieni bo mowiono mi w serwisie, zeby sie nad nimi zastanowic bo zaczynaja sie sypac. Mam mixa producentow bo zmienialem przy roznych okazjach. whiteline mam na stabie z tylu z tego co pamietam. Jakos nie zauwazylemw iekszej roznicy pomiedzy producentami - ten whiteline wydawal mi sie strasznie plastikowy. Nie pamietam na 100 ale chyba laczniki staba na przodzie tez mam whiteline wiec tam tez je mam.

Dzieki za rozbudowane info!

Pzw,
MCC

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 17:16
autor: zinc
.

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 17:29
autor: zinc
no koment...

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 19:44
autor: Chloru
zinc, czy Ty do cholery czytasz co się do Ciebie pisze i masz jakieś pojęcie o tym jak zbudowane są auta? W WRX nie ma przewodów wysokiego napięcia, tak samo jak w wolnossących Imprezach sedan nie ma reduktora. Faktycznie jeżeli przychodzi Ci do głowy serwisowanie lub też sprawdzanie tych elementów to serwisujesz auta nie na 200% tylko na pierdyliard zylionów procent. :evilgrin:

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 20:35
autor: zinc
Chloru pisze:jarmaj, nie znasz się. Kolega zinc twierdzi, że w wolnossących sedanach są reduktory to w WRX mogą być przewody WN :giggle: :mrgreen:
hmmm nie bede zgrywal wszystko wiedzacego ale kutwa siedzialem w takiej wiec albo przekladka albo nie odrozniam sedana od kombi... any way nie badz zlosliwy, co innego zwrocic uwage ze http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... sion_cord/ a co innego zgrywac sie... no coz... :cofee:

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 20:36
autor: zinc
Chloru pisze:zinc, czy Ty do cholery czytasz co się do Ciebie pisze i masz jakieś pojęcie o tym jak zbudowane są auta? W WRX nie ma przewodów wysokiego napięcia, tak samo jak w wolnossących Imprezach sedan nie ma reduktora. Faktycznie jeżeli przychodzi Ci do głowy serwisowanie lub też sprawdzanie tych elementów to serwisujesz auta nie na 200% tylko na pierdyliard zylionów procent. :evilgrin:
z wyjatkiem szczegolow w konkretnych modelach obstawiam ze niestety wiecej wiem niz sadzisz...

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 20:43
autor: hati
cyqan pisze: Rzecz jasna pompa wody



Wydawalo mi sie ze juz to pisalem - pompa wody co 200 kkm, chyba ze cos Twojej dolega. Standardowo pompe wymienia sie co drugi rozrzad. Ja mialem wlasnie teraz zmienianą po 200kkm. U mnei zreszta prawdopodobnie tylko pasek zostal zmieniony na 100kkm, wiec pewnie wszystkie rolki dojechaly tez do 200 kkm

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 21:45
autor: Piter 35
hati pisze: Wydawalo mi sie ze juz to pisalem - pompa wody co 200 kkm, chyba ze cos Twojej dolega. Standardowo pompe wymienia sie co drugi rozrzad. Ja mialem wlasnie teraz zmienianą po 200kkm. U mnei zreszta prawdopodobnie tylko pasek zostal zmieniony na 100kkm, wiec pewnie wszystkie rolki dojechaly tez do 200 kkm
Wymiana pompy wody co 200 koła to lekkomyślność , moim zdaniem powinno się wymieniać co 100 wraz z rolkami ( koszty nie są gigantyczne - dobra pompa to jakieś 350-450 zł ) więc jest to pozorna oszczędność a kłopoty mogą być duże jak pompa walnie . Oszczędzanie na takich częściach to proszenie się o kłopoty .
ale no cóż " mój cyrk moje małpy " :mrgreen:

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 22:13
autor: Chloru
zinc pisze: z wyjatkiem szczegolow w konkretnych modelach obstawiam ze niestety wiecej wiem niz sadzisz...

Z pewnością więcej piszesz niż wiesz :evilgrin:
zinc pisze: hmmm nie bede zgrywal wszystko wiedzacego ale kutwa siedzialem w takiej wiec albo przekladka albo nie odrozniam sedana od kombi...
zinc pisze: kazde 2.0 na mialo reduktor z rocznikow w temacie...

Ustal wersję z alter ego :->
zinc pisze: any way nie badz zlosliwy, co innego zwrocic uwage ze http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... sion_cord/ a co innego zgrywac sie... no coz... :cofee:

Uwagę zwrócił Ci jarmaj. Ty następnie piszesz głupoty po raz kolejny a na koniec edytujesz posty. Be a man :evilgrin:

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 22:19
autor: hati
Piter 35 pisze: Wymiana pompy wody co 200 koła to lekkomyślność


No to musisz o tym serwisy powiadomic, bo wymieniają co 200 kkm :-)

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 23:06
autor: Gootek
Piter 35 pisze:Wymiana pompy wody co 200 koła to lekkomyślność , moim zdaniem powinno się wymieniać co 100 wraz z rolkami ( koszty nie są gigantyczne - dobra pompa to jakieś 350-450 zł ) więc jest to pozorna oszczędność
Kiedy zacząłem to czytać, to pomyślałem, że napiszesz, że nie ma sensu wymieniać tej pompy po 200 tysiącach skoro dobrze działa. Ale Ty piszesz jednak, żeby wymienić już po 100 tysiącach. Nie wiem po co tak szybko? Może 400 zł to nie bardzo dużo jak na część do samochodu, ale jednak wystarczająco, żeby się zastanwić przez moment jaki jest sens je wydawać :roll:
Piter 35 pisze:kłopoty mogą być duże jak pompa walnie . Oszczędzanie na takich częściach to proszenie się o kłopoty .
Co to znaczy "pompa walnie"? Jakie "duże kłopoty" masz wtedy na myśli?

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 23:08
autor: zofija
Лукашэнка, pompa wody jest na rozrządzie - w sensie napędzana paskiem rozrządu. Nie możesz "na oko" stwierdzić kiedy przestanie dobrze działać. Jak się zepsuje, zatrze i zatrzyma, to zatrzymuje cały pasek (wyrywa zęby), a wtedy to już tylko rzadkie wylać, gęste wyrzucić.

Tak, wymienia się ją trochę profilaktycznie.

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 23:29
autor: Chloru
Szczególnie gdy interwał wymiany rozrządu to 100 tysięcy km a nie 60. Sam koszt usługi tez jest wyższy niż w przeciętnym aucie.

Zofija - nie strasz ludzi ;-) Pompa może też zacząć po prostu ciec. Wtedy się okazuje, że oszczędność 400 PLN odbija się ekstra kosztem 1-2 kPLN.

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 23:37
autor: Gootek
zofija pisze:Лукашэнка, pompa wody jest na rozrządzie - w sensie napędzana paskiem rozrządu. Nie możesz "na oko" stwierdzić kiedy przestanie dobrze działać. Jak się zepsuje, zatrze i zatrzyma, to zatrzymuje cały pasek (wyrywa zęby), a wtedy to już tylko rzadkie wylać, gęste wyrzucić.
OK, gdyby ta pompa się zatarła i zatrzymała, to rzeczywiście byłoby kiepsko.
Ale słyszałaś kiedyś o takim przypadku, czy to sytuacja hipotetyczna?
No bo na moją wyobraźnię, jedyną sytuacją, gdy ta pompa mogłaby się zatrzeć, to wtedy gdyby pracowała na sucho. To znaczy nie byłoby płynu chłodniczego w układzie.
A gdyby go nie było, bo na przykład nastąpiłby całkowity wyciek, którego byśmy nie zauważyli i nie wyłączyli silnika, to wydaje mi się, że spowodowana tym awaria pompy wodnej nie byłaby najpoważniejszym klopotem jaki by nas spotkał?

PS
Sorry, że drążę temat, ale jakoś mi się na techniczne pogaduchy zebrało. ;-)

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 23:45
autor: komin
ja mam pompe wody na pasku klinowym :-p

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 23:46
autor: zinc
Chloru pisze:
zinc pisze: z wyjatkiem szczegolow w konkretnych modelach obstawiam ze niestety wiecej wiem niz sadzisz...

Z pewnością więcej piszesz niż wiesz :evilgrin:
zinc pisze: hmmm nie bede zgrywal wszystko wiedzacego ale kutwa siedzialem w takiej wiec albo przekladka albo nie odrozniam sedana od kombi...
zinc pisze: kazde 2.0 na mialo reduktor z rocznikow w temacie...

Ustal wersję z alter ego :->
zinc pisze: any way nie badz zlosliwy, co innego zwrocic uwage ze http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... sion_cord/ a co innego zgrywac sie... no coz... :cofee:

Uwagę zwrócił Ci jarmaj. Ty następnie piszesz głupoty po raz kolejny a na koniec edytujesz posty. Be a man :evilgrin:
zamiast edit zrobilbym usun ale nie ma:P co by blednych info w takim razie nie powtarzac. zreszta cos ostatnio wszyscy wszedzio bojowi...

Re: 100k KM

: 23 lip 2014, o 23:49
autor: mcc
Chloru pisze: w wolnossących Imprezach sedan nie ma reduktora

pewnie chodzilo mu o forka :-d

Klima - zrobiona na wiosne, geomatria niedawno, gumki na szybe - do wymiany - ale tu mam swoj typ - valeo albo motgum...

Pompe zrobie dla spokoju

Pzw,
MCC