Spróbuj zainstalować wszystko jeszcze raz korzystając z info z linka poniżej.lutek34 pisze: Już odpuściłem z próbami, podjadę do nich z laptopem i niech próbują podłączyć się do samochodu.
http://www.romraider.com/Documentation/ ... rFAQ#toc40
Spróbuj zainstalować wszystko jeszcze raz korzystając z info z linka poniżej.lutek34 pisze: Już odpuściłem z próbami, podjadę do nich z laptopem i niech próbują podłączyć się do samochodu.
Zadziałały EvoScan i Subaru Select Monitor Scan Tool.Soltys pisze:stormy,
Jakich programów używasz do SSM1? Ja mam JecsScana, EvoScan i chyba jeszcze jeden lub dwa. Trzymam to na drugim kompie, więc teraz nie powiem. Turbodziada nie do końca to ogarnia, widzę kilka parametrów, ale to nie jest to.
Super opis, wart przyklejenia do bibliotek.stormy pisze:
To może dla usystematyzowania:
SSM (SSM-0):
- Bardzo stara wersja, używa komunikacji Rx, Tx i dodatkowo linii zegarowej (protkoł synchroniczny)
- Nie znam programów ani interfejsów działających z SSM-0.
SSM-1:
- Używa komunikacji Tx Rx, piny 12 i 13 w gnieździe typu OBDII oraz 2 i 3 w subarowym gnieździe 9-pin.
- Przykładowe programy: EvoScan, Subaru Select Monitor Scan Tool
- Interfejsy: Konwertery USB-RSR232(TTL), Interfejsy LPG (testowałem!)
SSM-2:
- Używa komunikacji K i L, piny 7 i 15 w gnieździe typu OBDII.
- Przykładowe programy: FreeSSM, Romraider, EvoScan
- Interfejsy: Typowe "głupie" interfejsy pod VAG-COM/VCDS 3.11 lub 4.09.
SSM-3:
- Używa komunikacji CAN, piny 6 i 14 w gnieździe typu OBDII
- Przykładowe programy: EvoScan
- Interfejsy: Dedykowane interfejsy obsługujące CAN np. OpenPort 2.0
OBDII:
- Ustandaryzowany protkół, uniwersalny dla wszystkich pojazdów, jednak w porównaniu w powyższymi ma spore ograniczenia, w praktyce obsługuje tylko silnik i automatyczną skrzynie biegów
- Używa komunikacji K i L (ISO) lub CAN zależnie od rocznika (w przypadku Subaru, dla innych marek są jeszcze stosowane VPW i PWM)
- Interfejsy: np. wszystkie oparte na ELM327
Który protokół mamy w swoim Subaru? Wystarczy zerknąć na gniazdo diagnostyczne.
Jeżeli mamy stare gniazdo 9 pin to będzie to na pewno SSM-1.
W gnieżdzie OBDII trzeba zerknąć na piny - producenci umieszczają tylko te potrzebne, reszta to puste dziurki.
- Jeżeli mamy piny 12 i 13 to pewnie zadziała SSM-1
- Jeżeli mamy pin 7 (i ew. 15) to pewnie zadziała SSM-2 oraz OBDII
- Jeżeli mamy piny 6 i 14 to pewnie zadziała SSM-3 oraz OBDII
Nie konieczne musi być tylko 1 protkół - ja np. w Imprezie '99 mam zarówno SSM-1 jak i SSM-2 i obydwa działają.
SSM-2 testowałem typowym interfejsem VAG-COMa a SSM-1 interfejsem LPG do KME do którego dorobiłem kabelek zakończony pojedyńczymi pinami.
tzn jaki? Taki jak na zdjęciach dwa posty wyżej?paku pisze:Ja ma taki i działa na freeSSM.
To napisałem wcześniej że mi ten zadziałał z freessm.
skwaro pisze:A/F Correction to poprawki po sondzie/sondach, AF Learning STFT i LTFT. Tu np. masz opis korekt długoterminowych: https://cobbtuning.zendesk.com/hc/en-us ... ing-Ranges