Strona 1 z 1

Twardy hamulec przy doładowaniu

: 11 sie 2014, o 21:24
autor: majeszczak
Cześć, mam problem.. dziwna sytuacja po przełożeniu anglika, przy doładowaniu twardnieje mi hamulec. Po odpuszczeniu gazu.. chyba wszystko wraca do normy.. pojawia się to tylko przy pełnej pi*zdzie... i jest troche niebezpieczne bo nie wiadomo kiedy i gdzie trzeba dusić mocniej a kiedy zachowuje się normalnie..

pomysły?

a tu link do zabawki :

Re: Twardy hamulec przy doładowaniu

: 11 sie 2014, o 21:50
autor: ryjeks
Wężyk od podciśnienia do serwa. Sprawdzić o co chodzi, że nie chodzi jak powinno ;-)

Re: Twardy hamulec przy doładowaniu

: 11 sie 2014, o 23:12
autor: Digit
Hm, a to nie jest normalne, że hamulec twardnieje przy doładowaniu, bo serwo chętne wyłącznie na ssanie z kolektora? ;-)
Nie licząc oczywiście jakichś rozwiązań typu pompa podciśnienia na wałku czy też elektryczna.

Re: Twardy hamulec przy doładowaniu

: 12 sie 2014, o 09:27
autor: smok
A ja mam natomiast w drugą stronę - przy wzroście obrotów pedał od hamulca wpada głębiej. Wężyk sprawdzony i nic...

: 12 sie 2014, o 10:44
autor: siewcu
Na wężyku powinien być jeszcze zaworek jednokierunkowy...

Re: Twardy hamulec przy doładowaniu

: 12 sie 2014, o 12:52
autor: smok
Jest. I jest sprawdzony i działa i nic nie lepiej. Sądzę, że problem może być zbliżony do problemu majeszczaka, dlatego napisałem w tym wątku.

Re: Twardy hamulec przy doładowaniu

: 6 paź 2014, o 23:18
autor: majeszczak
do dupy... dalej,
chyba stało sie to po zamontowaniu korektora siły hamowania

Re: Twardy hamulec przy doładowaniu

: 6 paź 2014, o 23:24
autor: lukass
Serwo działa na podciśnienie. Dołądowanie jest jakby przeciwieństwem podciśnienia, chyba że na fizyce nie uważałem', to jak ma to serwo niby działać przy doładowaniu :?: Rajdówki z podtrzymaniem turbo nie mają zazwyczaj wspomagania hamulcy - myslisz że przez przypadek?

: 7 paź 2014, o 08:34
autor: siewcu
jest to do pogodzenia. akumulator podciśnienia, a jak dalej będzie za mało to już trzeba vacuum pompę podłączyć.

ps. jak już o fizyce mówisz, to nie doładowanie a nadciśnienie..

Re: Twardy hamulec przy doładowaniu

: 7 paź 2014, o 08:39
autor: lukass
Dołądowanie = powstanie nadciśnienia w kolektorze - taki skrót myslowy ;-)
Oczywiście ze mozna to pogodzić, ale seryjnie w Imprezie nie ma ani akumulatora podciśnienia jak i vaku pompy, więc w momencie kiedy jest doładowanie to nie ma wspomagania hamulców

: 7 paź 2014, o 08:52
autor: siewcu
chwilę jest, dopiero po czasie twardnieje pedał...

Re: Twardy hamulec przy doładowaniu

: 7 paź 2014, o 16:26
autor: majeszczak
to dlaczego w bugeye'u moim drugim działa to dobrze? mogę dusić hampel jak ładuję pełny boost? (rajdowy styl jazdy) a w gc nie działa?

Re: Twardy hamulec przy doładowaniu

: 8 paź 2014, o 11:15
autor: glazu6
a zaworek masz w dobrą stronę włożony?

Re: Twardy hamulec przy doładowaniu

: 8 paź 2014, o 21:35
autor: majeszczak
sprawdziłem to dzisiaj jeszcze raz, w bug eye tez to mam tylko nie az w takim stopniu :((
odpiąłem podcisnienie od serwa i stał się twardy, ale mi przynajmniej nie pływa juz
teraz dobra pompa i dobre hamulce i moze bedzie dzialal bardziej torowo

: 8 paź 2014, o 22:17
autor: siewcu
to jeszcze musisz wyrzucić serwo, pompę abs i położyć od nowa cały układ hamulcowy. powodzenia :)

Re: Twardy hamulec przy doładowaniu

: 9 paź 2014, o 21:45
autor: majeszczak
serwa nie ma, podobno pasują hamulce z vw Touareg ?

Re: Twardy hamulec przy doładowaniu

: 10 paź 2014, o 08:01
autor: jarmaj
majeszczak pisze:serwa nie ma, podobno pasują hamulce z vw Touareg ?

Touareg ma takie same hamulce jak Cayenne?

Bo te z Cayenne wiem że były zakładane. Nie jest to operacja plug&ply, trzeba trochę porzeźbić, ale jest to do zrobienia.

: 10 paź 2014, o 10:03
autor: siewcu
6 tłoczkowe zaciski z Touareg/Cayenne/Q7, można założyć ale p&p to to nie jest... jak się policzy koszty to wychodzi minimum 2k za zaciski z adapterami.

Re: Twardy hamulec przy doładowaniu

: 13 paź 2014, o 15:48
autor: Budynia
Po przekładce nie miałem zaworka i to była masakra! Dokładnie to co piszesz: pełen gaz a potem cegła pod hamulcem, a jak zapierałem się i przemogłem to blokowało koła (mam zestaw z sti). Napisałem do kolesi i mi wysłali jakiś taki zaworek zmęczony życiem i problem się zmniejszył ale nadal był.
Więc wymieniłem wężyk na nowy, nowe króćce i "wypożyczyłem" z hurtowni kilka zaworków na testy, jedne działały "lekko" a inne były w 100% sprawne. Zostawiłem ten który był najtańszy i wyglądał solidnie... z OPLA :?