Strona 1 z 1

Problem z wtryskiwaczami

: 30 sie 2014, o 16:10
autor: wade
Pytanie czysto techniczne. Czy jeżeli silnik jest wyposażony w czujnik wału i wałka a podłączony jest tylko wał to czy do cewki będzie dochodził sygnał (nie napięcie, bo to dochodzi) z kompa przez moduł. Obecny efekt taki ze nie ma iskry a napięcie jest. Dodam że autko ma immo i wedłóg schematu ECU obydwa czujniki podłącza się w odpowiednie gniazda w zeleżności czy jest immo czy nie. Silnik EJ20 115KM.



Aha i jeszcze jedno. Czy ten silnik był w ogóle wyposażony w czujnik wałka? Bo dostałem taki w zestawie ale nie zauważyłem nic specjalnego na samym kole wałka przy rozrzadzie skąd mozna by sczytać sygnał.

Re: Czujnik wału/wałka a zapłon

: 30 sie 2014, o 17:49
autor: Ciara
W tym silniku sa oba te czujniki i oba musza byc podlaczone. Przerabialem problem tych czujnikow.

Re: Czujnik wału/wałka a zapłon

: 30 sie 2014, o 17:53
autor: wade
O to dobrze bo chyba znam przyczyne niesprawności. A tak dalej ciągnąc temat. Jak działa ten czujnik wałka. Bo koło wałka nie wyszczególnia sie niczym zbytnio w przeciwieństwie do np. koła wału.

Re: Problem z wtryskiwaczami

: 2 wrz 2014, o 17:06
autor: wade
Udało się, iskra jest. Ale jest kolejny problem. Wtryski nie podaja paliwa. Paliwo na szynę sie dostaje a wtryski nic nie puszczają. Napięcie na nich wynosi jakieś 3,4 V a powinno być 12 (?), tak mi sie wydaje. Tyle samo (3,4 V) wychodzi z komputera na wtryski.

I teraz pytanie nr.

1. Wtryski są sterowane masą czy napięciem?
2. Przewód ktory wychodzi z wtrysków i schodzi się razem a dalej idzie do kompa, to masa czy napięcie? Bo według jednego schematu to masa a drugiego to napięcie. Co ciekawe podaje on napięcie około 3V, tak samo jak te pojedyncze dochodzące do wtrysków. Dziwne ale miernik nie kłamie. Przy okazji wyjaśni to pierwszą kwestie.

Wie ktos o co chodzi? Mogą być żle podpięte przewody na kompie bo była zmienina wiązka i może sie pomyliłem?

Re: Problem z wtryskiwaczami

: 2 wrz 2014, o 18:11
autor: Shabat
Masz dwie możliwości - zamienione przewody doprowadzający i odprowadzający paliwo i/lub brak jednej z mas sterujących komputera i/lub porządnej masy silnika. Samo napięcie na wtryskach niewiele ci powie - warto by było usiąść z serwisówką i oscyloskopem przy takim problemie tak przy okazji.

Re: Problem z wtryskiwaczami

: 2 wrz 2014, o 19:07
autor: wade
No przydałby się prawdziwy schemat tego silnika i wiązki ale na razie brak, niestety. Odnośnie tego problemu mam ogromną prośbę do was. Czy mógłby ktoś sprawdzić jakie podaje mu napięcie na przepływomierz? Najlepiej z tego samego silnika.