Strona 1 z 2

Problem z silnikiem

: 5 wrz 2014, o 20:25
autor: wade
Siemanko, po wielu trudach udało mi się uruchomić silnik po SWAPie. Było 1.6 jest 2.0 N/A (1998). Niestety nie może być tak różowo. Silnik chodzi bardzo nierówno, trzęsie nim na wszystkie strony, strzela w tłumik, z rzadka w filtr, nie wkręca się w ogóle na obroty, dodanie gazu nic nie zmienia, śmierdzi paliwem. Z silnika 1.6 zostawiłem przepływomierz na 3 piny, w tamtym był na 4 piny. Z przepławką sobie pyrka, bez gaśnie. Cewka z 1.6. Zostawiłem również przepustnice z silniczkiem krokowym z 1.6. W tym 2.0 krokowiec był na kolektorze dolotowym. Została po nim tylko dziura którą zaślepiłem. Czy silnik krokowy jest podpięty czy nie silnik i tak sobie pyrka. Silnik na podpiętych 2 wtryskiwaczach chodzi jak by lepiej niż na 4. Odpięcie czujnika wału lub wałka sprawia że w ogóle nie odpala. Iskra jest, nie jestem w stanie powiedzieć czy w odpowiednim momencie. Rozrząd ustawiony dobrze.

1. Skąd bierze powietrze skoro krokowiec jest zamknięty?
2. Czy przepływomierz i krokowiec z przepustnicą z 1.6 może mieć znaczenie?
3. Jakieś pomysły?

Załączam filmik:


Re: Problem z silnikiem

: 5 wrz 2014, o 21:02
autor: darecki1981
Coś z powietrzem! nie przekładałem go ale filmik który umieściłeś pokazuje jakby on się dławił, nie ma czym oddychać i nie ma kompresji wylewa paliwo!
moim zdaniem coś przepływka daje dupy, albo coś zle podpiąłeś!

Re: Problem z silnikiem

: 5 wrz 2014, o 21:41
autor: rafik555
a od jakiego masz komputer ? zostawiłeś od 1.6 ? zdejmij pokrywe rozrządu i zobacz ile ząbków ma zębatka od wału. wiem że 2.0 ma jeden ząbek wiecej niż 1.8 i też miałem problem kiedyś. Także porównaj te 2 koła co podają impuls na czujnik wału.

Re: Problem z silnikiem

: 6 wrz 2014, o 07:05
autor: wade
ECU jest od 2.0 a kół rozrządu nie ruszałem. A jak wyjaśnicie że silnik chodzi z podłączonym krokowcem i bez niego. Wszystkie przewody przekładałem przewód po przewodzie więc raczej jest OK.

Re: Problem z silnikiem

: 6 wrz 2014, o 09:58
autor: rafik555
Po odpięciu krokowego bedzie chodził bo pobiera wartosci z ecu. Tak samo przy odłączonych sondach silnik pracuje na bezpiecznych wartościach

Re: Problem z silnikiem

: 6 wrz 2014, o 10:04
autor: rafik555
A jak strzela w wydech i dolot to typuje ewidentny problem z zaplonem, ewentualnie rozrząd. Sprobuj podmienic jeszcze czujnik walu i walka. Sprawdz i powiedz na ktorych cylindrach masz iskre. Mozna jeszcze lampą sprawdzic zapłon. Najlepiej postaw obok podobna impreze kogos znajomego i przekladaj elementy.

Re: Problem z silnikiem

: 6 wrz 2014, o 21:16
autor: wade
Czujniki sa OK bo bez nich w ogóle nie rusza. Iskra na wszystkich garach. A z tym krokowcem to nie jest tak że jak jest odpięty to ma zamknięty przepływ powietrza z powodu braku zasilania? I jeśli tak jest i jednocześnie jest zamknięta przepustnica to skąd powietrze? Z podmianką części to dobry pomysł ale nie znam nikogo kto mógłby mi pomoc. W wtorek, środę dostanę przepływkę i krokowca od tego silnika i może to coś wyjaśni chyba że wcześniej na coś wpadnę.

Re: Problem z silnikiem

: 6 wrz 2014, o 22:00
autor: TERZO
Ja bym szukał przepływomierz na 4 piny..

Re: Problem z silnikiem

: 7 wrz 2014, o 12:36
autor: wade
I też dla tego zamówiłem go, mam nadzieje że pomoże. A odnośnie przepływomierzy. Wie ktoś czym się ten 3 pinowy od 4?

Re: Problem z silnikiem

: 9 wrz 2014, o 18:02
autor: wade
Panowie znowu przyda się pomoc. Dziś dostałem odpowiedzi krokowiec i przepustnice. Na szybko przed robotą podpoiłem tylko przpływke i teraz wcale nie odpala. To jedyna rzecz którą zmieniłem. Odpowiednio podpięty. Na tym z 1.6 chociaż odpalał. Czy brak krokowca może to powodować?

Re: Problem z silnikiem

: 9 wrz 2014, o 21:19
autor: wade
Małe dopełnienie, silnik odpala ale tylko na sekundę, może pół i gaśnie.

Re: Problem z silnikiem

: 10 wrz 2014, o 13:19
autor: MacGregor
"Silnik na podpiętych 2 wtryskiwaczach chodzi jak by lepiej niż na 4. Odpięcie czujnika wału lub wałka sprawia że w ogóle nie odpala."
Myślę że ewidentnie zalewa silnik + mała przepustnica (jakim cudem podpiąłeś krokowca i cz.przepustnicy z 1.6 skoro jest ecu z 2.0?). Czujnik wału musi być podpięty, na małym kole wału są ząbki i z nich czujnik podaje sygnały.
Chyba namieszałeś z elektryką.
Skoro masz ecu z 2.0 to całe oprzyrządowanie silnika ma być z 2.0 inaczej będziesz miał takie szopki.

Nie lepiej było uturbić 1.6, dało by to więcej korzyści i mniej problemów.

Re: Problem z silnikiem

: 10 wrz 2014, o 16:05
autor: wade
Przpeustnica pasowała bez problemów, kostka równierz jest taka sama. Krokowiec jest już odpowiedni a z tym starym myślałem że zadziała ale sie nie udało.

Re: Problem z silnikiem

: 10 wrz 2014, o 16:32
autor: MacGregor
Przepustnice w tych silnikach mają te same rozstawy otworów mocujących, także pasują między sobą, tylko ta z 1.6 ma najmniejszą gardziel.
Jak masz zrobioną wiązkę od ecu, całą przełożyłeś jak Ci doradzałem, czy jakoś inaczej?

Re: Problem z silnikiem

: 10 wrz 2014, o 17:28
autor: wade
Aha, jak mierzyłem średnice kolektora i przepustnicy to były takie same, dolot powietrza też pasował bez problemu więc myślałem że są takie same. A czy to może wpływać tak diametralnie na prace silnika. Czujnik położenia przepustnicy może przekłamywać czy chodzi tylko o średnicę gardzieli?

Wiązkę przerobiłem z 1.6 ale to raczej nie jest problem bo wystarczyło poprzekładać odpowiednie przewody, kabel po kabelku według wiązki od 2.0. Jutro podłącze wszystko razem i zobaczymy. Mam nadzieje że chodzi tylko o krokowca i przepływomierz.

Aha ap ropo krokowca. Wychodzą od niego dwa króćce pod chłodzenie tylko że na silniku nie widzę żadnych wyjść pod te przewody. Wie może ktoś gdzie powinny one iść.

Re: Problem z silnikiem

: 10 wrz 2014, o 22:36
autor: MacGregor
Krokowiec podłącz szeregowo za przepustnicą tutaj fotka .
http://farm4.static.flickr.com/3118/312 ... b4a116.jpg

za krokowcem podłącz tam gdzie była przepustnica.

Re: Problem z silnikiem

: 10 wrz 2014, o 23:56
autor: wade
No tak w sumie całkiem proste, dzięki za pomoc. Jutro idę działać.

Re: Problem z silnikiem

: 11 wrz 2014, o 17:31
autor: wade
Dalej nie działa. Ale wychodzi na to że nie ma prawa gdyż rozrząd jest przesunięty. Wychodzi że o jakieś 2 zęby. Musiał przeskoczyć gdy źle chodził na starych czujnikach. Dla pewności że dobrze to poprawie, mógłby ktoś napisać jak prawidłowo ustawić i założyć ten rozrząd? Tylko tak dokładnie i od początku. Z góry dzięki.

Re: Problem z silnikiem

: 12 wrz 2014, o 12:25
autor: hati
a masz jakąś serwisowke? Jest tam chyba dosc porządnie pokazane co i jak, jak zmienialem kiedys pasek w legacy to pamietam ze poszlo bez problemu. Koła na znaki, napinacz trzeba cofnac i zablokowac na czas montazu paska i potem sprawdzic po zalozeniu wszystkiego i zwolnieniu napinacza czy po obrocie walu o 360 stopni znaki dalej sa tak jak je ustawiles. Jesli sie rozrzad przestawia w czasie pracy to cos jest nei tak z rozrzadem. Po mojemu to nie ma prawa a jesli tak robi to albo zle zlozony albo cos jest uszkodzone w ukladzie rozrzadu.

Re: Problem z silnikiem

: 12 wrz 2014, o 18:20
autor: wade
Serwisówki nie mam więc ustawiam tak jak w każdym aucie. Nie wydaje mi się żebym zrobił coś źle ale wolę się sprawdzić. No nic w niedziele ustawie i zobaczę. A w między czasie może ktoś będzie wiedział dla czego silnik w ogóle nie reaguje na dodanie gazu. No jest jedna zmiana, mocniej strzela w filtr. Może to powodować przepustnica z 1.6. Może czujnik położenia przepustnicy?

Re: Problem z silnikiem

: 12 wrz 2014, o 19:04
autor: darecki1981
A w między czasie może ktoś będzie wiedział dla czego silnik w ogóle nie reaguje na dodanie gazu
założyłeś linke od gazu :-)

Re: Problem z silnikiem

: 14 wrz 2014, o 16:59
autor: wade
Rozrząd ustawiony, jest lepiej ale dalej nie działa jak powinno. Dalej brak reakcji na dodawanie gazu. Na jałowym filtr syczy a po dodaniu gazu cichnie. Na jałowym nie równo. Na 3 wtryskach nie strzela w filtr i wydech przy 4 wtryskach strzela. Po odpięciu przepływki gaśnie. Chodzi na podłączonym krokowcu i bez niego. Cewka od 1.6. Czy taka sama jest w 2.0? Jakieś pomysły?



Re: Problem z silnikiem

: 15 wrz 2014, o 15:56
autor: wade
Zna ktos może luz zaworowy w EJ20 115KM?

Re: Problem z silnikiem

: 18 wrz 2014, o 12:09
autor: wade
Wie ktoś czy przewody zapłonowe od 1.6 będą pasować do 2.0?

Re: Problem z silnikiem

: 19 wrz 2014, o 20:34
autor: wade
Czy cewka i moduł z 1.6 podpasują do 2.0?