Sonda lambda Outback 2.5 N/A MY00
: 20 paź 2014, o 19:18
Cześć
Ostatnio zauważyłem że mój Outback 2.5 N/A trochę dużo pali. Podłączyłem się FreeSSM (to samo jest na EcuExplorer) pod ECU. Brak blędów ale ....
Sonda lambda pokazuje napięcie 5.115V (dziwne powinno być około 0.3V) oraz Front O2 Rich sensor jest stale ON. Żaden Check się nie świeci. Objawy występują bez względu na temp silnika itp.
Wstępna diagnoza pierwszy sensor O2 (w katalogu z jakiejś strony wynika że to sensor typu A/F). Po odłączeniu tego sensora sonda pokazuje tyle co powinna około 0.3V. Sygnał Front O2 Rich jest OFF. Check się nie świeci.
W związku z tym mam pytania:
1. Czy odłączenie pierwszego sensora nie powinno wywalić Check Engine?
2. Czy w tym modelu rzeczywiście pierwszy sensor przed katalizatorem to A/F a za katalizatorem O2?
Z góry dziękuję
Jerzy
Ostatnio zauważyłem że mój Outback 2.5 N/A trochę dużo pali. Podłączyłem się FreeSSM (to samo jest na EcuExplorer) pod ECU. Brak blędów ale ....
Sonda lambda pokazuje napięcie 5.115V (dziwne powinno być około 0.3V) oraz Front O2 Rich sensor jest stale ON. Żaden Check się nie świeci. Objawy występują bez względu na temp silnika itp.
Wstępna diagnoza pierwszy sensor O2 (w katalogu z jakiejś strony wynika że to sensor typu A/F). Po odłączeniu tego sensora sonda pokazuje tyle co powinna około 0.3V. Sygnał Front O2 Rich jest OFF. Check się nie świeci.
W związku z tym mam pytania:
1. Czy odłączenie pierwszego sensora nie powinno wywalić Check Engine?
2. Czy w tym modelu rzeczywiście pierwszy sensor przed katalizatorem to A/F a za katalizatorem O2?
Z góry dziękuję
Jerzy