Może tylko jakaś pierdółka w rodzaju sprężynki/uszczelki/membrany albo kombinacja tego w zaworze sterującym wylotem do atmosfery? Mądrzę się, bo w sobotę asystowałem (czytaj: podawałem klucze ) przy rozbieraniu bloku zaworów pneumatyki Range Rovera i pomimo wstępnych obaw o nieodwracalność tego procesu, po złożeniu nie zostały żadne "nadmiarowe" części i wszystko pięknie działa.as1313 pisze:Też mi się wydaję, że to jakiś zaworek, bo po wyłączeniu silnika najpierw słychać "pyk" a potem schodzi powietrze.
Pneumatyczne zawieszenie Legacy
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Pneumatyczne zawieszenie Legacy
Re: Pneumatyczne zawieszenie Legacy
BartekT pisze: Może tylko jakaś pierdółka w rodzaju sprężynki/uszczelki/membrany albo kombinacja tego w zaworze sterującym wylotem do atmosfery? Mądrzę się, bo w sobotę asystowałem (czytaj: podawałem klucze ) przy rozbieraniu bloku zaworów pneumatyki Range Rovera i pomimo wstępnych obaw o nieodwracalność tego procesu, po złożeniu nie zostały żadne "nadmiarowe" części i wszystko pięknie działa.
Też mi się właśnie wydaję, że to jakiś zaworek. Może ktoś wie czy w okolicach Lublina, Zamościa jest ktoś kto by miał o tym pojęcie.Serwis w Lublinie raczej odpada bo jak powiedziałem, że mam pneumatykę w zawieszeniu to zrobili tak
Re: Pneumatyczne zawieszenie Legacy
http://opposedforces.com/parts/legacy/e ... tration_1/
http://opposedforces.com/parts/legacy/e ... tration_2/
Może znajdziesz mechanika zajmującego się pneumatyką siłową w przemyśle, w jakiejś fabryce na przykład. Ze schematu wynika, że są tylko 4 zawory, szukam jeszcze schematu ich działania.
Uderz jeszcze do ASO Koper (Wa-wa) i carfita.
http://opposedforces.com/parts/legacy/e ... tration_2/
Może znajdziesz mechanika zajmującego się pneumatyką siłową w przemyśle, w jakiejś fabryce na przykład. Ze schematu wynika, że są tylko 4 zawory, szukam jeszcze schematu ich działania.
Uderz jeszcze do ASO Koper (Wa-wa) i carfita.
Re: Pneumatyczne zawieszenie Legacy
BartekT pisze: Uderz jeszcze do ASO Koper (Wa-wa) i carfita.
Zapewne uderzę do Mysiadła do 4turbo tam mam najbliżej i szykuję mi się wyjazd w tamte strony a do carfita mam 300km.
- 12fasola12
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester '98 2.0 122KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Pneumatyczne zawieszenie Legacy
Chyba jednak przyszedł czas na pożegnanie z pneumatyką. Zaczyna opadać przód w czasie jazdy, po kilkuset metrach się podnosi, ale na naszych wrocławskich wspaniałych drogach to wystarczy aby stracić ząbki. Jazda z podniesionym przez cały czas też grozi uszkodzeniem ciała . Byłem na sprawdzeniu sprawności amortyzatorów i tył jest już słabiutki.
Mam w związku z tym pytanie. Czy trzeba przerabiać (dorabiać) instalację elektryczną aby zamotować lampy ze sterowaniem z kabiny, czy instalacja jest już gotowa i wystarczy wymienić lampy i dodać pokrętło? Czy warto pakować się w przeszczep używanych części, czy lepiej kompletować zawieszenie nowe?
Mam w związku z tym pytanie. Czy trzeba przerabiać (dorabiać) instalację elektryczną aby zamotować lampy ze sterowaniem z kabiny, czy instalacja jest już gotowa i wystarczy wymienić lampy i dodać pokrętło? Czy warto pakować się w przeszczep używanych części, czy lepiej kompletować zawieszenie nowe?
- 12fasola12
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester '98 2.0 122KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Pneumatyczne zawieszenie Legacy
... a jednak nie Zostałem na podusi. Wymieniełem na nowe, kosztowało majątek ale teraz wszystko jest pięknie i mam nadzieję, że długo będzie bo drugiej nerki sprzedać nie mogę.
- Kwiat Paproci
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: WPR
- Auto: Golf III
- Polubił: 7 razy
- Polubione posty: 7 razy
Re: Pneumatyczne zawieszenie Legacy
No to dłużej pewnie pojeździ niż te nowe... czego życzę.
A co do nerki - w razie rozterki zawsze można sprzedać cudzą
A co do nerki - w razie rozterki zawsze można sprzedać cudzą
Re: Pneumatyczne zawieszenie Legacy
Kurde też szukam kogoś do mojego pneumatycznego zawieszenia, znacie kogoś z okolic Wrocławia ?
- 12fasola12
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester '98 2.0 122KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Pneumatyczne zawieszenie Legacy
Kurde też szukam kogoś do mojego pneumatycznego zawieszenia, znacie kogoś z okolic Wrocławia ?
Polecić mogę tylko Pana Marka z MTS w Dzierżoniowie.
Jakie objawy?
- 12fasola12
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester '98 2.0 122KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Pneumatyczne zawieszenie Legacy
Witam
Ja ostatnio próbowałem jakoś usunąć usterkę zawiasu w swoim Legacy ale nic z tego nie wyszło. Uszczelniłem tylko niewielką nieszczelność przy osuszaczu i dalej lipa siada przód po nocy (nie zawsze ale często). U mnie jak już pisałem przyczyną jest rozdzielacz (na 90%). Muszę go wymontować i może wtedy jakoś go rozbiorę bo na aucie nie da rady.
Wie ktoś może czy da się jakoś odłączyć ten wężyk, który wchodzi od góry do osuszacza i łączy się z rozdzielaczem bo próbowałem go wyciągnąć i nie dało rady a nie chcę na chama wyrywać żeby jeszcze większego bałaganu nie narobić?
Ja ostatnio próbowałem jakoś usunąć usterkę zawiasu w swoim Legacy ale nic z tego nie wyszło. Uszczelniłem tylko niewielką nieszczelność przy osuszaczu i dalej lipa siada przód po nocy (nie zawsze ale często). U mnie jak już pisałem przyczyną jest rozdzielacz (na 90%). Muszę go wymontować i może wtedy jakoś go rozbiorę bo na aucie nie da rady.
Wie ktoś może czy da się jakoś odłączyć ten wężyk, który wchodzi od góry do osuszacza i łączy się z rozdzielaczem bo próbowałem go wyciągnąć i nie dało rady a nie chcę na chama wyrywać żeby jeszcze większego bałaganu nie narobić?
Re: Pneumatyczne zawieszenie Legacy
Witam jestem nowy na forum tak ze pozdrawiam.Mam pytanie jak opuscic pneumatyczne zawieszenie,jazda powyzej 80km/h nic nie zmienia.
-
kropi
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Łódź i okolice
- Auto: 1998 Forester 2.0, 1999 Legacy 2.5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Odp: Pneumatyczne zawieszenie Legacy
Mam podobny problem w swoim Legacy III z 99 roku. Jeszcze w maju stał nawet kilka dni bez opadania, w którymś momencie zaczął równomiernie opadać przód, niezbyt gwałtownie bo po kilku godzinach, ale jednak. Czy oprócz miechów może być inna przyczyna? Ktoś z Łodzi zajmuje się takimi sprawami? Żal mi wywalać pneumatykę ale wymiana miechów to trochę kosztowna zabawa... I z tego co czytam nie zawsze pomaga.
Re: Pneumatyczne zawieszenie Legacy
Pacjent Subaru Legacy III,zawieszenie pneumatyczne,opadajacy przod,problem z uzyskaniem cisnienia roboczego,odpowiedzialnego za uzyskanie wypoziomowania roboczego,do trybu jazdy,jednostronne,lub obustronne na przedniej osi,przy podniesieniu auta i probie opuszczenia,czasami moze nie reagowac,w momencie wystapienia usterki kontrolka od poziomlwania moze sie swiecic,lecz nie koniecznie. Po krotkim czasie zawieszenie opada...
Diagnoza...
Jesli poduszki powietrzne sa szczelne,to problem glownie lezy w instalacji elektrycznej,czesto sie zdarza,ze przewody sa zgnite,utlenione,skorodowane,sterownik zawieszenka jest raczej trwaly i nie w nim jest przyczyna...
Naprawa...
Oczyszczenie przewodow,polaczenie nowych kostek(czasami te kostki w komorze silnika potrafia przepuscic wode,wilgoc i wystepuje problem)
Oczywiscie kazdy problem moze byc indywidualny,lecz w przypadku tego zawieszenia problem wystepuje w skutek slabego zabezpieczenka przewodow elektrycznych.
Moze komus sie przyda,pozdrawiam.
Ps...po naprawie wiazek elektrycznych zawieszenia nie opada nawet po nocy,zas przed naprawa opadalo po krotkim czasie,elekrozawory po zgaszeniu silnika upuszczalo powietrze,lecz najwiekszym problemem bylo dobicie odpowiedniego cisnienia i samowypoziomlwanie.
Diagnoza...
Jesli poduszki powietrzne sa szczelne,to problem glownie lezy w instalacji elektrycznej,czesto sie zdarza,ze przewody sa zgnite,utlenione,skorodowane,sterownik zawieszenka jest raczej trwaly i nie w nim jest przyczyna...
Naprawa...
Oczyszczenie przewodow,polaczenie nowych kostek(czasami te kostki w komorze silnika potrafia przepuscic wode,wilgoc i wystepuje problem)
Oczywiscie kazdy problem moze byc indywidualny,lecz w przypadku tego zawieszenia problem wystepuje w skutek slabego zabezpieczenka przewodow elektrycznych.
Moze komus sie przyda,pozdrawiam.
Ps...po naprawie wiazek elektrycznych zawieszenia nie opada nawet po nocy,zas przed naprawa opadalo po krotkim czasie,elekrozawory po zgaszeniu silnika upuszczalo powietrze,lecz najwiekszym problemem bylo dobicie odpowiedniego cisnienia i samowypoziomlwanie.
Re: Pneumatyczne zawieszenie Legacy
robiłem ostatnio zespół sprężarki jak coś to mogę posłużyć informacją
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Re: Pneumatyczne zawieszenie Legacy
To dawaj, bo mój kompresor ma problem ze spuszczaniem... powietrza. Po napompowaniu na HIGH i wyłączeniu samochód opuszcza się 1,5 tygodnia.
Re: Pneumatyczne zawieszenie Legacy
problem jest z zaworem spustowym prawdopodobnie, za spuszczanie odpowiedzialne jest 5 elektrozaworów, ale jeśli pompuje normalnie to problemem jest zawór spustowy ;) można go spokojnie sprawdzić doprowadzając 12V
Zeby się tam dostać trzeba wyjąć sprężarkę, wyjąć ją ze stelażu, odkręcić dwie śrubki (ja miałem poklejone klejem śrubki i dekielek ) oznaczone małymi strzałkami, poklejone muszą być bo jest tam ciśnienie
kostka z 4 pinami kolory kabli to żółty i niebieski
do pompowania ten zawór jest zamknięty a otwierają się zawory z listwy (można je spokojnie odkręcić i sprawdzić ) dla poszczególnych kół, do spuszczania powietrza muszą się otworzyć zawory z listwy + zawór ten zaznaczony czerwonym kwadratem.
warto przy tej operacji rozebrać resztę i sprawdzić i nasmarować
jak coś to pisz na PW podam Ci tel
Zeby się tam dostać trzeba wyjąć sprężarkę, wyjąć ją ze stelażu, odkręcić dwie śrubki (ja miałem poklejone klejem śrubki i dekielek ) oznaczone małymi strzałkami, poklejone muszą być bo jest tam ciśnienie
kostka z 4 pinami kolory kabli to żółty i niebieski
do pompowania ten zawór jest zamknięty a otwierają się zawory z listwy (można je spokojnie odkręcić i sprawdzić ) dla poszczególnych kół, do spuszczania powietrza muszą się otworzyć zawory z listwy + zawór ten zaznaczony czerwonym kwadratem.
warto przy tej operacji rozebrać resztę i sprawdzić i nasmarować
jak coś to pisz na PW podam Ci tel
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269