Strona 1 z 1

Outback / szarpanie przy dodawaniu gazu.

: 29 paź 2014, o 12:09
autor: Andrzej
Witam,

Od pewnego czasu zaobserwowałem dziwną reakcję na dodawanie gazu w moim Outbacku 2005.
Wyraznie wyczuwalne jest lekkie szarpanie podczas przyśpieszania. Szczególnie podczas ruszania na zimnym silniku.

Wiem że przy tym automacie dzieje się tak podczas zmiany kolejnych biegów. Ale teraz, jest to wyrazne "seryjne/drobne" szarpanie nie związane raczej z wchodzeniem na kolejny bieg.
Co może być powodem?

Andrzej

Re: Outback / szarpanie przy dodawaniu gazu.

: 16 lis 2014, o 21:16
autor: komin
podpinam sie :-) Legacy 2.5l AT 2001r zaobserwowałem dzinwne objawy a mianowicie przy obrotach 1800 dodaje gazu, skrzynia nie redukuje,samochód się trzesie po 5 -7 sek nastepuje redukcja i wszystko wraca do normy, zaobserwowałem to na zimnym silniku max 20 km jazdy potem brak objawów , przebieg 215000 olej w skrzyni nie wiadomo kiedy zmieniany zmieniać olej czy całą skrzynie :lol:
ps szlag mnie trafia samochód bez wiadomej przeszłości, wsadzone 24 kafle (wraz zakupem) normalne padaka :lol: kupił by WRX za tą kase

Re: Outback / szarpanie przy dodawaniu gazu.

: 20 lis 2014, o 18:47
autor: Andrzej
problem rozwiązany poprzez wymianę kompletu przewodów w/napięcia i świec.

Re: Outback / szarpanie przy dodawaniu gazu.

: 20 lis 2014, o 18:55
autor: darecki1981
, wsadzone 24 kafle (wraz zakupem) normalne padaka :lol: kupił by WRX za tą kase
myślisz że byłoby lepiej? Powiem Tobie że ja już sie pozbywam Subaru bo nie mam sił do tych aut, po 5 latach mogę powiedzieć że to porażka :mrgreen:

Re: Outback / szarpanie przy dodawaniu gazu.

: 20 lis 2014, o 19:45
autor: Piter 35
Zacznij od wymiany oleju w skrzyni :idea:

Re: Outback / szarpanie przy dodawaniu gazu.

: 22 lis 2014, o 18:55
autor: komin
darecki1981, ale frajda by była :-)
Piter 35, wymieniać normalnie czy dynamicznie ?

Re: Outback / szarpanie przy dodawaniu gazu.

: 22 lis 2014, o 19:44
autor: Piter 35
komin pisze: Piter 35, wymieniać normalnie czy dynamicznie ?
Lepiej by było dynamicznie ale kto to Ci w Kielcach zrobi :-/

Re: Outback / szarpanie przy dodawaniu gazu.

: 22 lis 2014, o 22:33
autor: komin
znów chyba Nowy Sącz będę odwiedzał :) albo trzeba znaleść warsztat zajmujący sie AT
jutro sprawdze poziom ATF, skrzynia sucha wiec wycieków nie ma ale kto wie :whistle:

Re: Outback / szarpanie przy dodawaniu gazu.

: 23 lis 2014, o 16:40
autor: komin
Wiadomo, poziom na bagnecie tyle ze macza sie tej ów bagnet kolor ATF chyba żółty co kupic na dolewke zeby tydzien przelatac ?

Re: Outback / szarpanie przy dodawaniu gazu.

: 26 lis 2014, o 21:36
autor: komin
problem rozwiązany :-) Carfit jak zwykle szybko i rzeczowo pomógł :-) pomogła dolewka LITR i na bagnecie pokazał sie minimum. Faktycznie skrzynia pancerna zrobiłem 10 tys i Bóg raczy wiedzieć ile jeszcze szkop zrobił z takim stanem ATF szarpanie ustało ale i tak czeka wymiana i to raczej dynamiczna teraz czekamy na koniec sezonu i zabieramy sie do wymiany :thumb:
ps. jaki koszt wymiany dynamicznej :?:
a jednak to samo :/ szarpanie ponizej 2 rpm, na P po gwaltownym bucie szarpie silnikiem wlasnie do 2 tys potem git. zamowilem swiece przewody WN i cewke (na stroboskopie widac roznice) ciekaw jestem czy pomoze. sterownik silnika jest ze skrzynia polaczony wiec jak cos z zaplonem nie tak to moze cos z tego bedzie

Re: Outback / szarpanie przy dodawaniu gazu.

: 5 gru 2014, o 22:49
autor: komin
przy wymianie przewodow WN okazalo sie ze jeden sie obluzowal, ale jak mialem kpl. to zmienilem cewke przewody WN i swiece :thumb: . wszystko jest juz naprawde OK. przestrzegam wszystkich: najpierw sprawdzac od najprostrzego i teoretycznie najbanalniejszego a dopiero wydawac kupe kasy. mnie kosztowalo obluzowanie przewodu 700 pln'ow :wall:

Re: Outback / szarpanie przy dodawaniu gazu.

: 5 gru 2014, o 23:13
autor: Andrzej
W moim przypadku było podobnie. Gniazdo jednego z przewodów WN, było już bardzo wypalone ( przy wyjściu z cewki) . Oprócz szarpań podczas pracy silnika, objawiało się widocznym bardzo dobrze przeskokiem Iskry na masę.
W oczekiwaniu na nowe przewody, wyczyściłem dokładnie pozostałości gniazda, wsadziłem do niego centymetrowej długości wkręt do drewna. Nasadziłem na wyjście z cewki, zaizolowałem wielokrotnie taśmą. Auto jak nowe. Koszt 0 zł.
Choć sugerowano mi wymianę przewodów NW razem z cewką.
Oczywiście jest to rozwiązanie zastępcze i tymczasowe - (czytaj) awaryjne.

Pozdrawiam