Strona 1 z 2
GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 1 lis 2014, o 21:25
autor: czaro
Witam,
Pacjent do seryjny GT'ek 99. W lato założyłem wydech prodrive, wszystko szło zgodnie z planem, ładowanie wzrosło do ok. 1.0bara na hamowni 235kM/312Nm jeździł naprawdę dobrze. Dalej jeździ dobrze tylko od kilku tygodni na wyższych biegach zaczęło coś wariować doładowanie. Skacze nawet do 1.4bara i w rezultacie następuje odcinka przy ok. 5000obr/min.
Co to może być? Nie wypierdzieli silnika w kosmos? I przede wszystkim, gdzie w okolicach Warszawy z tym jechać tak, żeby zrobili na tip top bez fuszery.
Z góry dzięki!
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 1 lis 2014, o 21:35
autor: cyqan
Zrobilo sie chlodniej i masz wiekszy boost, choc 1,4 bara moze tez oznaczac przytkany wezyk idacy od zimnej czesci turbo lub zawieszony westgate. Kup dobry MBC, ustaw na 1bar i powinno byc dobrze. Koszt naprawy 40zl
: 2 lis 2014, o 20:50
autor: siewcu
przytkać wydech albo zrobić mapę, mbc to tylko półśrodek.
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 2 lis 2014, o 21:27
autor: cyqan
Osobiście wolałbym samemu decydować jakie ma być doładowanie, a nie ile zechce nadmuchać danego dnia. Półśrodkami są restryktory. Woziłem kiedyś chyba ze 4szt w schowku, ale to już zakrawało o motoryzacyjną patologię.
: 2 lis 2014, o 21:30
autor: siewcu
trzeba po prostu przy serii zostać albo robić remap, i właśnie chodzi o to, żeby ecu sterowało doładowaniem - coś się stanie, zaleje się przypadkiem jakieś trefne paliwo i ecu musi jakoś zareagować - a z mbc nie da rady, z resztą widziałem już silniki przez to uszkodzone.
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 2 lis 2014, o 22:02
autor: cyqan
No pewno, że można ale to rozwiązanie 40zł vs. 8000zł.
Róbta co chceta.
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 3 lis 2014, o 23:03
autor: czaro
Przed wymianą wydechu zrobiłem wywiad w paru serwisach i zawsze słyszałem, że w GT'kach nie trzeba robić mapy...no, ale czego ja tam już nie słyszałem :)
Ok nie lubię druciarstwa, ma być na tip top, to co mam robić? I ponawiam moje podstawowe pytanie, do kogo się z tym udać w Warszawie?
Z odetkanym wydechem, zdecydowanie przyjemniej się jeździ dlatego powrót do serii nie wchodzi w grę :)
: 3 lis 2014, o 23:37
autor: siewcu
wróć do serii i zrób remap jak chcesz, żeby lepiej jeździło - innej opcji nie ma :)
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 4 lis 2014, o 01:04
autor: AMI
Z MY99 zostaje Ci jedynie Maptek w Poznaniu albo ktorys z dilerow - w Warszawie jest chyba jeden.
No, chyba, ze bedziesz chcial aftermarketowe ecu - ale tez taniej nie wyjdzie podliczajac koszta zakupu ecu i remapu.
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 4 lis 2014, o 09:52
autor: ravo
Dla mnie to jest dziwne, miałem 2 GTMY00 i dwa WRX MY02 i żaden po pełnym przelocie nie przeładowywał więc coś jest tu nie tak, wiem że jak nie ładuje to trzeba sprawdzić podciśnienia i solenoid może sprawdź jak to wygląda. A jak nie to osobiście założył bym MBC mój srebrny latał na 1.15 u mnie przez 30 tyś km a u nowego właściciela do teraz.
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 4 lis 2014, o 12:07
autor: darecki1981
u mnie jest podobny problem, 96 gt, silnik 260 Km jdm, bardzo podobna sytuacja, ale oddałem do mapteku by doszli co jest przyczyną, czekam na diagnozę!
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 4 lis 2014, o 13:33
autor: ravo
Ja mojego też kupiłem z przeładowywaniem na 1.2 i szarpaniem, problem leżał w cewkach i braku restryktora.
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 4 lis 2014, o 13:37
autor: vibowit
ravo, bez restryktora to GTek będzie dmuchał 0.6, a nie przeładowywał.
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 4 lis 2014, o 13:45
autor: ravo
też tak myślałem i wszyscy tak mówili :) mam akurat STI 96 i przeładowywał na samym wężyku, nawet sprzedającym mówiłem że to nie tego wina :) a założyłem i jest seria :)
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 4 lis 2014, o 13:47
autor: darecki1981
ravo pisze:Ja mojego też kupiłem z przeładowywaniem na 1.2 i szarpaniem, problem leżał w cewkach i braku restryktora.
Tutaj jest napewno inny problem, to zostało wyeliminowane, ale zobaczymy co powiedzą mądrzejsi w Poznaniu

Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 4 lis 2014, o 13:57
autor: vibowit
ravo pisze:też tak myślałem i wszyscy tak mówili :) mam akurat STI 96 i przeładowywał na samym wężyku, nawet sprzedającym mówiłem że to nie tego wina :) a założyłem i jest seria :)
Tutaj mowa o GT99, a w nim układ doładowania jest taki, że bez restryktora doładowanie będzie niższe.
Widocznie w STi jest inne rozwiązanie.
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 4 lis 2014, o 17:07
autor: cyqan
Nie jest inne, może być natomiast źle podpięte, ew. może być przerobiony układ sterowania doładowaniem.
STi ma wyżej ustawiony boostcut z racji tego, że tam w peaku jest dmuchane 1,15b (bodaj w '99), a nie jak w GTku ok 0,9b.
Inna sprawa to kalibracja zegarów, bo to co pokazują, a to co widzi ECU może być zupełnie inne. Zresztą autor tematu twierdzi, że obcina mu przy 1,4b, a tak naprawdę pewnie jest to koło 1,2b.
Z tego co kojarzę darecki wysadził już jeden motor, drugi być może jeszcze chwilę pożyje jeśli trafił wreszcie na serwis.
Jeśli ktoś nie potrafi sobie podłączyć wężyków i zestroić z dolotem, to być może faktycznie - tak jak chłopaki pisali, oddać do tunera, wyrzygać parę tysi i resztę zrobi placebo

Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 4 lis 2014, o 17:29
autor: ravo
sorry ale już któryś raz czytam głupoty na temat doładowania STI ale stare modele ładowały 0,85 nowe może rzeczywiście ładowały koło bara ale na pewnie nie przed 98 :)
WRX (1995/96) ECU Z4 - 12.71psi, dropping to 11.78psi @ 6600rpm. Fuel-cut 15.65psi.
UK/Aus/Euro ECU's V7, 7D and 6D - 11.47psi, dropping to 9.47psi at 6600rpm. With Fuel-cut @ 14.87psi
UK Prodive ECU - 13.33psi (peaks to 13.64 @ 5600rpm, drops to 12.71psi @ 6600rpm). Fuel-Cut 15.65psi.
STi RA (1996) ECU 7K - 13.17psi (peaks to 13.64psi @ 5800rpm). Fuel-Cut 15.96psi.
WRX Wagon ECU V9 - 10.55psi dropping to 6.84psi (starts to drop @ 5000rpm). Fuel-Cut 13.79psi
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 4 lis 2014, o 17:51
autor: darecki1981
ravo pisze:sorry ale już któryś raz czytam głupoty na temat doładowania STI ale stare modele ładowały 0,85 nowe może rzeczywiście ładowały koło bara ale na pewnie nie przed 98 :)
WRX (1995/96) ECU Z4 - 12.71psi, dropping to 11.78psi @ 6600rpm. Fuel-cut 15.65psi.
UK/Aus/Euro ECU's V7, 7D and 6D - 11.47psi, dropping to 9.47psi at 6600rpm. With Fuel-cut @ 14.87psi
UK Prodive ECU - 13.33psi (peaks to 13.64 @ 5600rpm, drops to 12.71psi @ 6600rpm). Fuel-Cut 15.65psi.
STi RA (1996) ECU 7K - 13.17psi (peaks to 13.64psi @ 5800rpm). Fuel-Cut 15.96psi.
WRX Wagon ECU V9 - 10.55psi dropping to 6.84psi (starts to drop @ 5000rpm). Fuel-Cut 13.79psi
U mnie dokładnie jest ta pierwsza pozycja
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 4 lis 2014, o 20:26
autor: cyqan
Tabelkowo GT 11.47 psi (0,7908 bar, natomiast w peaku będzie koło 0,9, czyli max chwilowy na wysokich biegach) BOOSTCUT przy 14,87 psi (1.025 bar).
JDMy miały wydajniejsze wtryski, inne turbiny i inne restryktory (mój JDM był z roku 99) i tam boost był na poziomie 1,02 bar, w peaku coś koło 1,1-1,15bar. WIęc logiczne jest, że nie mogłyby mieć ustawionego boostcuta na tym poziomie co w GT-ku. Starsze generacje miały 13.64 psi, czyli 0,94 bara i to też w peaku dmuchałoby więcej jak magiczne 1,0.
Temat jest o GT'99 z odetkanym wydechem. Niech autor napisze coś więcej o wydechu... Czy to sam tłumik końcowy, czy np. przelot począwszy od turbo i zostawiona jedna lambda. Bo tak to możemy sobie gadać. Ja i tak obstawiam źle ogarnięty westgate lub wężyki ciśnieniowe, skoro dmucha aż 1,4 czyli max.
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 4 lis 2014, o 20:36
autor: darecki1981
Dzisiaj się kontaktowałem z Poznaniem i już ogarniają mi samochód, mam tak samo wolny przelot 3 cale jedna sonda lambda,zasugerowałem im restryktor i westage.
Powiedzieli że odpada, podpieli pod zegary i dalej upalali :) czekam na wieści

no i cenę

Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 4 lis 2014, o 21:00
autor: ravo
dwie lambdy to dopiero od new age :)
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 4 lis 2014, o 21:05
autor: darecki1981
ravo pisze:dwie lambdy to dopiero od new age :)
no chyba żartujesz sobie mam dwie, ale podpiętą jedną przed turbo druga jest za turbo wypięta
Re:
: 4 lis 2014, o 21:16
autor: ryjeks
siewcu pisze:trzeba po prostu przy serii zostać albo robić remap, i właśnie chodzi o to, żeby ecu sterowało doładowaniem - coś się stanie, zaleje się przypadkiem jakieś trefne paliwo i ecu musi jakoś zareagować - a z mbc nie da rady, z resztą widziałem już silniki przez to uszkodzone.
A jeśli MBC będzie wpięte za trójnikiem, zaraz przed WG. Solenoid zostawiony i reszta "sterowania".
To ecu nie ma możliwości zareagowania ?
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
: 4 lis 2014, o 23:15
autor: ravo
jeszcze na przyszłość :)
it depends where the restrictor is
in actuator hose smaller restrictor more boost
in solenoid to intake hose larger more boost