Strona 1 z 1

Czy samochody sprzedawane na południu szybciej rdzewieją?

: 16 sty 2009, o 18:06
autor: Gal
devlin pisze: Jeżeli z texasu,
Nie wiem czy to mit czy prawda, ale w Kanadzie panowała pełna zgoda co do tego, że samochody przeznaczone do sprzedaży w stanach "Suchego Południa" (Teksas, Arizona, Kalifornia itd.) mają inne (gorsze) zabezpieczenie antykorozyjne i nie nadają się na Kanadę. Brzmi to niby logicznie, bo w tych stanach trudno o warunki sprzyjające rdzewieniu, ale mam wątpliwości, czy to nie "urban legend" wywołana przez to, że dla Kanadyjczyków zakup samochodu w Stanach był również tańszy, więc dealerzy mogli rozprzestrzeniać takie plotki. ;-)
Ale warto może jakoś na to spojrzeć.
picjaa pisze: krakowie czy jest tam jakis punkt w którym moga mi sprawdzic auto???
W Krakowie możesz sprawdzić samochód w jednym z dwóch ASO (SIP i Frey) albo u braci Gowinów (jeżeli coś pomyliłem, to niech mnie jakiś Krakus poprawi) ;-)

Re: ZAKUP SUBARYNY, NA CO ZWRÓCIC UWAGE

: 16 sty 2009, o 18:11
autor: xbike.pl
Gal pisze: Ale warto może jakoś na to spojrzeć.
spojrzeliśmy - roznic brak :cofee:

Re: ZAKUP SUBARYNY, NA CO ZWRÓCIC UWAGE

: 16 sty 2009, o 18:17
autor: Gal
xbike.pl pisze: spojrzeliśmy - roznic brak
Tak i podejrzewałem. ;-)
xbike, Ty masz jakiś dzwonek który Cię wzywa, jak tu się pojawi zwrot "auto z Ameryki"? :giggle:

Re: ZAKUP SUBARYNY, NA CO ZWRÓCIC UWAGE

: 17 sty 2009, o 13:29
autor: Azrael
Gal, na pewno mit, różnice na etapie produkcji: nadwoziownia są nieopłacalne dla producenta. Dlatego zubożone Spec.C czy Evo RS są DROŻSZE.

Re: Czy samochody sprzedawane na południu szybciej rdzewieją?

: 17 sty 2009, o 14:39
autor: jarmaj
Nie wyobrażam sobie, żeby jakikolwiek producent stosował dla różnych wersji powstających w jednym zakładzie różne rodzaje zabezpieczeń blach nadwozia. Mam tu na myśli kolejne fazy procesu, jak fosforanowanie/cyrkonowanie, kataforeza, podkład i lakier. Byłoby to praktycznie technicznie niemozliwe.

Natomiast nie byłoby większym problemem technicznym różne pokrywanie podwozia materiałami zabezpieczającymi (to ten „baranek”), z reguły byłaby to kwestia dopisania dodatkowego programu dla paru robotów. Czyli pikuś.
Tyle, że jeżeli by tak robić, to jaką pewność by miał producent, ze nabywca auta z „nie rdzewiejących” obszarów, nie przeniesie się zaraz do tych wilgotnych? A gwarancja jest i za naprawy płaci producent. Czyli z jego punktu widzenia, byłoby to kompletnie bez sensu i nieopłacalne na dłuższą metę.

Osobiście nie spotkałem się dotąd u żadnego producenta, by w jednym zakładzie stosował różne wersje zabezpieczeń podwozia w zależności od klimatu rynku, na który ma trafić samochód

Re: Czy samochody sprzedawane na południu szybciej rdzewieją?

: 17 sty 2009, o 14:41
autor: Azrael
jarmaj, JDMy do niedawna w ogóle nie były zabezpieczane "barankiem" ale to wynika ze specyficznego ktrótkiego czasu eksploatacji aut w Japonii i relatywnie niewielkich możliwoci podróżowania poza jej teren.

Re: Czy samochody sprzedawane na południu szybciej rdzewieją?

: 17 sty 2009, o 14:42
autor: Azrael
jarmaj pisze: A gwarancja jest i za naprawy płaci producent.
Nissan zabiera gwarancję na GT-R za wyjazd poza teren USA.

Re: Czy samochody sprzedawane na południu szybciej rdzewieją?

: 17 sty 2009, o 14:48
autor: jarmaj
Ale pewnie z tym GT-R'em nie chodzi tu o żadne zabezpieczenia, tylko politykę sprzedaży na poszczególnych rynkach.

Natomiast co do tych JDM-ów, to bardzo możliwe, nigdy nie miałem do czynienia z producentem JDM-ów, a jak napisałem, róznicowanie w nakładaniu baranka jest technicznie bardzo proste.
Ale to trochę inny przypadek, niż robienie auta pod kątem pewnych stanów w USA, gdzie w ramach tego samego kraju można znaleźć bardzo różne klimaty. Czy na przykład Europy.

Re: Czy samochody sprzedawane na południu szybciej rdzewieją?

: 17 sty 2009, o 15:06
autor: Azrael
jarmaj, dokładnie tak, podobnie wersje na kraje bliskiego wschodu się np. dośc poważnie mechanicznie często różnią co by się nie opłacało w ramach jednego rynku.

Re: Czy samochody sprzedawane na południu szybciej rdzewieją?

: 17 sty 2009, o 15:41
autor: WRC fan
Gal pisze: albo u braci Gowinów (jeżeli coś pomyliłem, to niech mnie jakiś Krakus poprawi)

Gawinów ;-)

Re: Czy samochody sprzedawane na południu szybciej rdzewieją?

: 17 sty 2009, o 15:45
autor: Gal
WRC fan pisze: Gawinów ;-)
No tak.
Dla mnie jak z Krakowa to Gowin... :roll: ;-)

O! Wątku się dorobiłem pod nieobecność! :-d

Re: Czy samochody sprzedawane na południu szybciej rdzewieją?

: 17 sty 2009, o 16:32
autor: xbike.pl
Gal pisze: xbike, Ty masz jakiś dzwonek który Cię wzywa, jak tu się pojawi zwrot "auto z Ameryki"?
Tia :-) .. Czytam uważnie Galu drogi. Nie mam pojęcia o akwarystyce tudziez o przepisie na gołąbki to chociaz w takim temacie cos skrobne niesmialo.