Strona 1 z 1

uppipe

: 19 sty 2009, o 11:16
autor: faykee
Witam,

Mam zrobiony wydech w moim Bugeye'u, cytuję: "wydech 2,5 cala MRT + downpipe z westgate". Niby wszystko ok, ale zauważyłem, że zostawili oni seryjny uppipe i tak się zastanawiam czemu :) Niebawem oddaję autko do mapowania i czy będzie miało to wpływ na strojenie ? nie za bardzo chciałbym jeździć stroić drugi raz po zmianie w/w rurki ;]

Tak czy owak postanowiłem zakupić takowy we własnym zakresie i teraz mam pytanie jaki ? Nie wiem czy stosuje się jakieś rozmiary czy tez jest jakiś standart. Może ktoś z Was już kupował i może coś polecić ? Dzięki za wszelką pomoc.

Re: uppipe

: 19 sty 2009, o 11:20
autor: Azrael
Mapowanie WRXa z seryjnym uppipe jest bez sensu.

Re: uppipe

: 19 sty 2009, o 11:25
autor: faykee
Azrael pisze:Mapowanie WRXa z seryjnym uppipe jest bez sensu.
Dzięki za info. W takim razie czy jest jeszcze coś do wymiany zanim za mapowanie się wezme ? Tych rurek tam sporo...

Re: uppipe

: 19 sty 2009, o 11:30
autor: Azrael
uppipe koniecznie, pompa paliwa też warto. Wydech to już wedle uznania.

Re: uppipe

: 19 sty 2009, o 12:01
autor: deLux
up-rurka może wyglądać seryjnie ale nie mieć korka w środku...

Re: uppipe

: 19 sty 2009, o 12:08
autor: faykee
Azrael pisze:uppipe koniecznie, pompa paliwa też warto. Wydech to już wedle uznania.
Właśnie czytałem, że sporo ludzi decyduje się na wydajniejsze pompy (Walbro).
deLux pisze:up-rurka może wyglądać seryjnie ale nie mieć korka w środku...
Czyli najlepiej kupić rurkę bezkorkową o tej samej średnicy ? Dobrze kombinuje ?

Co do uppipe jedynym źródłem zakupów jakie znam to 4turbo, istnieje może jakaś alternatywa (czyt. może gdzieś taniej ). Dzięki.

Re: uppipe

: 19 sty 2009, o 13:06
autor: deLux
up-rurka od sti nie ma koreczka, od nowszysch forków również (my06+ ?) pewnie w wrx'ach też z tego zrezygnowali bo to głupi pomysł był.
pewności nie mam jaka Ci podejdzie. uprurka seria bez prekata używka powinna być taniutka, dobrze wykonana, z heatshieldami i idealnie pasująca :cofee:
wydłubywanie tego ścierwa też jest ponoć możliwe ale to brudna robota i upierdliwa (gdzieś jest link do foto-tutoriala)

: 19 sty 2009, o 15:22
autor: faykee
Znalazłem coś takiego, raczej dłubanie odpada z racji panujących temperatur, a warsztatu nie mam

http://smrt.pl/sklep/uppipe.htm

troche drożej tu: http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8228 ... a-WRX.html

tak się zastanawiam, po co ten łącznik elastyczny ?

Re: uppipe

: 19 sty 2009, o 15:29
autor: Azrael
faykee, teoretycznie żeby nie pękał od drgań, my też takie stosowaliśmy, ale zmieniliśmy ostatnio na pozbawione lącznika bo jednak same łączniki są też awaryjne.

Re: uppipe

: 19 sty 2009, o 15:31
autor: deLux
tę rurkę bardzo ciężko zobaczyć nawet od spodu samochodu - nie musi się błyszczeć. podobnie ze średnicą - nie chcesz większej niż stock bo turbinka się słabiej będzie wkręcać.
łącznik elastyczny jest po to, żeby mógł się popsuć. :razz:

Re: uppipe

: 19 sty 2009, o 15:38
autor: faykee
deLux pisze:tę rurkę bardzo ciężko zobaczyć nawet od spodu samochodu - nie musi się błyszczeć. podobnie ze średnicą - nie chcesz większej niż stock bo turbinka się słabiej będzie wkręcać.
łącznik elastyczny jest po to, żeby mógł się popsuć. :razz:
O i to jest bardzo cenna informacja :) Dzięki :)
Azrael pisze:faykee, teoretycznie żeby nie pękał od drgań, my też takie stosowaliśmy, ale zmieniliśmy ostatnio na pozbawione lącznika bo jednak same łączniki są też awaryjne.
Dopiero co zauważyłem, że rozmawiam z przedstawicielem 4turbo :) Ten łącznik właśnie wygląda mi na awaryjny, sama rurka do mnie przemawia. Dzięki za pomoc, zapewne zgłoszę się na dniach do Was na wymianę, czy jest to czasochłonna robota czy tez "od ręki" można to zrobić ? I jak ze średnicą rurki, tak jak stock ?

Re: uppipe

: 19 sty 2009, o 15:41
autor: Azrael
faykee, robota jest dość czasochłonna, w zasadzie to jest to samo co wyiana turbo + jeszcze troszkę, no i często się śruby urywają itp. jak to przy wydechu/kolektorze. W cywilnym aucie trzeba liczyć cały dzień żeby było bezpiecznie.


Rurka jest ciut więsza niż seria ale nie wielka.

Re: uppipe

: 19 sty 2009, o 15:42
autor: deLux
jeśli angielski Ci nie straszny, oto jest uppipe faq:
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=443943

Re: uppipe

: 19 sty 2009, o 16:02
autor: faykee
Azrael pisze:faykee, robota jest dość czasochłonna, w zasadzie to jest to samo co wyiana turbo + jeszcze troszkę, no i często się śruby urywają itp. jak to przy wydechu/kolektorze. W cywilnym aucie trzeba liczyć cały dzień żeby było bezpiecznie.
Rurka jest ciut więsza niż seria ale nie wielka.
Czy można zapytać o koszta czy dzwonić ?
deLux pisze:jeśli angielski Ci nie straszny, oto jest uppipe faq:
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=443943
Świetny FAQ, dzięki !

Re: uppipe

: 19 sty 2009, o 16:06
autor: Azrael
faykee, lepiej spytać serwisu :) od razu powiedzą jak wyglądają terminy itp.

: 19 sty 2009, o 16:11
autor: faykee
Dzięki wielkie wszystkim! :thumb:

Jeszcz krótkie pytanko: Wie ktoś może jaką średnice wew. na wlocie i wylocie ma stock'owy uppipe w WRX ?

Re: uppipe

: 22 sty 2009, o 11:44
autor: Alan, Alan, Alan!
podlacze sie.
Azrael pisze: Mapowanie WRXa z seryjnym uppipe jest bez sensu.
why? chce cos kolo 250 konióf, ale tak naprawde najbardziej mi przeszkadza brak reakcji na pedal gazu ponizej 3k rpm.
Czy remap bez uppipe pomoze, czy to wlasnie w uppipe tkwi problem?

Re: uppipe

: 22 sty 2009, o 11:45
autor: Azrael
remek, po 1. uppipe dławi reakcję na gaz itp. po 2. nie jest to zbyt bezpieczne dla silnika.

Re: uppipe

: 22 sty 2009, o 11:46
autor: Alan, Alan, Alan!
Azrael pisze: 2. nie jest to zbyt bezpieczne dla silnika.
uppipe? czy remap bez uppipe?
Azrael pisze: 1. uppipe dławi reakcję na gaz
tak czy inaczej dni rurki sa policzone

Re: uppipe

: 22 sty 2009, o 11:47
autor: Azrael
remek, remap bez uppipe, uppipe tez nie jest za zdrowy, strasznie podnosi ciśnienie i temperaturę w kanałach wydechowych głowicy i ogólnie się głowice bardziej grzeją.

Re: uppipe

: 22 sty 2009, o 11:53
autor: deLux
AD 2 jak się korek w uprurce rozpadnie i wpadnie do dmuchawki to nie wyjdzie jej na dobre.