Strona 1 z 1

co to sie stalo?

: 11 gru 2014, o 19:45
autor: LOPA
ma ktos Jakis pomysl? panewki sa okey

Re: co to sie stalo?

: 11 gru 2014, o 19:47
autor: darecki1981
woda w układzie ? miałem taka sytuację ale nie w samochodzie :) ale może .....

Re: co to sie stalo?

: 11 gru 2014, o 20:47
autor: LOPA
no wlasnie nie... nie bylo wody nie byla to panewka a skrzywiony tylko jeden... ale i to jak?

Re: co to sie stalo?

: 11 gru 2014, o 21:20
autor: komin
odpowiem kawałem
Mówi Jasio do taty:
- Tato! tato! dlaczego ten pociąg skręcowywał w prawo??
Tata na to:
- Jasiu nie mówi się skręcowywał tylko skręcał.
Na to Jasiu
- Tato! tato dlaczego ten pociąg skręcał w prawo??
Na to tata:
- bo mu się szyny wygły.

Re: co to sie stalo?

: 11 gru 2014, o 21:40
autor: LOPA
:giggle: a poruszajac tema glebiej bo przyczyny nik nie moze ustalic nawet Mechanik ktory to robi a duzo widzia, jesli chodzi o subaru... moze ktos kul silnik i zna mniej wiecej koszt zakuci motoru ? ja aktualnie czekam na wiesci w jakim stanie jest wal... i mam czAS na zastanowienie co zrobic z tym...

Re: co to sie stalo?

: 12 gru 2014, o 01:21
autor: jarmaj
LOPA pisze:co to sie stalo?
Po analizie zdjęcia stwierdzam, że korbowód się zgiął.

Sądzisz, że ktoś to odgadnie, kiedy nawet nie wspomniałeś z jakiego auta eksponat, jakiego silnika, jakie okoliczności awarii, jak używane, itp, itd....?

No bez jaj.

Re: co to sie stalo?

: 12 gru 2014, o 10:15
autor: hati
Ja widzialem kiedys cos takiego w jakims starszym moim bolidzie co sie zwal mazda 626. W owym powypadkowym aucie, jakas nakrętka wpadla do kolektora ssącego. Silnik musial pracowac bo nakretki nie znalazlem, tylko odcisk na tloku(szesciokątny :mrgreen: ), głowica ok, tłok wygladał tez na nieuszkodzony (ale go wywaliłem i wstawilem inny) , za to zgial sie korbowod podobnie jak na Twoim zdjeciu i przez to odpalony silnik stukal - dolna czesc tloka uderzala o elementy wału , chociaz o dziwo silnik jakos tam pracowal. Wał i panewki przezyly, jezdzilem potem calkiem sporo km na silniku po takich przejsciach

O tyle prawdopodobna przyczyna ze w subaru latwo cos wrzucic do kolektora ssacego :giggle:

Re: co to sie stalo?

: 12 gru 2014, o 21:45
autor: melina26
Jeszcze zostaje opcja lejącego wtrysku lub dziurawego regulatora ciśnienia paliwa - o ile walnęło na prawym cylindrze od strony ściany grodziowej.

Re: co to sie stalo?

: 12 gru 2014, o 22:23
autor: LOPA
faktycznie masz racje jarmaj moze to dlatego ze byl to pierwszy wpis moj na Forum. to od poczatku. subaru impreza z silnikem STI rok 98, w ostatnim czasie byly regulowane zawory wymieniany rozrzad oleje i strojony na Emu ecu master. Auto budowane i szykowane pod amatorskie relly. temat wyglada tak ze przed kupnem tego gosciu obiecywal i zereczal ze silnik jest zakuty. przy wyciaganiu silnika i tych wszystkich wymianach okazalo sie ze polowa czesci trzymala sie na kilku srubkach tzw Turbo na jednej a dwie ukrecone od skrzyni brakowalo kilka a polowa z tych co byla nie byla dokrecona. Auto okazalo sie jedna wielka zagadka. nie zagladajac do srodka silnika po wymianie pompy paliwa na DW4500 i wtryskach z szarych na zolte(STI seryjne) znalazl sie Koles ktory podjol sie strojenia i polecil mi wlasnie ecu mastera do strojenia mojej rajdowki. Autko na malutkim Turbo z wrx obudzilo sie do jazdy do momentu kiedy wydmuchalo usczcelke na kolektorze.( zmienialem kolektor seryjny na japanex i byla dorabiana donpipe o srednicy 5cm co mialo niby polepszyc wkrecanie:) walka z uszczelnieniem kolektora trwala ok 2 miesiecy i co chwile jakies wymiany uszczelek ale bez skutku. wrucil kolektor seryjny z subaru. ale nie bylo efektu ato mialo Problem na wysokich obrotach nawet przed wymiana ( kolega obserwujacy na WLTA powiedzial ze jezdzi tak jak bys brony za soba ciagal) trenojac przed rajdem staralem sie krecic go do 6tys i przebijac biegi, jezdzilem wieczorem i nie bylo jakiegos upalu a mialem Problem z wysoka temperatura oleju po przejechaniu 3km na pelnym gazie. staralem sie go chlodzic tak jak i temp spalin. ostatni przejazd po schlodzeniu i przejechaniu 500m moze troszke wiecej uslyszalem stukanie w silniku po zatrzymaniu tem oleju byla na 180stopni a stukanie przyspieszalo przy zwiekszeniu obrotow. bylem przekonany ze to panewki bo nie zdarzylem wymienic pompy oleju na mocniejsza a byla tylko seryjna. po rozkreceniu silnika wyszla wlasnie taka niespodzianka jak na zdjeciu. panewki sa Cale w silniku nic nie znalezli... pytanie teraz? kto zawinila albo co? dla wyjasnienia okazalo sie ze strojiciel okazal sie slaby bo juz wczesniej robil subaru i gosciu tez nie byl zadowolony. Mechanik ktory robil remont silnika przed zakupem auta? a moze jeszczce inna wersja? chcialbym to wyjasnic i znac powod dlaczego obecny Mechanik ktory zrobil juz kilkadziesiat silnikow subaru nie zna odpowiedzi...

Re: co to sie stalo?

: 12 gru 2014, o 22:59
autor: melina26
W takiej sytuacji (moim zdaniem oczywiście) było za ostro z zapłonem. Przydało by się zdjęcie w makro denka tłoka i głowicy oraz mapy z emu do wglądu.

Re: co to sie stalo?

: 12 gru 2014, o 23:04
autor: LOPA
melina26 pisze:W takiej sytuacji (moim zdaniem oczywiście) był za ostro z zapłonem. Przydało by się zdjęcie w makro denka tłoka i głowicy oraz map z emu do wglądu.
no a dlaczego tylko jeden korb sie wykszywil? postaram sie zalatwic fotki a z mapa nie wiem czy mi sie uda :wall:

Re: co to sie stalo?

: 12 gru 2014, o 23:13
autor: LOPA
a co do wtryskow byly sprawdzane wiec odpadaja ale jutro sie dowiem co i jak od mechniora dzieki za podpowiedzi jutro wieczeorkiem powinienem wiedziec takie szczcegoly

Re: co to sie stalo?

: 13 gru 2014, o 19:30
autor: melina26
A z jakiego powodu pada tylko jedna panewka lub dwie z czterech? Aktualne mapy z ecu mogłyby sporo wyjaśnić. Zagadaj z Colinem, może zechce obejrzeć jego zawartość. Zawsze możesz mu go podesłać w razie problemów z odczytem.

Re: co to sie stalo?

: 13 gru 2014, o 20:59
autor: LOPA
To dopiero na swieta jak będę w pl... a co do cylindra to był czwarty bo nie wiem czy patrząc od strony auta czy od środka wiec uszkodzony jest 4 czyli ten po stronie akumulatora. Mechanik oglądał denko tłoka i głowicy i nie ma nic takiego co by było coś dziwnego... a co do tego dziurawe go regulatora paliwa to mógłby tłok słynąc... a on jest tylko po rysowane od krzywe go korbowodu. Wał jest cały wrucilem z mierzenia :thumb: trochę kasy zostaje na zbudowanie silnika. Co myślicie o zestawie manley tloki, korby eagle. Panewki acl, Reacing. I śruby do głowic arb???? Nie buduje auta do miszczostwo świata wiec patrze po kieszeni. Do tego mocniejsza pompa oleju chyba (n012) orginalne metalowe uszczelki nie coswort;) buduje to subaru na amatorskie pojeźdzawki.

Re: co to sie stalo?

: 13 gru 2014, o 22:43
autor: melina26
Regulator potrafi się rozszczelnić i puścić paliwo w podciśnienie które to podłączone jest właśnie do runner-a cylindra nr 3. Cylinder szybko napełnia się paliwem .... i po sprawie. W Twoim przypadku jednak jest to mało prawdopodobne, w końcu auto cały czas jechało. Co do cylindra nr 4, to jak piszą na zamagranicznych forumach jest to cylinder obciążony termicznie w największym stopniu. Między innymi z powodu najdłuższej drogi spalin pochodzących właśnie z tego cylindra do turbosprężarki. Właśnie tam bardzo często pojawiają się problemy
Obrazek
Sam posiadam dwa wały z uwaloną 4 oraz 2 i 4 panewką. Czy to przypadek?
W Twoim przypadku moim zdaniem zawiniło strojenie. Był podpięty w ogóle czujnik stuku do emu (o trudnej konfiguracji nawet nie wspomnę)?

Re: co to sie stalo?

: 14 gru 2014, o 11:42
autor: LOPA
Myślę że nie było czegoś takiego... jedynie co to czujnik temp. Spalin... ale temat się wyjaśnia powoli auto miało parę przygod z przodu. Z tego co wiem po jednej z nich był robiony remont i może być ze auto po uderzeniu z przodu dostało w rozrząd a mechanik zrobił robotę na odpierdol nie pomierzyl. nie sprawdzał. Ja mu zmieniłem komputer podkrecilem, dostał podtrzymanie no i Wyszlo Szydło z worka... nieudolny mechanik+stroiciel a później wychodzą niespodzianki.

Trzeba się cieszyć z tego co zostało ratować silnik i wracać do jazdy :thumb: