Strona 1 z 1

Końcowy tłumik sportowy a turbo benzyna?

: 22 sty 2009, o 11:51
autor: biela
Witam

Mam co prawda inne auto ale też turbo benzyne. Chciałem zamontować jakiś "pseudo sportowy końcowy tłumik" ale dowiedziałem się że może to tylko pogorszyć pracę i doprowadzić do szybszego skończenia turbiny. Podobno albo musi być dedykowany, albo robiony na zamówienie, albo przelotowy. I teraz pytanie czy przelotowy końcowy tłumik nic nie spierczniczy silnika? Czy nie będzie żadnych problemów jeżeli będzie się używać silencera (takiej dokładki wygłuszającej)?

Co radzicie zrobić?

Re: Końcowy tłumik sportowy a turbo benzyna?

: 22 sty 2009, o 11:59
autor: Azrael
biela, wydech w aucie turbo jest prosty jak budowa cepa, generalnie rura i tyle. Nic nie musi być dedykwane, jedyny problem moż ebyć taki że układ sterujący dołądowaniem mozenie dawać rady jak będize zbyt luźńy wydech i może falować dołądowanie albo mieć za duży peak.

Re: Końcowy tłumik sportowy a turbo benzyna?

: 22 sty 2009, o 12:07
autor: biela
Myślałem o czymś w tym stylu
http://www.moto.allegro.pl/item53056914 ... ladka.html

Na czym polega falowanie doładowania? I co to jest peak? Jak zrobić kurcze żeby dobrze było :(

Re: Końcowy tłumik sportowy a turbo benzyna?

: 22 sty 2009, o 12:10
autor: Azrael
biela, tqakie tłiumiki zwykle nic nie tłumią.


Jak zrobić w innym aucie nie powiem, w Subaru zależnie od modelu zmienia się restryktor w układzie sterowania ewentualnie lekko koryguje mapę doładowania.

Re: Końcowy tłumik sportowy a turbo benzyna?

: 22 sty 2009, o 12:11
autor: biela
kpw czyli generalnie nie obejdzie się bez pojechania do porządnego warsztatu, który się wszystkim zajmie

Re: Końcowy tłumik sportowy a turbo benzyna?

: 22 sty 2009, o 12:12
autor: Azrael
Jak się sam super nie znasz to nie wiesz po prostu. Byc może w twooim aucie mozna wsadzić kompletny wydech i już tak jak się robi w GTekach.