Strona 1 z 1

Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

: 10 sty 2015, o 15:23
autor: luki_man
Hej.
Czyściłem sobie wczoraj hamulce w moim foryśku i zorientowałem się że mam luz na tylnym lewym łożysku w piaście. Ale nie tylko na samym łożysku bo mam wrażenie że półoś też ma minimalny luz. Jak próbuję pokręcić piastą to tak jakby minimalnie pukało. Luz taki że ciężko go wyczuć, ale jak się podejdzie do sprawy z "uczuciem" ;-) to daje się zauważyć. Powiedzcie mi czy luz mógł się zrobić na wielowypuście półosi czy raczej w piaście? Bo to że łożysko mam do wymiany to jest pewne. Ale nie wiem czy kupić po prostu całą piastę czy lepiej samo łożysko i półoś do tego?

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

: 10 sty 2015, o 15:39
autor: pszemq
Miałem to samo-kupiłem całą piastę z bębnem i środkiem dałem coś około 150 zł za używkę (nowego nie mogłem znaleźć).

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

: 10 sty 2015, o 16:58
autor: luki_man
No to chyba jest jedyne wyjscie. Czyli u Ciebie wielowypust na półosi był dobry ?
Chyba też rozejżę się za takim kompletem. Założę jeszcze temat w dziale ogłoszenia, ale jak by ktoś miał coś takiego na sprzedaż to chętnie przygarnę za rozsądną kwotę 8-)
Ps. Tak dla potomnych - u mnie ten luz objawiał się delikatnymi stukami przy minimalnym przyspieszaniu. Początkowo myślałem że to coś w moście tylnym bo tam stukało a teraz wyszło na jaw że to piasta.

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

: 10 sty 2015, o 17:08
autor: pszemq
u mnie było tak że połowa łożyska była osadzona sztywno a druga połowa piasty była wyrobiona i dlatego tak naprawdę łożysko trzymało sie tylko w połowie:)nie wiem czy ktoś to zrozumie:)

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

: 10 sty 2015, o 20:57
autor: luki_man
hehe, nawet ja znając budowę tego połączenia nie rozumiem :-) :-d

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

: 10 sty 2015, o 22:40
autor: luki_man
A powiedz mi kolego pszemq czy jak wymienie całą piastę to jakieś regulacje zawieszenia muszę potem robić? Mam na myśli jakąś geometrię.

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

: 11 sty 2015, o 00:42
autor: pszemq
Geometrii nie robilem bo nic sie nie dzialo i z tego co wiem z tylu chyba za bardzo nie mozna ustawic bo bys musial sruby zmieniac.Jutro cu napisze dokladniej bo teraz jestem po paru piwach:)pozdrawiam

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

: 11 sty 2015, o 19:30
autor: Kamil S.
Przy wymianie samej piasty, bez ruszania wahaczy nie musisz regulować geometrii, chyba, że wcześniej coś ci się działo :-)

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

: 12 sty 2015, o 00:22
autor: luki_man
Znaczy ten... No... Dwa razy przeleciałem przez krawężnik, na progach nigdy nie zwalniam zawsze minimum 90km/h + , a latanie bokami to standard :-) A jak zajeżdżam pod dom to nie korzystam z podjazdu tylko wale rowem :giggle: , parkowanie robię bokiem i o krawężnik, bo tylko wtedy równo stoję :thumb: ale... nie wydaje mi się żebym musiał geometrię ustawiać 8-)

A tak na poważnie to dzięki za info.

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

: 12 sty 2015, o 01:17
autor: zinc
Z tyłu masz geometrię regulowana jak w każdym wielowachaczu...

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

: 12 sty 2015, o 15:36
autor: luki_man
No fakt, dziś się temu przyglądałem i faktycznie.

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

: 14 sty 2015, o 19:12
autor: luki_man
wymieniam właśnie piastę i za dziada ruszyć nie mogę czujnika abs-u. Wie ktoś jak to ruszyć i go nie zepsuć ?

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

: 18 sty 2015, o 02:17
autor: luki_man
Nie było lekko ale wreszcie piaste wymieniłem. Powiedzcie mi czy ta nakrętka trzymająca półoś ma być dokręcona poprostu do oporu czy tam konieczny jest jakiś moment dokręcania ?

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

: 18 sty 2015, o 10:33
autor: jarmaj
luki_man pisze:Powiedzcie mi czy ta nakrętka trzymająca półoś ma być dokręcona poprostu do oporu czy tam konieczny jest jakiś moment dokręcania ?
Każda śruba i nakrętka powinna być dokręcona odpowiednim momentem. Przy nakrętce półosi to dość ważne. ;-)

W Imprezie jest 186Nm. Nie mam serwisówki do Forka żeby sprawdzić czy jest tak samo, ale pewnie będzie podobnie.