Strona 1 z 1

Hill holder w forku z AT

: 16 lis 2014, o 17:20
autor: gregski
pomeczylem dzisiaj forka z at w piachu, wszystko dziala jak nalezy, naped radzi sobie tak samo dobrze (esli nie lepiej)jak obk z mt.
no i odkrylem hillholdera, ktory wsadzono razem z trybem zimowym(start z dwojki) - ciekawe czemu nie oddzielnie.

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

: 17 lis 2014, o 23:23
autor: damaz
gregski pisze:odkrylem hillholdera, ktory wsadzono razem z trybem zimowym(start z dwojki) - ciekawe czemu nie oddzielnie.
a to nowy forek?
bo w naszym (MY 07) jest górotrzymacz, ale z "trybu zimowego" to podgrzewanie du... lędźwi, lusterek i szyby pod wycieraczkami.
startów z dwójki brak. znaczy są. kierowca sobie włącza i ręce/nogi robią.

edit:
bo ostatnio za szybko czytam. albo oczy już nie te.
skoro masz at, to przecież tam zawsze jest opcja "start z dwójki". tylko różnie to nazywają. znaczy: to żaden dodatkowy dodatek, tylko jeden ze standardowych trybów każdej normalnej at.

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

: 17 lis 2014, o 23:40
autor: damaz
Rommel pisze:Czyli kumpel "bełemwu & JEEP GRAND CHEROKEE forever" który mi to wysłał wiedział co robi
średnio.
ja też tego filmu nie zdzierżyłem. ale z rolek ustawionych po jednej stronie da się zjechać. trzeba tylko pomyśleć i z wyczuciem użyć nóg.

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

: 18 lis 2014, o 14:58
autor: gregski
damaz pisze:
gregski pisze:odkrylem hillholdera, ktory wsadzono razem z trybem zimowym(start z dwojki) - ciekawe czemu nie oddzielnie.
a to nowy forek?
bo w naszym (MY 07) jest górotrzymacz, ale z "trybu zimowego" to podgrzewanie du... lędźwi, lusterek i szyby pod wycieraczkami.
startów z dwójki brak. znaczy są. kierowca sobie włącza i ręce/nogi robią.

edit:
bo ostatnio za szybko czytam. albo oczy już nie te.
skoro masz at, to przecież tam zawsze jest opcja "start z dwójki". tylko różnie to nazywają. znaczy: to żaden dodatkowy dodatek, tylko jeden ze standardowych trybów każdej normalnej at.
Damaz, kupilem forka '03 xt aut.
Jest D jest 3, 2,1. Jest tez przycisk power oraz gwiazdka zimowa RAZEM z napisem Hold. Co oznacza, ze upchneli tryb "z dwojki" pod jednym guziorem z hillholderem.
Czyli hillholder nie dziala nonstop jak w manualu.

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

: 18 lis 2014, o 18:11
autor: damaz
gregski pisze:przycisk power oraz gwiazdka zimowa RAZEM z napisem Hold
Gregu, chyba muszę cię zmartwić.

ten "hold" to zwyczajowa nazwa "ruszania z dwójki" w starszych automatach a nie górotrzymacz. nazwę "hold" znajdziesz w skrzyniach starszych mitsubishi (takich jak mój), patrolach a pewnie i w volvo też (bo podobne skrzynie montowali). tuż obok nazwy "power" (w forku chyba "sport" to nazwali).

albo inaczej: starsze skrzynie miały "biegi" (np: PRND21) i trzy tryby pracy: "normal", "hold", "power". oprócz tego może być jeszcze overdrive (nadbieg) i przycisk pod pedałem gazu.

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

: 18 lis 2014, o 18:16
autor: leon
damaz pisze: Gregu, chyba muszę cię zmartwić.

I zepsułeś takie piękne rozczarowanie. :wall:


:giggle:

AWD - czyli napęd na 2 koła ...

: 18 lis 2014, o 22:20
autor: gregski
Leon, nie tak latwo. Jest hilholder na 100%, nie wiem tylko jak dziala. Wydaje mi sie po zachowaniu auta, ze hamaki trzymaja, bo testowalem na ok 30 stopniowym podjezdzie.
Na wlaczonym holdzie auto stalo w miejscu, po wycisnieciu guzika natychmiast lecialo do tylu.

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

: 19 lis 2014, o 14:44
autor: pitles
gregski pisze:Leon, nie tak latwo. Jest hilholder na 100%, nie wiem tylko jak dziala. Wydaje mi sie po zachowaniu auta, ze hamaki trzymaja, bo testowalem na ok 30 stopniowym podjezdzie.
Na wlaczonym holdzie auto stalo w miejscu, po wycisnieciu guzika natychmiast lecialo do tylu.
Hmm... To ciekawe później sprawdzę jak to wygląda w OBK i czy w trybie zimowym rzeczywiscie rusza z 2biegu i czy hamulce przytrzymują...

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

: 19 lis 2014, o 15:22
autor: gregski
pitles, w OBKu moze byc inaczej. test ma sens jesli masz forestera i trzy pozycyjny switch Power/AT/HOLD:

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

: 19 lis 2014, o 18:41
autor: pitles
No niby tak... testowałem ogólnie z własnej ciekawości. Tryby pracy mam takie same i u mnie w OBK H6 wyglada to tak. Rzeczywiscie w trybie HOLD samochód rusza ewidentnie z użyciem hamulca, natomiast u mnie startuje z 1 biegu. Co jeszcze koledzy w skrzyni 4EAT może się kryć za trybem HOLD?

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

: 19 lis 2014, o 19:12
autor: TomekSliwa
pitles pisze:No niby tak... testowałem ogólnie z własnej ciekawości. Tryby pracy mam takie same i u mnie w OBK H6 wygląda to tak. Rzeczywiście w trybie HOLD samochód rusza ewidentnie z użyciem hamulca, natomiast u mnie startuje z 1 biegu. Co jeszcze koledzy w skrzyni 4EAT może się kryć za trybem HOLD?
Słyszałem, że HOLD może dawać większe opory przy zjeżdżaniu ze stromych górek (coś jak zwiększone hamowanie silnikiem). Jednak będąc w okolicach Kłodzka nie zauważyłem w moim H6 aby coś takiego miało miejsce, ruszania z miejsca nie sprawdzałem czy używa hamulca ale na desce świeci się jeszcze ikona płatka śniegu więc może to wskazywać że może rusza z dwójki albo może przy zjeździe w dół po śliskiej nawierzchni jakoś wspomaga aby nie lecieć na pazurki?

a przy POWER co się dzieje? Wyżej wchodzi na obroty zanim przełączy, a może redukuje szybciej (jeśli tak to będę jeździł tylko na tym :thumb: )?

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

: 20 lis 2014, o 10:51
autor: gregski
Emti, nie pij tyle kawy ;)

Co do magicznego guzika - pewnie bedzie trzeba zajzec do instrukcji obslugi i wszystko sie wyjasni.

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

: 20 lis 2014, o 13:28
autor: booSTi
Ktoś tu cenzuruje prośby o wydzielenie tematu automatów....

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

: 20 lis 2014, o 13:29
autor: damaz
a po co wydzielać?
:evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:
eMTi pisze:zamiataniu bokami?!
jak się napędzisz na D i zrzucisz na 2 (albo 1) to też zamieciesz. :-d

a żeby było NA TEMAT:
Gregu, żeby nie było, że to to tylko ja i że się upieram:
http://www.answers.com/Q/What_is_the_us ... ansmission

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

: 20 lis 2014, o 13:46
autor: gregski
damaz pisze: Gregu, żeby nie było, że to to tylko ja i że się upieram:
http://www.answers.com/Q/What_is_the_us ... ansmission

tego nie podwazam.
mowie tylko, ze jest to zintegrowane z hillholderem.
takie mialem objawy.. moge nagrac filmik przy okazji, jak w trybie D pojezdzajac pod gorke auto bez dodawania gazu zatrzymuje sie w miejscu, po czym wylaczam HOLD i auto natychmiast zaczyna sie staczac do tylu..
mozliwe, ze to sam naped trzyma auto w miejscu, nie hill holder ( Rückrollsperre - w niemieckich katalogach tylko przy manualu) realizowany w manualu przez podniesienie cisnienia w ukladzie hamulunkowym.. dlatego pytam ja ignorant subarowy kolegow w subaru obeznanych JAK TO DZIALA?