'98 Impreza GT - nierówna praca po chwili ostrzejszej jazdy

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Pumba
0 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: '98 Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

'98 Impreza GT - nierówna praca po chwili ostrzejszej jazdy

Post 6 lut 2015, o 19:05

Najsampierw, witam Kolegów!

Niecały jeszcze tydzień temu stałem się właścicielem GT-ka w sedanie :-)

Problem jest, jak w tytule. Samochód się normalnie dogrzewa i podczas normalnej jazdy pracuje bardzo kulturalnie, trzyma idealnie obroty jałowe, przyspiesza równo.

Jak się gada mocniej przyciśnie kilka razy, potem stanie na światłach, zaczyna falować obrotami jałowymi ( od 1200 do niemal zera skacze, jeszcze się nie zdarzyło żeby zgasł ), a przy przyspieszaniu traci moc, dopóki turbo już jakiegoś ciśnienia nie doładuje. Wtedy odżywa i znowu "leci". Jadąc wtedy nawet z równą szybkością czuć, że silnik się z lekka dławi. Czasami, jak dłużej postoję z włączonym silnikiem, problem też potrafi się pokazać. Chwilę tak pofaluje i zaraz wraca do normy.

Wóz ma założony jakiś blow-off, który na solidny nie wygląda - skłaniam się do zwalenia na niego winy, ale trochę mi to nie pasuje z tym falowaniem podczas stania.
Pytanie do Was brzmi natomiast - co jeszcze może powodować takie objawy?

Pozdrawiam i dziękuję z góry!



darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: '98 Impreza GT - nierówna praca po chwili ostrzejszej jazdy

Post 6 lut 2015, o 19:11

Pytanie do Was brzmi natomiast - co jeszcze może powodować takie objawy?
Dużo rzeczy, np. czujnik położenia przepustnicy.

cybel
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: forek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: '98 Impreza GT - nierówna praca po chwili ostrzejszej jazdy

Post 6 lut 2015, o 19:23

Ale grzebanie i tak zacząłbym od wyrzucenia lub przynajmniej dokładnego oczyszczenia i przesmarownia "psykacza".

Pumba
0 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: '98 Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: '98 Impreza GT - nierówna praca po chwili ostrzejszej jazdy

Post 6 lut 2015, o 19:38

Czyściłem, ba, po odgłosach na 90% jestem pewny, że to to... I tak chcę wymienić ustrojstwo na jakieś takie bardziej "pewne", ino na allegro spośród chłamu typu " jak HKS, Greddy" wyróżnia się tylko nasz rodzimy ProPerfekt ( nic do produktów owej firmy nie mam, nie testowałem, chciałbym się po prostu dowiedzieć, jak to jest z jakością, zanim nabędę :-) )
Stąd kolejne pytanie - co polecacie? Wracać do serii?

TPS to może być to, ale jakoś pasuje do objawów tylko częściowo ( z resztą tak jak BOV ) . Na pewno jednak sprawdzę, czy sam TPS, jak i linka przepustnicy jest prawidłowo ustawiona.

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: '98 Impreza GT - nierówna praca po chwili ostrzejszej jazdy

Post 6 lut 2015, o 21:27

Seria, ew. jakis recyrkulacyjny zamiennik serii.
Dla testu doraznie mozesz odpiac zawor i pozaslepiac weze - zobaczysz jak sie bedzie auto zachowywac.
Jacek "AMI" Rudowski

Pumba
0 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: '98 Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: '98 Impreza GT - nierówna praca po chwili ostrzejszej jazdy

Post 10 lut 2015, o 09:37

No dobra, to jak już jestem pewien, że to to diabelstwo mi psuje humor, pozostaje zanabyć zastępcę.

Stąd pytanie - może ktoś posiada oryginalny DV? Mam w '98 intercooler z wyjściem rurą, a nie pod flanszę jak w późniejszych modelach...
Z dostępnych zamienników na godny uwagi ze względu na 34mm wyjścia wygląda tylko Forge Type RS, a ten oczywiście ciężko dostać w Polsce.

Dziękuję z góry za jakieś sugestie...

ODPOWIEDZ