Strona 1 z 4

Przekładka RHD-kompendium

: 2 lut 2009, o 21:07
autor: Jacky X
O przekładkach dużo zostało powiedziane.Kusi mnie auto do podjeżdżawek i dalej kombinuję. Oj kiedyś już tak było i mam nadzieję,że ten wątek nie będzie dłuższy :wall:
Ps.Nie mogę znależć tu wątku o przekładkach,zapodział się gdzieś ?

O kłopotach technicznych mniej więcej wiadomo.A koszty zmienne są jak VC.Że mi kawiorowa rajdówka na nic to i się nie rozglądam za treningówkami co się pojawiają na forum bo potrzebuję czegoś tańszego.Powiemy tak bardzo tańszego,że już chyba tylko Anglika i przekładki.

Konkret:
1) Ile orientacyjnie kosztuje przekładka Imprezy z czesciami zakadu +\- 15% ?
2) Ile kosztuje robocizna ? Tu zgaduje 4-5tys,czy się mylę ?
3) Ile kosztuje komplet części do przekładki GD na wolnym rynku +\- 15% ?
4) Czym się różnią się w grubych sprawach rodziniki 2002/03/03 Bugeye ??? (chyba 2002 miał suretacka z przodu,tak? coś jeszcze ?)
5)Warto czy nie?Może lepiej poszukać GT-eka 97/98r i szaleć ?

Re: Przekładka GD RHD-koszty

: 3 lut 2009, o 22:07
autor: Piter 35
Małe wspomaganie do tematu :

http://moto.onet.pl/1529334,2244,artykul.html

Re: Przekładka GD RHD-koszty

: 3 lut 2009, o 22:17
autor: Azrael
Piter 35, zbyt ogólny ten artykuł, w dodatku kwoty śmiesznie niskie. Za kilka tysięcy to mozna sobie przekładać Opla Astrę może...do Subaru bez nastu to w ogóle niema co podchodzić jak to ma być auto do jazdy.

Re: Przekładka GD RHD-koszty

: 3 lut 2009, o 22:23
autor: Piter 35
Az wiem , ale wkleiłem by J X mógł sobie i to przeczytać :cofee:

Re: Przekładka GD RHD-koszty

: 3 lut 2009, o 23:28
autor: LouCyphre
a co teraz z zarejestrowaniem Imprez, przełożonych na LHD, które były wyprodukowane po 95 roku ? Nie robią scen w SKP ?

Re: Przekładka GD RHD-koszty

: 5 lut 2009, o 21:29
autor: czaviar
LouCyphre pisze:a co teraz z zarejestrowaniem Imprez, przełożonych na LHD, które były wyprodukowane po 95 roku ? Nie robią scen w SKP ?
Niestety, na SKP przeglądu nie zrobisz, krótki 9-cyfrowy VIN jest najwiekszym problemem. Konieczny wniosek do Min. Infrastruktury o odstepstwo. Złożyłem taki dokument we wtorek, czekam na rozpatrzenie.

Re: Przekładka GD RHD-koszty

: 9 lut 2009, o 00:07
autor: Jacky X
Czym różnią się roczniki STI 2002/03/04 ?

Wiem o :

2002 mma chyba suretarcka i mniejsza moc chyba ok 265KM a 2004 ok 20 KM więcej . Coś jeszcze, ważnego ?

Re: Przekładka GD RHD-koszty

: 9 lut 2009, o 01:29
autor: LouCyphre
Jacky X, To w końcu Ty chcesz mieć samochód czy niedoścignione marzenie ? Bo jak na razie to bombardujesz pytaniami w poszukiwaniu "Świętego Graala" ... :roll:

Re: Przekładka GD RHD-koszty

: 9 lut 2009, o 02:50
autor: Jacky X
Innej metody aby nabyć wiedzę nie znam.Pytać,pytać,pytać. Tzn. znam inną, tyle tylko, że dużo więcej kosztuje . Wystarczy działać po omacku i tylko patrzeć jak kasia w błoto leci.

Chodzi mi o to czy jak się ciągnie RHD to się trzeba napinać na tego z 2004 r czy może byż 2003 lub 2002 i na jakie różnice trzeba zwrócić uwagę.

Zdaje się rozstaw śrub 114 to już był przy silniku 2,5L

Re: Przekładka GD RHD-koszty

: 9 lut 2009, o 07:08
autor: jarmaj
Rozstaw 114 był od MY05, a więc w 2.0.

Moc, seryjnie wszystkie 2.0 maiły 265 (za wyjątkiem jakichś specjalnych wersji).

A roczniki od MY01 do MY04 moim zdaniem nie różnią się technicznie niczym istotnym, co dla przeciętnego śmiertelnika byłoby odczuwalne. Warte szukania mogą być MY05 z uwagii na DCCD, ale nie wszystkie też miały.

Re: Przekładka GD RHD-koszty

: 11 lut 2009, o 22:58
autor: mbo
Pytaj, pytaj, ja zdobyłem kompletny silnik z osprzętem i skrzynią z Forestera, bylem szczęśliwy że mam. Minął rok w tym czasie mocno podszkoliłem się w temacie, na własnych błędach, i już wiem, że za te same pieniądze mogłem włożyc graty z sti.
Następnym razem będę mądrzejszy.
Fakt że w czasie kiedy ja szukałem silnika, oferty anglików były jeszcze rzadkością.

Re: Przekładka RHD-kompendium

: 8 lut 2010, o 21:03
autor: Jacky X
Odświerzam temat.

Może się ktoś pokusić o KOMPLETNĄ listę:
A) elementów ,które są potrzebne z LHD so przekładki RHD ?
B) Innych niezbędnych przeróbek ?
C) Głównych trudności.

PS. Ma ktoś może poglądowe zdjęcia porównawcze gołej grodzi LHD i RHD ?
Obrazek
RHD
Obrazek
LHD-widać,
że grodzie są odbiciami lustrzanymi a nie symetrycznymi,uniwersalnymi,zachęcającymi do przekładki

Obrazek

Do prawidłowej konwersji najlepiej mieć do dyspozycji całego LHD GT-ka. Powyżej prawidłowe podejście.Do zdrowej budy RHD zaimplementowano podzespoły LHD po dachowaniu.

To może na dobry początek :

A) 1)reflektory
2)pedały
3)przekładnia kierownicza
4)Kokpit
B)1)Przedłużenie wiązki

Re: Przekładka RHD-kompendium

: 8 lut 2010, o 21:36
autor: Azrael
Jacky X pisze: 3)Magiel i przekładnia kierownicza
:?:

Re: Przekładka RHD-kompendium

: 8 lut 2010, o 21:53
autor: Jacky X
Azrael pisze:
Jacky X pisze: 3)Magiel i przekładnia kierownicza
:?:
Znaczy są to synonimy tego samego elementu ? Nie pytać, pisać ! Szcegółowo ;-)

Re: Przekładka RHD-kompendium

: 8 lut 2010, o 21:58
autor: vibowit
Jacky X, tak. Maglownica to przekładnia kierownicza.

Re: Przekładka RHD-kompendium

: 8 lut 2010, o 22:32
autor: So What!
Jacky X pisze: Odświerzam temat.

Może się ktoś pokusić o KOMPLETNĄ listę:
A) elementów ,które są potrzebne z LHD so przekładki RHD ?
B) Innych niezbędnych przeróbek ?
C) Głównych trudności.

PS. Ma ktoś może poglądowe zdjęcia porównawcze gołej grodzi LHD i RHD ?
Czy ta wiedza jest Ci rzeczywiście do czegoś potrzebna, czy też pytasz tak "dla sportu"

Re: Przekładka RHD-kompendium

: 8 lut 2010, o 23:26
autor: Jacky X
So What! pisze: Czy ta wiedza jest Ci rzeczywiście do czegoś potrzebna, czy też pytasz tak "dla sportu"
Od dawna marzy mi się cupeta a ta jakwiesz albo jest RSem albo UKem. Z drugiej zaś strony probowałem w zyciu kilku abstrakcyjnych z pozoru rzeczy z powodzeniem. To była spora satysfakcja znależć ludzi, wiedzę ,zrealizować projekt. Projekt ten też tak postrzegam.Jako hobby przy lekko siwiejącą moją głową.

Na drugiej zaś stronie stoją finanse. Nie chciałbym się "wrąbać" na minę.Dlatego chcę o tym coś wiedzieć więcej niż nic.

PS.Ponadto temat "przekładki"wiecznie żywy.Dopóki doputy ostatnia klasyczna kupeta UK/JDM nie zardzewieje.Stało by się dobrze gdyby opisać ten temat dobrze. A może właśnie pokuszę się o dokumentację procesu co czesciowo już próbowali zrobić moi forumowi koledzy.

Re: Przekładka RHD-kompendium

: 8 lut 2010, o 23:48
autor: So What!
Jacky X, to kup RS'a i przełóż graty ze swojego GT'eka

Re: Przekładka RHD-kompendium

: 8 lut 2010, o 23:56
autor: Jacky X
So What! pisze:Jacky X, to kup RS'a i przełóż graty ze swojego GT'eka
Tylko w takim przypadku ,że strzelę dacha na którymś TJSie ,czego jednak z wiadomch względów będę się starał uniknąć.

Jednak fakty są takie,że :
1) Kupienie rozbitego GT-ka 97-00,takiego na części,taniego, prawie graniczy z cudem
2) Kupienie w dobrym stanie RSa 2dr -to już graniczy z cudem

PS.No nic tylko zaspawać drzwi :lol:

Re: Przekładka RHD-kompendium

: 10 lut 2010, o 12:23
autor: Jacky X
Wyedytowałem zdjęcia grodzi. Jak widać grodzie LHD/RHD są odbiciami lustrzanymi a nie jak wielu mówiło symetrycznymi. Dlatego przekładka jest "drutem" mniejszym bądź większym. Dlatego,że metal jest wdzięcznym materiałem łatwo co nieco naciąć,wywierdzić,zaspawać,dospawać i polakierować. Jednak jest to radosna twórczość i z fabryką ma o tyle wspólnego,że można poprostu włożyć tak fabryczne elementy GT-ka jak w przypadku "groszka".

Ja się chyba z RHD wyleczyłem. :-(

Re: Przekładka RHD-kompendium

: 10 lut 2010, o 12:28
autor: Virus12
symetryczność to raczej chodziło o kształt grodzi a nie otwory, raczej logiczne że pompa hamulcowa musi mieć inne otwory niż te na węże od klimatyzacji.
A to "tu podciąć tu podspawać czy przewiercić", to tak jak ktoś w innym temacie pisał, to 0,01% całej przekładki :D kwiatki wychodzą np przy elektryce, albo przełożeniu wycieraczek szyby.

Re: Przekładka RHD-kompendium

: 10 lut 2010, o 18:30
autor: jarmaj
Jacky X pisze:a nie jak wielu mówiło symetrycznymi. Dlatego przekładka jest "drutem" mniejszym bądź większym.
Myślałeś, że przegroda będzie od razu przygotowana na oba warianty? :?

Taka jak ta z tamtych zdjęć jest właśnie bardzo symetryczna, wystarczy parę otworów przerobić i gotowe.

Jak chcesz zobaczyć przegrodę naprawdę niesymetryczną, nie nadającą się kompletnie do przekładki (trzeba by całą wyciąć i wstawić taką z kierą po drugiej stronie), to zobacz sobie zdjęcia poniżej.

Re: Przekładka RHD-kompendium

: 11 lut 2010, o 00:26
autor: Iskier
a czy graty do przekladki musza byc z GT czy to moze byc jakis GL?

Re: Przekładka RHD-kompendium

: 11 lut 2010, o 00:28
autor: jarmaj
Iskier, jakie graty?


GL różni się od GT prawie wszystkim, co da się odkręcić od karoserii. ;-)

Z GL można budę użyć, jak ma się tanio całą mechanikę, elektrykę i wnętrze z GT. To wszystko.

Re: Przekładka RHD-kompendium

: 11 lut 2010, o 00:41
autor: Iskier
no np. deska rozdzielcza wyglada tak samo w GL jak w GT , tak samo z przyciskami do elektryki szyb,

co ogolnei jest potrzebne procz tego co wyzej napisali, przeciez jedyny problem to deska rozdzielcza, a reszta dostanei sie na szrocie, przekladnie kierownicza, pedaly, i reflektory...