POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
kacy
- 1 gwiazdka
- Auto: WRX MY03 Wagon ( mniejszych kombi chyba nie produkują :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Cześć ,
Tu masz podobny temat http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70572-remont-silnika-i-duże-zużycie-oleju
Nie wiem czy warsztat ten sam ale tam chyba zakończyło się pozytywnie ... a przynajmniej możesz się zapytać
Tu masz podobny temat http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70572-remont-silnika-i-duże-zużycie-oleju
Nie wiem czy warsztat ten sam ale tam chyba zakończyło się pozytywnie ... a przynajmniej możesz się zapytać
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Zajebisty ten pozew! Dużo się można dowiedzieć o zaletach boxera
Ciekawe czy na pękający blok też coś takiego wysmarowali?
Ciekawe czy na pękający blok też coś takiego wysmarowali?
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Wykrakałem :)
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Witam wszystkich serdecznie , a szczególnie tych, od których padają już wyroki na serwis bez znajomości sprawy oraz wyników opinii serwisu , oraz niezależnego rzeczoznawcy . Bardzo bym prosił te osoby teraz o komentarz po przeczytaniu załączonej opiniI niezależnego rzeczoznawcy PZM , który równiez jest biegłym sądowym , oraz co powinien w tej sytuacji zrobić serwis . Niestety opini rzeczoznawcy od strony klienta raczej sie nie doczekamy ….
///Users/edwinmroz/Library/Containers/com.apple.mail/Data/Library/Mail%20Downloads/5928131B-34CE-4FF7-861C-1340318320F9/file%205.pdf
///Users/edwinmroz/Library/Containers/com.apple.mail/Data/Library/Mail%20Downloads/5928131B-34CE-4FF7-861C-1340318320F9/file%205.pdf
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 7 razy
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Edwin, gdybyś mógł jeszcze raz, bo coś link nie działa, ani plik się nie wkleił.
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
ok sorry wklejam tylko kilka zdjęc bo nie ogarniam tego forum :(
http://images68.fotosik.pl/856/6ef9c8be740f5ae6.jpg
http://images68.fotosik.pl/856/6448ee8a2aa9c827.jpg
http://images69.fotosik.pl/856/cb0a92156e16b846gen.jpg
http://images67.fotosik.pl/857/0963a92c80d834e1gen.jpg
http://images67.fotosik.pl/857/c56fcda88a77dac4gen.jpg
http://images68.fotosik.pl/856/6ef9c8be740f5ae6.jpg
http://images68.fotosik.pl/856/6448ee8a2aa9c827.jpg
http://images69.fotosik.pl/856/cb0a92156e16b846gen.jpg
http://images67.fotosik.pl/857/0963a92c80d834e1gen.jpg
http://images67.fotosik.pl/857/c56fcda88a77dac4gen.jpg
-
Sławek
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
No to czekamy na stanowisko klienta.
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
.
Ostatnio zmieniony 3 maja 2015, o 23:09 przez carfit, łącznie zmieniany 1 raz.
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
stanowisko klienta zostało przedstawione do nas pisemnie , szkoda że nie przedstawił tego tutaj. :(
http://images66.fotosik.pl/857/13a5b402e1d6c983gen.jpg
http://images68.fotosik.pl/856/7ab0a45d47d626fcgen.jpg
Na te "bazgroły " i chęci odzyskania całej kwoty za remont , dostał ode mnie oraz naszego pełnomocnika odmowę w całości reklamacji , w związku z opinią rzeczoznawcy . Na całe szczęście klienta , ojciec Pana KawulaGT , jest rozsądnym i mądrym człowiekiem który potrafi normalnie rozmawiać i postanowiłem pomóc bo sytuacja rzeczywiscie jest nieciekawa . Ja osobiście podejrzewam gdzie jest problem , ale niech to będzie moja słodka tajemnica :) . Jedno jest pewne , błąd nie należy po naszej stronie , lecz klient dostał od nas propozycję na która przystał pisemnie i mam nadzieje że problem będzie rozwiązany .
http://images70.fotosik.pl/856/3ca27e774fe8ebd9gen.png
Żałuje jednak , i mam pewien niesmak , że sytuacja została przedstawiona połowicznie , a wyroki co niektórych forumowiczów zostały już wydane , że zawsze serwis jest winien .
Kończąc informuje że samochód jest gotowy i jest w fazie docierana przez naszą firme . Mam nadzieję ze to trochę rozjaśnilo sytuację :)[/quote]
http://images66.fotosik.pl/857/13a5b402e1d6c983gen.jpg
http://images68.fotosik.pl/856/7ab0a45d47d626fcgen.jpg
Na te "bazgroły " i chęci odzyskania całej kwoty za remont , dostał ode mnie oraz naszego pełnomocnika odmowę w całości reklamacji , w związku z opinią rzeczoznawcy . Na całe szczęście klienta , ojciec Pana KawulaGT , jest rozsądnym i mądrym człowiekiem który potrafi normalnie rozmawiać i postanowiłem pomóc bo sytuacja rzeczywiscie jest nieciekawa . Ja osobiście podejrzewam gdzie jest problem , ale niech to będzie moja słodka tajemnica :) . Jedno jest pewne , błąd nie należy po naszej stronie , lecz klient dostał od nas propozycję na która przystał pisemnie i mam nadzieje że problem będzie rozwiązany .
http://images70.fotosik.pl/856/3ca27e774fe8ebd9gen.png
Żałuje jednak , i mam pewien niesmak , że sytuacja została przedstawiona połowicznie , a wyroki co niektórych forumowiczów zostały już wydane , że zawsze serwis jest winien .
Kończąc informuje że samochód jest gotowy i jest w fazie docierana przez naszą firme . Mam nadzieję ze to trochę rozjaśnilo sytuację :)[/quote]
- koziolek
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: B-stok
- Auto: Forester XT 2.5
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Coś się rzeczoznawcy przecinek chyba przestawił przy pomiarze luzu pomiędzy cylinder - tłok
Samsung&tapatalk
Samsung&tapatalk
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Masz rację przy zdjęciu pomylił sie o przecienek , ale w opinii jest ok . Dzieki za czujność ;)koziolek pisze:Coś się rzeczoznawcy przecinek chyba przestawił przy pomiarze luzu pomiędzy cylinder - tłok
Samsung&tapatalk
http://images70.fotosik.pl/856/52ce12f5fe3282bfgen.png
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Ja pod zdjeciem i na ostatnim obrazku widze 0,7 mm. O co chodzi?
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Dacia :)
- Polubił: 116 razy
- Polubione posty: 180 razy
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Chloru pisze: Ja pod zdjeciem i na ostatnim obrazku widze 0,7 mm. O co chodzi?
O to, że nie na to zdjęcie patrzysz
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
A fakt... poszła poranna kawa i od razu sie wzrok wyostrzył
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Nie mogę się doszukać, czy wytypowano/znaleziono przyczynę techniczną czy postawiono jednak (pisząc w skrócie) na "upalanie" ?
Ujawnione, pozostaną przecież nadal jedynie podejrzeniami a może akurat komuś się przydadzą aby nie popełniać tych samych błędów.
Skoro już lecą skany dokumentów, zdjęcia, dane - to może by tak jednak uchylić odrobinkę rąbek tajemnicy tych podejrzeń ?carfit pisze: Ja osobiście podejrzewam gdzie jest problem , ale niech to będzie moja słodka tajemnica :)
Ujawnione, pozostaną przecież nadal jedynie podejrzeniami a może akurat komuś się przydadzą aby nie popełniać tych samych błędów.
- zgrocca
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
- Auto: forester black, wolny ssak
- Polubił: 25 razy
- Polubione posty: 8 razy
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
a i chwała Carfit'owi będzie,GUEST pisze:Nie mogę się doszukać, czy wytypowano/znaleziono przyczynę techniczną czy postawiono jednak (pisząc w skrócie) na "upalanie" ?
Skoro już lecą skany dokumentów, zdjęcia, dane - to może by tak jednak uchylić odrobinkę rąbek tajemnicy tych podejrzeń ?carfit pisze: Ja osobiście podejrzewam gdzie jest problem , ale niech to będzie moja słodka tajemnica :)
Ujawnione, pozostaną przecież nadal jedynie podejrzeniami a może akurat komuś się przydadzą aby nie popełniać tych samych błędów.
Pracy szukam praca mnie szuka
- koziolek
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: B-stok
- Auto: Forester XT 2.5
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Też bym chętnie się dowiedział czego unikać podczas docierania.
Samsung&tapatalk
Samsung&tapatalk
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Biję się w pierś i wyrażam ubolewanie za mój nietrafny, a przez to krzywdzący osąd.j33mbo pisze:KawulaGT pisze: ich propozycja to moja zapłata za części a oni robią robotę.
nie powiedzieliby tak gdyby nie mieli za uszami...
To w mojej głowie chyba nadal rzadkość, że ktos mógł chcieć pomóc mimo, że nie zawinił.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
A ja uważam, że od początku powinno się jasno pisać w jakim zakładzie robi się remont. Bo jeśli przy silniku pracowali specjaliści z dobrych warsztatów takich jak carfit, 4t, dzierżoniów, itd. to przynajmniej jest jasne, że nie uczyli się na naszym silniku.carfit pisze: Żałuje jednak , i mam pewien niesmak , że sytuacja została przedstawiona połowicznie , a wyroki co niektórych forumowiczów zostały już wydane , że zawsze serwis jest winien .
Kończąc informuje że samochód jest gotowy i jest w fazie docierana przez naszą firme . Mam nadzieję ze to trochę rozjaśnilo sytuację :)
Jest ryzyko, musi być wybór.
- koziolek
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: B-stok
- Auto: Forester XT 2.5
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
To fakt aczkolwiek jeżeli silnik składa się zgodnie z serwisówką która dokładnie mówi co i jak ma być zmierzone i złożone nie powinno być problemu.
O ile dobrze pamiętam podejrzewane było rozhartowanie się pierścieni olejowych(zbyt mały luz),diagnoza rzeczoznawcy pokazuje że luz był odpowiedni.
Edwin jeżeli mógłbyś podzielić się swoimi podejrzeniami gdyż sam jestem tuż przed docieraniem silnika i wolałbym się ustrzec ponownego rozbierania.
Czy problem jest w oleju ew procedurze docierania.
Samsung&tapatalk
O ile dobrze pamiętam podejrzewane było rozhartowanie się pierścieni olejowych(zbyt mały luz),diagnoza rzeczoznawcy pokazuje że luz był odpowiedni.
Edwin jeżeli mógłbyś podzielić się swoimi podejrzeniami gdyż sam jestem tuż przed docieraniem silnika i wolałbym się ustrzec ponownego rozbierania.
Czy problem jest w oleju ew procedurze docierania.
Samsung&tapatalk
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Nie mam oczywiście 100% pewności dlatego proszę to traktować jako luźno moje dywagacje .
Pierścienie olejowe są najbardziej narażone na przegrzanie , rozhartowanie, i zapieczenie się w rowku tłoka ze względu na to że składają się z trzech elementów , bardzo cienkich blaszek ok 0,4mm (zewnętrznych ) oraz pierścienia rozdzielającego . W tym konkretnym przypadku pasowanie było jak najbardziej właściwie , luz na zamku wynosił 0,7mm dopuszczalny max. 1,5 mm . Ale to jest pomiar wykonywany na zimno ( ok 20st C) i podejrzewam ze pod wpływem temp. a może ona wynosic kilkaset stopni C podczas normalnej pracy pierścienie olejowe niestety nie mają swojej sprężystości i przepuszczają olej . Miałem już taką akcję 2x z pierścieniami Coswortha w kutych silnikach i wiem że nie tylko my. Natomiast nigdy sie nie zdarzyło aby problem był z oryginalnymi pierścieniami do tłoków HBR. Jak sie wyciągnie pierścien z tłoka i włoży do pomiaru do cylindra jest ok , natomiast z doświadczenia, mechanik składał tych silników dziesiątki jak nie setki , i wie że pierścienie w tłoku powinny być bardziej sprężyste , w tym przypadku nie były .
Dlatego możliwości są dwie , albo przegrzanie/nieodpowiednie docieranie , za dużo przejechane na oleju do docierania itp. , albo wada pierścienia , wykluczyć jej oczywiście nie można w 100% natomiast praktycznie rzecz biorąc nie ma jak tego zbadać ( moze w jakiś labolatoryjnych warunkach ) . Nie zdarzyło sie , ani ja nie słyszałem o wadach pierścieni do tłoków HBR w silniku 2.0T.
Jeśli chodzi o procedurę docierania , to ja sie nie chcę wypowiadać , każdy serwis ma swoje metody i są rózne szkoły . Klient jest zawsze informowany o zaleceniach a jak do tego podchodzi w praktyce , niestety nie wiem :)
Pierścienie olejowe są najbardziej narażone na przegrzanie , rozhartowanie, i zapieczenie się w rowku tłoka ze względu na to że składają się z trzech elementów , bardzo cienkich blaszek ok 0,4mm (zewnętrznych ) oraz pierścienia rozdzielającego . W tym konkretnym przypadku pasowanie było jak najbardziej właściwie , luz na zamku wynosił 0,7mm dopuszczalny max. 1,5 mm . Ale to jest pomiar wykonywany na zimno ( ok 20st C) i podejrzewam ze pod wpływem temp. a może ona wynosic kilkaset stopni C podczas normalnej pracy pierścienie olejowe niestety nie mają swojej sprężystości i przepuszczają olej . Miałem już taką akcję 2x z pierścieniami Coswortha w kutych silnikach i wiem że nie tylko my. Natomiast nigdy sie nie zdarzyło aby problem był z oryginalnymi pierścieniami do tłoków HBR. Jak sie wyciągnie pierścien z tłoka i włoży do pomiaru do cylindra jest ok , natomiast z doświadczenia, mechanik składał tych silników dziesiątki jak nie setki , i wie że pierścienie w tłoku powinny być bardziej sprężyste , w tym przypadku nie były .
Dlatego możliwości są dwie , albo przegrzanie/nieodpowiednie docieranie , za dużo przejechane na oleju do docierania itp. , albo wada pierścienia , wykluczyć jej oczywiście nie można w 100% natomiast praktycznie rzecz biorąc nie ma jak tego zbadać ( moze w jakiś labolatoryjnych warunkach ) . Nie zdarzyło sie , ani ja nie słyszałem o wadach pierścieni do tłoków HBR w silniku 2.0T.
Jeśli chodzi o procedurę docierania , to ja sie nie chcę wypowiadać , każdy serwis ma swoje metody i są rózne szkoły . Klient jest zawsze informowany o zaleceniach a jak do tego podchodzi w praktyce , niestety nie wiem :)
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Konkretny post.
Ja osobiście, jako użytkownik 2.0T dopisuję sobie do listy "uważaj na" kolejną pozycję: pierścienie.
Dzięki za info.
Ja osobiście, jako użytkownik 2.0T dopisuję sobie do listy "uważaj na" kolejną pozycję: pierścienie.
Dzięki za info.
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Witam,
Przepraszam za zwłokę. Niestety nie miałem możliwości odpisać.
Nie mam zamiaru tłumaczyć jak to wyglądało z mojej strony bo bez sensu jest nadal się naciągać. :)
Chciałem powiedzieć, że doszliśmy z serwisem do porozumienia a sprawa została rozpatrzona w sposób profesjonalny.
Serdecznie dziękuję serwisowi za taki obrót spraw.
Obecnie auto się dociera.
Pozdrawiam,
Kawula
Przepraszam za zwłokę. Niestety nie miałem możliwości odpisać.
Nie mam zamiaru tłumaczyć jak to wyglądało z mojej strony bo bez sensu jest nadal się naciągać. :)
Chciałem powiedzieć, że doszliśmy z serwisem do porozumienia a sprawa została rozpatrzona w sposób profesjonalny.
Serdecznie dziękuję serwisowi za taki obrót spraw.
Obecnie auto się dociera.
Pozdrawiam,
Kawula
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Teraz taki mały update. Po dwóch latach od czasu awarii, nie dolałem NAWET puszki oleju. Serwis usunął ten temat bez zarzutu. Zużycie oleju Jest w zupełnie normalnych normach, wręcz MINIMALNYCH. Pomiędzy wymianami oleju to jest jakieś 0,2 litra -jeżeli wogóle... Także, szczerze mówiąc dalej jestem zdania, że to nie była wina właściciela. Impreza śmiga i ma się świetnie ! Także pozdrawiam was serdecznie i życzę miłego bezawaryjnego użytkowania waszych wariatów. :)