POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Witam wszystkich serdecznie :),
Jestem tutaj nowym użytkownikiem i mam BARDZO DZIWNY i poważny problem i bardzo was proszę o pomoc.
Na co dzień uprawiam od 14 lat profesjonalnie kolarstwo grawitacyjne i od zawsze interesowała mnie również motoryzacja. Spełniając marzenie postanowiłem kupić Imprezę GT 98' w czerwcu, Auto bardzo zadbane kupione od znajomego. OTO I ONA:
https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55BC8EEA
Bardzo dokładnie ją sprawdzałem i okazało się, że się grzeje. diagnoza - UPG. Auto miało 182 tys przebiegu. Kupiłem ją, ZDECYDOWAŁEM, że zrobię generalny remont w uznanym i nadal uważam, że profesjonalnym serwisie.
Lista spraw zrobionych podczas remontu:
https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55AF9BE3
Auto było docierane według zaleceń na oleju Millers przez 800 km. Później zostało zalane Motulem 5w40 300V Power. Nie przekraczałem 3 tys obrotów i wskazówka od turbo nie drgnęła przy pierwszym pierwszych 800 km. Po zalaniu Motulem przejeździłem jeszcze 300 km bez turbo nie przekraczając 3 tys obrotów. nie schodziłem również poniżej 2 tys :) . Potem już auto było jeżdżone swobodniej. Do tej pory samochód nie ujrzał czerwonej kreski. Nie upalam i szanuję samochód. Jest to moje oczko w głowie i dbam o nią jak tylko się da.
PROBLEM POJAWIŁ SIĘ ZARAZ PO REMONCIE. AUTO BRAŁO Olej w dużych ilościach i bardzo nieregularnych. Do tej pory kupiłem około 10szt. puszek (2l) Motula a przejechałem 18 tys km. Czasami nawet na 200 km schodził zakres bagnetu czyli jakieś 0,8 litra a czasem nawet było ok i nie jadł tak dużo. nie było to zależne od stylu jazdy. No ale pierwsza silnik ma się ułożyć. Druga diagnoza TURBO. Więc zmieniłem Turbo na TD04L. Auto jeździ płynniej. Jeździ szybciej. ALE OLEJ DALEJ UCIEKA NIEREGULARNIE JAK WCZEŚNIEJ. Oddałem sprzęt po ok. 18 tys do sprawdzenia - ponownego już trzeciego. Przy trzecim Panowie w końcu zajrzeli na tłoki i okazało się, że wszystko jest igła ale PIERŚCIENIE OLEJOWE są rozhartowane i nie maja sprężystości i w dodatku są przyczerniałe. Pojawiła się teoria, że popełniony został błąd przy docieraniu i że to moja wina. Auto miałoby się przegrzać. Mam wskaźnik temp oleju i doładowania..
Panowie to jest nie możliwe, auto ma codziennie sprawdzany olej na ciepłym silniku 15 minut po zgaszeniu i wychłodzeniu samochodu - CODZIENNIE od początku ! Nigdy poziom oleju nie zszedł poniżej dolnej kropeczki na bagnecie. nie ma możliwości żeby się przytarł. TO JEST JAKAŚ ABSURDALNA WIADOMOŚĆ DLA MNIE. Nie mógł bym sobie pozwolić na błąd przy docieraniu, bo auto mam z pasji i w celach bardziej koneserskich. Tym bardziej jestem młodym człowiekiem i nie stać mnie na takie nieodpowiedzialne zachowania ( właśnie kończę spłatę pożyczki za remont ) Musiałbym być za przeproszeniem skończonym idiotą za przeproszeniem.
Wymiana pierścieni to nie jakiś wielki koszt ale jednak coś tu nie jest okey.
Proszę wyjaśnijcie mi to czy to możliwe w jakiś sposób.
Pozdrawiam was serdecznie,
Kawula
Jestem tutaj nowym użytkownikiem i mam BARDZO DZIWNY i poważny problem i bardzo was proszę o pomoc.
Na co dzień uprawiam od 14 lat profesjonalnie kolarstwo grawitacyjne i od zawsze interesowała mnie również motoryzacja. Spełniając marzenie postanowiłem kupić Imprezę GT 98' w czerwcu, Auto bardzo zadbane kupione od znajomego. OTO I ONA:
https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55BC8EEA
Bardzo dokładnie ją sprawdzałem i okazało się, że się grzeje. diagnoza - UPG. Auto miało 182 tys przebiegu. Kupiłem ją, ZDECYDOWAŁEM, że zrobię generalny remont w uznanym i nadal uważam, że profesjonalnym serwisie.
Lista spraw zrobionych podczas remontu:
https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55AF9BE3
Auto było docierane według zaleceń na oleju Millers przez 800 km. Później zostało zalane Motulem 5w40 300V Power. Nie przekraczałem 3 tys obrotów i wskazówka od turbo nie drgnęła przy pierwszym pierwszych 800 km. Po zalaniu Motulem przejeździłem jeszcze 300 km bez turbo nie przekraczając 3 tys obrotów. nie schodziłem również poniżej 2 tys :) . Potem już auto było jeżdżone swobodniej. Do tej pory samochód nie ujrzał czerwonej kreski. Nie upalam i szanuję samochód. Jest to moje oczko w głowie i dbam o nią jak tylko się da.
PROBLEM POJAWIŁ SIĘ ZARAZ PO REMONCIE. AUTO BRAŁO Olej w dużych ilościach i bardzo nieregularnych. Do tej pory kupiłem około 10szt. puszek (2l) Motula a przejechałem 18 tys km. Czasami nawet na 200 km schodził zakres bagnetu czyli jakieś 0,8 litra a czasem nawet było ok i nie jadł tak dużo. nie było to zależne od stylu jazdy. No ale pierwsza silnik ma się ułożyć. Druga diagnoza TURBO. Więc zmieniłem Turbo na TD04L. Auto jeździ płynniej. Jeździ szybciej. ALE OLEJ DALEJ UCIEKA NIEREGULARNIE JAK WCZEŚNIEJ. Oddałem sprzęt po ok. 18 tys do sprawdzenia - ponownego już trzeciego. Przy trzecim Panowie w końcu zajrzeli na tłoki i okazało się, że wszystko jest igła ale PIERŚCIENIE OLEJOWE są rozhartowane i nie maja sprężystości i w dodatku są przyczerniałe. Pojawiła się teoria, że popełniony został błąd przy docieraniu i że to moja wina. Auto miałoby się przegrzać. Mam wskaźnik temp oleju i doładowania..
Panowie to jest nie możliwe, auto ma codziennie sprawdzany olej na ciepłym silniku 15 minut po zgaszeniu i wychłodzeniu samochodu - CODZIENNIE od początku ! Nigdy poziom oleju nie zszedł poniżej dolnej kropeczki na bagnecie. nie ma możliwości żeby się przytarł. TO JEST JAKAŚ ABSURDALNA WIADOMOŚĆ DLA MNIE. Nie mógł bym sobie pozwolić na błąd przy docieraniu, bo auto mam z pasji i w celach bardziej koneserskich. Tym bardziej jestem młodym człowiekiem i nie stać mnie na takie nieodpowiedzialne zachowania ( właśnie kończę spłatę pożyczki za remont ) Musiałbym być za przeproszeniem skończonym idiotą za przeproszeniem.
Wymiana pierścieni to nie jakiś wielki koszt ale jednak coś tu nie jest okey.
Proszę wyjaśnijcie mi to czy to możliwe w jakiś sposób.
Pozdrawiam was serdecznie,
Kawula
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Zmień doktora (jeśli piszesz prawdę)
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Specjalistyczny serwis Subaru , szczerze i gorąco polecany.
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Sorry, ale te polecane są dokładnie takie same jak te bez polecenia. Jak Warszawa, to się domyślam, ale...........
Napisz na PW gdzie robiłeś i gdzie mieszkasz, to może coś pomogę.
Jak napiszesz w jakim okręgu się obracasz, To Ci ktoś podeśle dobry serwis.
Napisz na PW gdzie robiłeś i gdzie mieszkasz, to może coś pomogę.
Jak napiszesz w jakim okręgu się obracasz, To Ci ktoś podeśle dobry serwis.
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Niestety nie posiadam uprawnień , jestem tu świeżak ! :)
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 7 razy
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Hmm. Ja po fakturze poznaję co to za warsztat Podjedź, pogadaj z właścicielem, na pewno coś rozsądnego z tej rozmowy wyniknie.
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Jakich uprawnień? Do czego?KawulaGT pisze: nie posiadam uprawnień
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Mam wielka nadzieje, ze sie dorozmawiasz z wykonawca. Pewnie Cie to nie pocieszy, ale ja mialem tloki w dobrym stanie robiac panewke i przy okazji wal, krbowody i inne pioerdoly, w/g serwisu (za ktorego uslugi juz podziekowalem) a musialem robic powtorny remont silnika bo mi tlok pekl miedzy pierscieniami...
Powodzenia w walce!
Pzw,
MCC
Powodzenia w walce!
Pzw,
MCC
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Do wysyłania wiad. priv na forum :)Kubik1 pisze:Jakich uprawnień? Do czego?KawulaGT pisze: nie posiadam uprawnień
Najgorsze jest w tym wszystkim to, że goście robią ze mnie idiotę. Nie chcę być niekulturalny, ale nie po to robię remont żeby zajechać auto przy docieraniu - NIE STRZELIŁBYM SOBIE W KOLANO. Chce mieć auto w charakterze koneserskim.
Panowie TERAZ BARDZO WAŻNA sprawa. Jeżeli przegrzały się główne pierścienie olejowe i się rozhartowały to co z TULEJAMI, CO Z TŁOKAMI i CO Z RESZTĄ PIERŚCIENI. Czy to jest możliwe, że tylko one się przegrzały??? Przecież na nich jest najniższa temp z pierścieni. POPRAWCIE MNIE JEŻELI ŹLE PRAWIĘ :) .
Jak zadzwoniłem i się dowiedziałem co jest nie tak to byłem tak wcięty, że nie za bardzo wiedziałem co powiedzieć Siedzę w sporcie od lat i też używam sprzętów mechanicznych. NIE jestem idiotą który wsiada do auta i BUTUJĘ - "bo auto ma działać". Szanuję sprzęt.
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Współczuję
Na świecie jest sporo takiej masy, co ludziom kuku robi. To może chociaż napisz, kto Ci polecił, albo kim się zasugerowałeś? Kiedyś źle napisałem o pewnym polecanym zakładzie, to chcieli mnie zlinczować.
Na świecie jest sporo takiej masy, co ludziom kuku robi. To może chociaż napisz, kto Ci polecił, albo kim się zasugerowałeś? Kiedyś źle napisałem o pewnym polecanym zakładzie, to chcieli mnie zlinczować.
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
W jakim mieście pasuje Ci to poprawić? Jeśli tego nie zrobią w ramach gwarancji rozruchowej, to i tak szukaj innego serwisu. Zostaw druciarzy tym co Ci polecali na forum ten cudowny serwis
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
błędów nie popełnia ten co nic nie robi, ale do błędu przyznać się trzeba-tyczy się to obu stron sprawy.
teoretycznie ze 4 koła tan na szubko licząc
pozdrawiam i życzę szybkiego i taniego załatwienia problemu
teoretycznie ze 4 koła tan na szubko licząc
pozdrawiam i życzę szybkiego i taniego załatwienia problemu
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
A dasz radę, to jakoś po ludzku napisać?komin pisze:błędów nie popełnia ten co nic nie robi, ale do błędu przyznać się trzeba-tyczy się to obu stron sprawy.
teoretycznie ze 4 koła tan na szubko licząc
pozdrawiam i życzę szybkiego i taniego załatwienia problemu
- Paulus1008
- 0 gwiazdek
- Auto: Impreza WRX Type RA STi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Na moje oko jednak błąd warsztatu. Najprawdopodobniej (nie ma dokumentacji) zastosowano niewłaściwe luzy na zamkach pierścieni. Luz musiał być ale za mały, co doprowadziło do nadmiernego tarcia i nagrzania pierścienia a w konsekwencji jego rozhartowania. Czy mierzone były luzy na zamkach? Masz jakieś informacje?
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Niech rzeczoznawca niezależny zrobi ekspertyzę, a potem dalej można działać.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
No i sprawa poszła właśnie w tym kierunku. Rzeczoznawca w przyszłym tygodniu.ryjeks pisze:Niech rzeczoznawca niezależny zrobi ekspertyzę, a potem dalej można działać.
Byłem na spotkaniu i widziałem tuleje i tłok. Tłok szary itd itp wygląda okey jak tuleja. oczywiście ogromny nagar na tłoku no i schowane pierścienie. Panowie mówią tak :" jest to ewidentnie efekt zbyt dużej temperatury panującej w komorze silnika i prawdopodobnie efekt upalania" RANY BOSKIEEEE, CO ZA FARMAZON. A MOŻE SPASOWANIE ZŁE I DLATEGO PRZYGRZAŁ SIĘ NA DOTARCIU Słowo przeciwko słowu...
Nie przyjmę tłumaczenia, że to moja wina, no nie ma takiej możliwości. Po prostu jest to NIEMOŻLIWE. Auto jeździło na dotarciu bez TURBO do ok 3000 obrotów...JAK JA TO MAM UDOWODNIĆ?? Myślałem, że goście będą chcieli się jakoś dogadać, ale ich propozycja to moja zapłata za części a oni robią robotę. Kurde no nie jestem pieniaczem ale tym razem nie pójdę na takie historie...
Drażni mnie to że moje auto nie stoi w garażu rozpaprane i niesprawne...........................
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
KawulaGT pisze: ich propozycja to moja zapłata za części a oni robią robotę.
nie powiedzieliby tak gdyby nie mieli za uszami...
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Od kiedy na forum nie można napisać w jakim warsztacie robiło się remont?
Jest ryzyko, musi być wybór.
-
Sławek
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Napisać oczywiście można. Myślałem, że autocenzura skończyła się z komuną ale niestety nie.
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Jak to nie można ?ptk22 pisze:Od kiedy na forum nie można napisać w jakim warsztacie robiło się remont?
Rozumiem, że na kropce nie można, ale tu zawsze można było
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Panowie, sprawa obróciła się o 180*. Wszystko wam przedstawię jutro.
Pozdrawiam,
Krzysztof Kawula
Pozdrawiam,
Krzysztof Kawula
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Po polsku to ze każdy ma prawo do pomyłki podkreslam Każdy.Kubik1 pisze:A dasz radę, to jakoś po ludzku napisać?komin pisze:błędów nie popełnia ten co nic nie robi, ale do błędu przyznać się trzeba-tyczy się to obu stron sprawy.
teoretycznie ze 4 koła tan na szubko licząc
pozdrawiam i życzę szybkiego i taniego załatwienia problemu
Inna sprawą jest iż zdarzaja sie wadliwe części
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Słuchajcie. sprawa wygląda tak.
Dzień przed moim przyjazdem z rzeczoznawcą szef serwisu wysłał mi coś takiego ( troszkę to podejrzane że spece z branży podobno przypadkiem trafili na taki artykuł. no cóż może tak było ) :
http://www.girardgibbs.com/blog/wp-cont ... awsuit.pdf
Jest to pozew zbiorowy przeciwko Subaru U.S. CHODZI WŁAŚNIE O WADLIWE PIERŚCIENIE. Myślę, że zainteresuję to parę osób. Jak stwierdzili części w moim aucie mogą być tymi samymi co te montowane w U.S. Została wysłana wiadomość do dostawcy i on ma to potwierdzić. Ja jestem TEGO PEWIEN ŻE TE CZĘŚCI SĄ WADLIWE, a po wizycie z rzeczoznawcą wykluczyło to moje najmniejsze wątpliwości. Rzeczoznawca stwierdził, że nie ma tam żadnego ALE TO ŻADNEGO błędu z mojej strony. W obecnym momencie Panowie właściwie nie chcą za bardzo ze mną rozmawiać - są obrażeni. Powołali również rzeczoznawcę. Czekam na jego opinię.
PRZYPOMINAM, ŻE OD SAMEGO POCZĄTKU MIAŁ TO BYĆ EWIDENTNY BŁĄD Z MOJEJ STRONY
W obecnej chwili AUTO STOI w martwym punkcie - NAJGORZEJ.
Pozdrawiam ,
Kawula
Dzień przed moim przyjazdem z rzeczoznawcą szef serwisu wysłał mi coś takiego ( troszkę to podejrzane że spece z branży podobno przypadkiem trafili na taki artykuł. no cóż może tak było ) :
http://www.girardgibbs.com/blog/wp-cont ... awsuit.pdf
Jest to pozew zbiorowy przeciwko Subaru U.S. CHODZI WŁAŚNIE O WADLIWE PIERŚCIENIE. Myślę, że zainteresuję to parę osób. Jak stwierdzili części w moim aucie mogą być tymi samymi co te montowane w U.S. Została wysłana wiadomość do dostawcy i on ma to potwierdzić. Ja jestem TEGO PEWIEN ŻE TE CZĘŚCI SĄ WADLIWE, a po wizycie z rzeczoznawcą wykluczyło to moje najmniejsze wątpliwości. Rzeczoznawca stwierdził, że nie ma tam żadnego ALE TO ŻADNEGO błędu z mojej strony. W obecnym momencie Panowie właściwie nie chcą za bardzo ze mną rozmawiać - są obrażeni. Powołali również rzeczoznawcę. Czekam na jego opinię.
PRZYPOMINAM, ŻE OD SAMEGO POCZĄTKU MIAŁ TO BYĆ EWIDENTNY BŁĄD Z MOJEJ STRONY
W obecnej chwili AUTO STOI w martwym punkcie - NAJGORZEJ.
Pozdrawiam ,
Kawula
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
A co chcieli tym dokumentem wlasciwie udowodnic?
Bo jakos nie wydaje mi sie, zeby ta kwestia miala dotyczyc Twojego modelu.
Bo jakos nie wydaje mi sie, zeby ta kwestia miala dotyczyc Twojego modelu.
Jacek "AMI" Rudowski
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka
Jeżeli to organizowali części do remontu silnika to jest to duży problem ale ich. Na Twoim miejscu mająć opinię rzeczoznawcy wziąłbym papugę i wysłał im jakieś wezwanie do usunięcia wady czy coś w ten deseń. NA forum jest paru kolegów znających się na rzeczy, może pomogą.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae