Strona 1 z 1

Boxer - czyli panewka lub pęknięty blok ... :)

: 4 kwie 2015, o 20:26
autor: ryjeks
O napędach sobie już z grubsza podyskutowaliśmy, choć temat się jeszcze nie wyczerpał i będzie kontynuowany.
To może czas zająć się silnikami :-)

Jeśli chodzi o blok, to jest sobie otwarty, zamknięty, pół zamknięty i lekko otwarty w przypadku 2.5 ;-)
Każdy ma swoje wady i zalety.

Wały mogą być krzywe albo proste, a panewki większe lub mniejsze :-)


Czy do bloku z głowicami od STi 2003/4 można założyć kolektor i sterowanie z GT99 ? :mrgreen:

Dlaczego shortblock z new age'ów mniej cierpi na panewki, bo są inne, większe..., czy inny wał, pompa itd. ?

Re: Boxer - czyli panewka lub pęknięty blok ... :)

: 4 kwie 2015, o 21:46
autor: booSTi
Pokaż lepiej co tam odkryłeś po rozbiórce motoru 8-)

Re: Boxer - czyli panewka lub pęknięty blok ... :)

: 4 kwie 2015, o 22:01
autor: rafik555
Napewno jest bardzo duża różnica w pompie olejowej. Oryginalnie w GT pompa 8 w STI new age 11-12. (mowa o grubości rotra pompy w mm)
Po założeniu nowego wału porządnych panewek i nowej pompy oleju od new age taki silnik powinien długo służyć :)

Re: Boxer - czyli panewka lub pęknięty blok ... :)

: 4 kwie 2015, o 23:11
autor: booSTi
Pęknie smok olejowy i pompa jest bez znaczenia :evil:

Re: Boxer - czyli panewka lub pęknięty blok ... :)

: 4 kwie 2015, o 23:13
autor: TomekSliwa
ryjeks pisze: Dlaczego shortblock z new age'ów mniej cierpi na panewki, bo są inne, większe..., czy inny wał, pompa itd. ?
Jest droższy i się mocniej dmucha i chucha ;-) :lol: :mrgreen: