Strona 1 z 1

2.5 SOHC z USA - wyciek oleju z UPG - pomóżcie.

: 9 kwie 2015, o 00:00
autor: raficml
Cześć

To mój pierwszy temat (mam nadzieje że nie podpadnę)

W grudniu zakupiłem swoje pierwsze subaru Forester 2.5 XS 2004 :thumb: z ciągnięte z USA przez wcześniejszego właściciela.

Wcześniej japońce (głównie mazdy).

Niestety podczas wykrycia wycieku płynu chłodniczego z węża wlotowego od spodu silnika zauważyłem totalnie zlany olejem przegub.

Po wyczyszczeniu silnika ewidentnie widać, że zbierają się tam krople oleju, a przy ciśnieniu pewnie sika ostro.

Dodam że możliwe iż UGP mogło wydmuchać, gdyż wyciek płynu lokalizowałem z powodu zauważenia utraty płynu chłodniczego z zbiornika wyrównawczego, w sensie nie było już w nim nic ale jak odkręciłem korek chłodnicy to było po brzegi.

Olej pojawia się na dolnym rogu UGP lewej głowicy (strona kierowcy) od strony grodzi. na 1,5 tys wyrzuca od max do min na bagnecie ale nic a nic nie kopci.

Pytanko do was gdzie na śląsku można oddać taki silnik do takiej operacji naprawy w rozsądnych cenach bo w Mikołowie powiedzieli mi że od 4,5tys a w 4T że 6tys :/

Uważam że jak na pojazd nie wyczynowy i mój szybki ale nie ekstremalny styl jazdy (nie katuję aut cywilnych) to troszkę za dużo i poradzę się was co zrobić. Rozrząd był w tym forku robiony 35tys temu więc nie do końca jestem przekonany do konieczności jego wymiany.

Rozważam
1- Dociągnięcie śrub głowicy (chociaż nie wiem czy to coś da i można głowicę uwalić :/ ale koszty będą znikome takiej próby)
2- wymianę UGP w ASO
3- wymianę w poleconym przez was miejscu
4- wymianę samemu z pomocą ojca mechanika i znajomego (ojciec boi je tego boxera jak ognia bo nigdy takiego czegoś nie rozkręcał, ale mam manuale i słyszałem opinie że te silnik są bardzo miłe w obsłudze :) -dodam że sam wymieniłem sobie cały blok silnika w MAzdzie 3 TOP sport 2.0 150km i przełożyłem instalacje gazową i auto jeździło bez problemów, także Bóg dał jakieś zdolności w te ręce) chociaż nie jestem mechanikiem tylko inżynierem :P

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i przestrogi oraz namiary na dobre części i listę naprawdę koniecznych części do wymiany przy tej operacji.