Strona 1 z 1

Raport TUV 2009

: 6 lut 2009, o 21:57
autor: Godlik
W najnowszym Auto Świecie (nr 6, 704) jest ranking usterkowości aut 4- i 5-letnich:

1. Porsche Boxster (3,6% aut z poważnymi usterkami)
2. Porsche 911 (3,6)
3. Subaru Forester (3,7) :thumb:

Innych modeli Subaru nie zauważyłem. Na 91. jest Lanos ;-)

W ubiegłym tygodniu były młodsze, ale nie mam tego numeru. W następny poniedziałek 6- i 7-letnie.

Re: Raport TUV 2009

: 6 lut 2009, o 21:59
autor: dareq
Godlik pisze: W ubiegłym tygodniu były młodsze, ale nie mam tego numeru. W następny poniedziałek 6- i 7-letnie.


a beda starsze :?: :giggle:

Re: Raport TUV 2009

: 7 lut 2009, o 02:20
autor: Tasior_Miedziak
Odkad zweryfikowalem rzetelnosc testow ADAC na wlasnej skorze, mam w glebokim powazaniu takie, oraz inne raporty tworow w stylu DECRA, TUV, ADAC. itp. itd. Moim skromnym zdaniem, gdyby sie znalazl ktos, kto sprawdzilby sposob finansowania tych organizacji, firm, stowarzyszen (czymkolwiek sa te twory) oraz powiazania z producentami samochodow, opon, czesci zamiennych okazlao by sie, ze takie raporty mozna sobie wlozyc...

Ostatnio, kiedy kupowalem opony do mojej lodowki, szukalem przede wszystkim CICHYCH gum. Wczesniej na Legacy, opony Bridgestone Potenza RE050A daly mi tak popalic wzgledem halasu, ze dzisiaj dla mnie najwazniejszym parametrem jest wlasnie "halas wewnatrz pojazdu". Nie to zeby byly jakies zle. Wrecz przeciwnie. Na suchym trzymaly jak diablel dusze. Zuzycie w normie. Na mokrym znaczaco slabsze, no ale od czego jest SAWD. Na poczatku halas mi nie przeszkadzal. Potem coraz bardziej. Dzisiaj, nie chcialbym ich nawet za darmo. Glosne jak diabli. Znaczaco obnizaja komfort podrozowania.

Z testow przeprowadzonych przez ADAC wynikalo, ze Pirelli P7 sa jednymi z najcichszych w rozmiarze jaki mnie interesowal. Kupilem. Zalozylem. No i doszedlem do wniosku, ze w ADAC pracuja chyba testerzy ze zwiazku gluchoniemych. Opony sa jednymi z glosniejszych jakie w zyciu uzywalem. Zeby bylo smieszniej, pare miesiecy po tym jak je kupilem wpadl mi w rece test jakiegos brytyjskeigo stowarzyszenia motorazycyjnego, podobego do niemieckiego ADAC, w ktorym Pirelli P7 wypadly bardzo blado. No i badz tu czlowieku madry :wall:

Pewnie zabawa w poszukiwanie opon takich jak mnie zadowola bylaby i byc moze fascynujaca, gdyby nie fakt, ze kazdy kolejny komplet kapci do Forka w rozmiarze 215/55 R17 to wydatek ok. 2.5 kPLN :-|

Zmierzajac do konkluzji, raporty usterkowosci publikowane w polskiej prasie motoryzacyjnej to mierne popluczyny ogromnego rynku motoryzacyjnego trzeciej gospodarki swiata, czyli Niemcow. W Polsce, gdzie nawet "ten sam proszek do prania Ariel" jest jednak inny niz ten sam produkt w DE, jest moim zdaniem co najmniej bezcelowe. Pomijam juz fakt, ze pewnie w innych krajach takie raporty wygladaja zupelnie inaczej. Tylko kto to sprawdzi?

Re: Raport TUV 2009

: 7 lut 2009, o 09:30
autor: jarmaj
Nigdy nie potrafiłem zrozumieć, że w ogóle taki paramter jak "głośność" opony ma jakiekolwiek znaczenie... :roll:

Re: Raport TUV 2009

: 7 lut 2009, o 09:51
autor: Gal
Tasior_Miedziak pisze: takie raporty mozna sobie wlozyc...
Nic dodać nic ująć.
Nie wierzę w żadne testy inne niż własne. ;-)

Co nie znaczy, że nie jest miło zobaczyć Subaru w czołówce takiego rankingu, bo to są naprawdę mało awaryjne samochody, więc na to zasługują. 8-)
jarmaj pisze: Nigdy nie potrafiłem zrozumieć, że w ogóle taki paramter jak "głośność" opony ma jakiekolwiek znaczenie...
Zdziwiłbym się jakby tej wypowiedzi zabrakło... :-d

Jarmaj!
No ma! Jak jedziesz np. 1'400 km do Chorwacji jednym ciągiem, z dziećmi, to różnica w głośności opon przekłada się wprost proporcjonalnie na nasilenie bólu głowy u wszystkich na koniec tej podróży. Ja tam nie lubię jak mnie łeb... :razz:

Re: Raport TUV 2009

: 7 lut 2009, o 11:06
autor: jarmaj
Bez przesady. Mi też by przeszkadzało po 100km jazdy gdyby opona wyła jak dajmy na to slicka.
Ale wszystkie cywilne opony są na tyle ciche, że rozpatrywanie tego w ogóle przy kupnie opon to dla mnie niepojęte.

Re: Raport TUV 2009

: 7 lut 2009, o 11:43
autor: Azrael
Szczególnie w wyciszonym aucie typu OBK....


Zdarzało mi się robić 1000km jednego dnia na RE070, z resztą z Jarmajem zrobilismy chyba nawet więcej.

Re: Raport TUV 2009

: 7 lut 2009, o 15:28
autor: Gal
jarmaj pisze: Mi też by przeszkadzało po 100km jazdy gdyby opona wyła jak dajmy na to slicka.
No to jesteśmy jeden krok do przodu - dźwięk opon może jednak przeszkadzać. ;-)
Następny krok, to stwierdzenie, że cała sprawa to tylko kwestia progu wrażliwości - w tym przypadku na hałas, ale może być na cokolwiek innego. Większośc kierowców ceni dobrze hamujące klocki, ale jednak nie lubi jak piszczą, a innym to wisi. Jednym będzie przeszkadzał porysowany błotnik albo trzeszcząca deska rozdzielcza (Tasior!), a inni tego nawet tego nie zauważają (ja np. z postępującej głuchoty i ślepoty).

Jedyne opony jakie pamiętam, że jęczały/gwizdały tak, że mnie to przeszkadzało, to jakieś zimowe Micheliny z 10-15 lat temu (chyba się nazywały 130 M+S), ale rozumiem, że kogoś innego mogą wkurzać i inne.

Re: Raport TUV 2009

: 22 lut 2009, o 14:55
autor: Godlik
W przypadku 6- i 7-latków podium bez zmian, czyli:

1. Boxster
2. 911
3. Forester

8- i 9-latki:

1. Porsche Boxster (5,2)
2. Porsche 911 (5,3)
3. Toyota RAV4
4. Mercedes SLK
5. Mazda Demio
6. Subaru Forester (8,6)