Strona 1 z 2

Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 8 maja 2015, o 13:45
autor: peter
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!

Chciałbym kupić subaru legacy IV, rocznik 2004-2005, kombi z silnikiem 2.0 sohc, 137 KM, najlepiej z lpg albo zamontować samemu. Mam pytanie do użytkowników tego modelu:
1) Jak to auto jeździ z tym silnikiem? Czy nie jest za bardzo "mulaste"?
2) Jakie koszty utrzymania? Czy są dostępne zamienniki w rozsądnej cenie?
3) Czy ten model z tym silnikiem posiada dwumasę?
4) Dla tych co mają LPG, to ile można przejechać na kilometrów jednym zbiorniku (w miejscu koła zapasowego)?

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi!
Pozdrawiam.

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 8 maja 2015, o 14:54
autor: Godlik
Cześć,
miałem takie przez 7 lat (kupiłem jak miało 60kkm, sprzedałem przy 156kkm) i bardzo sobie chwaliłem.

1) Nie wiem czego oczekujesz. Nie jest to demon prędkości, ale daje radę. Na trasie, żeby sprawnie wyprzedzić trzeba zredukować do 3 i kręcić do czerwonego pola. Trochę wyje, ale jedzie. Za to stosunkowo mało pali, od 7 (emerycka trasa) do 12 (zimowe korki w Warszawie).
2) Nie wiem jak w innych markach, ale jednak trochę mnie przez ten czas kosztował. Z większych rzeczy - konwersja na jednomasę (robi się razem ze sprzęgłem; to wada fabryczna tego modelu, usterka objawia się takim charakterystycznym ćwierkaniem na wolnych obrotach i przy dodawaniu gazu). Padła mi też wiskoza (oryginał jest drogi, ale podobno można regenerować) i wymieniałem łożyska w skrzyni. Reszta to standardowe rzeczy eksploatacyjne - raz wymieniałem tarcze z przodu, jakieś pierdoły w zawieszeniu. No i rozrząd, to też jakiś tam większy koszt.
3) jw., wada tego modelu. Nie ma sensu wymieniać na kolejną dwumasę, ja miałem wymienianą na gwarancji i po 2 latach było to samo.
4) Nie miałem LPG i teraz żałuję - do obecnego OBK wstawiłem od razu po zakupie. Tamten silnik dobrze znosi LPG, no i to SOHC więc regulacja zaworów jest tania.
W OBK mam taką samą wnękę na koło i do zbiornika wchodzi mi max 51 litrów. No ale więcej pali, więc zasięg OBK nic Ci nie powie.

Podsumowując - dobre auto, duże, wygodne, nigdy nas nie zawiodło.

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 8 maja 2015, o 21:06
autor: inquiz
Od niedawna się z takim modelem zaprzyjaźniam i planuję gazowanie. Jechać się da ale jak napisał przedmówca trzeba cisnąć. Siedzi nisko więc można spodem przytrzeć tu i tam.
Godlik pisze: Za to stosunkowo mało pali, od 7 (emerycka trasa) do 12 (zimowe korki w Warszawie).
No to zimy nie ma a już dochodzę do tej średniej ;-)

Co do wisko, da się regenerować. Koszt trochę więcej niż połowa ceny nowej.

Godlik, przy okazji jak miałeś to samo, radio fabryczne w trasie za miastem gubi mi stacje. Też tak miałeś czy mogę mieć nadzieję to rozwiązać?

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 8 maja 2015, o 22:20
autor: Godlik
Nie, nie przypominam sobie takiego problemu. RDS sprawnie zmieniał stacje. A masz antenę w tylnej bocznej szybie? ;-)
Gazuj, gazuj, nie ma co czekać. Mogę Ci polecić dobrego gazownika, który robił już dużo Subaru.

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 8 maja 2015, o 22:28
autor: inquiz
Antenę mam w klapie. Auto serwisowane było u Zbyszka na Mechaników więc wybór instalacji i montażysty jedyny słuszny czyli Jako.

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 8 maja 2015, o 22:37
autor: Godlik
W klapie? Z tego co pamiętam to antena to były takie nitki wewnątrz bocznej tylnej szyby, które wyglądały jak ogrzewanie.
Z całym szacunkiem dla kunsztu Jako, cena instalacji była bardzo wysoka...

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 8 maja 2015, o 22:37
autor: Godlik
I ostatecznie wybrałem innego instalatora

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 9 maja 2015, o 00:24
autor: inquiz
Nitki ale w klapie, zdejmowałem już plastiki sprawdzając czy się coś nie rozpięło przypadkiem. Korci wiercić w dachu i sirio triflex założyć.

W sumie w wolnej chwili podrzuć namiary na gazownika na PW, zawsze warto porównać. Ale chyba teraz już te różnice w cenach nie są takie jak kiedyś, poza tym to nie turbo. Będę badać temat w najbliższych tygodniach, chcę założyć przed przerejestrowaniem żeby na raz załatwić formalności w komplecie.

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 9 maja 2015, o 12:42
autor: peter
Dzięki za cenne uwagi!
Jeszcze takie pytanie - jak wygląda interwał serwisowy? Co ile pasek rozrządu, co ile oleje (silnik, skrzynia, mosty)?

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 9 maja 2015, o 12:52
autor: Godlik
Olej w silniku co 15, skrzynia i dyfry co 60, rozrząd 105 lub 5 lat, w zależności co nastąpi szybciej.

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 9 maja 2015, o 20:30
autor: peter
Jeszcze się zastanawiam nad 2.0 dohc, bo ma lepsze osiągi, ale przeraża mnie regulacja luzu zaworowego. Czy rzeczywiście w przypadku dohc i lpg często trzeba regulować luz zaworowy?
Btw pojawiła się nowa instalacja lpg w fazie ciekłej, która ponoć jest bardziej przyjazna dla zaworów, tylko cena 4k..

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 9 maja 2015, o 20:36
autor: Slawskip
zależy od tego jaki jest silnik:
Regulacja luzu zaworowego:
- EJ20F - co około 100kkm bądź później
- EJ204 - co około 30-50kkm

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 9 maja 2015, o 21:07
autor: leon
peter pisze: pojawiła się nowa instalacja lpg w fazie ciekłej, która ponoć jest bardziej przyjazna dla zaworów

Instalacja najbardziej przyjazna dla zaworów to dobrze wyregulowana instalacja.

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 9 maja 2015, o 22:45
autor: Panter
peter pisze: Btw pojawiła się nowa instalacja lpg w fazie ciekłej, która ponoć jest bardziej przyjazna dla zaworów, tylko cena 4k..
Ja ma ICOM (zakładane w Italii), jeszcze nie serwisowałem, mój gaziasz nie ma interfejsu, ale chodzi super, w ogóle nie używa Pb. Myślę, że za parę lat wygryzą sekwencje

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 20 lip 2015, o 22:29
autor: inquiz
Czas zakupić tarcze i klocki z przodu, jaki sprawdzony zestaw do tego modelu jest warty zainteresowania?

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 30 lip 2015, o 22:12
autor: inquiz
UP, ktoś coś poleca?

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 31 lip 2015, o 09:37
autor: Slawskip
gładkie Brembo + OMP Road&Sport - dobry zestaw za przyzwoite pieniądze. Można jeszcze w dobrej cenie dostać tarcze Brembo Max (nacinane).

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 3 sie 2015, o 21:25
autor: inquiz
A jak tarcze zimmermanna się sprawują? Opcja że nie rdzewieją jest ciekawa a ceny zbliżone do brembo.

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 26 sie 2015, o 22:29
autor: Panter
inquiz pisze:A jak tarcze zimmermanna się sprawują? Opcja że nie rdzewieją jest ciekawa a ceny zbliżone do brembo.
To mnie bardzo interesuje, bo u mnie dużo stania, nawet i kilkanaście dni. Proszę o link albo napiszcie czy to prawda.

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 28 sie 2015, o 14:51
autor: inquiz
Ja założylem w koncu nacinane czarne brembo bo takie byly od reki. Zobacxymy za czas jakis jak to bedzie trwale.

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 30 sty 2016, o 02:18
autor: inquiz
A tak wrzucę, zdjęcia stare ale nierdzewiejące tarcze jednak prezentują się lepiej. Tył standardowy i ruda wyszła zaraz na miasto ;-)

Przy okazji, osłona wydechu wpada przy pewnym zakresie obrotów w drażniące wibracje. Jakiś patent na to może jest prosty?

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 2 lut 2016, o 19:01
autor: Soltys
inquiz pisze: Jakiś patent na to może jest prosty?
Wyciąć. Spawanie, opaski, kombinacje działają tylko chwilowo.
A co z Twoim Turbodziadem ?:)

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 2 lut 2016, o 22:13
autor: inquiz
Soltys pisze: Wyciąć. Spawanie, opaski, kombinacje działają tylko chwilowo.
No to pewno będzie trzeba się tym na wiosnę zająć. Na razie za zimno aby się chciało robić cokolwiek przy aucie.
Soltys pisze: A co z Twoim Turbodziadem ?:)
Przegląd się podbił, kręcił się kupiec ale przestał się odzywać. Teraz mam pod blokiem ale wyładował się akumulator jak był mróz, a nie mogę sobie przypomnieć komu prostownik pożyczyłem :wall:

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 2 lut 2016, o 22:30
autor: Soltys
Jakieś ogłoszenie gdzieś jest?

Re: Legacy IV 2.0 137 KM sohc

: 2 lut 2016, o 22:32
autor: inquiz
Jak się napisze to powieszę, na razie odzywali się tylko zasłyszani pocztą pantoflową. Planuję mały remont więc pewno się zmobilizuję.