Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 10 cze 2015, o 07:10

Witam Was. Mam pytanie odnośnie wymiany uszczelniacza półosi prawej w skrzyni w Subaru Impreza RA 99. Czy na coś szczególnie trzeba uważać podczas wymiany, czy robi się to jak w każdym innym aucie? Proszę o info jakim momentem które elementy dokręcać. Z góry wielkie dzięki za pomoc (domyślam się, że temat już mógł być poruszany, ale nie udało mi się nic znaleźć). ;-)



NADZIOS
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Impreza wrx. Legacy 2.5 my99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 10 cze 2015, o 21:51

No w każdym innym aucie jest gorzej ;-) w subaru wybijasz klin sklecasz koła a w tą stronę z której będziesz wymieniał uszczelniacz zsuwasz cała półoś z wałka ( czasami bez odkręcenia zwrotnicy od wahacza nie schodzi ale najpierw spróbuj nie odkręcając i wypchnąć łapką .) Później odkręcasz pierścień ( uważaj poleci olej ) wybijasz uszczelniacz z pierścienia . No i wszystko na odwrót .

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 10 cze 2015, o 23:00

Wielkie dzięki Nadzios :->

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 10 cze 2015, o 23:28

Tylko dokręć tak samo jak było, bo za słabo źle, a za mocno jeszcze gorzej ;-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 11 cze 2015, o 20:56

Właśnie z tym dokręcaniem chciałem wiedzieć o co dokładnie chodzi, jak najlepiej zrobić,zaznaczyć czy liczyć obroty czy cuś :?:

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 11 cze 2015, o 23:27

Tak jak obywatel ryjeks, pisze:
ryjeks pisze: za słabo źle, a za mocno jeszcze gorzej
czyli skręcasz słabiej, a jak się zacznie pocić, to zawsze możesz delikatnie dokręcić

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 11 cze 2015, o 23:41

OK, już wszystko wiem. Widziałem filmik na youtube, jak gościu wybija i wymienia uszczelniacz w Subaru bez odkręcania pierścienia, tylko wyciąga ośkę, wybija uszczelniacz i za pomocą tulei wbija nowy (filmik dotyczył Imprezy z 2010r. :lol: ). Zmyliło mnie to, nie bardzo wiedziałem czy wykręcać. Naznaczę sobie markerem i policzę obroty pierścienia, dokręcę później tak samo jak było. Dzięki za pomoc.


ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 12 cze 2015, o 00:21

Nie zrobisz bez wykręcenia :idea:
Bo od strony półosi jest "schodek" by uszczelniacz nie wypadł ;-)

Półoś powinna zejść bez rozpinania zawiasu.

Spuszczasz olej, odpinasz półoś, wykręcasz pierścień, wymieniasz uszczelniacz (umiejętnie), wkręcasz pierścień.
Ogólnie dokręcasz na wyczucie tak samo jak było wcześniej, zapamiętaj też mniej więcej jak głęboko osadzony jest.

Najlepiej jakbyś miał klucz do tego słoneczka, bo naparzanie śrubokrętem to słaby pomysł.

Powodzenia :thumb:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 12 cze 2015, o 16:23

Nie dziękuję ;-) . Jutro od rana zabieram się do roboty :whistle:

Bo_lo
2 gwiazdki
Auto: Impreza GF 2.016v 125hp season
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 12 cze 2015, o 20:33

Zdaj relację dla potomnych.Czeka mnie to samo tylko z obu stron ;-)

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 12 cze 2015, o 21:28

OK, jak się uda zrobię foto story.

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 12 cze 2015, o 22:24

ryjeks pisze: bo naparzanie śrubokrętem to słaby pomysł
dokładnie! dlatego przecinak i duży młot powinien załatwić sprawę 8-)

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 13 cze 2015, o 14:30

Chłopaki tak jak pisaliście, nie ma problemów z wymianą. Śrubokręt z młotkiem dał radę :lol:
Najsamprzód spuściłem olej ze skrzyni, później odkręciłem dwie śruby kolumny MacPhersona, ściągnąłem zabezpieczenie półosi, wybijając metalowy trzpień, odkręciłem nakrętkę półosi od strony piasty, wyciągnąłem półoś (najpierw od strony piasty z tarczą, które odchyliłem po odkręceniu w/w dwóch śrub), odkręciłem pierścień (za pomocą śrubokrętu - u mnie poszło gładko i lekko, ale śrubokręt rysuje i uszkadza krawędzie pierścienia, więc jak pisał Ryjeks ogólnie to słaby pomysł). Później już tylko wymiana uszczelniacza i wszystko w odwrotnej kolejności poskładać. Odnośnie dokręcenia pierścienia, to naznaczyłem lekko śrubokrętem na pierścieniu i obudowie, żeby później jak pisaliście dokręcić rak samo. I tam na marginesie to za ori uszczelniacz w serwisie zapłaciłem 19zł. :thumb:
Wielkie podziękowania za pomoc dla Was :-)

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 14 cze 2015, o 10:36

bigsasza pisze: I tam na marginesie to za ori uszczelniacz w serwisie zapłaciłem 19zł.
nie przyzwyczajaj się :-p jedna z niewielu tanich części do Subaru :mrgreen: Większość zaczyna się tak od tysiaka w górę ;-)

Bo_lo
2 gwiazdki
Auto: Impreza GF 2.016v 125hp season
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 14 cze 2015, o 10:49

A byl tam jeszcze jakiś oring?

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 14 cze 2015, o 11:05

Tak, powinien być.

Bo_lo
2 gwiazdki
Auto: Impreza GF 2.016v 125hp season
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 14 cze 2015, o 20:47

A jest on w zestawie z uszczelniaczem? Jesli nie to jaki rozmiar ?

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 14 cze 2015, o 22:32

Uszczelniacz wewnątrz ma miedziany oring chyba (mogę się mylić, dokładnie mu się nie przyglądałem, ale na pewno był tam zatopiony w gumie kawałek jakiegoś metalu). Wiem, wiem Brahu Subaru nie należy do najtańszych w utrzymaniu, ale coś za coś.

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 15 cze 2015, o 11:51

Nie zeszła półoś bez rozpinania zawiasu ?
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 15 cze 2015, o 21:36

Nie chciałem się siłować, odkręciłem te dwie śruby i wtedy wyciągnąłem bez problemu półoś. Przyznaję się bez bicia, że nie próbowałem bez odkręcania :-(
Wykrakałeś Brahu częściami ;-) , za same klocki na tył zapłaciłem 3 stówy (do japończyka nie pasują od GT, inny kształt blaszki klocka).

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 15 cze 2015, o 21:47

bigsasza pisze: Nie chciałem się siłować

Nie trzeba się siłować ;-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

NADZIOS
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Impreza wrx. Legacy 2.5 my99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 16 cze 2015, o 22:48

Ja osobiście jak nie che schodzić odkręcam poduszki silnika o trawersu następnie unoszę lekko silnik i wtedy wszystko ładnie chodzi w lewo i prawo ;-)

Bo_lo
2 gwiazdki
Auto: Impreza GF 2.016v 125hp season
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 17 cze 2015, o 12:30

To tera pytanie za 100 punktów- jakie uszczelniacze kupić ? mam skrzynię z Legacy 98r. 2.2 z reduktorem ? nie jestem w stanie ustalić nr.Vin dawcy skrzyni.
jest ktoś w stanie podać jakieś numery uszczelniaczy?czy było dużo typów i rozmiarów?zależy mi żeby kupić i mieć już jak pojade na wymianę,a nie wyciągać stare i zamawiać dopiero na wzór.
na subarak.pl widzę 2 typy o różnych numerach OE

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 17 cze 2015, o 19:55

a patrzal na http://opposedforces.com/parts/ ?? i ewentualnie dzwon do aso wroclaw dzial czesci:D czesto pomagaja i dowiedz sie bo moze oem bedzie za grosze:P
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

Bo_lo
2 gwiazdki
Auto: Impreza GF 2.016v 125hp season
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni

Post 17 cze 2015, o 21:33

Dzienx :-)

ODPOWIEDZ