
Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
Witam Was. Mam pytanie odnośnie wymiany uszczelniacza półosi prawej w skrzyni w Subaru Impreza RA 99. Czy na coś szczególnie trzeba uważać podczas wymiany, czy robi się to jak w każdym innym aucie? Proszę o info jakim momentem które elementy dokręcać. Z góry wielkie dzięki za pomoc (domyślam się, że temat już mógł być poruszany, ale nie udało mi się nic znaleźć). 

- NADZIOS
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: B-stok
- Auto: Impreza wrx. Legacy 2.5 my99
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
No w każdym innym aucie jest gorzej
w subaru wybijasz klin sklecasz koła a w tą stronę z której będziesz wymieniał uszczelniacz zsuwasz cała półoś z wałka ( czasami bez odkręcenia zwrotnicy od wahacza nie schodzi ale najpierw spróbuj nie odkręcając i wypchnąć łapką .) Później odkręcasz pierścień ( uważaj poleci olej ) wybijasz uszczelniacz z pierścienia . No i wszystko na odwrót .

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
Tylko dokręć tak samo jak było, bo za słabo źle, a za mocno jeszcze gorzej 

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
Właśnie z tym dokręcaniem chciałem wiedzieć o co dokładnie chodzi, jak najlepiej zrobić,zaznaczyć czy liczyć obroty czy cuś 

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
Tak jak obywatel ryjeks, pisze:
czyli skręcasz słabiej, a jak się zacznie pocić, to zawsze możesz delikatnie dokręcićryjeks pisze: za słabo źle, a za mocno jeszcze gorzej
-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
OK, już wszystko wiem. Widziałem filmik na youtube, jak gościu wybija i wymienia uszczelniacz w Subaru bez odkręcania pierścienia, tylko wyciąga ośkę, wybija uszczelniacz i za pomocą tulei wbija nowy (filmik dotyczył Imprezy z 2010r.
). Zmyliło mnie to, nie bardzo wiedziałem czy wykręcać. Naznaczę sobie markerem i policzę obroty pierścienia, dokręcę później tak samo jak było. Dzięki za pomoc.

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
Nie zrobisz bez wykręcenia 
Bo od strony półosi jest "schodek" by uszczelniacz nie wypadł
Półoś powinna zejść bez rozpinania zawiasu.
Spuszczasz olej, odpinasz półoś, wykręcasz pierścień, wymieniasz uszczelniacz (umiejętnie), wkręcasz pierścień.
Ogólnie dokręcasz na wyczucie tak samo jak było wcześniej, zapamiętaj też mniej więcej jak głęboko osadzony jest.
Najlepiej jakbyś miał klucz do tego słoneczka, bo naparzanie śrubokrętem to słaby pomysł.
Powodzenia

Bo od strony półosi jest "schodek" by uszczelniacz nie wypadł

Półoś powinna zejść bez rozpinania zawiasu.
Spuszczasz olej, odpinasz półoś, wykręcasz pierścień, wymieniasz uszczelniacz (umiejętnie), wkręcasz pierścień.
Ogólnie dokręcasz na wyczucie tak samo jak było wcześniej, zapamiętaj też mniej więcej jak głęboko osadzony jest.
Najlepiej jakbyś miał klucz do tego słoneczka, bo naparzanie śrubokrętem to słaby pomysł.
Powodzenia

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
Zdaj relację dla potomnych.Czeka mnie to samo tylko z obu stron 

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
dokładnie! dlatego przecinak i duży młot powinien załatwić sprawęryjeks pisze: bo naparzanie śrubokrętem to słaby pomysł

-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
Chłopaki tak jak pisaliście, nie ma problemów z wymianą. Śrubokręt z młotkiem dał radę
Najsamprzód spuściłem olej ze skrzyni, później odkręciłem dwie śruby kolumny MacPhersona, ściągnąłem zabezpieczenie półosi, wybijając metalowy trzpień, odkręciłem nakrętkę półosi od strony piasty, wyciągnąłem półoś (najpierw od strony piasty z tarczą, które odchyliłem po odkręceniu w/w dwóch śrub), odkręciłem pierścień (za pomocą śrubokrętu - u mnie poszło gładko i lekko, ale śrubokręt rysuje i uszkadza krawędzie pierścienia, więc jak pisał Ryjeks ogólnie to słaby pomysł). Później już tylko wymiana uszczelniacza i wszystko w odwrotnej kolejności poskładać. Odnośnie dokręcenia pierścienia, to naznaczyłem lekko śrubokrętem na pierścieniu i obudowie, żeby później jak pisaliście dokręcić rak samo. I tam na marginesie to za ori uszczelniacz w serwisie zapłaciłem 19zł.
Wielkie podziękowania za pomoc dla Was

Najsamprzód spuściłem olej ze skrzyni, później odkręciłem dwie śruby kolumny MacPhersona, ściągnąłem zabezpieczenie półosi, wybijając metalowy trzpień, odkręciłem nakrętkę półosi od strony piasty, wyciągnąłem półoś (najpierw od strony piasty z tarczą, które odchyliłem po odkręceniu w/w dwóch śrub), odkręciłem pierścień (za pomocą śrubokrętu - u mnie poszło gładko i lekko, ale śrubokręt rysuje i uszkadza krawędzie pierścienia, więc jak pisał Ryjeks ogólnie to słaby pomysł). Później już tylko wymiana uszczelniacza i wszystko w odwrotnej kolejności poskładać. Odnośnie dokręcenia pierścienia, to naznaczyłem lekko śrubokrętem na pierścieniu i obudowie, żeby później jak pisaliście dokręcić rak samo. I tam na marginesie to za ori uszczelniacz w serwisie zapłaciłem 19zł.

Wielkie podziękowania za pomoc dla Was

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
nie przyzwyczajaj siębigsasza pisze: I tam na marginesie to za ori uszczelniacz w serwisie zapłaciłem 19zł.



Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
A jest on w zestawie z uszczelniaczem? Jesli nie to jaki rozmiar ?
-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
Uszczelniacz wewnątrz ma miedziany oring chyba (mogę się mylić, dokładnie mu się nie przyglądałem, ale na pewno był tam zatopiony w gumie kawałek jakiegoś metalu). Wiem, wiem Brahu Subaru nie należy do najtańszych w utrzymaniu, ale coś za coś.
Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
Nie zeszła półoś bez rozpinania zawiasu ?
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
Nie chciałem się siłować, odkręciłem te dwie śruby i wtedy wyciągnąłem bez problemu półoś. Przyznaję się bez bicia, że nie próbowałem bez odkręcania
Wykrakałeś Brahu częściami
, za same klocki na tył zapłaciłem 3 stówy (do japończyka nie pasują od GT, inny kształt blaszki klocka).

Wykrakałeś Brahu częściami

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
bigsasza pisze: Nie chciałem się siłować
Nie trzeba się siłować

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
- NADZIOS
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: B-stok
- Auto: Impreza wrx. Legacy 2.5 my99
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
Ja osobiście jak nie che schodzić odkręcam poduszki silnika o trawersu następnie unoszę lekko silnik i wtedy wszystko ładnie chodzi w lewo i prawo 

Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
To tera pytanie za 100 punktów- jakie uszczelniacze kupić ? mam skrzynię z Legacy 98r. 2.2 z reduktorem ? nie jestem w stanie ustalić nr.Vin dawcy skrzyni.
jest ktoś w stanie podać jakieś numery uszczelniaczy?czy było dużo typów i rozmiarów?zależy mi żeby kupić i mieć już jak pojade na wymianę,a nie wyciągać stare i zamawiać dopiero na wzór.
na subarak.pl widzę 2 typy o różnych numerach OE
jest ktoś w stanie podać jakieś numery uszczelniaczy?czy było dużo typów i rozmiarów?zależy mi żeby kupić i mieć już jak pojade na wymianę,a nie wyciągać stare i zamawiać dopiero na wzór.
na subarak.pl widzę 2 typy o różnych numerach OE
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni
a patrzal na http://opposedforces.com/parts/ ?? i ewentualnie dzwon do aso wroclaw dzial czesci:D czesto pomagaja i dowiedz sie bo moze oem bedzie za grosze:P
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow