Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
Witam.Jakieś 3 miesiące temu wymieniałem skrzynię i dyfer w skrzyni w mojej imrezie GF8 99 n/a( padło wisko) kupiłem używkę z legacy 2.2 98r.
Generalnie skrzynia sprawuje się dobrz ,oprócz 2 rzeczy:
-na wstecznym jest dość głośna-po wysprzęgleniu wstecznego od razu cichnie mimo turlania się do tyłu
-3 bieg wchodzi czasem z lekkim zgrzytem(bardziej to czuć,dżwięku żadnego nie ma) ale myślę że to bardziej kwestia zużytego krzyżaka wybieraka(po poruszaniu nim jest lepiej)
-Przy redukcji czuć lekkie ''walnięcie'' w budę,poduszki ,łapy itp sprawdzone,z tyłu mocowanie dyfra na poliuretanie(bez zmian) może to kwestia odchudzonego zamachu?lub jakieś luzy w skrzyni już?
-podczas chamowania silnikiem słychać lekki rzężenie/szum,pojawiło się po ok miesiącu od zmiany zkrzyni.
Skrzynia przyszła bez oleju,wlałem świeży ENEOS 75w90 GL5 syntetyk
Wczoraj przy okazji wymiany uszczelniaczy półosi zlałem ten olej(po ok 3 mieisącach) i powiem że sie przestraszyłem -mimo że na bagnecie przy sprawdzaniu poziomu wygląda jak nowy,to po spuszczeniu do bańki jest mocno mętny.Czy to normalne?czy może wypłukał resztki po starym oleju?Albo ze skrzynią dzieje się coś niedobrego?
Wymieniać czy jeżdzić(olej) może wlać tego shella spiraxa?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4d0 ... 076a8.html
Generalnie skrzynia sprawuje się dobrz ,oprócz 2 rzeczy:
-na wstecznym jest dość głośna-po wysprzęgleniu wstecznego od razu cichnie mimo turlania się do tyłu
-3 bieg wchodzi czasem z lekkim zgrzytem(bardziej to czuć,dżwięku żadnego nie ma) ale myślę że to bardziej kwestia zużytego krzyżaka wybieraka(po poruszaniu nim jest lepiej)
-Przy redukcji czuć lekkie ''walnięcie'' w budę,poduszki ,łapy itp sprawdzone,z tyłu mocowanie dyfra na poliuretanie(bez zmian) może to kwestia odchudzonego zamachu?lub jakieś luzy w skrzyni już?
-podczas chamowania silnikiem słychać lekki rzężenie/szum,pojawiło się po ok miesiącu od zmiany zkrzyni.
Skrzynia przyszła bez oleju,wlałem świeży ENEOS 75w90 GL5 syntetyk
Wczoraj przy okazji wymiany uszczelniaczy półosi zlałem ten olej(po ok 3 mieisącach) i powiem że sie przestraszyłem -mimo że na bagnecie przy sprawdzaniu poziomu wygląda jak nowy,to po spuszczeniu do bańki jest mocno mętny.Czy to normalne?czy może wypłukał resztki po starym oleju?Albo ze skrzynią dzieje się coś niedobrego?
Wymieniać czy jeżdzić(olej) może wlać tego shella spiraxa?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4d0 ... 076a8.html
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
A może i w tej wisko padło... Wiskoza potrafi się rozszczelnic i wtedy mamy miks... Ja bym wymienił olej... Jak coś strzela w budę sprawdź jeszcze podpore wału. Czasem pada całkowicie. Poduszka dolna skrzyni?
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
Jeździj i nie cuduj 

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
W tej wiskoza działa dobrze(odpukać) ,mechanik mówi że kij wie ile ta skrzynia leżała w krzakach i co w niej było wlane i że prawdopodobnie nowy olej wypłukał ten syf i się zmieszał.Poduszki wszelkiej maści sprawdzone,jedynie te od samolotu są dość miękkie,ale walnięcie słychać bardziej z przodu.Podpora wału -guma jest w średnim stanie,nie jest oberwana,tylko łożysko lekko słychać-jeszcze pojeżdzi.zinc pisze:A może i w tej wisko padło... Wiskoza potrafi się rozszczelnic i wtedy mamy miks... Ja bym wymienił olej... Jak coś strzela w budę sprawdź jeszcze podpore wału. Czasem pada całkowicie. Poduszka dolna skrzyni?
generalnie leży stara skrzynia w której biegi wchodziły idealnie(ale też krótko przed awarią wisko chuczała przy chamowaniu silnikiem,olej jak zlewałem był czyściutki) i rodzi sie plan aby wyjąć wiskozę i ja zaspawać.jak z tą skrzynią się coś stanie to podmianka i bydzie RWD.

A na razie
Tak zrobię.Wkyu...wia mnie tylko że znowu wrzuciłem jakąś tam monetę w t auto i skrzynię która kij wie ile pojeżdzi. achhh subaruryjeks pisze:Jeździj i nie cuduj

Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
Zawsze są dwie opcje: remont lub używka.
Im mniej kasy zainwestujesz tym większe ryzyko i marka auta nie ma tu większego znaczenia.
Im mniej kasy zainwestujesz tym większe ryzyko i marka auta nie ma tu większego znaczenia.
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
A jednak,padło podejrzenie że w skrzyni był mineralny a ja wlałem syntetyk,a oleje przekładniowe czasami się kiepsko tolerują/mieszają.Skrzynia robi się coraz głośniejsza,więc zamówiłem shell spirax S6AXME 75w90 syntetyk.Zobaczymy co bedzie 

Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
Bo_lo pisze: więc zamówiłem shell spirax S6AXME
masz ciężarówkę ?

Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
Taki poleca A.Koper z ASO
oraz konfigurator shella do Subaru 


Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
Bo_lo pisze: konfigurator shella do Subaru
Serio ?
http://s00.static-shell.com/content/dam ... ochure.pdf
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
To przeczytaj jeszcze to http://www.epc.shell.com/docs/GPCDOC_Lo ... XME_75W-90_(pl)_TDS.pdf
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
nie działa. Była dyskusja na kropce kiedyś http://www.forum.subaru.pl/index.php?/t ... -ki/page-2
http://www.forum.subaru.pl/index.php?/t ... -ki/page-2
''i o takim oleju napisałem , że moze pomóc...(nie musi ) z tego co pamiętam to był mineralny lub półsyntetyk ? 80w90.... zastąpił go shell spirax S6AXME 75w90 syntetyk który też może/nie musi przyczynic się do ustąpienia/zmniejszenia "zgrzytów" przy zmianie biegów 1-2 /3-4 ( przy redukcji nie wiem , nie próbowałem ). Jakby nie pomógł zawsze mozna uzyc go po wym. synchronizatora/ów. ''
Sam już nie wiem co o tym myślec...
http://www.forum.subaru.pl/index.php?/t ... -ki/page-2
''i o takim oleju napisałem , że moze pomóc...(nie musi ) z tego co pamiętam to był mineralny lub półsyntetyk ? 80w90.... zastąpił go shell spirax S6AXME 75w90 syntetyk który też może/nie musi przyczynic się do ustąpienia/zmniejszenia "zgrzytów" przy zmianie biegów 1-2 /3-4 ( przy redukcji nie wiem , nie próbowałem ). Jakby nie pomógł zawsze mozna uzyc go po wym. synchronizatora/ów. ''
Sam już nie wiem co o tym myślec...
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
i trochę niżej
Twoje małpy, Twój cyrk, lej co chcesz, tylko nie pisz że nikt nic nie mówił.wiara czyni cuda....jedyny który sprawdzałem.. [:mrgreen:]
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
Spoko,po prostu z tego wątku i wypowiedzi A.Kopera wynika że ten olej to następca słynnego SLa i można go lać.Chyba że ja coś żle rozumiem to mnie uświadom.Konfigurator shella potwierdza tą tezę również wskazując ten olej jako opcję ''premium'' stąd moja ''chęć'' zalania go.
Jeśli masz jakieś doświadczenie czy wiedze w tym temacie chętnie wysłucham,po co mam sobie robić kuku
Jeśli masz jakieś doświadczenie czy wiedze w tym temacie chętnie wysłucham,po co mam sobie robić kuku

Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
Używałem Shella SL, jak jeszcze był dostępny, i to był mazut, szczególnie zimą. Z danych wynika, że S6 będzie bardziej "smołowaty".
Zalej, daj znać jak się sprawuje, będzie dla potomnych.
Zalej, daj znać jak się sprawuje, będzie dla potomnych.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
Bo_lo pisze: nie działa
co nie działa ? Link ? się chce, to działa.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
powiedz jak?leon pisze:Bo_lo pisze: nie działa
co nie działa ? Link ? się chce, to działa.

- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
Skoro lubisz tak często zmieniać olej to zalej na lato czymś gęstym w klasie:
-SAE 80W90 GL5
-lub SAE 85W90 GL5
i zobaczysz czy gęstszy olej wyciszy skrzynie. Najlepiej gdyby to był olej z oznaczeniem EP. Na zimę wrócisz do SAE 75W90. Najważniejsza jest klasyfikacja oleju i czy potrafi się on mieszać z innymi a nie firma, która go produkuje.
To, że olej był mętny, świadczy o tym, że w skrzyni był bród lub woda. Tego mętnego oleju nie wlewaj ponownie do skrzyni, koniecznie zalej ją nowym. Najważniejsze, że w oleju po spuszczeniu nie ma opiłków, fragmentów trybów itp. Odgłosami wstecznego się nie przejmuj, czasem po prostu tak jest, że coś chodzi głośniej.
Jeżeli stara skrzynia chodziła idealnie, to wydłub wisko, wyślij do regeneracji i będziesz miał sprawną skrzynię. Jeśli obecna padnie(w co wątpię) to wrócisz do starej.
Wymień tą podporę wału, nawet lekko uszkodzona może powodować ten stuk przy redukcji. To jest bardzo mało prawdopodobne, aby przy redukcji stukało coś głośno w środku skrzyni a auto nadal jeździło
-SAE 80W90 GL5
-lub SAE 85W90 GL5
i zobaczysz czy gęstszy olej wyciszy skrzynie. Najlepiej gdyby to był olej z oznaczeniem EP. Na zimę wrócisz do SAE 75W90. Najważniejsza jest klasyfikacja oleju i czy potrafi się on mieszać z innymi a nie firma, która go produkuje.
To, że olej był mętny, świadczy o tym, że w skrzyni był bród lub woda. Tego mętnego oleju nie wlewaj ponownie do skrzyni, koniecznie zalej ją nowym. Najważniejsze, że w oleju po spuszczeniu nie ma opiłków, fragmentów trybów itp. Odgłosami wstecznego się nie przejmuj, czasem po prostu tak jest, że coś chodzi głośniej.
Jeżeli stara skrzynia chodziła idealnie, to wydłub wisko, wyślij do regeneracji i będziesz miał sprawną skrzynię. Jeśli obecna padnie(w co wątpię) to wrócisz do starej.
Wymień tą podporę wału, nawet lekko uszkodzona może powodować ten stuk przy redukcji. To jest bardzo mało prawdopodobne, aby przy redukcji stukało coś głośno w środku skrzyni a auto nadal jeździło

Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
Ok,dzięki .
w jaki sposób jrest to opisane?ptk22 pisze: Najważniejsza jest klasyfikacja oleju i czy potrafi się on mieszać z innymi a nie firma, która go produkuje.
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
Takze, ten tego - po kilku telefonach do różnych ASO potwierdziło się z tym olejem do ciężarówek- zamówiony S6AXME 75w90 syntetyk.W jednym mówili że leją castrola,ale wolałem nie ryzykować.Generalnie hałas na wstecznym i jedynce to w wiekszości tylny dyfer,pytanie jak długo mażna z tym jeżdzić?Po prosty wyje i rzężi na wstecznym,lekko wyje na 1 biegu,na dwójce delikatnie.Zobaczymy jak po wlaniu mezutu shella będzie
.
Pytanie czy można jeżdzić z takim dyfrem aż się nie posypie do końca?w sensie żeby nie świrować i nie panikować,tylko np za 2-3 miesiące?(Chciałbym jednak jakieś wakacje a nie wszystki środki w auto.Tzn moja żona
)
Napiszę jutro jakie efekty dała zmiana oliwy,o ile wogóle coś zmieni.
Co do chaczących biegów problem rozwiązany-brakowało sprężynki obok krzyżaka
Już jest miodzio,nic nie chaczy a wajcha przestała latać jak świnia w patyku 

Pytanie czy można jeżdzić z takim dyfrem aż się nie posypie do końca?w sensie żeby nie świrować i nie panikować,tylko np za 2-3 miesiące?(Chciałbym jednak jakieś wakacje a nie wszystki środki w auto.Tzn moja żona

Napiszę jutro jakie efekty dała zmiana oliwy,o ile wogóle coś zmieni.
Co do chaczących biegów problem rozwiązany-brakowało sprężynki obok krzyżaka


- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
Jak zmieniałeś olej w dyfrze to dużo opiłków wyleciało razem ze starym olejem? Wypadł jakiś grubszy element? Ogólnie może być parę powodów tych hałasów, ale skoro wyje głównie na wstecznym 1 i 2 to niestety prawdopodobnie coś się rozleciało :( w przypadku zużycia trybów lub łożysk powinno wyć w każdym zakresie prędkości.
A masz możliwość sprawdzić zaraz po jeździe jaką temperaturę ma dyfer? Albo zapala Ci się kontrolka od temperatury oleju w dyfrze? Jeśli nie grzeje się za bardzo to może jeszcze trochę pojeździ.
A masz możliwość sprawdzić zaraz po jeździe jaką temperaturę ma dyfer? Albo zapala Ci się kontrolka od temperatury oleju w dyfrze? Jeśli nie grzeje się za bardzo to może jeszcze trochę pojeździ.
Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
przy zmianie oleju opiłków ani nic takiego nie było.Kontrolki oleju w dyfrze niemam,po jezdzie jest tylko ciepły.
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
Co dzine to poprzedni dyfer i skrzynia ,krótko po zmianie oleju z Gulfa na Eneosa zaczęły wydawać identyczne dżwięki.Może to zbieg okoliczności,a może nie....
Re: Mętny olej w skrzyni używanej krótko po wymianie
Olej zmieniony.Wycie przy cofaniu o wiele mniejsze,do przodu bez zmian.Opiłków w skrzyni i dyfrze brak.Zęby w dyfrze całe.
Wyglada że TTTM i jeżdzić
Wyglada że TTTM i jeżdzić
