Forester 2001 S Turbo czas ogarnac silnik
: 19 lip 2015, o 13:03
Cześć, jako że zakupiłem forka S Turbo 2001 z kilkoma modyfikacjami a lubie wiedzieć co mam i wiedzieć że to działa dobrze to chciałbym prosić was o pomoc w ogarnięciu tematu. Jest to 3 subaru w rodzinie, drugie moje ale pierwsze turbo więc potrzebuję Waszej pomocy.
A więc po kolei:
Z informacji które uzyskałem od właściciela:
1) Blok jest z STI z założonymi panewkami ACL. Próbowałem to sprawdzić ale jedyne znaki jakie znalazłem to J20 pod alternatorem i jakis numer seryjny w lewej cześci bloku przy łączeniu ze skrzynią. Jak mogę jednoznacznie zidentyfikować blok?
2) Głowice ponoć są z WRX z regulacją luzów na śrubki. Mogę je jakoś zidentyfikować na 100%?
3) Turbo i cooler ponoć WRX. j/w - mogę to jakoś potwierdzić?
i teraz moja najwieksza bolączka
4) Komputer ponoć został foresterowy bez strojenia. Wiem że glowice WRX maja inne wałki i nienajlepszym rozwiązaniem jest sterowanie silnika kompem Forestera przy takich głowicach. Dostałem informację że plug and play pasuje komp z WRX z immobilizerem. Wtedy ponoć wszystko będzie działać jak w WRX oraz doładowanie bedzie 0,9 a nie 0,6. Prosiłbym tutaj o opinie fachowców.
Co do mojej wiedzy to sporo robie przy samochodach więc znam ogólnie mechanikę, jednak specyfika Turbodoładowanych subaraków jest dla mnie nowa.
Dlatego też wielkie dzięki z góry za pomoc.
A więc po kolei:
Z informacji które uzyskałem od właściciela:
1) Blok jest z STI z założonymi panewkami ACL. Próbowałem to sprawdzić ale jedyne znaki jakie znalazłem to J20 pod alternatorem i jakis numer seryjny w lewej cześci bloku przy łączeniu ze skrzynią. Jak mogę jednoznacznie zidentyfikować blok?
2) Głowice ponoć są z WRX z regulacją luzów na śrubki. Mogę je jakoś zidentyfikować na 100%?
3) Turbo i cooler ponoć WRX. j/w - mogę to jakoś potwierdzić?
i teraz moja najwieksza bolączka
4) Komputer ponoć został foresterowy bez strojenia. Wiem że glowice WRX maja inne wałki i nienajlepszym rozwiązaniem jest sterowanie silnika kompem Forestera przy takich głowicach. Dostałem informację że plug and play pasuje komp z WRX z immobilizerem. Wtedy ponoć wszystko będzie działać jak w WRX oraz doładowanie bedzie 0,9 a nie 0,6. Prosiłbym tutaj o opinie fachowców.
Co do mojej wiedzy to sporo robie przy samochodach więc znam ogólnie mechanikę, jednak specyfika Turbodoładowanych subaraków jest dla mnie nowa.
Dlatego też wielkie dzięki z góry za pomoc.