Strona 1 z 1

Remont Dziadka

: 22 lip 2015, o 15:11
autor: mieshco
Cześć,
Wpadł mi do głowy szalony pomysł i chcę w Dziadu wymienić cały zawias i jeszcze parę drobnostek...Amory, sprężyny, zaciski, tarcze itp.
Buda podłatana, belki zabezpieczone potrzeba kupić resztę części i montować to cholerstwo.
Przeczytałem ze dwa wątki na ten temat (http://goo.gl/6QHkpl, http://goo.gl/dve0po, http://goo.gl/zE30J0) i mam kilka pytań do znawców.
Od 6 lat przerabiam temat używanych części do Dziada ale po ostatnich przygodach gdy wyprzedzałem jakiegoś niemca coś pierdykło więc teraz chciałbym go odmłodzić na częściach deko nowszych lub w ogóle prosto ze sklepu (co pewnie graniczy z cudem) - bardzo zależy mi na fakturach 23% ;) ).
Ewentualnie jak się nie da na używki się wystawi fakturę razem z robotą.

Może trochę idę na łatwiznę zadając poniższe pytania, ale zależy mi na czasie i fachowych/sprawdzonych rozwiązaniach.

1. Jakie zaciski (najlepiej dwa lub więcej tłoczków) będą pasować? Ewentualnie jakie największe zamontuję na seryjne 15" alu.
2. Które tarcze i kloce możecie polecić?
3. Może ktoś zna jakiś sprawdzony komplet amor+sprężyna+reszta? np popularne Kayaby czy coś
4. Najtrudniejszy temat: da radę spasować półośki od nowszego modelu albo od imprezy? Ostatnio miałem problem z doborem zębów z któregoś zamiennika ze sklepu.
4a. I od razu jakiś patent na dobre osłony przegubów? Czy zostaje tylko termoplast:)
4b. Pojedzie to wszystko na seryjnych piastach/zwrotnicach czy szukać innych?
5. Jakieś konkretne sprzęgło którego smrodu nie będę czuł w kabinie przy zmianie przy 6k obrotów.
6. Może da się spasować hydraulikę sprzęgła z innej fury? Jest w ogóle sens to robić czy lepiej zostać na lince.
7. Patent na bak - nie mogę znaleźć używanego - chciałbym wstawić jakiś plastikowy czy coś. Na razie mogę wlać do połowy a potem się wylewa;)
8. Czy gdzieś da radę dorobić przednią szybę ?:D

Model Dziada: 1992 BC EJ20 GL Sedan

Może ktoś ma konkretne propozycje - części na sprzedaż czy coś - piszcie na PM, chętnie kupię. Budżet jest, tyle że rozciągnięty w czasie.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam,
Mieszko

Re: Remont Dziadka

: 23 lip 2015, o 00:10
autor: ptk22
Ad 7. zaklej dziurę preparatem: "CX80 Spawanie na zimno", dokładnie odczyść klejoną powierzchnię, odtłuść i po zaklejeniu poczekaj 24H.

Re: Remont Dziadka

: 23 lip 2015, o 10:34
autor: fary
mieshco pisze:...

Może trochę idę na łatwiznę zadając poniższe pytania, ale zależy mi na czasie i fachowych/sprawdzonych rozwiązaniach.

1. Jakie zaciski (najlepiej dwa lub więcej tłoczków) będą pasować? Ewentualnie jakie największe zamontuję na seryjne 15" alu.
2. Które tarcze i kloce możecie polecić?
3. Może ktoś zna jakiś sprawdzony komplet amor+sprężyna+reszta? np popularne Kayaby czy coś
4. Najtrudniejszy temat: da radę spasować półośki od nowszego modelu albo od imprezy? Ostatnio miałem problem z doborem zębów z któregoś zamiennika ze sklepu.
4a. I od razu jakiś patent na dobre osłony przegubów? Czy zostaje tylko termoplast:)
4b. Pojedzie to wszystko na seryjnych piastach/zwrotnicach czy szukać innych?
5. Jakieś konkretne sprzęgło którego smrodu nie będę czuł w kabinie przy zmianie przy 6k obrotów.
6. Może da się spasować hydraulikę sprzęgła z innej fury? Jest w ogóle sens to robić czy lepiej zostać na lince.
7. Patent na bak - nie mogę znaleźć używanego - chciałbym wstawić jakiś plastikowy czy coś. Na razie mogę wlać do połowy a potem się wylewa;)
8. Czy gdzieś da radę dorobić przednią szybę ?:D

Model Dziada: 1992 BC EJ20 GL Sedan
...
Mieszko
1. aktualnie w swoim antyku mam jakiś dwutłoczek chyba z forestera turbo ale czterotłok też wejdzie... pozostaje kwestia felg które masz - czy bez problemu wejdą na większy hamulec
2. ate, zimmerman
3. ja u siebie wstawiłem komplet z legacy turbo za ułamek ceny Kayaby - jest wyraźnie bardziej twardo
4.
5.
6.
7. na allegro jest dużo używanych baków... ale pewnie Twój da się odratować tak jak i mój - oddałem dla dekarza żeby zalutował wszystkie nieszczelności (z lewej strony w części która jest pod siedzeniem i przy wlewie) przy okazji proponuję wymianę stalowych rurek przy baku na miedziane, no i polecam sprawdzić stan metalowego kolanka które jest przymocowane do wlewu bo też lubi korodować
8. możesz kupić używkę albo nową, pilkington kosztuje około 400zł

Re: Remont Dziadka

: 23 lip 2015, o 13:17
autor: mieshco
ptk22, fary - dzięki, rozbiorę go to zobaczymy czy da się odratować - może wystarczy oczyścić i pospawać.
A macie może jakąś opinię o "regenerowanych" zaciskach przez TRW, FTE czy inne dziadostwo?

Re: Remont Dziadka

: 27 sie 2015, o 12:35
autor: bumeg
Witam.
Gratuluję zakupu młodzieniaszka nie staruszka.
Ja na twoim miejscu nie tuningował bym go jak chcesz tuningować to kup sobie z ponad 2000 roku.
Przeprowadzać renowację i owszem nie samemu, a raczej zlecić profesjonalistom od starych samochodów.
Wycenią, doradzą koszt takiej renowacji na pewno przewyższy 5,6 krotnie cenę samochodu, ale później możesz się cieszyć przez ok 25 do 30 lat bez remontu.

p.s.
Sam posiadam subarka legusia I z rocznika 1989 po renowacji produkowany był jeszcze z subarkiem leosiem.

Re: Remont Dziadka

: 13 wrz 2015, o 22:38
autor: mieshco
W sumie renowacja u pro gości to byłaby dobra opcja. Cel mam taki żeby mój syn się nim jeszcze przejechał :-) W jakim mieście robiłeś remont?

Sent from my C6903 using Tapatalk

Re: Remont Dziadka

: 14 wrz 2015, o 22:47
autor: qbutek
mieshco pisze: 1. Jakie zaciski (najlepiej dwa lub więcej tłoczków) będą pasować? Ewentualnie jakie największe zamontuję na seryjne 15" alu.
2. Które tarcze i kloce możecie polecić?
3. Może ktoś zna jakiś sprawdzony komplet amor+sprężyna+reszta? np popularne Kayaby czy coś
4. Najtrudniejszy temat: da radę spasować półośki od nowszego modelu albo od imprezy? Ostatnio miałem problem z doborem zębów z któregoś zamiennika ze sklepu.
4a. I od razu jakiś patent na dobre osłony przegubów? Czy zostaje tylko termoplast:)
4b. Pojedzie to wszystko na seryjnych piastach/zwrotnicach czy szukać innych?
5. Jakieś konkretne sprzęgło którego smrodu nie będę czuł w kabinie przy zmianie przy 6k obrotów.
6. Może da się spasować hydraulikę sprzęgła z innej fury? Jest w ogóle sens to robić czy lepiej zostać na lince.
7. Patent na bak - nie mogę znaleźć używanego - chciałbym wstawić jakiś plastikowy czy coś. Na razie mogę wlać do połowy a potem się wylewa;)
8. Czy gdzieś da radę dorobić przednią szybę ?:D
1. Pasować będą każde z Imprezy do 2015 r i wielu innych modeli subaru. Na 15 bez problemu wsadzisz pewnie tylko dwutłoczka 277 mm. 294 mm raczej nie, ale do nich maż multum felg do wyboru. Czterotłoczek ma większe wymagania. Raczej 16", bardzo rzadkie modele 15" na nie wchodzą.
Dalej masz zaciski z STi (Brembo) lub z Tribeci wielki dwutłoczek, ale to już raczej 17".
2. Poczytaj na kropce - jest baaaardzo długi temat.
3. B6 + seryjna sprężyna, jezeli chcesz coś zbliżonego do serii.
4. Z półosiami trzeba ostrożnie. zależnie od szpery z tyłu, rocznika itp. Najlepiej dobierać na wzór swoich.
4a. Są różne zamienniki, ale niestety nie pamiętam jakie mi zakładali.
4b. Mi podeszły półosie z tyłu z jakiejś imprezy STi z 1999 r.
5. Jeżeli Twoje jest w dobrym stanie, to można nabić węglowe okładziny. ok. 150 zł.
6. Raczej byś też musiał skrzynię zmienić. Ja nie narzekałem. Zmieniam teraz, bo zmieniam też skrzynię.
7. Moim zdaniem da się znaleźć ładny oryginalny.
8. Gdzieś, jakiś czas temu widziałem nówki w sprzedaży. Może wypłynie np. na allegro.

Re: Remont Dziadka

: 15 wrz 2015, o 23:11
autor: mieshco
Qbutek dzięki,
Nie chciałem większych felg niż 15 bo na większych oponach czułem że trochę brakuje mu mocy np na wysokosc 65.
Ale może przy ok. azji remontu auto dostanie turbine :-) zobaczymy.

Amory b6 dobry wybór i cena też spoko - spokojnie w 500 za szt się zmieści, dzięki za hint.

Na razie zostawiłem półoski i wymieniłem przeguby zew na dostępne zamienniki. Z dostępnością wewnętrznych jest kicha.

No Sprzęgło parę razy przypalilem, jest jeszcze na tyle dobre, że się nie slizga ale przy wysokich obrotach zmiana biegu jest dość uciążliwa. Raczej wynienilbym sprzęgło, skrzynie na krótszą i zamontowal hydraulike sprzęgła.

Z bakiem na razie zrobiłem tak, że uszczelnilem z zewnątrz co się dało i nie leje powyżej połowy zbiornika :-)

Widziałem parę szyb ale porysowane. Najwyżej zostanie zamiennik.

Dzięki chłopaki. Pozdrawiam


Sent from my C6903 using Tapatalk

Re: Remont Dziadka

: 18 wrz 2015, o 02:13
autor: qbutek
mieshco pisze: Najwyżej zostanie zamiennik.
Lepszy zamiennik niż porysowana i zużyta dwudziestoletnia szyba.