Strona 1 z 1

Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037, Sonda lambda

: 6 sie 2015, o 23:59
autor: cubikon
Witam
Check Engine zapalił się razem z migającą kontrolką tempomatu - CRUISE.
Żadnych oznak, wszystko działa jak należy.
Raz na wyświetlaczu komputera wyświetliło się i migało "Acc"
Kiedyś już miałem podobną sytuację, po rozładowaniu akumulatora. Wtedy błąd zniknął sam i przez 3 lata się nie pojawił.

Kupiłem sobie interfejs OBD II i odczytałem kod błędu:
P0037
HO2S Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 2)

Czy jest sens próbować wykasować ten błąd?
Czy jest sens samemu tu coś dłubać czy po prostu podjechać do serwisu?
Czy to może poczekać ... :)

Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037

: 7 sie 2015, o 09:21
autor: cubikon
No dobra,
po dłubaninie internetowej doszedłem, że chodzi o sondę lambda.
Na stronie Denso znalazłem część nr DOX-0307
lub
subarak.pl

Teraz tylko pytanie która to, bo są chyba dwie

Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037

: 10 sie 2015, o 08:56
autor: cubikon
Sam ze sobą gadam ale może kiedyś komuś się to do czegoś przyda :)

Błąd wykasowałem przy użyciu programiki OBD Auto Doctror
Niestety pojawił się ponownie.
Pozostaje wczołgać się pod samochód i sondę zbadać organoleptycznie.

Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037

: 10 sie 2015, o 09:41
autor: rafik555
Kolego, nie ma po co włazić pod auto.

Padła grzałka sondy i tego zobaczysz ani samo się nie naprawi.

Jedyna opcja to zamawiasz nową ORYGINALNĄ sondę i wszystko łącznie z tempomatem będzie działać. (gdy świeci check nie działa tempomat)

Wg. kodu błędu wychodzi, że to sonda za katalizatorem ale upewnij się jeszcze.

Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037

: 10 sie 2015, o 10:40
autor: cubikon
taka myśl też mi przeszła ale kilka razy znalazłem opis tego błędu jako "Heated ..." a nie "Heater..." .
Dziś też sprawdziłem sobie zestaw czujników na aplikacji i ten ma dziwnie niskie napięcie 0,2-0,5V podczas gdy druga sonda (Bank 1 sensor 1) miała napięcie jakoś 2-2,5V

czyli grzałka jest integralna częścią sondy i jako taka powoduje pad całej sondy?

zajrzeć chciałem bo z tego co widziałem to dość często padają kable sondy a nie sama sonda

Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037

: 10 sie 2015, o 13:53
autor: Rommel
najpierw sprawdź dokłądnie sonde - u kolegi w Forku sie masa nie stykała, i już chciał wymieniać, a tylko podlutowali i pół roku spokój ;)

Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037

: 10 sie 2015, o 15:13
autor: cubikon
Rommel, no taki właśnie mam plan
górną, tą z kolektora oglądałem i nie widzę żadnych uszkodzeń. Do tej dolnej, przy kacie to muszę się wczołgać a nie mam gdzie

Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037

: 12 sie 2015, o 15:27
autor: rafik555
cubikon pisze:taka myśl też mi przeszła ale kilka razy znalazłem opis tego błędu jako "Heated ..." a nie "Heater..." .
Dziś też sprawdziłem sobie zestaw czujników na aplikacji i ten ma dziwnie niskie napięcie 0,2-0,5V podczas gdy druga sonda (Bank 1 sensor 1) miała napięcie jakoś 2-2,5V

czyli grzałka jest integralna częścią sondy i jako taka powoduje pad całej sondy?

zajrzeć chciałem bo z tego co widziałem to dość często padają kable sondy a nie sama sonda


1. pierwsza sonda ma inne napięcie niż druga. U mnie np. pierwsza jest od 0 do 5V a druga (analizująca) od 0 do 1V

2. Grzałka jest integralną częścią i trzeba wymienić całą sondę, oczywiście na ciepłym silniku bedzie ok, ale przy palącym checku zapomnij o tempomacie.

3. W moim przypadku nigdy nie padły kable tylko zawsze sonda.

Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037

: 12 sie 2015, o 15:53
autor: Rommel
Dzisiaj z bratem inquiza gadałem, u niego niby sonda do wymiany, a mówił ze po prostu w Wawce jej nie przypieli :)

Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037

: 12 sie 2015, o 22:09
autor: ccwrc
cubikon pisze: czyli grzałka jest integralna częścią sondy?
Tak. I też miałem ten błąd. Wymiana sondy -> spokój i cisza od ponad roku.

Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037

: 13 sie 2015, o 08:56
autor: cubikon
dobra, Grzegorz z Jutrzenki jest na urlopie, więc przez 1-2 tygodnie pojeżdżę z błędem. Po mieście tempomat mi się raczej nie przyda, więc dam radę. Jak mi w końcu 2oo z serwisu oddadzą to i Legarek sobie po prostu w garażu postoi.

rafik555, czyli z tymi napięciami mam ok

a jeszcze pytanie - czy obie sondy są takie same? w drugim poście podałem dwa linki do sondy Denso ale czy to jest pierwsza czy druga?

Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037, Sonda lambda

: 13 sie 2015, o 22:54
autor: rafeekk
Nie sondy nie sa takie same i pełnią inną funkcję. Tobie padła za katalizatorem czyli 2