Strona 1 z 1
UPG w 2.0 Turbo?
: 22 sie 2015, o 23:50
autor: darecki1981
Pytanie czy jest a "na pewno" właśnie taki przypadek. W jaki sposób się to objawia? Bez analizy ... Temp. cieczy nie rośnie, płyn chłodniczy zileony taki jaki wlany rok temu, olej na poziomie koloru brązowego, na wolnych obrotach silnik nie szaleje,nie ma spadku mocy. Korek oleju czysty, nie ma niepokojacych zapachów spalin w kabinie. Na wolnych obrotach nic nie bąbel kuje w wyrównawczym . Rok 96 jest malutki zbiorniczek. Jak przygazuje mocno pojawia się dwie czy kropki powietrza, płynu nie wyrzuca na zewnątrz wszystko w normie, zaraz potem wraca do normy , czyli trzyma poziom i nic się nie dzieje. Czy w gt 96 jdm nie wiem moze i innych np. eu. to normalne czy nie. Powtarzam żadnych oznak nie widać

Czy to nie jest po prostu obieg płynu , wyrzucający nadmiar do Expansyjnego? malutki zbiorniczek może 5 cm. Czy pompa wody pod obrotami nie powoduje takich objawów. ? dosłownie 1 cm płyni w zbiorniczku bo to j.w.gt 96
Po prostu czy to objaw UPG?
Re: UPG w 2.0 Turbo?
: 23 sie 2015, o 11:15
autor: bigsasza
Darecki miałem podobnie jak Ty. Nawet gdzieś tu na forum jest mój post. U mnie było jeszcze przelewanie i syczenie po zgaszeniu rozgrzanego silnika. Powodem było zapowietrzenie układu i niski poziom płynu w metalowym zbiorniczku. Prostując blaszki coolera zahaczyłem o przewód turbo-zbiorniczek, zsuwając go lekko spowodowałem nieszczelność w układzie i po rozgrzaniu wraz ze wzrostem ciśnienia w układzie nieznaczny ubytek płynu. Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku na zimnym czy jest na full (uwaga musi być pod sam korek, że jak wkładasz powoli korek, to nadmiar płynu wylewa się na zbiorniczek). Mały niedobór wystarczy, żeby układ się zapowietrzał i robiły różne jaja

Przypomnij sobie czy ostatnio nie "grzebałeś" gdzieś przy wężach, może jakaś naprawa, sprawdź dokładnie szczelność układu. W razie czego dolej płynu i odpowietrz układ po dolaniu i zobacz co się dzieje. Powodzenia!
Znalazłem
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=16518
Re: UPG w 2.0 Turbo?
: 23 sie 2015, o 11:16
autor: darecki1981
Czy zbiornik wysokiego ciśnienia , ten obok kolektora, ma być zalany na full? Bo zauważyłem wczoraj że u mnie było na min poziomu. Idąc dalej wężyk odlotowy ze zbiorniczka wysokiego ciśnienia czyli ten w najwyższym położeniu biegnie bezpośrednio do ekspansyjnego! Rozumując to, powietrze w zbiorniczku było przepychane do zbiorniczka wyrównawczego? Teraz zalałem na full zbiornik wysokiego ciśnienia i otworzyłem korek co by bąbelki powietrza swobodnie mogły wydostać się na zewnątrz. Czy dobrze rozumuje proszę o porady i sugestie.
Re: UPG w 2.0 Turbo?
: 23 sie 2015, o 11:19
autor: darecki1981
No właśnie dodam że ostatnio czyli m-c temu było wyciągane turbo do pomiarów, i jestem pewien niemal na 100 % że nikt do tego zbiorniczka potem nie zajrzał!

Bo w subaru jest troszkę inny system chłodzenia. Mechanik który ma prawo o tym nie wiedzieć spojrzał tylko na poziom w chłodnicy. Nie otwierając metalowego zbiorniczka wysokiego ciśnienia. Zalałem czekam na efekt.
Re: UPG w 2.0 Turbo?
: 23 sie 2015, o 11:25
autor: bigsasza
To Darecki sam sobie odpowiedziałeś i na 99,99% zdiagnozowałeś przyczynę. Biegnij do furacza i sprawdź czy masz fulla w zbiorniczku, jak nie to dolej płynu i powinno być git. Poziom w tym metalowym jak pisałem jest najważniejszy, jak jest mało to się takie rzeczy dzieją, tym bardziej, że demontowałeś turbo

Nie ma siły żeby przy demontażu turbiny nie upuścić trochę płynu, a w Subaru trochę znaczy dużo. Dziwi mnie, że mechanik nie sprawdził stanu. Daj znać co i jak

Re: UPG w 2.0 Turbo?
: 23 sie 2015, o 11:31
autor: darecki1981
bigsaszaPo godzinie jak zalałem zbiorniczek na full, poziom lekko się obniżył , co oznacza żę wypychany jest z układu chłodzenia powietrze

Czekam dalej
Re: UPG w 2.0 Turbo?
: 23 sie 2015, o 11:40
autor: bigsasza
Czyli zapowietrzony układ. Dolewaj płynu i odpowietrzaj układ ściskając przewód chłodnica-zbiorniczek, co parę godzin bez zakręcania korka. Po kilku godzinach powinno się całkiem odpowietrzyć, wtedy dolej na fula i zakręć korek. Mi polecił ten sposób przy okazji zdiagnozowania problemu Marek z MTS-u, za co raz jeszcze wielkie dzięki. Jak po tym zabiegu przestanie bąbelkować to masz po problemie. Zapomniałem o jednym, podczas odpowietrzania jak trochę postoi z odkręconym korkiem można zaciągnąć powietrze z tego węża, aż poleci z niego płyn, po tym zabiegu powinien się nieznacznie obniżyć poziom w zbiorniczku, później oczywiście trzeba go uzupełnić. Widzę Darecki inne zdjęcie przy Twoim profilu
