Strona 1 z 1

zestaw naprawczy zacisku - OEM czy zamiennik?

: 23 wrz 2015, o 20:13
autor: szamcio11
Witam
Pacjent - Forester SG, MY06, 2.0, 158 KM
Na przeglądzie wyszła różnica w hamowaniu przodu prawie 20% i dwukrotnie większe opory toczenia lewego koła
Podejrzenie pada na zapieczony zacisk
Zanim to zostanie zweryfikowane na podnośniku pytanie:
- czy brać zestaw naprawczy (elementy gumowe) fabryczne (droższe dwukrotnie) czy wystarczy zamiennik Autofren, Frenkit?
I podobnie w sprawie tyłu - czy bawić się w ewentualną wymianę elementów gumowych czy brać od razu cały cylinderek np Brembo?
Pozdr
szamcio

Re: zestaw naprawczy zacisku - OEM czy zamiennik?

: 23 wrz 2015, o 21:38
autor: ptk22
Regeneracja zacisku to dość dużo zabawy. Jak masz tam wstawiać najtańsze uszczelnienia to lepiej nie wymieniaj ich wcale. Wyczyść tylko tłoczek, rozruszaj, posmaruj pastą do tłoczków i tyle. A jak już wymieniać to tylko na najlepsze dostępne na rynku czyli fabryczne. Przecież różnica w cenie tych uszczelnień jest niewielka.

Re: zestaw naprawczy zacisku - OEM czy zamiennik?

: 28 wrz 2015, o 17:17
autor: zinc
Tylko najlepsze. Taniocha w przypadku hamulców nie ma sensu... Będziesz grzebać dwa razy jak raz oszczędzisz... To drugi raz polecisz pp OEM...